Gezondheid alle pijlers

Aambeien....

21-01-2015 20:38 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring met aambeien? na mijn bevalling heb ik er heel even last van gehad, maar nu dus weer. Ik vind het erg pijnlijk. Ben nog niet bij de huisarts geweest, heb wel zetpillen en zalf van Espri gekocht. Iemand verder tips?

De huisarts wil er nog even niet bij hebben, vind het best genant. En ja, ik weet ook wel dat een huisarts zoveel ziet en zo. Maar liever even niet. Daarnaast heb ik er ook nog maar een paar dagen last van. Mijn voornaamste klacht is dat het gewoon pijnlijk vind.

Iemand tips?
De enige tip zal je niet willen horen, maar: ga naar de huisarts.

Dat is de enige persoon die je kan helpen.
Espri? Bedoel je niet sperti? Dat spul werkt niet. Werking is niet aangetoond daarvan. Haal een tubetje zinksulfaatvaselinecreme bij de apotheek. Daar heb je waarschijnlijk meer baat bij. En als dat niet helpt, vraag dan de huisarts er even naar te kijken
quote:Desperate_Housewive schreef op 21 januari 2015 @ 20:45:

Espri? Bedoel je niet sperti? Dat spul werkt niet. Werking is niet aangetoond daarvan. Haal een tubetje zinksulfaatvaselinecreme bij de apotheek. Daar heb je waarschijnlijk meer baat bij. En als dat niet helpt, vraag dan de huisarts er even naar te kijken

Thanks, haal ik die even

En ja, dat van de huisarts weet ik, maar als het zo opgelost kan worden. Ik vind het zo genant.
bij hielpen ijsblokjes :-D Wel even in een plastic zakje doen, anders wordt het zo'n kliederboel als ie smelt.

Goed er tegenaan duwen!

Je kunt ook een creme met verdoving smeren. Gewoon te koop bij de drogist..
Dat snap ik ik gebruik zelf ook altijd deze zalf en het is ook het eerste keus middel. Kan ook zijn dat ze zinkoxidevaselinecreme of zinkzalf, zinkolie hebben, is ook goed.
Ik heb er tijdens mijn zwangerschap ook last van gehad. Bij mij hielp - niet lachen - neusspray. (Had ik gelezen op een of ander zwangerschapsforum). Afijn, gewoon zo'n Otrivin neusspray vanaf 6 jaar....erop spuiten....heel maf, maar het werkt.
En belangrijk, veel vocht en vezelrijk eten
Vervelend he.

Mijn kraamverzorgster raadde me curanol aan. Via hun website bestel je dan tabletjes en zalf.

Heb ik na beide bevallingen gebruikt.
Het werkt, omdat neusspray de bloedvaten vernauwt. Dus ook aambeien trekken samen zeg maar. Alleen houdt dit effect maar een uur of 5-6 aan en pak je de oorzaak verder niet aan. Komen dus weer terug.

Letten op de voeding, manier van naar het toilet gaan (niet persen!), voldoende vocht, daarmee pak je de oorzaak ook aan.
Curanol hielp bij mij echt totaal niet. Voelde ze daardoor nog beter zitten. Het is misschien heel smerig maar hier hielp terug drukken en insmeren met sudocrem het beste
Sudo kan idd ook, is ook zink
hier ok succes met neusspray, ik las ergens dat je het op een wattenschijfje moest sprayen, en die er tegenaan houden. dat samen met curanol geloof ik heeft het bij mij snel weer opgelost!
Curanol hielp bij mij ook twee keer als een tierelier. En dan tabletjes plus de crème gebruiken, allebei.
Ik heb er al jaren last van. Niet altijd,maar zo nu en dan steken ze de kop op. Heb ze al sinds de zwangerschap/bevallig van mijn oudste,nu al 19 jaar geleden. Alle mogelijke middeltjes en smeersels gebruikt,maar ook via de elastiekjesmethode 3 x er vanaf geholpen. Helaas maar tijdelijk.

Het enige wat bij mij nog helpt is hamameliszalf van Dr Vogel.

Sterkte er mee!
Rise and shine! ;)
Volgens mij als je overlegd met assistente moet je wat vragen beantwoorden of het bloed enz en kun je gewoon zalfje krijgen zonder langs te komen!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Insmeren met uierzalf en terug achter je kringspier duwen met een vingercondoom oid. En idd vezelrijk eten(desnoods gewelde pruimen of ontbijtkoek op je nuchtere maag) en niet persen.
Die worden afgebonden met een elastiekje hoorde ik onlangs op tv.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dank je wel allemaal voor het meedenken. Het is een inwendige en ik vind het pijnlijk. Morgen toch maar even de assistente bellen of naar de apotheek.

Ik heb ook even gegoogled en gekeken bij tips etc, maar blijkbaar onstaat het door slechte voeding en gebrek aan beweging?

Mijn voeding is goed, veel vezels, groente etc. Vegetarier, dus ook niet teveel vet vlees ofzo, ook geen sprake van een te hoog gewicht oid. Wel door werk weinig beweging, zeker nu in de winterperiode. Blijkbaar ben ik daar dan gevoelig voor?

Ik ga in ieder geval wat adviezen hierboven opvolgen en hoop dat ik er heel snel vanaf ben. Na de bevalling merkte ik het minder, omdat ik toen last van de naweeen van de bevalling had, maar nu dus wel echt pijnlijk.
Waarom probeer je het mediterraans dieet niet? Ik heb weleens gehoord dat iemand met verstopping daar baat bij had. Van al die olijfolie ga je als een reiger.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het wordt al een paar keer genoemd maar Curanol werkt echt heel erg goed. Het is een combinatie van zalf en tabletten en toen ik was bevallen kon je het alleen telefonisch bestellen. Misschien dat het nu ook via de huisarts kan.
Had de huisarts gebeld, assistente schreef zalfje voor. Maar omdat ik tegen het plafond aan bleef zitten van de pijn, gisteren naar de HAP geweest.

Conclusie: het zijn geen aambeien, maar een ontstoken ingegroeid haarvatje. Wist ik veel.

Nu vandaag mogelijk verwijdering door SEH anders later in de week (als het niet spontaan opengaat) plus hele sterke pijnmedicatie.

Verklaarde meteen waarom zespri en zalf can de huisarts en ijsblokjes niet hielpen.

Bizar hoor!
Beterschap, lijkt me uitermate pijnlijk!
*Edit: Ik ben enorm mosterd lees ik nu ;) Sterkte TO!

Ik ken het heb het ook een tijdje gehad. Wat mij er vanaf heeft geholpen is letten op voeding (genoeg vezels dat zit in bruin brood en in fruit) genoeg drinken, er op letten dat als je aandrang krijgt je gelijk naar het toilet gaat (niet te lang wachten), leer af om te persen.

Heb je toch aambeien dan helpt het om de douchekop van de douche er af te halen en afwisselend de warme en koude straal op de aambei te zetten. Hiermee verbeter je de doorbloeding en kan de aambei verdwijnen. Wel voorzichtig en niet te harde straal omdat dat pijnlijk kan zijn. Helpt dat niet dan naar de huisarts.
Heel vervelend, ik ken het. Na de bevalling van mijn jongste ook last van gekregen en het keert ook geregeld terug. Ik heb al van alles geprobeerd, maar sinds kort gebruik ik aambeienolie van thaivita-premium. Helpt heel goed tegen de jeuk, want het is zo genant om op die plek jeuk te hebben. Het duurde een vijftal dagen voordat ik merkte dat het werkte, maar nu ben ik er superblij mee. En minder jeuk en het werkt ook verzachtend, waardoor ik niet meer zo'n pijn heb na de stoelgang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven