Weber C
woensdag 25 februari 2015 om 14:29
Hoi
korte uitleg i.v.m. herkenbaarheid. Ik ben gevallen en heb een kuitbeen breuk en enkel is ontzet. Een Weber C weet ik inmiddels.
Leve de orthopeed
Ik ben al geopereerd, 2 schroeven erin, en wacht nu af tot de schroeven eruit gaan. Tot die tijd NIET belasten.
Na verwijdering schroeven start revalidatie. Kan van 6 weken tot 12 maanden duren tot ik weer alles kan.
Fysio schat minstens 3 maanden in. Maar dat valt allemaal nog te bezien.
Wie heeft zelfde ervaring en/of liefst positief...internet toont mij vooral alles wat mis gaat
korte uitleg i.v.m. herkenbaarheid. Ik ben gevallen en heb een kuitbeen breuk en enkel is ontzet. Een Weber C weet ik inmiddels.
Leve de orthopeed
Ik ben al geopereerd, 2 schroeven erin, en wacht nu af tot de schroeven eruit gaan. Tot die tijd NIET belasten.
Na verwijdering schroeven start revalidatie. Kan van 6 weken tot 12 maanden duren tot ik weer alles kan.
Fysio schat minstens 3 maanden in. Maar dat valt allemaal nog te bezien.
Wie heeft zelfde ervaring en/of liefst positief...internet toont mij vooral alles wat mis gaat
woensdag 25 februari 2015 om 17:53
Echt pijn niet, wel soms wat stijf, maar dat verdwijnt snel weer zodra ik loop. Wel voel ik de schroeven zitten, 5 stuks aan de ene kant en 1 aan de andere kant. Kan ze zo vastpakken. Het hoeft er niet uit, maar mag wel, maar niet eerder dan 6 tot 12 maanden na plaatsing. Ik weet nog niet wat ik doe. Een operatie komt me niet goed uit. Ik wil in augustus met een opleiding beginnen. Verder voel ik wel dat de enkel anders is dan de andere en ook wat minder flexibel. Dat merk ik vooral bij het traplopen. Verder doe ik alles weer en negeer ik de enkel vooral
.
woensdag 25 februari 2015 om 17:58
Als je straks weer mag lopen heb ik wel een tip. Ga vooral niet lange stukken lopen, liever een paar keer korte stukjes. Ik ging zelf te hard en na 2 weken kon ik weer opnieuw beginnen. Soms lijkt het niet vooruit te gaan, maar je zal merken dat het langzaamaan wel vooruit gaat. Zit je nu in het gips?
woensdag 25 februari 2015 om 19:22
oh, das een goeie tip.
Ja, nu in gips. Gaat er snel af en dan nog 4 weken onbelast, maar dan wel met enkel oefenen om soepel te maken.
Daarom moet t gips er ook af.
Dan schroeven eruit (anders zouden ze afbreken).
En pas dan revalideren...telkens wat meer belasting.
Wat jij verteld hoor ik vaker ja..toch wat stijfheid en moeite met afwikkelen en niet schrikken van moeizaam proces.
Wel fijn dat je alles weer gewoon kan/ doet.
Tja die dingen er weer uit..kost weer tijd he
Ja, nu in gips. Gaat er snel af en dan nog 4 weken onbelast, maar dan wel met enkel oefenen om soepel te maken.
Daarom moet t gips er ook af.
Dan schroeven eruit (anders zouden ze afbreken).
En pas dan revalideren...telkens wat meer belasting.
Wat jij verteld hoor ik vaker ja..toch wat stijfheid en moeite met afwikkelen en niet schrikken van moeizaam proces.
Wel fijn dat je alles weer gewoon kan/ doet.
Tja die dingen er weer uit..kost weer tijd he
donderdag 26 februari 2015 om 14:00
Ik kreeg 2 weken na de operatie een brace. Daarmee mocht ik 20 kilo belasten en op de bank en in bed en onder de douche (halleluja!!) mocht het ook af. Daardoor kon ik al vroeg beginnen met oefenen en was mijn enkel aardig los toen ik weer mocht gaan lopen. Afwikkelen ging prima, dat gaat meestal moeizamer. Jij hebt de schroeven op een andere plek zitten dan ik. Daarom kan je er niet mee lopen omdat ze dan afbreken. Ik heb ook nog een pin en een ijzerdraad. Een heel hekwerk
.
Wat mij erg tegenviel was mijn slechte conditie. Ik raakte om niets al uitgeput. Dat moest ik weer opbouwen, maar is ook weer goed gekomen hoor. Als het gips er af gaat zal je wat vellen op je been hebben. Ik heb onder de douche voorzichtig gescrubt en het was daardoor snel weg. Alleen onder mijn voet duurde wat langer. Echt goor, maar ja. Uiteindelijk komt het goed, maar het kost een hoop tijd en geduld allemaal.
Wat mij erg tegenviel was mijn slechte conditie. Ik raakte om niets al uitgeput. Dat moest ik weer opbouwen, maar is ook weer goed gekomen hoor. Als het gips er af gaat zal je wat vellen op je been hebben. Ik heb onder de douche voorzichtig gescrubt en het was daardoor snel weg. Alleen onder mijn voet duurde wat langer. Echt goor, maar ja. Uiteindelijk komt het goed, maar het kost een hoop tijd en geduld allemaal.
donderdag 26 februari 2015 om 20:11
Vandaag gips eraf..voelt gek zeg. 4 weken gips erom gehad. Mijn kuit is pudding.
Wat ik heel raar vind en vervelend/pijnlijk gevoel is dat ik mijn voet niet kan "besturen" . De enkelbanden ontbreken ook nog
Ik mag idd nog nix belasten..dus t gewicht eraf is dan wel weer fijn.
Mijn huid ziet er idd ook niet uit..ik schilfer aan alle kanten haha.
Wat ik heel raar vind en vervelend/pijnlijk gevoel is dat ik mijn voet niet kan "besturen" . De enkelbanden ontbreken ook nog
Ik mag idd nog nix belasten..dus t gewicht eraf is dan wel weer fijn.
Mijn huid ziet er idd ook niet uit..ik schilfer aan alle kanten haha.
dinsdag 7 juli 2015 om 19:18
Een update (of misschien moet ik nieuw topic openen..)
Ik zit er ff helemaal doorheen. 5 maanden verder en ik zit nog in rolstoel. Enkel is in orde maar heb geen botgroei. Kuitbeen doet t dus niet..althans heel minimaal. Nu al 2x 6 weken extra. Over enkele weken weer orthopeed. Tot die tijd niet overbelasten maar ook wel wat belasten omdat bot anders geen prikkel krijgt om te groeien. Slik nu ondersteund calcium en vitamine D.
Ondertussen loopt mijn contract af en wordt niet verlengd, dat waa wel een klap. Dus ga ZW in en o.a. ligt mijn ouder op sterven. Waar ik dus bijna niks voor kan doen/beteken door mijn immobilliteit.
Het is allemaal wel erg veel en merk dat ik hoop begin te verliezen..komt dit allemaal nog wel goed en hoe ga ik hier mee om ?
Ja..adem halen, relativeren, proberen bezig te blijven, vrienden inschakelen...
Maar vandaag ben ik t echt zat en zwaar over de zeik...
Niet echt een vraag...maar ff neer plempen en wie weet opbeurende verhalen wanneer alles tegen lijkt te zitten...
Ik zit er ff helemaal doorheen. 5 maanden verder en ik zit nog in rolstoel. Enkel is in orde maar heb geen botgroei. Kuitbeen doet t dus niet..althans heel minimaal. Nu al 2x 6 weken extra. Over enkele weken weer orthopeed. Tot die tijd niet overbelasten maar ook wel wat belasten omdat bot anders geen prikkel krijgt om te groeien. Slik nu ondersteund calcium en vitamine D.
Ondertussen loopt mijn contract af en wordt niet verlengd, dat waa wel een klap. Dus ga ZW in en o.a. ligt mijn ouder op sterven. Waar ik dus bijna niks voor kan doen/beteken door mijn immobilliteit.
Het is allemaal wel erg veel en merk dat ik hoop begin te verliezen..komt dit allemaal nog wel goed en hoe ga ik hier mee om ?
Ja..adem halen, relativeren, proberen bezig te blijven, vrienden inschakelen...
Maar vandaag ben ik t echt zat en zwaar over de zeik...
Niet echt een vraag...maar ff neer plempen en wie weet opbeurende verhalen wanneer alles tegen lijkt te zitten...
donderdag 9 juli 2015 om 09:53
O bah, dat duurt wel lang allemaal! Het is bij mij nu bijna een jaar na de breuk en ik doe eigenlijk alles weer. Mijn enkel is niet zoals hij was en dat wordt het ook nooit meer, maar ik loop en heb over het algemeen geen pijn. Al het ijzerwerk zit er nog in en blijft ook nog even zitten want ik begin in augustus met een opleiding.
Zijn de schroeven er wel al uit bij jou?
Zijn de schroeven er wel al uit bij jou?