Aambeien....
woensdag 21 januari 2015 om 20:38
Heeft iemand hier ervaring met aambeien? na mijn bevalling heb ik er heel even last van gehad, maar nu dus weer. Ik vind het erg pijnlijk. Ben nog niet bij de huisarts geweest, heb wel zetpillen en zalf van Espri gekocht. Iemand verder tips?
De huisarts wil er nog even niet bij hebben, vind het best genant. En ja, ik weet ook wel dat een huisarts zoveel ziet en zo. Maar liever even niet. Daarnaast heb ik er ook nog maar een paar dagen last van. Mijn voornaamste klacht is dat het gewoon pijnlijk vind.
Iemand tips?
De huisarts wil er nog even niet bij hebben, vind het best genant. En ja, ik weet ook wel dat een huisarts zoveel ziet en zo. Maar liever even niet. Daarnaast heb ik er ook nog maar een paar dagen last van. Mijn voornaamste klacht is dat het gewoon pijnlijk vind.
Iemand tips?
woensdag 21 januari 2015 om 20:54
quote:Desperate_Housewive schreef op 21 januari 2015 @ 20:45:
Espri? Bedoel je niet sperti? Dat spul werkt niet. Werking is niet aangetoond daarvan. Haal een tubetje zinksulfaatvaselinecreme bij de apotheek. Daar heb je waarschijnlijk meer baat bij. En als dat niet helpt, vraag dan de huisarts er even naar te kijken
Thanks, haal ik die even
En ja, dat van de huisarts weet ik, maar als het zo opgelost kan worden. Ik vind het zo genant.
Espri? Bedoel je niet sperti? Dat spul werkt niet. Werking is niet aangetoond daarvan. Haal een tubetje zinksulfaatvaselinecreme bij de apotheek. Daar heb je waarschijnlijk meer baat bij. En als dat niet helpt, vraag dan de huisarts er even naar te kijken
Thanks, haal ik die even
En ja, dat van de huisarts weet ik, maar als het zo opgelost kan worden. Ik vind het zo genant.
woensdag 21 januari 2015 om 21:07
woensdag 21 januari 2015 om 21:13
Het werkt, omdat neusspray de bloedvaten vernauwt. Dus ook aambeien trekken samen zeg maar. Alleen houdt dit effect maar een uur of 5-6 aan en pak je de oorzaak verder niet aan. Komen dus weer terug.
Letten op de voeding, manier van naar het toilet gaan (niet persen!), voldoende vocht, daarmee pak je de oorzaak ook aan.
Letten op de voeding, manier van naar het toilet gaan (niet persen!), voldoende vocht, daarmee pak je de oorzaak ook aan.
woensdag 21 januari 2015 om 21:30
Ik heb er al jaren last van. Niet altijd,maar zo nu en dan steken ze de kop op. Heb ze al sinds de zwangerschap/bevallig van mijn oudste,nu al 19 jaar geleden. Alle mogelijke middeltjes en smeersels gebruikt,maar ook via de elastiekjesmethode 3 x er vanaf geholpen. Helaas maar tijdelijk.
Het enige wat bij mij nog helpt is hamameliszalf van Dr Vogel.
Sterkte er mee!
Het enige wat bij mij nog helpt is hamameliszalf van Dr Vogel.
Sterkte er mee!
Rise and shine!
woensdag 21 januari 2015 om 22:40
Dank je wel allemaal voor het meedenken. Het is een inwendige en ik vind het pijnlijk. Morgen toch maar even de assistente bellen of naar de apotheek.
Ik heb ook even gegoogled en gekeken bij tips etc, maar blijkbaar onstaat het door slechte voeding en gebrek aan beweging?
Mijn voeding is goed, veel vezels, groente etc. Vegetarier, dus ook niet teveel vet vlees ofzo, ook geen sprake van een te hoog gewicht oid. Wel door werk weinig beweging, zeker nu in de winterperiode. Blijkbaar ben ik daar dan gevoelig voor?
Ik ga in ieder geval wat adviezen hierboven opvolgen en hoop dat ik er heel snel vanaf ben. Na de bevalling merkte ik het minder, omdat ik toen last van de naweeen van de bevalling had, maar nu dus wel echt pijnlijk.
Ik heb ook even gegoogled en gekeken bij tips etc, maar blijkbaar onstaat het door slechte voeding en gebrek aan beweging?
Mijn voeding is goed, veel vezels, groente etc. Vegetarier, dus ook niet teveel vet vlees ofzo, ook geen sprake van een te hoog gewicht oid. Wel door werk weinig beweging, zeker nu in de winterperiode. Blijkbaar ben ik daar dan gevoelig voor?
Ik ga in ieder geval wat adviezen hierboven opvolgen en hoop dat ik er heel snel vanaf ben. Na de bevalling merkte ik het minder, omdat ik toen last van de naweeen van de bevalling had, maar nu dus wel echt pijnlijk.
zondag 25 januari 2015 om 09:33
Had de huisarts gebeld, assistente schreef zalfje voor. Maar omdat ik tegen het plafond aan bleef zitten van de pijn, gisteren naar de HAP geweest.
Conclusie: het zijn geen aambeien, maar een ontstoken ingegroeid haarvatje. Wist ik veel.
Nu vandaag mogelijk verwijdering door SEH anders later in de week (als het niet spontaan opengaat) plus hele sterke pijnmedicatie.
Verklaarde meteen waarom zespri en zalf can de huisarts en ijsblokjes niet hielpen.
Bizar hoor!
Conclusie: het zijn geen aambeien, maar een ontstoken ingegroeid haarvatje. Wist ik veel.
Nu vandaag mogelijk verwijdering door SEH anders later in de week (als het niet spontaan opengaat) plus hele sterke pijnmedicatie.
Verklaarde meteen waarom zespri en zalf can de huisarts en ijsblokjes niet hielpen.
Bizar hoor!
zondag 25 januari 2015 om 20:12
*Edit: Ik ben enorm mosterd lees ik nu
Sterkte TO!
Ik ken het heb het ook een tijdje gehad. Wat mij er vanaf heeft geholpen is letten op voeding (genoeg vezels dat zit in bruin brood en in fruit) genoeg drinken, er op letten dat als je aandrang krijgt je gelijk naar het toilet gaat (niet te lang wachten), leer af om te persen.
Heb je toch aambeien dan helpt het om de douchekop van de douche er af te halen en afwisselend de warme en koude straal op de aambei te zetten. Hiermee verbeter je de doorbloeding en kan de aambei verdwijnen. Wel voorzichtig en niet te harde straal omdat dat pijnlijk kan zijn. Helpt dat niet dan naar de huisarts.
Ik ken het heb het ook een tijdje gehad. Wat mij er vanaf heeft geholpen is letten op voeding (genoeg vezels dat zit in bruin brood en in fruit) genoeg drinken, er op letten dat als je aandrang krijgt je gelijk naar het toilet gaat (niet te lang wachten), leer af om te persen.
Heb je toch aambeien dan helpt het om de douchekop van de douche er af te halen en afwisselend de warme en koude straal op de aambei te zetten. Hiermee verbeter je de doorbloeding en kan de aambei verdwijnen. Wel voorzichtig en niet te harde straal omdat dat pijnlijk kan zijn. Helpt dat niet dan naar de huisarts.
vrijdag 30 januari 2015 om 11:33
Heel vervelend, ik ken het. Na de bevalling van mijn jongste ook last van gekregen en het keert ook geregeld terug. Ik heb al van alles geprobeerd, maar sinds kort gebruik ik aambeienolie van thaivita-premium. Helpt heel goed tegen de jeuk, want het is zo genant om op die plek jeuk te hebben. Het duurde een vijftal dagen voordat ik merkte dat het werkte, maar nu ben ik er superblij mee. En minder jeuk en het werkt ook verzachtend, waardoor ik niet meer zo'n pijn heb na de stoelgang.