Elf doden bij aanval op satirisch blad Charlie Hebdo

07-01-2015 12:33 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Parijs. Zojuist gebeurd.

Volgens Le Monde gaat het om twee mannen in het zwart gekleed met automatische wapens, die op de redactie zijn binnengedrongen. Eenmaal binnen hebben zij een bloedbad aangericht.

Postonline post op dit moment actuele updates van dit drama:

http://media.thepostonlin ... h-weekblad-charlie-hebdo/

Livestream NOS:

http://nos.nl/livestream/npo-nieuws.html

9 januari:

LIVE: gijzeling en belegering bij drukkerij in Dammartin!

http://www.geenstijl.nl/m ... tout_met_hebdoverdac.html

9 januari:

LIVE: de gijzeling bij de supermarkt in Parijs:

https://www.youtube.com/watch?v=BFwedk4dBCc#t=21

11 januari:

LIVE: 3 verschillende streams van de 'Mars van Verbroedering' in Parijs (waar alleen de democratisch gekozen politica Marine Le Pen niet voor uitgenodigd was! #jesuismarinelepen):

http://www.geenstijl.nl/m ... m_mars_der_republiek.html
quote:MrsStanleyWalker schreef op 11 januari 2015 @ 00:10:

[...]

Ik zal hem voor je oprapen. Ik ben helaas totaal niet verbaast. Er is weinig meer aan de mensheid wat me verbaast.Ik ben nog wel verbaasd. Journalisten die worden onthoofd, onschuldige peuters vastgebonden aan hekken terwijl de ouders voor hun ogen worden vermoord, cartoonisten die worden afgeschoten, het blijft me keer op keer verbazen. Agressie en geweld mag nooit normaliseren.
quote:samosa schreef op 11 januari 2015 @ 00:25:

[...]

Ik ben nog wel verbaasd. Journalisten die worden onthoofd, onschuldige peuters vastgebonden aan hekken terwijl de ouders voor hun ogen worden vermoord, cartoonisten die worden afgeschoten, het blijft me keer op keer verbazen. Agressie en geweld mag nooit normaliseren.Het is al genormaliseerd. Overal waar mensen leven, is ook geweld. We hebben het in de geschiedenis al talloze keren gezien waartoe de mens in staat is.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Nog even over die gekke klok: klokkie aan het aftellen

Anonymous heeft vanavond een jihadistische site platgelegd, en tegelijkertijd verdween de klok. Nu is die site weer in de lucht, en de klok ook.

Telt af naar 9:00 morgenochtend.

Hoop dat het een gare grap is, maar dit soort humor is me te bizar.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 11 januari 2015 @ 00:38:

[...]

Het is al genormaliseerd. Overal waar mensen leven, is ook geweld. We hebben het in de geschiedenis al talloze keren gezien waartoe de mens in staat is.Dat ben ik niet met je eens. Je hebt helaas gelijk dat geweld de realiteit van alledag is, maar dat vind ik iets anders dan dat het genormaliseerd is. Misschien dat het voor jou anders ligt, dat kan, maar geweld is geen geïntegreerd onderdeel van mijn leven hier. Ik verbaas me daarom wél over alle gruweldaden in de wereld, waaronder de recente incidenten in Parijs.
quote:Mopsie41 schreef op 11 januari 2015 @ 00:45:

Nog even over die gekke klok: klokkie aan het aftellen

Anonymous heeft vanavond een jihadistische site platgelegd, en tegelijkertijd verdween de klok. Nu is die site weer in de lucht, en de klok ook.

Telt af naar 9:00 morgenochtend.

Hoop dat het een gare grap is, maar dit soort humor is me te bizar.
quote:diamond-gloss schreef op 11 januari 2015 @ 00:54:

[...]

Ja, nou, precies zo'n hoofd heb ik nou, zoals jouw smiley. Ik vind het maar niks. Normaal ben ik niet zo "angstig", maar als ik in de krant lees dat men vreest dat er een hele terreurcel is ontwaakt in Frankrijk, dan weet ik het zo net nog niet. Zeker niet als ik dit lees.

PARIJS -

Franse politieagenten wordt geadviseerd om hun profielen op sociale media te verwijderen en hun wapen altijd bij zich te dragen omdat slapende terreureenheden in het land de afgelopen 24 uur zouden zijn geactiveerd. Dat zegt een Franse politiebron die bij een briefing daarover is geweest, tegen CNN.

Frankrijk verkeert nog steeds in de hoogste staat van paraatheid. Er zijn 320 extra militairen ingezet.

De chef van de Britse geheime dienst MI5 zegt dat Al-Qaeda aanslagen voorbereidt om op grote schaal slachtoffers te maken in het Westen., mogelijk bij aanslagen tegen openbaar vervoer of symbolische doelen.

MI5-chef Andrew Parker kwam met zijn dreigende voorspelling direct na de terreuraanslagen in Frankrijk. In een uitzonderlijke, openbare toespraak zei de intelbaas dat een aanslag op het Verenigde Koninkrijk „hoogst waarschijnlijk” was.

Al-Qaeda roept in haar propaganda al lange tijd op tot aanslagen op westerse doelen, voornamelijk in Frankrijk, Engeland en Amerika. De verschijning van Pakistaanse terroristen in het door oorlog verscheurde Syrië zou één van de aanwijzingen zijn voor een ophanden zijnde aanslag in het Westen.
quote:markovic schreef op 11 januari 2015 @ 00:24:

Goed verhaal weer van Hans Teeuwen.

http://www.geenstijl.nl/m ... ans_teeuwen.html#comments

Ooooh, wat issie weer GOED!!

Hij benoemt de hele mallemolen aan Gutmensch-reflexen, die je hier ook weer voorbij zag trekken.
quote:Noesa schreef op 11 januari 2015 @ 01:00:

[...]

Ooooh, wat issie weer GOED!!

Hij benoemt de hele mallemolen aan Gutmensch-reflexen, die je hier ook weer voorbij zag trekken. Ja hè? 'laten we het er eens over hebben waarom er alleen maar witte mannen in de Beatles zitten'
Hm, op de minder vrolijke sites staan er dreigingen dat er 15 januari ook het e.e.a. gepland staat in Frankrijk.....

middle east cyber army

#opfrance
quote:diamond-gloss schreef op 11 januari 2015 @ 01:10:

[...]

Ja hè? 'laten we het er eens over hebben waarom er alleen maar witte mannen in de Beatles zitten'

Hans is ontketend!
quote:Mopsie41 schreef op 11 januari 2015 @ 01:13:

Hm, op de minder vrolijke sites staan er dreigingen dat er 15 januari ook het e.e.a. gepland staat in Frankrijk.....

middle east cyber army

#opfrance

Niet orgineel en afgepakt van een andere site:

09:00 op 11 januari --> 9/11

Drie jaar geleden op 11 januari kwam het Franse leger in Mali (Afrika)

Dat laatste vind ik wel opmerkelijk omdat de gijzelnemer in een opgenomen gesprek (via mobieltje die openstond) veel sprak over de Westerse bemoeienis in Mali. Dus het zou een postuum plan kunnen zijn of de groep is groter ( kruisboogmoslima Hayat niet meegerekend want die zit hoogstwaarschijnlijk in Syrië ).

Maar goed, dat heeft allemaal wel een hoog Joker van Batmangehalte

Persoonlijk denk ik dat het bangmakerij is.
quote:Noesa schreef op 11 januari 2015 @ 01:25:

[...]

Hans is ontketend!

'En laten we eerst eens even heel duidelijk vaststellen dat de aanslagen in Londen.dat de aanslagen van 9/11 dat de aanslagen van Madrid,dat al die bedreigingen,dat al die onthoofdingen natuurlijk níets maar dan ook níets met geloof te maken hebben'

'Want stel je voor dat we zouden gaan overwegen dat het er misschien ietsiepietsie wél mee te maken heeft?'
quote:diamond-gloss schreef op 11 januari 2015 @ 01:37:

[...]

'En laten we eerst eens even heel duidelijk vaststellen dat de aanslagen in Londen.dat de aanslagen van 9/11 dat de aanslagen van Madrid,dat al die bedreigingen,dat al die onthoofdingen natuurlijk níets maar dan ook níets met geloof te maken hebben'

'Want stel je voor dat we zouden gaan overwegen dat het er misschien ietsiepietsie wél mee te maken heeft?'

"Weet je wat we dán doen? Hooooh!

Dan spelen we! Geert Wilders! In de kaarrrt!

Geert Wilders! Die spelen we dan in de kaarrrt!

Geert Wilders! Afschuuuwelijk."

quote:diamond-gloss schreef op 10 januari 2015 @ 22:39:

[...]

Rotte appels heb je overal etc etc het is niet goed maaaaaar... We zijn dat stadium allang voorbij om te stellen dat het " om een paar rotte appels " gaat. Hele boomgaarden zijn het tegenwoordig.
quote:Mopsie41 schreef op 10 januari 2015 @ 23:40:

[...]

Daar heb je gelijk. Maar ik vraag me ook af wat er fout is gegaan in Nederland. Ik ben opgegroeid in een volksbuurt die in de jaren '70 en '80 werden overspoeld door allochtonen die veelal uit de arme (boeren) gebieden kwamen. Maar deze mensen waren respectvol, gastvrij en zij deden hun ding, wij de onze.

Het zijn de generaties die erna kwamen, die zo van het padje afgingen. Hingen we het eerst nog op aan het feit dat ze tussen twee culturen leefden en "nergens thuis" waren, de derde en vierde generatie kan dat toch moeilijk volhouden. En nog steeds spreken veel marokkaanse jongeren niet normaal nederlands, ze hebben allemaal dat walgelijke accent. Ze gebruiken te pas en te onpas de racistenkaart, schermen met hun geloof. Ze zeggen dat ze Nederlander zijn, maar gedragen zich allerminst zo. Alleen als er wat te halen valt. Ze pakken wel de uitkeringen aan van de ongelovig honden. Dat dan weer wel.

Zoals eerder gezegd: het hele integratie gebeuren is totaal mislukt. Ze willen gewoon niet. En ze gebruiken hun sprookjesboek om hun dominante gelijk te krijgen.

+100

Wijze woorden van een wijs persoon.
quote:Noesa schreef op 11 januari 2015 @ 04:14:

[...]

"Weet je wat we dán doen? Hooooh!

Dan spelen we! Geert Wilders! In de kaarrrt!

Geert Wilders! Die spelen we dan in de kaarrrt!

Geert Wilders! Afschuuuwelijk."

en dan dat gezicht erbij..

Maar het geeft wel weer hoe er in bepaalde kringen echt gedacht wordt.
Goeiemorgen allemaal......... Wat zijn jullie vroeg wakker! (zei zij die met knallende hoofdpijn veel te vroeg is opgestaan)

Anyway: Anonymous heeft inderdaad een aantal websites platgelegd en de operatie is nog in volle gang.

Dat het maar een mooie rustige dag mag worden vandaag.....
http://m.telegraaf.nl/art ... den-nederlandse-contacten

Zal best, hier heb je ook wel van die gekke zitten.
.
Vannacht een klein "aanslagje"geweest op Morgenpost Duitsland:

Brandje bij krantje
quote:Mopsie41 schreef op 11 januari 2015 @ 00:21:

De moeder en zus van Amedy Coulibaly hebben zijn daden in Parijs en Montrouge scherp veroordeeld. Hij schoot donderdag een agente dood in Montrouge en doodde vrijdag vier gijzelaars in een supermarkt elders in Parijs. De moeder en zus hebben hun „welgemeende condoleances“ overgebracht aan de families van de slachtoffers, lieten ze in een door persbureau AFP onder Franse media verspreid perscommuniqué weten.

„Wij veroordelen deze daden. Wij delen deze extreme ideeën absoluut niet. We hopen niet dat er een verband gelegd wordt tussen deze verschrikkelijke daden en de islam”, aldus de vrouwen.En daar komt de aap weer uit de mouw.
http://nos.nl/artikel/201 ... e-anti-moslim-geweld.html

En dan gaat het gepamper weer vrolijk verder.
quote:Mopsie41 schreef op 10 januari 2015 @ 22:25:

[...]

Bij mij. Hij is bezig met het script: Paris, the movie.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:strikjemetstippels schreef op 10 januari 2015 @ 22:41:

[...]

Uit jouw onderste linkje:

"De Vlaamse Facebookpagina ‘like als je ook Marokkaan bent’, vroeg volgers naar hun mening over Charlie-aanslag. Onderstaand een aantal reacties.

Adit Alil: Wie kaatst kan de kogels verwachten.

Hamza Al Hadji: Goed het zijn soldaten van Allah Mohammed Azzouz: Eerlijk deze actie komt nog veel te laat Awel juist te goei voor hun cartoons maken over de islam en hart lachen met ons geloof ja ja loontje om zijn boontje!!!!

Riani Inair: Heerlijk. Zal slapen als een roos vandaag. En de mensen die verwesterd zijn … dikke .. in je Souhail Smiley: Eigen schuld moet je mensen maar niet beledigen, er zijn nog altijd mensen in europa die denken dat ze alles kunnen roepen wat ze willen! Mooi niet vriend zo werkt niet. Vrijheids van meningsuiting met mate.

Umar As: Als ze telkens hun grenzen opzoeken, dan krijgen ze de volle laag, met hun vrijheid van meningsuiting. Hopelijk waren die kogels smakelijk.

Zakaria Gha: das nice ik wil da ook is doen bij de jode buurt!!!

Ismael Izmezian: Goed zo hun verdiende loon bespot de profeet niet, Allah hu akbar!!!!!

Toto Riina Corleone: Respect!!! Cartoons maken van de profeet vzmh!! Dan moet je de gevolgen van kunnen dragen fucking racisten!

Omar Franky Touré Ngongo: Was da het allemaal waard moqlims pesten en kleineren? Zie nu 12 doden omdat ze niet stopten, jullie waren gewaarschuwd ;) ik ben ANTI-ISIS en Al qaida maar ik sta 100% achter deze daad. Kvraag mij nu af wanneer ze het hoofdkantoor van Vlaams belang komen oopruimen. En: me zo’n reacties als dit heb ik 1 antwoord khoop da mijn vriend BrianDeMulder maar rap terug is van syrie jullie weten wat er dan te doen sta hopen da ge er niet bij bent als die zijn rekening met hzt belgenland komt regelen! Haha

Abdul Kadir Mohammed: Hetgeen vandaag gebeurd is in Parijs heeft de Harten van de Moslims verblijd. En heeft de harten van de Ongelovigen en Munafiqeen woedend gemaakt en er is angst in hun harten gezaaid Wa Lihahi Lhamd. Ze zouden niet van Theo van Gogh leren hoop dat ze hier nu een les gaan uittrekken en nooit meer onze geliefde Profeet gaan bespotten. "De dames van begrip zullen vast gaan roeptoeteren dat al deze reacties niet echt zijn, maar dat het een complot is van de media.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:jo-elise schreef op 11 januari 2015 @ 09:56:

http://nos.nl/artikel/201 ... e-anti-moslim-geweld.html

En dan gaat het gepamper weer vrolijk verder. De ministers benadrukten tijdens het gesprek dat anti-moslim-uitingen onacceptabel zijn en dat vernielingen van moskeeën niet getolereerd worden.

De afgelopen tijd zijn er verschillende incidenten geweest tegen moskeeën, zoals gisteren in Vlaardingen. Tijdens de bijeenkomst hebben de politici en organisaties afgesproken om gezamenlijk te strijden tegen elke vorm van terrorisme, moslimhaat en antisemitisme.
Het westen is tientallen jaren veel te tolerant geweest ten aanzien van mensen die het begrip "tolerantie" niet kennen, die strijden voor hun eigen gelijk in een deel van de wereld waar ze niet op hun plaats zijn.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven