Uitgerekend eind augustus 2015 !!

21-12-2014 22:10 1195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera: zwanger! En uitgerekend eind augustus 2015!

Schrijf hier mee over alles wat je bezig houdt. Helaas sluiten we in verband met de overzichtelijkheid de tabel, neemt niet weg dat iedereen welkom is om mee te lezen en te schrijven.

NaamLeeftijd#kindjeuitgerekendbijzonderhedenBlonde83311e kindje27 augustus Jongen kartonnendoos281e kindje28 augustus meisjeRose2010281e kindje27 augustus verrassingLiefhebber1977371e kindje28 augustus verrassing82roosje323e kindje14 augustus pudding123241e kindje30 augustus Jongen Teacup351e kindje19 augustus Jongen voorem_301e kindjeuitgerekend Jongenjolyne10261e kindje29 augustus Merel1981332e kindje29 augustus meisjeMel.nl281e kindje26 augustus Meisje MamavanDenM363e kindje21 augustus meisjeWaterspin302e kindje22 augustus Meisje Mmaas 27 1e kindje 10 augustus Verrassing Mtiks251e kindje24 augustus meisje
Ik heb vandaag mijn echo voor de combi test gehad, het ziet er allemaal goed uit en het hartje klonk prachtig!!!

Wat is het toch leuk om te zien

Het is wel een lui kind, deze echo en de vorige echo moesten we een hoop moeite doen voor het even wilde bewegen waardoor het volgens mijn vader nu al bij de familie past

Ik ben echt super blij en super trots!!! (En verslaafd aan echo's)
If you can dream it, you can do it.
@pudding wat een mooi buikje!

@merel dat zal inderdaad vast wel. Ik hoop het voor je dat je na de vakantie weer aan het werk kunt. Hoe voel je je nu?

@mtiks ook wat heerlijk Curaçao, geniet er van. Overigens heb je dat probleem minder als een badpak aan hebt. Maar ik ben sowieso niet zo van de bikini's. Ik ben trouwens ook naar Curaçao geweest in oktober en we hebben daar echt genoten. We zijn o.a. Naar klein Curaçao geweest en hebben daar gezwommen met vrije schildpadden. Dat was echt heel gaaf!

@mel heerlijk is dat hè naar je kleintje kijken 😊 wij mogen dat weer in maart gaan doen. Wanneer precies moet ik nog even afspreken omdat ze bij ons de 20 wkn echo alleen op donderdagochtend doen ik dus iets moet regelen op het werk.

@voorem ik ben bij de h&m geweest en heb daar twee broeken gekocht. Ook heb ik online een broek gekocht van noppies. Hier waren de broeken toen scherp afgeprijsd. Ik heb mijn normale maat genomen.

Daarnaast heb ik het een en ander mogen lenen van collega's. Het enige wat ik nu nog echt nodig heb ik is een joggingbroek. Maar ik ga geen 50 euro aan zoiets uitgeven. Dus die zoektocht gaat nog verder. Gelukkig past mijn oude joggingbroek nog wel die is namelijk wel wat rekbaar 😉

Wij hebben gister de kinderwagen besteld. We zijn voor de Joolz gegaan. Eerst wilde we deze via marktplaats kopen. Maar dan kosten ze nog zo'n 650 a 700 euro. Nieuw zijn ze normaal zo'n 1000 euro Omdat er een nieuw model is hebben we het 'oude model' (er is een kleine wijziging in patroon en de kleur van het handvat) voor 799 euro kunnen kopen bij de baby-dump. We konden kiezen uit knalrood of zilver. Dus we zijn voor de zilveren gegaan met een antraciete voetenzak en luiertas. Deze laatste twee zijn gratis omdat moment. Dus dat scheelt ook weer 140 euro 😄

In mei wordt hij bezorgd en de garantie gaat pas in als het kindje geboren is. Mocht er tijdens de zwangerschap iets misgaan dan kunnen we alles kosteloos annuleren en terugbrengen. Niet dat we daar vanuit gaan maar het is wel fijn dat dit kan.

Dus mocht je denken ik wilde sowieso voor de Joolz gaan dan is dit misschien fijn om in gedachten te houden. Deze actie loopt volgens mij tot 1 maart.
Mooi buikje pudding!! Mijn buik ziet er ook ongeveer zo uit... Nu heb ik altijd wat meer vet om m'n buik gehad, maar toch!

Vanavond een etentje gehad, en foei wat was het daar bloedheet!!! Toen ik m'n schoenen weer aan trok kon ik er niet eens inkomen! Dat heb ik nog nooit gehad!!! Oeps!

A.s woensdag mogen we hartje luisteren, daar heb ik echt heel veel zin in! Ben heel benieuwd hoe dat is!
Vandaag is de mooiste dag.
De joolz kinderwagen is echt heel mooi! Goede keuze

Voor mij alleen echt n tweedehandse. Vind persoonlijk een nieuwe onzin

Hier gewoon dagje weeste carnavallen. Mooi om als nuchtere iedereen zat te zien haha! Was wel gezellig maar carnaval is helaas geen feest wat leuk is om 100% nuchter te vieren

Vandaag ook op mijn werk verteld dat ik zwanger was! Echt leuke reacties gehad van collega's en ze zeiden dat mn zwangerschap helemaaaal geen probleem is. Of dit zo is moet natuurlijk nog blijken.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
@Angela, ben je al wat bijgekomen? Ik moet nl veel aan je denken want heb alleen trek in gezonde dingen. Vd week ging gezin patat halen en ik heb boven gelegen totdat ze klaar waren en de lucht weg was. Normaal ben ik echt een junkfoodie
Morgen alweer 14 wkn zwanger. Wij zijn afgelopen weekend op pad geweest. Beetje orienteren voor kinderkamers/wagens.

Ik heb vandaag bij de H&M een heel klein schattig zacht spijkerbroekje gekocht, kon het niet laten liggen!
@kartonnendoos, veel plezier morgen!!! Ik heb morgen een afspraak bij de verloskundige, ben benieuwd of ik het hartje dan ook mag luisteren.

@pudding, wat fijn zulke leuke reacties op je werk.

@merel, wat grappig hoe je smaak kan veranderen.

@ teacup, wat schattig he, die kleertjes van de H&M. Ik kan daar echt helemaal blij van worden.

Ik vroeg me af, hebben degene met een combitest ook gevraagd naar de nub meting? Het is lastig te zien, ze moeten de kleine van net de juiste hoek zien en de kans dat ze het goed hebben is 75%.

Ik heb er namelijk zaterdag wel naar gevraagd en kan het nu al niet meer voor me houden.

Volgens de nub meting krijgen wij een meisje

16 maart hebben we de geslachtecho en ik ben echt heel benieuwd of het klopt. Het kan mij niet vlug genoeg 16 maart zijn.
Ik kom net bij de verloskundige vandaan en heb weer naar een prachtig hartslagje mogen luisteren
@pudding ja hè de Joolz is echt super. Ik snap dat je voor tweedehands gaat, wij vonden het verschil nu zo klein dat we toch liever een nieuwe hebben. Vooral mijn man vond dit wel een prettig gevoel.

Ik ben alleen naar de optocht wezen kijken. Soms was het zo'n harde muziek dat de kleine dat echt wel gevoelt heeft. Maar dat vind hij/zij vast niet erg voor even. Echt carnavallen is sowieso niks voor ons. Fijn dat ze zo positief reageerde op het werk. De tijd zal het uit wijzen, maar je om die reden ontslaan mag niet dus ze zullen dit ook niet als reden noemen.

@mel nee dit hebben we niet gevraagd. Vooral niet omdat ik het sowieso niet wil weten. Ik.ben wel benieuwd of dat het bij jou echt een meisje blijkt te zijn.

Zo'n hartslag klinkt mooi hè. En wat gaat ie hard ☺️

Wij gaan de 9 maart voor controle naar de vk om o.a. Weer naar het hartje te luisteren en hebben 19 maart de 20 wkn echo.
Nou...vandaag de uitslag van de combinatietest gehad, de nekplooimeting zag er heel goed uit, echter de bloeduitslag gaf een verhoogd risico van 1 op 121 aan..
pfff bericht al verzonden en was nog niet klaar.....De verloskundige heeft gelijk een afspraak voor a.s maandag in het WKZ gemaakt voor de Nipt test.....Dus hang nu met mijn gevoelens alle kanten heen....:( Ik probeer positief te blijven maar in mijn achterhoofd blijft toch zo'n gevoel van...hetkanookfoutzijn....
O mamavandenm wat een lage score. Ik duim voor je dat het goed is. Dikke knuffel vanuit hier
Jeetje wat erg mamavanDenM, ik hoop echt dat de nipt test een duidelijke uitslag kan geven. En natuurlijk dat deze uitwijst dat er niets aan de hand is.

Het lijkt me ontzettend schrikken en heel moeilijk om mee te maken.

Heel veel sterkte
@MamavanDenM: wat naar! Sterkte met de NIPT, hopelijk brengt het je zekerheid en dan hopelijk ook nog een gunstige uitslag.

Beetje raar om na dat bericht mijn eigen goede uitslag van de combinatietest eronder te zetten... sorry.

Maar vanochtend ben ik naar het echocentrum geweest en de uitslag van de combinatietest was goed. Kans op Down 1 op 618 (dat is later dan de kans i.v.m. mijn leeftijd: die is 1 op 158). De overige twee chromosoomafwijkingen nog veel lagere kansen. Gelukkig.

Termijn o.b.v. lengte iets aangepast: uitgerekende datum is nu 28 aug. geworden. Mensje-in-wording is nu 6.6 cm en ik ben morgen officieel 13 weken zwanger. Zelfde uitgerekende datum dus als kartonnendoos als ik het in de tabel goed gezien heb.

Verder op de echo allemaal dingen gezien die je hoort te zien: zwaaiende armen en benen, kloppend hartje, een maag, nieren, blaas, hersenen, aanhechting naar de navelstreng. Zag er allemaal - voor zover een echo zekerheid geeft - normaal uit. Dus happy me vandaag!
Ik ben gisteren toch maar even de stad ingegaan, er was nog uitverkoop dus een mooie spijkerbroek van mamaliscious gescoord en nog een grijze jeans bij de hennes. Heb ze nu nog niet nodig, maar vind het toch een prettig idee om ze vast in de kast te hebben hangen voor als ik een dag heb dat m'n broek ineens niet meer lekker zit

Ik hoor trouwens in mijn omgeving van iedereen verhalen dat zij heel erg hadden dat ze bepaald eten echt niet meer konden verdragen (geur van vlees bakken bijvoorbeeld, of überhaupt avondeten) of aan de andere kant dat ze juist heel erge cravings hadden in bepaalde dingen (manie voor kitkats, paprikachips en een ander weer tomaten). Wel grappig om te horen. Hoe is dat bij jullie? Ik heb dat eigenlijk helemaal niet echt. Heb wel iets meer trek in zoute dingen (kaas!), misschien door lage bloeddruk, maar is verder niet heel extreem dat ik hele blokken kaas weg eet ofzo...

Pudding123, wat fijn dat de reacties op je werk zo positief waren!

Kartonnendoos, hoe was het gisteren?

Jeetje mamavanDenM, ik was even per persoon aan het teruglezen, maar wat een heftig nieuws! Ik hoop echt voor jullie dat maandag meer duidelijkheid gaat geven!! sterkte!
Ik heb dat ook helemaal niet voorem, meer of juist minder trek in bepaalde dingen. Er is ook niets wat me tegenstaat ofzo. Ik eet alles gewoon zoals normaal (behalve de dingen die je niet meer mag dan he...).

Ik heb alleen maar vééééél honger!
mamavan DenM, wat een heftig nieuws! Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid. Dikke knuffel!

Ik heb ook veeel meer honger Liefhebber 1977! Ik eet eigenlijk ook alles wel, mijn smaak is niet veranderd.
@Mamavan 1 op 122 is wel veel maar onder de 1% toch??
Ahh mamavan! Lijkt me rot voor je inderdaad.

Laat ons even weten als je meer weet
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Hoi dames,

Hier ook de combinatietest gehad, echo was weer super om te zien beeb wilde totaal niet stil blijven om een mooi plaatje te schieten, haha!

De uitslag voor down hadden we graag wat hoger gezien, maar was buiten de gevarenzone dus we laten t verder zo. De andere 2 uitslagen waren heerlijk hoog. Ik weet dat t niet hetzelfde is als de uitslag van mamavanDenM maar schrok ook in eerste instantie (zitten erg dicht op grens). Nu een week later is t redelijk ingedaald en hoor ik de reclame van Roosvicee in m'n hoofd "het komt wel goed schatje". Sterkte!
Dank jullie voor de lieve berichtjes!! Fijn dat jullie zo meeleven. Ik kan om 10.00 in het Wkz terecht a.s maandag. En dan duurt de uitslag van de Nipt nog tussen de 10-14 dagen. Zenuwslopend dus....ik hang ook erg nog met mijn gevoel tussen blij met mijn zwangerschap en toch ook het deel van het kan ook niet goed zijn....probeer het ook wat naast me neer te leggen en af te wachten en hopend op het beste
Oh mammavanDenM..wat zenuwslopend inderdaad.

Dikke knuffel!
Hallo!

Ik lees jullie forum sinds dat ik weet dat ik zwanger ben van ons eerste kindje en dus ook uitgerekend in augustus.

Ik wil MamavanDenM een hart onder haar riem steken. Wij hebben recentelijk ook de Nipt test gedaan en afgelopen woensdag de uitslag gehad. Gelukkig was alles goed bij ons. En het zijn stressvolle weken waarbij je onzeker bent en misschien zelfs een beetje afstand neemt van je zwangerschap. Althans dat deed ik. Ik heb in de wachtweek ontzettend veel op forums gelezen over de nipt test, heb wellicht wel honderden reacties gelezen van voorgangers. En ik heb hierbij maar 3 keer gelezen waarbij het niet goed is. Dus het is een veel grotere kans dat alles goed is. Zelfs mensen met een uitslag van 1 op 5 waarbij het kindje gezond bleek te zijn. Houd hoop en kijk niet alleen naar de kans van 1 op 122, maar kijk naar de procentuele kans op een gezond kindje, die is bij jullie namelijk 99,2 %.

Heel veel sterkte in de wachtijd! Ik hoop met jullie mee!

Groetjes Mevrouwtje-theelepel
@mamavandenm, ik hoop echt dat de uitslag toch niet ernstig is.

Kleine update van mij, ik zit met griep thuis. Echt verschrikkelijk, alles wat erin gaat komt er ook weer vlug uit. Griep is toch lastiger als je zwanger bent, mijn lichaam schreeuwt om eten. Alleen mijn maag niet

Met de kleine gaat het gelukkig wel goed volgens de verloskundige kan het geen kwaad.
Hoi allemaal!

MamavandenM, wat een gemengd gevoel moet je hebben zeg!! Dat gevoel had ik een paar weken terug met al die bloedingen! Ik duim voor je en denk aan je de komende weken!

Hier afgelopen woensdag voor controle, mijn blieduitslagen waren goed, alleen het zink in m'n bloed was iets aan de lage kant... Vitaminen door blijven slikken dus!

Verder lukte het hartje luisteren niet. Hier werd ik bij binnenkomst al op voorbereid. M'n baarmoeder was nog niet gekanteld dus dan is er nog moeilijk bij te komen. De bloeddoorstroming kon je wel horen in de baarmoederwand en dat was een goed teken! Over 2 weken mogen we terugkomen, dan is de baarmoeder zeker gekanteld en zou het goed moeten gaan! Gek genoeg dacht ik dat ik met dit soort nieuws helemaal in paniek zou schieten... Maar juist niet. Ik voel dat t goed zit (niet alleen psychisch maar ook fysiek voel ik vanalles) en het verhaal van de vk was legitiem!

Hebben jullie dit ook wel eens gehad?
Vandaag is de mooiste dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven