denigrerende 'grapjes'

11-08-2008 17:25 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik zou graag met jullie van gedachten wisselen over zogenaamde 'lollig' bedoelde uitlatingen.

Mijn vriendin vertelde mij dat haar vriend tegen haar zei: wie wil jou nou hebben? en.....ze vertelde hem dat sommige mannen haar mooi vonden waarop hij antwoordde: 'dat zeiden ze alleen maar om je het bed in te krijgen'.

Mijn vraag: zijn dit nu leuke grappen ??.

Zo deed hij het namelijk wel af naar haar toe.

Ik vind het namelijk niet lollig.

alvast bedankt voor jullie reacties
Zag die vriendin er de humor wel van in?
Zijn dit leuke grappen? Nee.

En het zijn ook geen stomme grappen. Het zijn gewoon geen grappen, maar Ka uu tee opmerkingen
Dan moet het wel in een hele lollige bui op een heel lollig moment gezegd worden, anders is het een flinke rotopmerking (en dan nog)...
tja, sommige mensen vinden dat humor;

'hij vond me leuk'

antwoord; oh was ie blind?

Daar dacht mijn man lang geleden ook eens grappig mee te zijn. Ik heb hem meteen zo enorm op zijn nummer gezet dat ie het nooit meer gedaan heeft.

Want nee, ik vind het ook niet lollig. Nooit.

Ik denk wel dat er een reden is waarom mensen zo doen. Ook in het geval van je vriendins vriend. Kan het onzekerheid zijn?
Dit vind ik in elk geval geen leuke grappen...

Er zijn ook "lollig" bedoelde opmerkingen die in de categorie "lollig" of "denigrerend" vallen al na gelang degene die de uitspraak doet. Maar deze vallen per defenitie in de categorie niet lollig.
Het ligt wel héél erg aan de context waarin dit gezegd is, maar uhm.. Ik zou hier niet vrolijk van worden nee!

Maar goed, grapjes zijn erg persoonlijk. Ik houd helemaal niet van grove grappen, en er zijn ook mensen die dat juist wel erg grappig vinden.
Mijn vriendin vond het ook niet leuk maar vond dat ze misschien overgevoelig reageerde omdat hij zei: grapje!!!

tja
Het ligt totaal aan de relatie en de context. Als mijn man tegen mij zoiets zou zeggen zou dat zo overduidelijk een grap zijn dat ik er totaal niet over zou vallen. Maar ik kan me zo voorstellen dat het een hele nare ondertoon kan hebben.
Hoe leuk is het dan als je vriendin zegt dat ze zo mooi wordt gevonden door andere mannen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 augustus 2008 @ 17:35:

Hoe leuk is het dan als je vriendin zegt dat ze zo mooi wordt gevonden door andere mannen ?

Ja, vind je dat echt erg?

Mijn vriend en ik zeggen wel vaker tegen elkaar: 'Goh, weer sjans gehad vandaag'. Als mijn vriend zoiets vertelt, zeg ik altijd: 'Kan ook niet anders, ik heb een heel goede smaak'.

Moet toch kunnen...
Idd, misschien opent vriend hier wel een topic 'mijn vriendin zegt steeds dat andere mannen haar zo mooi vinden, zou ze vreemd willen gaan?'.

We kennen het verhaal niet, dus we kunnen bar weinig zeggen over die opmerkingen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 augustus 2008 @ 17:35:

Bianca hou toch eens op met dat verdedigen van die mannnen.

Het was een reactie op wie wil jou nu hebben.

Wat had ze dan moeten zeggen? Ja je hebt gelijk ik ben ontzettend lelijk niemand moet mij en ik ben jou zo ontzettend dankbaar dat je wel wat met mij wil.

Logisch toch dat ze in de verdediging schiet en zegt dat er wel een paar mannen zijn geweest die haar wel leuk vonden.

Het is een regelrechte denigrerende rotopmerking en na zo'n opmerking zou dat vriendje dus echt een ex van mij zijn.
Ik vind zo'n dingen ook niet lollig.

Het kan er wel van afhangen hoe iets gezegd wordt.

Mijn ex deed dat ook: hij kon echt iets gemeen zeggen en daarna als ik er dan op inging zei hij: 'was maar een grapje'. Vond het helemaal niet grappig.

Denk ook wel dat er bij hen iets meespeelt, onzekerheid. Hij wilt haar waarschijnlijk op die manier haar wat minder laten voelen én hemzelf 'opkrikken' op die manier. Denk dat het dan iets met hun ego te maken heeft.
quote:Pieces schreef op 11 augustus 2008 @ 17:39:

[...]

Ja, vind je dat echt erg? Ik niet . Niet meer ....toen ik 16 was wel , ja .

Moet toch kunnen...Nee, hoezo ? Omdat dat in JOUW relatie kan ? Omdat JIJ het kan hebben ? In sommige relaties kun je zoiets beter niet zeggen , denk ik . Zeker niet in hele prille , of die even niet zo lekker lopen .
quote:sugarmiss schreef op 11 augustus 2008 @ 17:40:

[...]

Bianca hou toch eens op met dat verdedigen van die mannnen.

Nou ja , zeg .

Als je een probleem hebt is het vaak erg handig om de ándere kant te belichten . Of denk jij daar anders over ?

Het was een reactie op wie wil jou nu hebben. Is dat zo ? Of denk jij dat het een reactie erop was ? Ik heb er ook over gedacht , maar vond het toch te onduidelijk om daar vanuit te gaan .

Wat had ze dan moeten zeggen? Ja je hebt gelijk ik ben ontzettend lelijk niemand moet mij en ik ben jou zo ontzettend dankbaar dat je wel wat met mij wil. Dat ligt toch ook helemaal aan de toon waarop het gezegd werd en op welk moment etc.

Logisch toch dat ze in de verdediging schiet en zegt dat er wel een paar mannen zijn geweest die haar wel leuk vonden.

Het is een regelrechte denigrerende rotopmerking en na zo'n opmerking zou dat vriendje dus echt een ex van mij zijn.Lekker rigoreus .
Ik maak ze ook altijd, dat soort opmerkingen en eigenlijk hoor ik nooit van mensen dat ze het vervelend vinden, ze kunnen er wel om lachen. Ik houd ook wel van die sarcastische humor, heerlijk elkaar afzeiken, kan daar echt om lachen en kan zelf dus ook wel wat hebben.

Dat ik zwanger was bijvoorbeeld kreeg ik vaak de opmerking dat ik dik werd, tsja als er dan iemand tegenover me staat die kaal is dan kreeg hij te horen: "Ach die buik van mij is straks weg, dat haar van jou niet terug."
Typisch een onzekere man! die zijn vriendin onder de duim wilt houden. Ik snap de opmerking "wie wil jou nou hebben?" trouwens niet, want HIJ wilt haar toch zeker wel?? Indirect vertelt hij haar dat ze niet de moeite waard is!

Ik vertel mijn vriend ook weleens als er iemand naar mij lonkt,

vind ik niets mis mee, dat houdt m scherp ; -]
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 augustus 2008 @ 17:43:

[...]

Nee, hoezo ? Omdat dat in JOUW relatie kan ? Omdat JIJ het kan hebben ? In sommige relaties kun je zoiets beter niet zeggen , denk ik . Zeker niet in hele prille , of die even niet zo lekker lopen .

Dat moet iedereen inderdaad voor zichzelf bepalen.

Maar als je een vriend hebt, neem ik aan dat je daar toch iets aantrekkelijks in ziet. Dan lijkt mij de kans groot dat iemand anders dat ook kan zien.
Sporadisch zo'n grapje die in een bepaalde sfeer wordt gemaakt moet kunnen. Maar zoals jij het vertelt TO vind ik het meer overkomen als kutgrappen. Als iemand dat mij mij flikt vliegt ie er meteen uit.
Het ligt echt helemaal aan de persoon die het heeft gezegd ; ik zou ook gerust zeggen " Jij ? Sjans ? met iemand met een hond en een stok zeker " . En nee, mijn partner zal geen seconde gaan zitten overpeinzen hoe ik dat nou bedoel .
Wauw, iemand er meteen uitgooien na een opmerking...
Idd, als mijn man iets zou zeggen van 'wie wil jou nou hebben' zeg ik iets als 'alleen lelijke kerels met een héle slechte smaak'. En bij ons zou daar geen enkele nare ondertoon in zitten, dat is gewoon plagen.
Zusuki ; vond je vriendin het zélf wel grappig ? Of kwam ze om raad bij jou ?

Is die vriend van je vriendin een beetje lief voor d'r ?
Met oud en nieuw zat vriendin Y voor de grap op schoot bij vriend X. De vriend van Y zei toen tegen de vriendin van X: 'wie is die hoer bij jouw vriendje op schoot?'. De vriendin van X vond dat erg grappig. Ik vond het nogal lomp. Voor mij ligt bij 'hoer' de grens.

Echter, iedere relatie is anders; zolang jouw vriendin geen problemen heeft met de grapjes van haar vriend, is het ook geen probleem. Pas als ze er ongelukkig of onzeker van wordt, was dit een fout grapje.

Y vindt het niet erg dat haar vriend haar 'hoer' noemt tegenover anderen. Dat ik het wel erg vindt, maakt het geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven