Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
12 items in een jaar...

Schade:

1. Muts, ik heb een mutsen-tik..volgens mij heb ik bijna 20 mutsen hihi

Ik vind het moeilijk om geen mutsen te kopen.

Heb nu een superleuke muts in herfstkleuren erbij.

Als ik nu vertel hoeveel geloven jullie me nooit..

Het is een gebreide baret voor 2 euro.

Ik ben der superblij mee.

2. Een pyjama, zit nog in verpakking.

Een opa-pyjama voor 5 euro, volgens mij wel dames en gewoon maatje Mmm.

Kon ik niet laten liggen.

Combineren hier geen issue, thank god.

7 ¤ maand jan en feb, kan nu pas weer in maart item 3 kopen want: 12 items.
Wat is BZV?
boer zoekt vrouw? (Doe ook maar een gok )
Is boer zoekt vrouw onze mode-inspiratie?? Dat is wel heel erg
Geen idee of dat positief of negatief is, ik kijk er nooit naar.

Ik denk dat hier ook nogal uiteenlopende leeftijden meeschrijven. Zo rol ik langzaam richting de veertig.
Ik ga ook die richting op. Overigens betekent het feit dat ik de kleding van de dames bekeken heb niet dat ik het inspirerend vond. Geen ideeën opgedaan daar.
Je kan er alle kanten mee op. Is in elk geval draagbare kleding die goed blijft zitten.

Ze doen hun uiterste best om goed over te komen. Is jammer om daar dan geen aandacht te geven.

Ik ken wel boeren die maar 2x per jaar naar een stad geen en dan hetzelfde als het jaar ervoor kopen. Daar is weinig eer aan te behalen. Het was een grapje. Hoewel ik op de speeddate wel een aantal vrouwen zag die echt heel erg hun best hadden gedaan. Die zijn niet door.
quote:novelle schreef op 18 januari 2015 @ 21:34:

Even melden dat ik ook nog steeds niets heb gekocht!

+1

Maar...............

Ik denk dat ik toch een paar laarsjes nodig heb (mijn favoriete begint van onderkant te slijten )

Én heeeeeeeeel misschien een paar sportschoenen (sport 3x per week, hoop dat ze goed blijven)

Dus
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Jane-Ice schreef op 20 januari 2015 @ 06:16:

Maar...............

Ik denk dat ik toch een paar laarsjes nodig heb (mijn favoriete begint van onderkant te slijten )Kan de schoenmaker er ook niets meer mee?
quote:Jane-Ice schreef op 20 januari 2015 @ 06:16:

[...]

+1

Maar...............

Ik denk dat ik toch een paar laarsjes nodig heb (mijn favoriete begint van onderkant te slijten )

Én heeeeeeeeel misschien een paar sportschoenen (sport 3x per week, hoop dat ze goed blijven)

Dus Balen! Ik heb het zelfde probleem met mijn enige paar schoenen dat zowel elegant als draagbaar is. Maar ik wil toch echt proberen dit jaar geen nieuwe te kopen. Ik kijk wel of ik het red met al mijn andere schoenen. Heb jij geen andere schoenen waarmee je het nog een tijdje uit kunt zingen?
Ik heb veel schoenen maar welgeteld 1 paar lage zwarte laarsjes....
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:prik schreef op 20 januari 2015 @ 07:22:

[...]

Kan de schoenmaker er ook niets meer mee?Daar dacht ik ook aan maar het zijn goedkope laarsjes dus misschien heeft het geen eens nut.
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik ga echt niet bezuinigen op goede schoenen. Gelukkig koop ik nu steeds minder net niet.

Begin van vorig jaar heb ik een paar miskopen gedaan. Ik hoop dat ik er iemand uit mijn omgeving blij me kan maken.

Ik heb 2 jurken die ik graag aan wil en daarvoor heb ik 1 paar schoenen nodig. Ik heb er gezien, maar twijfel nog. Ze smijten weer met aanbiedingen. Zoals een tweede paar voor weinig of met extra korting. Dan is de verleiding groot. Maar het zijn wel lekkere schoenen waarop ik zeker 5 km zou kunnen lopen zonder problemen.
Hier nu 20 dagen shopvrij nog 335 te gaan...
Shit vertelt... nog 345
quote:Atelier_madame schreef op 21 januari 2015 @ 00:27:

Shit vertelt... nog 345

En ik vind het nu al moeilijk. Erg hè?

Maar goed, als het makkelijk was zou het geen uitdaging zijn. Ik ben nog steeds clean. Ik probeer alle aankopen gewoon steeds uit te stellen. Meestal vergeet ik het dan weer. Zo niet, heb ik het blijkbaar echt nodig en dan kan ik het in 2016 weloverwogen kopen.
2016 duurt wel erg lang...... Respect voor iedereen die gaat voor 0 aankopen dit jaar!!
quote:Pumps_italiaans schreef op 20 januari 2015 @ 13:54:

Ik ga echt niet bezuinigen op goede schoenen. Gelukkig koop ik nu steeds minder net niet.

Begin van vorig jaar heb ik een paar miskopen gedaan. Ik hoop dat ik er iemand uit mijn omgeving blij me kan maken.

Ik heb 2 jurken die ik graag aan wil en daarvoor heb ik 1 paar schoenen nodig. Ik heb er gezien, maar twijfel nog. Ze smijten weer met aanbiedingen. Zoals een tweede paar voor weinig of met extra korting. Dan is de verleiding groot. Maar het zijn wel lekkere schoenen waarop ik zeker 5 km zou kunnen lopen zonder problemen.Jij bent wel ontzettend verslaafd he? Ik zou er werkelijk geen tijd voor of zin in hebben om aan één stuk door na te denken of ik wel of niet misschien iets nodig heb en misschien iets ga bestellen en het dan misschien ga terugsturen of niet etc etc. Dan weer een jas, dan weer schoenen, dan weer ... Ik raad je aan om gewoon cold turkey te stoppen. Als je er niet naar kijkt dan heb je niet eens door of de (web)winkels uitverkoop hebben. Een denk eens aan alle tijd die je over gaat houden om interessante dingen te doen.
Inderdaad.

Doe het gewoon niet!
Dames! Ik ben de fout ingegaan!

Ik moest even bij de hema zijn voor een noodzakelijke aankoop en mijn oog viel op een blousje dat ik vorig jaar in het zwart gekocht heb en nu in een dessin daar hing. Het was er 1 en in mijn maat. Het andere blousje draag ik heel veel en ben ik superblij mee. Deze gedessineerde versie vond ik ook heel leuk (zwart en creme en een klein kleurtje erin), even gepast en hij stond superleuk!! En een mooi zwart vestje in mijn maat hing er bij. Gepast: super!!! En de nieuwe sjaaltjes hingen er, echt in mijn kleuren ( eentje matchend voor bij mijn donkerrode leren jasje). Totale schade E52,50.

En eigenlijk vind ik dat geeneens zo'n ramp, ik vind het alleen zo zwak van mijzelf dat ik het blijkbaar niet kon laten om te kopen tegen de afspraak met mijzelf in. Het zijn wel spullen waarvan ik zeker weet dat ik ze met veel plezier zal dragen en kan combineren. Ik vind ze heel mooi, alleen....het knaagt wel dat ik blijkbaar geen ruggegraat heb
Wat ik ook erg jammer vind: aan de ene kant ben ik er nu superblij mee (ook omdat het de eerste aankopen zijn sinds oktober) en aan de andere kant kan ik er nu niet echt van genieten. Erg dubbel. Laat de prijskaartjes nog maar even eraan, dan kan ik het even laten rusten.
@oranjetulpen, ik ben vandaag ook de fout ingegaan bij de Hema! 1 strandjurkje voor ¤ 2 en 1 zomerjurkje voor ¤ 3. Die kon ik echt niet laten liggen.
quote:marthe16 schreef op 21 januari 2015 @ 10:46:

Jij bent wel ontzettend verslaafd he? Ik zou er werkelijk geen tijd voor of zin in hebben om aan één stuk door na te denken of ik wel of niet misschien iets nodig heb en misschien iets ga bestellen en het dan misschien ga terugsturen of niet etc etc. Dan weer een jas, dan weer schoenen, dan weer ... Ik raad je aan om gewoon cold turkey te stoppen. Als je er niet naar kijkt dan heb je niet eens door of de (web)winkels uitverkoop hebben. Een denk eens aan alle tijd die je over gaat houden om interessante dingen te doen.

Precies.

Ik heb nog geen enkel kledingstuk gekocht dit jaar (en dat ga ik voorlopig ook niet doen), maar ik heb ook niet het gevoel dat ik mezelf iets ontzeg. Gewoon niet kijken, dan kom je ook niet in de verleiding.
Ja, dat zijn wel moeilijke situaties als je zulke dingen tegenkomt.... De HEMA heeft 30 dagen retour tijd dus jullie kunnen er nog even over nadenken

Ik geloof niet dat het eerder geopperd is, maar wat naast een lijstje met wensen ook nog kan helpen is de balans op te maken eind 2015, of na de zomer en nog een keer na de winter: wat heb je nu echt gemist? Daarmee kun je je dan in 2016 mee uitleven
quote:marthe16 schreef op 21 januari 2015 @ 10:46:

[...]

Jij bent wel ontzettend verslaafd he? Ik zou er werkelijk geen tijd voor of zin in hebben om aan één stuk door na te denken of ik wel of niet misschien iets nodig heb en misschien iets ga bestellen en het dan misschien ga terugsturen of niet etc etc. Dan weer een jas, dan weer schoenen, dan weer ... Ik raad je aan om gewoon cold turkey te stoppen. Als je er niet naar kijkt dan heb je niet eens door of de (web)winkels uitverkoop hebben. Een denk eens aan alle tijd die je over gaat houden om interessante dingen te doen.

Huh......

Ahaaa..... ...... ik heb een zeer smalle voet.....

Niks verslaving..... van de 1000 paar die ik zie. Daarvan past er misschien 1 en dan maar hopen dat die ook mooi is.

Heb er 1 paar gevonden de laatste 2 jaar.

Ik moet nu echt nodig vervanging gaan zoeken.

Niks Cold Turkey!!!!!

Ik kan alleen maar platte. Ben meestal binnen 5 minuten een winkel met schooenen weer uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven