Vanaf wanneer is hcg 0 na miskraam?
maandag 7 juli 2008 om 14:09
Is er iemand die weet wanneer het hcg terug daalt naar 0 na een miskraam? Op 13 juni is de miskraam stilletjes begonnen en rond de 27e juni heb ik een prop veloren. Het bloeden is daarna snel gestopt. Eergisteren een weinig kleurverlies. Daarnet eens een testje gedaan en die kleurt nog lichtjes positief. Ik vermoed dat mijn hcg nog niet helemaal uit mijn lichaam is dan. Heb ook daarstraks bloed laten prikken bij de dokter, morgen weet ik dan meer. Heb twee keer gevreeën nadat het bloeden was gestopt maar mijn vriend is niet in mij klaargekomen dus dat is zo goed als uitgesloten dat ik opnieuw zwanger zou zijn. Ik wil het ook helemaal niet nu vooraleer mijn buik(darm?)problemen van de baan zijn. Misschien best condooms gaan kopen want voor het zingen de kerk uit is misschien niet de allerveiligste methode. Aruba, herinner me dat je me na de miskraam zei om een testje te doen. Had jij snel een negatieve test dan?
maandag 7 juli 2008 om 14:37
maandag 7 juli 2008 om 14:39
Het verschilt van persoon tot persoon, denk ik.
Mijn arts gaf aan dat na mijn spontante miskraam hcg binnen 4 weken echt wel weg zou zijn.
Misschien gewoon het verstandigst om de bloedtest af te wachten, want ik denk dat iedereen hier je een ander antwoord geeft. Of je arts bellen,die heeft er verstand van.
Mijn arts gaf aan dat na mijn spontante miskraam hcg binnen 4 weken echt wel weg zou zijn.
Misschien gewoon het verstandigst om de bloedtest af te wachten, want ik denk dat iedereen hier je een ander antwoord geeft. Of je arts bellen,die heeft er verstand van.
maandag 7 juli 2008 om 14:45
Rekenen ze dan na de eerste dag van de bloeding of de laatste dag van de bloeding want ik heb er toch 14 dagen over gedaan om het vruchtje kwijt te raken. Hcg was 300 daarna 500 en een week of drie gelegen opnieuw 300. Klopt marloussie, beter gewoon de bloedtest afwachten, morgen weet ik die. Maar was al nieuwsgierig hoe snel het hcg kan dalen.
dinsdag 8 juli 2008 om 15:04
Hoe gaat dat dan in de toekomst voor je zijn Aruba? Die erlarged placenta, dat heeft eigenlijk niets met de miskraam te maken he? Of toch? En doet een vrouw dit telkens opnieuw zo'n enlarged placenta aanmaken of is dit een eenmalig iets?
Heb daarnet uitslag gehad bij de dokter. Hcg 47 en progesteron 8,5 of zoiets. Dat het nu maar snel uit mijn lichaam is, ben gisteren medicijnen beginnen nemen tegen mijn darmproblemen maar ik vermoed dat eenmaal die hormonen uit mijn lichaam zijn die darmen automatisch weer wat beter zullen beginnen werken. Diep vanbinnen wil ik zo snel mogelijk weer maar mijn verstand zegt neen. Ben lichamelijk en ook emotioneel nog niet de oude. Heeft een grotere impact op me dan verwacht. Wie was het ook alweer die het schreef in de andere topic, Fennah dacht ik, dat de klop soms later komt. Ja, ben eventjes van mijn stoel gedonderd en ben er stilletjes weer aan 't opklimmen. Daarom is het niet slecht een maandje (misschien zelfs twee) af te wachten. Ik zie het nog wel.
Heb daarnet uitslag gehad bij de dokter. Hcg 47 en progesteron 8,5 of zoiets. Dat het nu maar snel uit mijn lichaam is, ben gisteren medicijnen beginnen nemen tegen mijn darmproblemen maar ik vermoed dat eenmaal die hormonen uit mijn lichaam zijn die darmen automatisch weer wat beter zullen beginnen werken. Diep vanbinnen wil ik zo snel mogelijk weer maar mijn verstand zegt neen. Ben lichamelijk en ook emotioneel nog niet de oude. Heeft een grotere impact op me dan verwacht. Wie was het ook alweer die het schreef in de andere topic, Fennah dacht ik, dat de klop soms later komt. Ja, ben eventjes van mijn stoel gedonderd en ben er stilletjes weer aan 't opklimmen. Daarom is het niet slecht een maandje (misschien zelfs twee) af te wachten. Ik zie het nog wel.
dinsdag 8 juli 2008 om 15:08
Sterkte Drew.
Ik zit nu ook te wachten op de eerste menstruatie na de curettage van 30 mei. Volgens de gynaecoloog (zij heeft met een echo gekeken) was mijn cyclus twee weken geleden al wel begonnen... Of ik nu nog HCG zou kunnen hebben, weet ik niet.
Dat is het rotte he? Dat je gewoon niet weet wanneer het komt. Met een beetje pech kan het een aantal weken duren. Terwijl je gewoon verder wilt!
Ik zit nu ook te wachten op de eerste menstruatie na de curettage van 30 mei. Volgens de gynaecoloog (zij heeft met een echo gekeken) was mijn cyclus twee weken geleden al wel begonnen... Of ik nu nog HCG zou kunnen hebben, weet ik niet.
Dat is het rotte he? Dat je gewoon niet weet wanneer het komt. Met een beetje pech kan het een aantal weken duren. Terwijl je gewoon verder wilt!
donderdag 31 juli 2008 om 09:14
HCG is nog steeds 35 (gisteren laten testen). Miskraam dateert van 27 juni, ongesteld geweest rond 25 juli. Wat heel vreemd is geweest is dat mijn hcg over 3 weken 50 was en dat dit vorige week met 16 was gestegen. Eerst dacht ik aan een fout in het labo maar bloed is 3 keer getest (omdat ik dacht dat ik opnieuw zwanger was), was twee keer rond de 54 of zo, en één keer rond de 65.
Ben nu wel blij dat het maar 35 meer is, maar dat hcg daalt om de twee dagen na miskraam is bij mij nooit het geval geweest. En hoe komt het dat dit ineens weer was gestegen? Heeft iemand daar een verklaring voor?
Ben nu wel blij dat het maar 35 meer is, maar dat hcg daalt om de twee dagen na miskraam is bij mij nooit het geval geweest. En hoe komt het dat dit ineens weer was gestegen? Heeft iemand daar een verklaring voor?
donderdag 31 juli 2008 om 10:27
Bij mij is het niet gemeten, maar is in de 10e week bij een echo vastgesteld dat het vruchtje niet meer leefde, ik heb bij 13 weken een curretage gehad en 5 weken later testte ik nog steeds positief. Na 6 weken werd ik ongesteld en de dag daarvoor was de test negatief.
Ik heb toen ook allerlei informatie gezocht op internet, maar op artsensites e.d. werd beweerd dat ik echt zwanger moest zijn. Dit kon domweg niet omdat wij condooms gebruikten.
Uiteindelijk heeft het bij mij een half jaar geduurd voordat ik weer normaal menstrueerde. Achteraf blijkt dit niet abnormaal te zijn, maar geen hond -laat staan een arts- heeft mij dit van te voren verteld.
Voor het zingen de kerk uit vind ik, eerlijk gezegd, niet erg verstandig. Je zal echt niet te eerste zijn die daar zwanger van wordt.
Ik heb toen ook allerlei informatie gezocht op internet, maar op artsensites e.d. werd beweerd dat ik echt zwanger moest zijn. Dit kon domweg niet omdat wij condooms gebruikten.
Uiteindelijk heeft het bij mij een half jaar geduurd voordat ik weer normaal menstrueerde. Achteraf blijkt dit niet abnormaal te zijn, maar geen hond -laat staan een arts- heeft mij dit van te voren verteld.
Voor het zingen de kerk uit vind ik, eerlijk gezegd, niet erg verstandig. Je zal echt niet te eerste zijn die daar zwanger van wordt.
donderdag 31 juli 2008 om 10:53
Heb daarnet eens naar de gyneacoloog van wacht gebeld, had haar vorige week ook opgebeld toen mijn hcg opnieuw een beetje was gestegen, ze vermoed dat ik opnieuw een bevruchting heb gehad die heel snel is afgebroken. Ik houd mijn hartje vast hoor, voor de volgende keer. Mocht ik zeker zijn dat ik niet opnieuw een bevruchting heb gehad zou ik nu terug proberen, maar helemaal zeker ben je dat niet natuurlijk. Ze zegt dat dit heel vaak voorkomt, een bevruchting die onmiddellijk afbreekt, de meeste vrouwen weten dit niet eens.
Ik vertrek zaterdag een weekje op reis, ik zal dan een eisprong hebben heel wellicht. Je hebt gelijk, voor het zingen de kerk uit is zeker niet meer verstandig. We gaan met condoom vrijen tot de eisprong voorbij is, dat lijkt me het veiligste. Maar ik baal eigenlijk dat ik moet wachten, in oktober word ik al 36.
Ik vertrek zaterdag een weekje op reis, ik zal dan een eisprong hebben heel wellicht. Je hebt gelijk, voor het zingen de kerk uit is zeker niet meer verstandig. We gaan met condoom vrijen tot de eisprong voorbij is, dat lijkt me het veiligste. Maar ik baal eigenlijk dat ik moet wachten, in oktober word ik al 36.