Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Had iets op Marktplaats gezet en met koper de afspraak gemaakt dat hij het vandaag op zou halen. Hij was er op tijd, aardige kerel en de koop was zo rond. Ik sta alweer klaar bij de voordeur om hem uit te laten als-ie vraagt of hij even gebruik mag maken van het toilet. Hij kwam van ver, etc etc. Eh, liever niet. Dacht ik. Want ik vond het ook weer zo wat om nee te zeggen. Heeft ie gewoon zitten bouten. Gadverdamme! Vind het zo'n goor idee.
gadver, dat zou ik ook ranzig vinden!
Alle reacties Link kopieren
Van de week tanken, staat een ongelofelijke rij bij elk van de pompen, heb ik natuurlijk wel een janlul voor me die op zijn gemakje (hij had al getankt en afgerekend) nog even uitgebreid de auto gaat staan wassen met die grote raamwisser. Hij vond het niet leuk toen ik vroeg of hij een kopje koffie bij wilde en keek onbegrijpelijk bij het langzaam groeiende toeterconcert achter ons...
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 20 februari 2015 @ 12:15:

precies, dat zei ik al. het gaat me niet om die thee van 2 euro. Wel dat het typisch is dat ik mijn eigen thee moet meenemen.Nou, je zei ook dat "madame" nu met een nieuw pakje thee zat (en dat ergert je kennelijk). En dat ze genoeg verdienen? Ik vind het vreemd om zo over een vriendin te praten. Je hebt zelf die thee meegenomen, als het je zo stoorde had je dat ook gewoon niet kunnen doen. Dan drink je een keer koffie ofzo.
haha soetkees

Als ik zie dat er een lange rij staat ga ik er niet eens heen. Tank ik wel ergens anders of de volgende dag.
Die radio reclame over supersnel internet ofzo waarbij de hele tijd een kind erdoorheen roept "papa papa papa het internet is heel traag papa papa!". Grrr zeer ergerlijk!
quote:Razmatatz schreef op 20 februari 2015 @ 12:15:

Had iets op Marktplaats gezet en met koper de afspraak gemaakt dat hij het vandaag op zou halen. Hij was er op tijd, aardige kerel en de koop was zo rond. Ik sta alweer klaar bij de voordeur om hem uit te laten als-ie vraagt of hij even gebruik mag maken van het toilet. Hij kwam van ver, etc etc. Eh, liever niet. Dacht ik. Want ik vond het ook weer zo wat om nee te zeggen. Heeft ie gewoon zitten bouten. Gadverdamme! Vind het zo'n goor idee.Eeeh ja daar is een wc toch voor?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 20 februari 2015 @ 12:41:

haha soetkees

Als ik zie dat er een lange rij staat ga ik er niet eens heen. Tank ik wel ergens anders of de volgende dag.Zou normaliter ook mijn idee zijn, maar ik vrees dat ik op het punt van 'auto duwen anders' stond, dus helaas moest ik echt blijven staan.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Razmatatz schreef op 20 februari 2015 @ 12:15:

Heeft ie gewoon zitten bouten. Gadverdamme! Vind het zo'n goor idee.

Ik vind het altijd een soort van knap, als mensen bij een ander kunnen poepen.

Ik kan het thuis al amper (maar dat is weer een ander, ook heel ergerlijk, verhaal ), laat staan 'in den vreemde'.
quote:Lotte35 schreef op 20 februari 2015 @ 12:55:

[...]

Ik kan het thuis al amper (maar dat is weer een ander, ook heel ergerlijk, verhaal ), laat staan 'in den vreemde'.

Wat is daar knap aan?

Als ik moet, dan moet ik.
Ik kan dus heel slecht bij anderen.

Voor mij is het dus 'een soort van knap' dat een ander dat wel kan.

Wees maar blij dat je het niet begrijpt
quote:Lotte35 schreef op 20 februari 2015 @ 12:55:

[...]

Ik kan het thuis al amper (maar dat is weer een ander, ook heel ergerlijk, verhaal ), laat staan 'in den vreemde'.Poepkruk geprobeerd? Zodat je gehurkt op de wc zit, de meest natuurlijke en gezonde manier om je te ontlasten.
quote:_blabla_ schreef op 20 februari 2015 @ 08:16:

Stukadoor die vandaag tussen 7 en 8 zou beginnen en er nog niet is. Opzich geeft dat niets, aangezien ik toch de hele dag thuis ben omdat hij komt. Maar de baby heeft vannacht heel slecht geslapen, ik ben van 5 tot half 7 wakker geweest met hem, om half zeven viel hij eindelijk weer in slaap, maar toen moest ik er toch uit, aangezien vanaf zeven uur de stukadoor kon komen.

Het is nu kwart over 8, ik had eigenlijk nog anderhalf uur bij kunnen slapen

Verhaal wordt nog leuker, hij is helemaal niet meer gekomen, hij was het vergeten

Ik heb een opstapje, zelfde effect.

Maar bedankt voor het meedenken.

Wat mij betreft genoeg over mijn stoelgang
quote:_blabla_ schreef op 20 februari 2015 @ 13:09:

[...]

Verhaal wordt nog leuker, hij is helemaal niet meer gekomen, hij was het vergeten

Wat een ei. En dat voor het pittige uurtarief dat ze rekenen! Ga je een andere uitzoeken?
quote:_blabla_ schreef op 20 februari 2015 @ 13:09:

Oh nee wat balen zeg!!!
quote:BWitched schreef op 20 februari 2015 @ 12:52:

[...]

Eeeh ja daar is een wc toch voor?Ja, dat klopt. Maar het is mijn onbenullige ergernis dat een wildvreemde dat op mijn wc doet. Zou het zelf never nooit doen.
quote:nephthys schreef op 19 februari 2015 @ 13:52:

[...]

Doe niet zo aangebrand. Dit topic gaat toch over onbenullige ergernissen. Dat zoiets mij stoort is mijn probleem, niet dat van die mensen. Net zoals ik mij kan ergeren aan fluitende mensen.

Ik zeg nergens dat die mensen niet mogen komen fitnessen? En nee, ik doe ook niet alles juist van de eerste keer, en mensen mogen zich dan ook gerust aan mij ergeren. Het is gewoon een feit dat het mij uit mijn concentratie haalt, maar daarom denk ik niet slecht over die persoon.

Zo herkenbaar. De meest irritante vind ik die dame die telkens haar vaste plaats opeist en die ook vindt dat niemand voor haar mag staan. Ze staat altijd helemaal achterin dus dat gaat wat moeilijk.

Tijdens de les zit ze volkomen naast de muziek, staat ze met haar hele hebben en houden aan die gewichten te leuren en levert ze commentaar op anderen die met minder gewicht trainen. Brrrr.
quote:Razmatatz schreef op 20 februari 2015 @ 13:33:

[...]

Ja, dat klopt. Maar het is mijn onbenullige ergernis dat een wildvreemde dat op mijn wc doet. Zou het zelf never nooit doen.
quote:EvaViva schreef op 20 februari 2015 @ 12:48:

Die radio reclame over supersnel internet ofzo waarbij de hele tijd een kind erdoorheen roept "papa papa papa het internet is heel traag papa papa!". Grrr zeer ergerlijk!Inderdaad. Laat voor mij bij deze ergernis het onbenullige maar weg.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Heb tot pagina 5 gelezen, dus misschien zijn deze al gezegd. Komen ze:

- Mensen die tegen je gaan staan praten terwijl je overduidelijk oortjes in hebt, en dan geïrriteerd raken dat je ze niet verstaat. Ik heb die oortjes in omdat er muziek uitkomt, niet omdat ik ze nu zo geweldig bij mijn outfit vind staan. Vraag dan eerst even of ik die dingen uit wil doen, op deze manier vraag je er zelf om.

- Mensen die totaal onredelijk/respectloos gedrag vertonen, en als je er iets van zegt dat zij dit gewoon niet maar dan ook echt níet begrijpen. En dan heb ik het niet over dingen die bijzonder zijn, maar over dingen die de algemene persoon ook onredelijk zou vinden.

- Vriendinnen die je een preek geven over iets wat je doet/wil gaan doen, om er 2 maanden later achter te komen dat zij ineens precies hetzelfde zijn gaan doen. En als je er dan iets van zegt zijn ze beledigd : ''Ja ik doe het nu ook wel, maar JIJ..''

Altijd gezellig

- Mensen die op hun telefoon zitten terwijl jij een gebeurtenis of verhaal aan het vertellen bent, en als je na afloop dan iets vraagt als ''wat zou jij hiermee doen?'' kijken ze je schaapachtig aan.

- Mensen die doen alsof een ander het altijd beter heeft en dat zij het altijd o zo slecht hebben. Zelfs al zouden ze 10 miljoen winnen weten ze nog iets te verzinnen waardoor ze weer terug in de slachtofferrol kunnen kruipen. Geen slachtofferrollen meer!

- Mensen die je raar aankijken als je vriendelijk naar ze glimlacht. Ik probeer juist vriendelijk te zijn, moet dat nou?

- (toen ik nog vast rookte) Als je op het station DUIDELIJK op een grote lege plek gaat zitten/staan om een sigaret te kunnen roken zodat dat je de rook niet in de buurvrouw haar longen blaast. Vervolgens komt er dan iemand ánders bewust naast je staan/zitten, en gaat je dan vies aan zitten kijken omdat ze last hebben van je rook. Mens, ga dan niet naast me staan! Ik ga niet voor niets afgezonderd staan? Bij zulke mensen zou ik graag een extra grote hijs zo in hun gezicht uit willen blazen. Als je het wil hebben kun je het ook krijgen.

Waar ik ook echt niet tegen kan zijn mensen die heel jaloers zijn, en dan bedoel ik meer meiden onder elkaar.

Dan reageren ze heel negatief op iets wat voor jou juist leuk is, puur omdat ze het je niet gunnen of het zelf graag willen.

Ik heb dan echt zoiets van Dames kom op, wees een beetje lief voor elkaar. Gun haar dat leuke jurkje, gun haar die leuke baan etc.

Ik heb echt nog 100000 meer ergernissen, maar daar kan ik een heel boek over schrijven dus ik laat het hier maar bij

Oja, waar ik me denk ik het allermeeste aan erger is dat IK me aan heel veel erger!
Mensen die ondanks dat ze heel beroerd/ grieperig zijn toch gaan werken en daardoor iedereen aansteken.
Mensen die allerlei variaties op "proficiat" of "gefeliciteerd" verzinnen. Zie je ineens dit voorbij komen op FB bij een jarige:

- Pfiesjat!

- Gefelicitaaaart!

- Pro-fiets-gejat

ect.

quote:minnimouse schreef op 21 februari 2015 @ 09:15:

Mensen die allerlei variaties op "proficiat" of "gefeliciteerd" verzinnen. Zie je ineens dit voorbij komen op FB bij een jarige:

- Pfiesjat!

- Gefelicitaaaart!

- Pro-fiets-gejat

ect.

Of 'HB' (happy birthday)
quote:minnimouse schreef op 21 februari 2015 @ 09:15:

- Pfiesjat!

- Gefelicitaaaart!

- Pro-fiets-gejat

ect.

Ik associeer dit soort "creativiteit" met Crediteuren-Debiteuren van Jiskefet. Leuk willen doen maar standaard de plank mis slaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven