Vrieskist versus vrieskast

23-01-2015 14:55 32 berichten
Morgen ga ik kijken voor een nieuwe vriezer. Momenteel heb ik de oude vriezer van mijn moeder van minimaal 20 jaar oud, deze begint steeds meer condensvorming aan de buitenkant te krijgen (moet hem om de zoveel dagen afdrogen) en de ijsvorming aan de binnenkant is steeds sneller weer terug nadat het verwijderd is, volgens mij sluit hij niet meer helemaal goed, al met al tijd om naar een nieuwe te kijken.

Ik ben me een beetje aan het oriënteren via internet, aangezien ik nog nooit een vriezer heb gekocht en het toch best veel geld is (dus liever geen miskoop doe). Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, dus ik ben even op zoek naar ervaringen:

- Wat is handiger een vrieskist of een vrieskast?

- Welke merken zijn aanraders/afraders?

- Hoeveel liter inhoud is handig om te kopen?

- Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
Alle reacties Link kopieren
quote:valisa schreef op 23 januari 2015 @ 15:04:

Ik heb maar 1 tip....neem een No Frost!!!!

Nooit meer ontdooien...geen ijsvorming! ideaal!

Daarnaast vind ik lades veel handiger dan een kist.Dit dus.....
Kist en kast zijn even goed. Doe je 'm heel vaak open is een kist energie zuiniger. Kou zakt namelijk en "loopt" dus minder snel weg bij een kist als bij een kast. Doe je 'm af en toe open en is het puur voor huishoudelijk gebruik zou ik een kast nemen. Met het oog op de overschotten van de groentetuin zou ik ook letten op de hoeveelheid inhoud.
quote:sushilala schreef op 23 januari 2015 @ 16:41:

Met een kist moet je steeds alles eruit halen als je iets wil pakken wat onderop ligt.

Een kast dus.

Valt reuze mee, als je veel in voorraad hebt heb je alles op stapels en kom je er makkelijk bij en dmv van mandjes,tassen kun je alles goed sorteren.

Kist is vaak ook groter en zuiniger in gebruik
quote:valisa schreef op 23 januari 2015 @ 15:04:

Ik heb maar 1 tip....neem een No Frost!!!!

Nooit meer ontdooien...geen ijsvorming! ideaal!

Daarnaast vind ik lades veel handiger dan een kist.

Hebben wij ook idd

Eens in de zoveel tijd een keer een doekje erdoorheen om de lades even schoon te maken en klaar.

Wij hebben een vrieskast met lades. 1 no frost en 1 oudje dat al in de keuken zat. Totaal samen 6 grote lades en 2 kleine laatjes. En ja, hij zit vol. Wij kopen vaak vlees in de aanbieding dat kort op datum is ,en dat vriezen we in tot we het nodig hebben. Verder peuter avondeten voor zoontje (geen restjes meer) neemt al een la in beslag.
Op een kast, als hij niet te hoog is, kan je de lade zetten die je op je gemak wil doorzoeken.

Of andere spullen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het geluid (of tenminste de afwezigheid daarvan) is ook erg belangrijk.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven