Elf doden bij aanval op satirisch blad Charlie Hebdo

07-01-2015 12:33 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Parijs. Zojuist gebeurd.

Volgens Le Monde gaat het om twee mannen in het zwart gekleed met automatische wapens, die op de redactie zijn binnengedrongen. Eenmaal binnen hebben zij een bloedbad aangericht.

Postonline post op dit moment actuele updates van dit drama:

http://media.thepostonlin ... h-weekblad-charlie-hebdo/

Livestream NOS:

http://nos.nl/livestream/npo-nieuws.html

9 januari:

LIVE: gijzeling en belegering bij drukkerij in Dammartin!

http://www.geenstijl.nl/m ... tout_met_hebdoverdac.html

9 januari:

LIVE: de gijzeling bij de supermarkt in Parijs:

https://www.youtube.com/watch?v=BFwedk4dBCc#t=21

11 januari:

LIVE: 3 verschillende streams van de 'Mars van Verbroedering' in Parijs (waar alleen de democratisch gekozen politica Marine Le Pen niet voor uitgenodigd was! #jesuismarinelepen):

http://www.geenstijl.nl/m ... m_mars_der_republiek.html
quote:MrsStanleyWalker schreef op 09 januari 2015 @ 12:40:

[...]

Ja, Boko Haram had gisteren weer honderd onschuldige burgers vermoord. Of bedoel je dat niet? En je bedoelt vast ook niet die meisjes die ze hebben ontvoerd om ze ik-weet-niet-wat aan te doen. Je bedoelt vast ook niet alle vrouwen die onderdrukt worden en nog minder waard zijn dan vee. Kom maar van je stokpaardje af hoor.ach man jullie hebben niet eens door dat dat een enorme propaganda machine is geweest om al die oorlogen te rechtvaardigen. Kijk maar op Wikileaks staan al die plannen gewoon uitgeschreven hoe op de harten van europeanen ingewerkt moet worden , vooral het op vrouwen gooien. Ojah en de gene die wikileaks opgericht heeft zit nu in de problemen. Dat bedoel ik met amnesia.
quote:noa schreef op 09 januari 2015 @ 12:41:

Ik vind het begrijpelijk maar niet ok dat er nu een aantal straffen wordt bedacht voor deze terroristen. Voelt toch een beetje als een ondermijning van de democratie.Mee eens.
quote:zaligleventje schreef op 09 januari 2015 @ 12:34:

[...]

En al die legers en drones dan daar? Is dat wel menselijk? Al die laffe soldaten die met hun drones onschuldige moslims dood schieten. En dan ook nog beledigende tekeningen moeten aanzien? 12 doden tegenover duizenden doden op dit zelfde ogenblik in hun gebieden? Beetje oneerlijk niet ??!?Ben jij nou wat ze noemen een 'gematigde' moslim?
Het is verschrikkelijk wat er nu gebeurd ja , maar staar je er niet blind op. We zullen binnenkort wel horen waarom ze gijzelen, daar ben ik benieuwd naar.
quote:malu3 schreef op 09 januari 2015 @ 12:44:

[...]

Ben jij nou wat ze noemen een 'gematigde' moslim?Nee ben geboren en getogen Nederlandse. Gek he?
quote:zaligleventje schreef op 09 januari 2015 @ 12:40:

Ze zijn een product van jarenlange getreiter, moord en brand! De meeste hier gunnen de daders de dood en het vreselijkste toe. Wat denk je dat hun wel niet voelen na 15 jaar lang gelieg en bedrieg, oorlog en invasies? Denk je dat ze nog logisch kunnen nadenken? Als jullie al zoveel woede voelen bij 12 doden, dan is hun woede ongekend groot en niet te bevatten. Slaap lekker verder jongens, en haat alle moslims en het geloof , dan hebben die machthebbers hun zin! slaap lekker verder ...De daders kwamen gewoon uit Frankrijk, bij de weg.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:zaligleventje schreef op 09 januari 2015 @ 12:47:

[...]

Nee ben geboren en getogen Nederlandse. Ik hang geen enkele religie aan. Gek he?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 09 januari 2015 @ 12:47:

[...]

De daders kwamen gewoon uit Frankrijk, bij de weg.Ja dus? De onzichtbare verhalen die in hun harten leven moeten diep gaan om tot zulke daden te komen.
quote:happy-daddy schreef op 09 januari 2015 @ 12:40:

"je suis charlie" is alweer de nek omgedraaid in amsterdam.

[...]

"We" zijn geen haar beter dan de extremisten waartegen "we" demonstreren.

Bij iets wat niet in het gewenste plaatje past wordt er gebruik gemaakt van geweld.

Minder geweld dan in parijs, maar nog steeds geweld.

Ik zag de beelden van zijn arrestatie. Niet normaal meer zo'n overmacht aan politie als er op de man dook. Vrijheid van meningsuiting de nek omgedraaid. Wat een schaamtelijke vertoning.

Er liepen ook moslims tussen het publiek met de vlag van de extremistische moslimbroederschap te zwaaien. Daarbij keek de politie de andere kant op. Jeweetoch, vrijheid van meningsuiting. Dan wel.

quote:zaligleventje schreef op 09 januari 2015 @ 12:50:

[...]

Ja dus? De onzichtbare verhalen die in hun harten leven moeten diep gaan om tot zulke daden te komen.
Je hebt veel wat wel kan. Als men oproept om anderen te vermoorden, staatsgreep nastreeft, kun je daar wel iets mee.

http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/137d.html

http://www.wetboek-online.nl/jurisprude ... S5730.html

En verder hoort religie niet thuis op een school, maar alleen hooguit een vak levensbeschouwing met respect voor alle mensen en waar zij vandaan komen. Onderwijs moet kinderen klaarstomen voor leven in de maatschappij met iedereen, niet opgevoed worden dat die maatschappij de vijand is waarbij men later niet binnen die maatschappij kan functioneren.

Wat mensen thuis doen of als men in het openbaar zonder het hebben van een functie waarin onbevooroordeeld zijn belangrijk is om uit te dragen, een kruisje of hoofddoek wil dragen, daarvan vind ik niet dat dat grote problemen oplevert. Het kán kwetsend zijn beide kanten op, zoals als iemand bijvoorbeeld door een priester is verkracht en de paus dat in de doofpot stopte, of iemand die door alcohol onaardig wordt etc. maar daarbij moet men zich bewust zijn dat veel mensen niet achter het verkrachten staan of vinden dat je ook aardig moet blijven met alcohol en anders niet moet drinken, op. Daarbij moeten excessen uiteraard aangepakt worden. Denk aan burka én naakt op straat lopen.

Wel vind ik dat als je behoort tot een bepaald geloof je zelf wel moet nadenken over wat je de buitenwereld meegeeft en wat jouw eigen geloof volgens de door jou aanvaarde leiders inhoudt. Zeg je dat je moslim bent en bepaalde koranuitleggers en imams aanhoudt en volgt die ondertussen wel bijvoorbeeld aangeven dat westerlingen de vijand zijn, je daar geen vrienden mee mag worden, mensen vermoord mogen worden als ze kritiek hebben en men daar dan niet etc. dan moet je je wel bewust zijn dat mensen daar ook terecht bepaalde aversies tegen kunnen hebben als je dat niet nader uitlegt dat je van dát onderdeel afstand neemt. En eigenlijk kan dat niet.

Ik ben zelf tot de conclusie gekomen dat je niet lid kan zijn van een bepaald kerkgenootschap als je daar niet geheel 100% achter staat en dat kerkgenootschap denkbeelden in zich heeft die aanzetten tot verdeeldheid tussen alle wereldburgers. Als deze denkbeelden vergaande aspecten bevat. En ben om die reden ook uit de kerk gestapt. Waarbij ik zelf meenam dat het niet alleen mijn kerkgenootschap betrof maar ook de overkoepelende christelijke visie in het algemeen. Ik vind dat ik dat niet kan verantwoorden.

Maar je kan anderen niet opleggen hier zomaar ineens anders over te denken en de mooie aspecten die zij uit hun geloof persoonlijk halen te zien in het wijdere verband dat ze wel daarmee ook de negatieve aspecten van hun te volgen leiders en leefregels niet zomaar terzijde kunnen plaatsen. Dat vraagt veel inzicht, het goed achterhalen van de feiten en wat je zelf denkt en goed kijken naar wat jouw geloof nu eigenlijk precies zegt. En je goed moet nadenken over je werkelijke zelf beleefde geloof en waar jij als persoon achter staat mocht jouw leider en jouw leefregels daadwerkelijk in jouw omgeving van toepassing worden op de negatieve manier die ook in jouw geloof zit en volgens jouw leiders, jouw uitleggers, de leefregels volgens jouw gevolgde geloof in jouw genootschap, ga je daar dan in mee of stap je uit je geloof.

Ondertussen moeten wij hier duidelijk onze normen en waarden blijven uitdragen. Duidelijkheid daarover scheppen. Daarmee dus óók alleen openbare scholen instellen.

Verder zijn er zat dingen die geen kwaad kunnen en daarvan is halal voedsel er natuurlijk ook ééntje dus die weg zou je niet op moeten willen. Daarmee wordt niemand vermoord en zijn voedingsregels vaak ook nog wel ergens zinnig en is het niet specifiek een heel grote belediging als iemand wat anders wil eten. En ook al dwingt men volgens dat geloof tot in het extreme bij elke kleine uiting van mogelijke schijn van kritiek of niet het geloof strict genoeg volgen, dat is niet hoe de democratie werkt en dat dien je juist te behouden.

Het is uiteraard begrijpelijk dat mensen die deze wreedheden plegen in naam van hun denkbeelden, dat je hen wilt laten weten en voelen hoe het omgekeerd zou zijn, maar je moet oppassen dat je dit niet als hoofdleidraad gaat zien met betrekking wreedheid tegenover wreedheid.
quote:zaligleventje schreef op 09 januari 2015 @ 12:51:

[...]

Het is zijn trouwens nog steeds vermoedelijke daders.
quote:zaligleventje schreef op 09 januari 2015 @ 12:44:

[...]

ach man jullie hebben niet eens door dat dat een enorme propaganda machine is geweest om al die oorlogen te rechtvaardigen. Kijk maar op Wikileaks staan al die plannen gewoon uitgeschreven hoe op de harten van europeanen ingewerkt moet worden , vooral het op vrouwen gooien. Ojah en de gene die wikileaks opgericht heeft zit nu in de problemen. Dat bedoel ik met amnesia.Ja, want vrouwen hebben het goed op deze wereld. Allemaal leugens van die onderdrukking, verkrachtingen, zuuraanvallen, geen onderwijs mogen volgen, besnijdenissen, onder een mobiele tent moeten leven, etc. Da's propagandamateriaal, in het echt hebben die vrouwen een prinsessenleventje natuurlijk. Ik denk dat je je even moet laten nakijken. Niet dat ik wil ontkennen dat we vaak een rad voor ons ogen gedraaid krijgen door overheden, ik geloof echt niet in sprookjes. Ook niet in het sprookje van de huidige democratie, maar dat is wel een mooi sprookje. Mooier dan het sprookje van de Sharia.
quote:malu3 schreef op 09 januari 2015 @ 12:44:

[...]

Ben jij nou wat ze noemen een 'gematigde' moslim?

Ik snap wel wat ze probeert te zeggen. De verwoesting van het midden oosten is al begonnen met Alexander de grote en alle tijden daarna is het het westen geweest dat steeds het midden oosten binnenviel, om welke duistere reden dan ook. Ik kan me ook voorstellen dat ze daar in het midden oosten spuugzat hebben van het westen, dat maar agressief blijft in die regio en dat wij ons dat niet voor kunnen stellen is dan toch wel een beetje merkwaardig. Helaas hebben ze daar het moslimgeloof en hebben ze hun eigen manieren om de problemen die zij zien op hun manier op te lossen en dat vinden wij dan weer barbaars, maar dat vinden we onszelf natuurlijki niet, want er moet daar democratie worden gebracht, ten koste van wat dan ook.

In het midden oosten wonen ook mensen en dat wordt nog weleens over het hoofd gezien.

Nee ik keur hiermee dat bloedbad niet goed, integendeel, maar ben wel zo wakker om te zien waar dit allemaal vandaan komt.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 09 januari 2015 @ 12:47:

[...]

De daders kwamen gewoon uit Frankrijk, bij de weg.Gewoon uit Frankrijk? Maar ze reisde wel af naar Irak etc. dus wat daar gebeurd heeft hun wel degelijk beïnvloed.
quote:Cateautje schreef op 09 januari 2015 @ 12:53:

[...]

Ik snap wel wat ze probeert te zeggen. De verwoesting van het midden oosten is al begonnen met Alexander de grote en alle tijden daarna is het het westen geweest dat steeds het midden oosten binnenviel, om welke duistere reden dan ook. Ik kan me ook voorstellen dat ze daar in het midden oosten spuugzat hebben van het westen, dat maar agressief blijft in die regio en dat wij ons dat niet voor kunnen stellen is dan toch wel een beetje merkwaardig. Helaas hebben ze daar het moslimgeloof en hebben ze hun eigen manieren om de problemen die zij zien op hun manier op te lossen en dat vinden wij dan weer barbaars, maar dat vinden we onszelf natuurlijki niet, want er moet daar democratie worden gebracht, ten koste van wat dan ook.

In het midden oosten wonen ook mensen en dat wordt nog weleens over het hoofd gezien.

Nee ik keur hiermee dat bloedbad niet goed, integendeel, maar ben wel zo wakker om te zien waar dit allemaal vandaan komt.Dank u!
quote:zaligleventje schreef op 09 januari 2015 @ 12:47:

[...]

Nee ben geboren en getogen Nederlandse. Gek he?Nou, ben daar maar dankbaar voor dat je in relatieve vrijheid bent geboren, waar je bijna alles uit je toetsenbord mag rammen en waar je als mens met een gat tussen je benen wel rechten hebt. Je zou maar eens in Afghanistan geboren zijn met dat gat tussen je benen en naar school willen en dan met een kogel in je kop eindigen.
quote:zaligleventje schreef op 09 januari 2015 @ 12:50:

[...]

Ja dus? De onzichtbare verhalen die in hun harten leven moeten diep gaan om tot zulke daden te komen.Hou toch op. Ze hadden zich ook gewoon kunnen ontwikkelen en een toekomst op kunnen bouwen. Ze hebben namelijk alle VRIJHEID gehad om naar school te gaan en te gaan werken. Als ze er allemaal zo'n probleem mee hebben, moeten ze lekker in die zandbak gaan wonen en het land opbouwen.
quote:zaligleventje schreef op 09 januari 2015 @ 12:53:

[...]

Gewoon uit Frankrijk? Maar ze reisde wel af naar Irak etc. dus wat daar gebeurd heeft hun wel degelijk beïnvloed.Omdat het domme losers waren en te lui om zich te ontwikkelen, vonden ze daar een antwoord op hun eigen falen: De westerse wereld is het probleem!!
quote:Mopsie41 schreef op 09 januari 2015 @ 12:59:

[...]

Hou toch op. Ze hadden zich ook gewoon kunnen ontwikkelen en een toekomst op kunnen bouwen. Ze hebben namelijk alle VRIJHEID gehad om naar school te gaan en te gaan werken. Als ze er allemaal zo'n probleem mee hebben, moeten ze lekker in die zandbak gaan wonen en het land opbouwen.Eens. Ze hadden hun overtuigingen via de weg van de democratie moeten bevechten. Die vrijheid hadden ze in Europa. Zij kozen zelf voor de weg van het bloedvergieten.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 09 januari 2015 @ 12:56:

[...]

Nou, ben daar maar dankbaar voor dat je in relatieve vrijheid bent geboren, waar je bijna alles uit je toetsenbord mag rammen en waar je als mens met een gat tussen je benen wel rechten hebt. Je zou maar eens in Afghanistan geboren zijn met dat gat tussen je benen en naar school willen en dan met een kogel in je kop eindigen.

Afghanistan heeft hele mooie tijden gekend. Prachtig land mijn moeder is er nog op vakantie geweest, net even toen de Russen waren vertrokken. Helaas is door de oorlog tussen de Amerikanen en de Russen een machtsvacuum onstaan waardoor in de jaren 90 een burgeroorlog uitbrak en dus ook radicalen waren opgestaan. Die overigens uit vluchtelingen bestonden van diezelfde oorlog. Die vluchtelingen kwamen in pakistan in kampen terecht waar ze alleen maar les konden krijgen uit de Koran van een aantal malle pietjes. Jonge jongens die dus niet beter wisten en terug keerde als de Taliban. Dus de hele jaren 90 stond in het teken daarvan en ja die waren niet echt vrouw vriendelijk. Tot in 2000 de Amerikanen weer terug keerde om dat zogenaamd op te lossen. Dus ja ... Afghanen zijn hele lieve mooie mensen , met hele mooie sterke vrouwen! Dat dat verpest is door al die oorlogen kunnen ze ook niks aan doen...

Dus ik dankbaar dat ik hier geboren ben? Tuurlijk. Juist daarom moet ik opkomen voor de mensen die dat niet kunnen! Op zoveel plekken eindig je met een kogel door je kop. Dat is niet iets enkel van Afghanistan. Ga maar eens in bepaalde landen in Zuid - Amerika wonen en naar school lopen. Sterven ook 25.000 mensen per jaar door een kogel. Huh he? Maar waarom zijn al die legers daar dan niet?
quote:Cateautje schreef op 09 januari 2015 @ 12:53:

[...]

Nee ik keur hiermee dat bloedbad niet goed, integendeel, maar ben wel zo wakker om te zien waar dit allemaal vandaan komt.

Wat een geleuter zeg en wat een gebrek aan historische kennis.

Het waren overigens eerst de Perzen die Griekenland binnenvielen. Alexander de Grote kwam pas later.

Zo bezien zijn "zij" begonnen. Vervolgens vielen de Moslims als eerste Europa aan, niet andersom. Vielen zij Spanje en Frankrijk binnen, Italie, de hele Balkan tot aan Wenen. Zo kunnen we nog wel even doorgaan.
quote:zaligleventje schreef op 09 januari 2015 @ 12:53:

[...]

Gewoon uit Frankrijk? Maar ze reisde wel af naar Irak etc. dus wat daar gebeurd heeft hun wel degelijk beïnvloed.Typisch geval van omdraaien oorzaak en gevolg. Hij ging vast niet naar Irak voor een gezellige zonvakantie.
quote:zaligleventje schreef op 09 januari 2015 @ 13:05:

[...]

Afghanistan heeft hele mooie tijden gekend. Prachtig land mijn moeder is er nog op vakantie geweest, net even toen de Russen waren vertrokken. Helaas is door de oorlog tussen de Amerikanen en de Russen een machtsvacuum onstaan waardoor in de jaren 90 een burgeroorlog uitbrak en dus ook radicalen waren opgestaan. Die overigens uit vluchtelingen bestonden van diezelfde oorlog. Die vluchtelingen kwamen in pakistan in kampen terecht waar ze alleen maar les konden krijgen uit de Koran van een aantal malle pietjes. Jonge jongens die dus niet beter wisten en terug keerde als de Taliban. Dus de hele jaren 90 stond in het teken daarvan en ja die waren niet echt vrouw vriendelijk. Tot in 2000 de Amerikanen weer terug keerde om dat zogenaamd op te lossen. Dus ja ... Afghanen zijn hele lieve mooie mensen , met hele mooie sterke vrouwen! Dat dat verpest is door al die oorlogen kunnen ze ook niks aan doen...

Dus ik dankbaar dat ik hier geboren ben? Tuurlijk. Juist daarom moet ik opkomen voor de mensen die dat niet kunnen! Op zoveel plekken eindig je met een kogel door je kop. Dat is niet iets enkel van Afghanistan. Ga maar eens in bepaalde landen in Zuid - Amerika wonen en naar school lopen. Sterven ook 25.000 mensen per jaar door een kogel. Huh he? Maar waarom zijn al die legers daar dan niet?

In nomineer deze als de understatement of the year.

Jij vergelijkt trouwens appels met peren.
Cum non tum age
Ja, de wens het midden oosten compleet te verwoesten is geleuter hoor, tuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven