Microlax voor bevalling aan.

25-02-2015 20:06 55 berichten
Waarschijnlijk ben ik een enorme aansteller en het slaat ook nergens op dat ik hier überhaupt over nadenk, maar in België schijnt het doodnormaal te zijn (ziekenhuis); lavement voor de bevalling aan zodat je "leeg" bent.

Kun je hierom vragen bij je verloskundige/ in ziekenhuis, of zijn er dames die ook zelf Microlax hebben gekocht/gebruikt voor de bevalling aan. Krijg je hier erge buikkrampen van, of valt dit reuze mee?

Zitten er eventueel ook nadelen aan?
quote:aikidoka schreef op 25 februari 2015 @ 22:37:

Heb je je verdiept in hoe een bevalling gaat? Wat de verschillende stappen zijn, wat er gebeurt in je lijf? Ik vond dat heel interessant en ik vind ook altijd dat kennis zorgt voor minder angst. Het is gewoon niet zo overweldigend meer. Er zijn een aantal stappen die elkaar logisch opvolgen en waardoor je dus kunt bevallen, je kind eruit komt. Dat is niet onterend, maar blijkt allemaal heel logisch. Ik vond het juist een oergevoel, heel aards en juist heel sterk makend ook. Kan het moeilijk uitleggen, maar het geeft kracht, trots, energie. Ik hoop dat je daar nog iets mee kunt voor je zelf gaat bevallen, want dat gun ik je heel erg!

Ja ik zal nog even de medische kant ervan bekijken. Dacht dat moeders nog wel een boek had liggen uit de bevallings-tijd van mijn zusje. Op internet lees je alleen de gruwel bevallingen.

Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Wintersportdame27 schreef op 26 februari 2015 @ 06:53:

Misschien is het ook meer dat ik niet echt iets opgebouwd heb met een verloskundige. Is een praktijk met jonge vrouwen, en heb continue iemand anders. Afgelopen keer had ik weer een ander, zag ik voor het eerst (bij week 37 nu). Ik voel dan totaal niet de behoefte om dit soort dingen te gaan bespreken. Ik ga naar binnen, en ze proberen dan wel iets van een gesprek, maar als ik de beste dame nog nooit of 1 a 2 keer gezien heb dan blijft het wat bij koetjes en kalfjes:) Ook totaal geen zin in om een verloskundige te bellen wanneer de bevalling zich aandient. Gelukkig moet ik met een cm of 6 richting ziekenhuis, dus ik neem aan dat ze niet uren gaan bivakkeren hier in de woonkamer, kan ik nu al de kriebels van krijgen.

Kraamweek zelfde verhaal. Vreselijk lijkt het mij om continue het huis vol te hebben zitten met bezoek, terwijl je zelf nog beroerd bent en dan ook nog een wildvreemde kraamhulp.

Denk dat het gewoon meer is dat ik met de bevalling en die week erna niet weet wat er op mij afkomt en de controle uit handen moet geven en er gewoon niet van hou om continue andere mensen in huis te hebben.

Hopelijk valt het mee en kan ik later hartelijk lachen om dit topic. Zal vast ook iets hormonaals zijn.

Ik begrijp dat het vervelend voor je is, steeds een andere verloskundige, terwijl jij behoefte hebt aan een vertrouwd gezicht.

Gelukkig heb je - blijkbaar - wel met je moeder en schoonmoeder hierover kunnen praten. Zij hebben hier ervaring mee, vertrouw dan ook maar op hun antwoord.

Je geeft aan dat je het moeilijk vindt om de controle uit handen te geven. Ja, het is inderdaad niet echt te plannen. De natuur neemt het over. Een van de prettige bijkomstigheden daarvan is, dat het je echt niet meer kan schelen dat je in je bed ligt te poepen en wie dat allemaal kunnen zien. Je bent namelijk aan het baren, en dan is alles om je heen even helemaal weg.

Echt waar

De tijd na de bevalling, dat is heel andere koek. Wie heeft je wijsgemaakt dat je continu met een huis vol bezoek moet zitten?

Dat mag je namelijk helemaal zelf bepalen.

De kraamhulp kan trouwens goed van pas komen om al te veel aanloop op afstand te houden (al weet ik niet hoe dat tegenwordig is georganiseerd). Ze komt binnen als een wildvreemde, maar met een beetje geluk heb je een leuke, en bouw je er een fijne band mee op tijdens je kraamtijd.

Je kunt ervoor kiezen om de eerste tijd nog geen bezoek te ontvangen, of alleen de grootouders.

Maar de kans bestaat ook, dat je straks zo trots bent op je kindje, dat je het graag aan iedereen laat zien!

Hier kun je controle over houden, door bijvoorbeeld een slim gekozen tekst in het geboortekaartje, en een agenda om het kraambezoek in te regelen.

Ik wens je een voorspoedige bevalling en een gezond kind.
Ik moet helemaal niks!
quote:Nicky_L schreef op 26 februari 2015 @ 07:28:

[...]

Ik begrijp dat het vervelend voor je is, steeds een andere verloskundige, terwijl jij behoefte hebt aan een vertrouwd gezicht.

Gelukkig heb je - blijkbaar - wel met je moeder en schoonmoeder hierover kunnen praten. Zij hebben hier ervaring mee, vertrouw dan ook maar op hun antwoord.

Je geeft aan dat je het moeilijk vindt om de controle uit handen te geven. Ja, het is inderdaad niet echt te plannen. De natuur neemt het over. Een van de prettige bijkomstigheden daarvan is, dat het je echt niet meer kan schelen dat je in je bed ligt te poepen en wie dat allemaal kunnen zien. Je bent namelijk aan het baren, en dan is alles om je heen even helemaal weg.

Echt waar

De tijd na de bevalling, dat is heel andere koek. Wie heeft je wijsgemaakt dat je continu met een huis vol bezoek moet zitten?

Dat mag je namelijk helemaal zelf bepalen.

De kraamhulp kan trouwens goed van pas komen om al te veel aanloop op afstand te houden (al weet ik niet hoe dat tegenwordig is georganiseerd). Ze komt binnen als een wildvreemde, maar met een beetje geluk heb je een leuke, en bouw je er een fijne band mee op tijdens je kraamtijd.

Je kunt ervoor kiezen om de eerste tijd nog geen bezoek te ontvangen, of alleen de grootouders.

Maar de kans bestaat ook, dat je straks zo trots bent op je kindje, dat je het graag aan iedereen laat zien!

Hier kun je controle over houden, door bijvoorbeeld een slim gekozen tekst in het geboortekaartje, en een agenda om het kraambezoek in te regelen.

Ik wens je een voorspoedige bevalling en een gezond kind. Dank je wel!😊
Ik vond mijn bevalling 1 van de mooiste ervaringen van mijn leven. Pijn was te doen.

Vind het echt jammer dat ik het nooit meer mee zal maken (wil geen 2de kindje).
quote:hannaeva schreef op 26 februari 2015 @ 08:50:

Ik vond mijn bevalling 1 van de mooiste ervaringen van mijn leven. Pijn was te doen.

Vind het echt jammer dat ik het nooit meer mee zal maken (wil geen 2de kindje).Ja denk ook wel dat het heel mooi kan zijn inderdaad. Gelukkig ook positieve ervaringen😄

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven