Niet evenveel van elkaar houden ?

06-02-2015 22:03 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb even jullie advies nodig!

Ik ben 7 maanden samen met mijn vriend. Het is een fijne relatie en we hebben het erg leuk als we samen zijn. Alleen er is een ding waar ik steeds meer bewust van ben geworden. Namelijk dat we niet evenveel van elkaar houden. Dit klinkt een beetje raar, maar het is overduidelijk dat hij helemaal dol op mij is. Ik ben ook dol op hem maar deze verhouding klopt niet helemaal. Hij is over-enthousiast als we elkaar weer zien, ik daarentegen vind het leuk maar krijg er geen klamme handjes van zoals hij.

Ik begin me steeds meer te ergeren aan de kleine dingetjes, zoals dat hij mij de hele dag continue door whatsappt. Hier hebben we het uitgebreid over gehad en dit probleem is grotendeels opgelost. Hij appt me tegenwoordig alleen ’s avonds. Doordat ik op deze manier een beetje rust heb gekregen is het mij duidelijk geworden dat ik het ook prima red zonder hem.. dit klinkt erg bot. Ik houd nog wel van hem, het is erg leuk als we samen zijn maar het is niet meer zoals vroeger.

We hebben een soort van pauze gehad, van twee weken. Mede doordat ik me geclaimd voelde omdat hij mij de hele dag door whatsappte, en omdat ik gewoon eventjes rust wilde. Deze zondag zie ik hem weer, ik heb echter geen idee hoe ik me moet gaan gedragen..
Jeetje erg voor hem. Hem laten gaan is ook een teken van; 'houden van'.

Succes.
Wat zou je willen met deze relatie?

Het klinkt mij een beetje alsof de verliefdheid bij hem is omgegaan in houden van en dat jij (nog) niet op die manier over hem denkt.
tuurlijk red je je ook prima zonder hem, dat hoort in elke relatie zo te zijn m.i

En tja bespreek met hem je twijfels, niet op het forum.

In veel ,wat volwassener relaties is trouwens vaak de ene partner gekker op de ander dan andersom.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 06 februari 2015 @ 22:08:

Wat zou je willen met deze relatie?

Het klinkt mij een beetje alsof de verliefdheid bij hem is omgegaan in houden van en dat jij (nog) niet op die manier over hem denkt.Ik heb op dit moment geen idee wat ik ermee wil.. Hij houdt inderdaad heel veel van mij, terwijl ik juist veel om hem geef. We staan dus niet op gelijke voet, wat in dit geval wel van groot belang is. Soms kijk ik naar hem en denk ik; ja jij bent de ware. Tegenwoordig twijfel ik echter steeds meer.
Misschien blijkt nu na 7 maanden dat de liefde niet sterk genoeg is en over is.
Niet evenveel van elkaar houden is niet probleem.... Dat gebeurt vaker

Ik zou alleen heel argwanrnd worden als iemand mij heel graag wil...te graag...overdrijven is ook een vak

En betekent meestal dat iemand een behoefte in zichzelf niet erkent...en vervolgens alles op jou projecteert....

Heel goed oppassen dus....en grenzen stellen. Ook als het zeer doet.
--
quote:miedo schreef op 06 februari 2015 @ 22:12:

tuurlijk red je je ook prima zonder hem, dat hoort in elke relatie zo te zijn m.i

En tja bespreek met hem je twijfels, niet op het forum.

In veel ,wat volwassener relaties is trouwens vaak de ene partner gekker op de ander dan andersom.

Dat is inderdaad zo.

Hij geeft aan dat ik meer bevestiging moet geven dat ik van hem houd. Hij voelt zich vaak onzeker en is bang dat ik hem niet meer zie zitten. Hij laat juist heel veel merken dat hij dol op me is. Dit vaak tot ergernis van mij, ik ben niet zo heel klef.

Het kan wel zijn dat de ene partner gekker is op de andere, alleen ik weet niet of het in zo'n vorm als bij ons gezond is.
Ik heb een paar dagen terug een topic gelezen van (naar ik aanneem) je vriend... dat hij je graag appt maar jij daar geen behoefte aan hebt. Verhaal strookt precies overeen. Ik kan het topic helaas niet terugvinden, waarschijnlijk is het verwijderd. Misschien dat iemand anders het zich ook nog herinnerd? de reacties waren niet de minste: dat het verstikkend is om zoveel berichtjes te krijgen op een dag. Hij wilde volgens mij nu 's avonds een uur bellen o.i.d.

Hoe dan ook: als jullie daarin niet op één lijn zitten zou ik de relatie verbreken, want dan hebben jullie duidelijk verschillende behoeftes die helaas tegengesteld zijn aan elkaar.
Klinkt eigenlijk alsof je hem niet meer zo leuk vindt en zelfs of je een beetje op hem afgeknapt bent.

Wil je wel met hem verder?
quote:tinnifin schreef op 06 februari 2015 @ 22:14:

Niet evenveel van elkaar houden is niet probleem.... Dat gebeurt vaker

Ik zou alleen heel argwanrnd worden als iemand mij heel graag wil...te graag...overdrijven is ook een vak

En betekent meestal dat iemand een behoefte in zichzelf niet erkent...en vervolgens alles op jou projecteert....

Heel goed oppassen dus....en grenzen stellen. Ook als het zeer doet.Daar ben ik ook achter gekomen ja. Als ik een uurtje niet op whatsapp kwam had ik tien ongelezen berichtjes van hem. Gelukkig is dit probleem opgelost doordat ik er met hem over heb gepraat. Hij is heel bang om me te verliezen, dit werkt voor mij juist benauwend.
Ik zou stapelgek worden van iemand die me zo claimt en ik zou ook heel erg opgelucht zijn om even een pauze te hebben. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet van diegene zou houden of dat de relatie dan maar verbroken moet worden.

Jij krijgt nooit de ruimte om hem eens te missen, want voor die tijd heeft hij jou al weer tachtig keer geappt. Geen wonder dat je je afvraagt wat je met hem aan moet ook al houd je van hem.
quote:georgiabrown schreef op 06 februari 2015 @ 22:22:

Ik heb een paar dagen terug een topic gelezen van (naar ik aanneem) je vriend... dat hij je graag appt maar jij daar geen behoefte aan hebt. Verhaal strookt precies overeen. Ik kan het topic helaas niet terugvinden, waarschijnlijk is het verwijderd. Misschien dat iemand anders het zich ook nog herinnerd? de reacties waren niet de minste: dat het verstikkend is om zoveel berichtjes te krijgen op een dag. Hij wilde volgens mij nu 's avonds een uur bellen o.i.d.

Hoe dan ook: als jullie daarin niet op één lijn zitten zou ik de relatie verbreken, want dan hebben jullie duidelijk verschillende behoeftes die helaas tegengesteld zijn aan elkaar.

Dat kan inderdaad kloppen ja, mijn vriend heeft een tijd geleden een topic geopend over het claimerige gedrag op whatsapp van hem. Reacties liepen uiteen, en sommige waren behoorlijk negatief.

Ik ben van plan om goede moed te houden en hoop dat ik weer net zo verliefd op hem zou worden als aan het begin van de relatie. Ik hoop dat dit gaat lukken..
quote:Ginevra schreef op 06 februari 2015 @ 22:33:

Ik zou stapelgek worden van iemand die me zo claimt en ik zou ook heel erg opgelucht zijn om even een pauze te hebben. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet van diegene zou houden of dat de relatie dan maar verbroken moet worden.

Jij krijgt nooit de ruimte om hem eens te missen, want voor die tijd heeft hij jou al weer tachtig keer geappt. Geen wonder dat je je afvraagt wat je met hem aan moet ook al houd je van hem.Pauze doet me goed! Door het weinige contact heb ik gemerkt dat het me prima afgaat, ik ben niet constant meer met hem bezig. Maar het voelt voor mij alsof ik geen relatie meer heb. Terwijl ik dacht dat alles door deze pauze weer goed zou komen..
Jij wist dat jouw vriend een topic hier heeft gehad?

En nu open jij er eentje? Denk je niet dat hij dit verhaal ook herkend?
Als je dit al na 7 maanden voelt dan moet je gewoon stoppen, hoe moeilijk dat ook is. Jij weet ook dat er een keer iemand voorbij komt die jou wel knikkende knieen en klamme handen geeft en dan heeft hij het nakijken. Dat wil je hem niet aan doen. Daarbij horen jullie beiden iemand te hebben die helemaal voor de ander gaat. Sterkte
Nou als dat topic op Fok staat zie ik dat hij inmiddels gewezen is op dit topic.

(Niet door mij overigens. )
quote:jean_grey schreef op 06 februari 2015 @ 22:46:

Nou als dat topic op Fok staat zie ik dat hij inmiddels gewezen is op dit topic. Link?
http://forum.fok.nl/topic/2192521/11/25
Hou hem niet voor de gek.

Wees eerlijk.

Je hebt er allang genoeg van.
Huts!
leuke relatie, communicatie via forums en whatsapp...

misschien een idee om eens een online pauze in te lassen. Alleen soms telefoneren, elkaar live zien, eventueel een sms-je.
quote:jean_grey schreef op 06 februari 2015 @ 22:51:

http://forum.fok.nl/topic/2192521/11/25

Die link naar het Viva forum

Eigenlijk zou ik dat best een afknapper vinden als mijn man eerst advies ging vragen op het VF en daarna op Fok.
Maak het maar uit,
Joh, een live break up? Nu moet ik twee topics volgen Sterkte TO en dat is gemeend.
ik vind het sneu/schattig dat hij het zo 'goed' wil doen en daarom overal maar om advies vraagt.

Wat ik had gedaan in dit geval: gewoon de notificaties uitzetten. Dan zie je alleen nieuwe berichtjes als je whatsapp actief opent. Ik zou hier verder niet zo'n punt van maken eigenlijk.

Hij stuurt maar een eind weg, en hij leert vanzelf af te zeuren over dat ik niks terugstuur.

Mijn vriend is ook wat babbelzieker dan ik via de whatsapp.

En: ik zou beiden even stoppen met forummen. Jullie priveleven is toch geen entertainment?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven