Gezondheid alle pijlers

Problemen met kaal wordende vriend

03-03-2015 13:17 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Al geruime tijd lees ik met veel plezier mee op dit forum over allerlei onderwerpen. Nu werd het voor mij tijd om eens te registreren omdat ik zelf met een probleem zit die ik hier wil aankaarten.

Mijn vriend heeft sinds een aantal jaren steeds meer last van haaruitval. Hiervoor gebruikt hij medicijnen (finasteride), dit blokkeert een hormoon die de kaalheid veroorzaakt. Ik ben blij dat hij ijdel is en hier een oplossing voor zoekt, mede omdat ik merkte dat hij hier erg onzeker over werd. En ok, een bos haar vind ik ook mooier dan kaal. Maar het gebruik van dit medicijn heeft helaas ook bijwerkingen, hij heeft minder behoefte aan intimiteit en ik heb gelezen dat dit medicijn ook een negatieve werking kan hebben op eventuele zwangerschap.

Hebben jullie hier ervaring mee? Hoor graag reacties!
Finasteride heb ik ook jaren gebruikt met alle bijkomende nadelige bijwerkingen :( Al met al voor mij teveel er mee door te gaan.

Ik snap dat iedereen hierboven het vooral gooit op accepteren, maar kaal worden is voor een man toch lastiger dan aankomen, grijs worden of een ouder gezicht krijgen. Misschien moeilijk uit te leggen aan een vrouw.

[...]

Dit heeft tot nu toe een positieve werking (verminderd de aanmaak van het dht testosteron) tegen haaruitval en geen bijwerkingen gelukkig. Hoef ook de dokter niet meer te raadplegen voor een recept want het is op natuurlijke basis en dus zo te bestellen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-03-2015 09:34
Reden: spam
% gewijzigd
Ben overigens wel blij te horen dat jullie vrouwen het niet vervelend vinden als je man kaal word. Denk dat het vooral mijn eigen onzekerheid is dat ik een goede bos haar wil houden!
anoniem_220371 wijzigde dit bericht op 03-03-2015 16:04
Reden: Dubbel
% gewijzigd
quote:Viva-man schreef op 03 maart 2015 @ 15:51:

Finasteride heb ik ook jaren gebruikt met alle bijkomende nadelige bijwerkingen :( Al met al voor mij teveel er mee door te gaan.

Ik snap dat iedereen hierboven het vooral gooit op accepteren, maar kaal worden is voor een man toch lastiger dan aankomen, grijs worden of een ouder gezicht krijgen. Misschien moeilijk uit te leggen aan een vrouw.

Ben sinds een jaar overgegaan op Profollica, verkrijgbaar via www.stopkaalworden.nl

Dit heeft tot nu toe een positieve werking (verminderd de aanmaak van het dht testosteron) tegen haaruitval en geen bijwerkingen gelukkig. Hoef ook de dokter niet meer te raadplegen voor een recept want het is op natuurlijke basis en dus zo te bestellen.

"Op natuurlijke basis" zegt NIETS over de evt. (on)schadelijkheid en evt. bijwerkingen van een produkt. Arsenicum en belladonna zijn ook 100% natuurlijk maar wel degelijk schadelijk.

"100% natuurlijk" is slechts een heel populaire marketingkreet.

Inderdaad begrijp ik als vrouw niet dat de nadelen van zo'n hormoonpreparaat niet veel belangrijker zijn dan de voordelen van het minder snel kaal worden.

Over "natuurlijk" gesproken: is kaal worden niet een "100% natuurlijk" proces?

Voor mijn man niet hoor. Gelukkig.

En je hoeft natuurlijk niet te staan juichen bij alle tekenen van lichamelijk verval, dat snappen zelfs vrouwen, maar ik vind mannen die uit alle macht proberen hun kaalheid tegen te houden echt gewoon een beetje, en dat is geheel persoonlijk, sneu.
Propecia kan je zelfs via internet bestellen.

En ja ze kunnen er erectie en ejaculatieproblemen mee krijgen. En als je zwanger wil worden zal hij moeten stoppen, waarop hij zijn haar zal gaan kwijtraken.

.Huh, meen je dat ?? Dat is inderdaad moeilijk aan mij uit te leggen. Mijn man is bijna kaal, maar ik vind hem superaantrekkelijk met zijn stralende ogen, zijn heerlijk lach en zijn lekker slanke en gespierde lijf. Ik denk dat ik hem zoals hij is zelfs aantrekkelijker vind dan als hij veel haar zou hebben. Kaalheid speelt voor mij geen rol qua aantrekkelijkheid (grijs of oud overigens ook niet) maar zwaarlijvigheid / een slap lijf wel.
quote:amarna schreef op 03 maart 2015 @ 15:57:

[...]

"Op natuurlijke basis" zegt NIETS over de evt. (on)schadelijkheid en evt. bijwerkingen van een produkt. Arsenicum en belladonna zijn ook 100% natuurlijk maar wel degelijk schadelijk.

"100% natuurlijk" is slechts een heel populaire marketingkreet.

Inderdaad begrijp ik als vrouw niet dat de nadelen van zo'n hormoonpreparaat niet veel belangrijker zijn dan de voordelen van het minder snel kaal worden.

Over "natuurlijk" gesproken: is kaal worden niet een "100% natuurlijk" proces?

Achteraf gezien zou ik het idd niet weer overdoen, maar denk dat ik er op dat moment alles voor over had om kaal worden tegen te gaan. Het is moeilijk te accepteren als je nog in je twintiger jaren zit en al kalend bent!

Na het gebruik van Finasteride heb ik natuurlijk wel eerst goed voor-onderzoek gedaan voor ik overging op een nieuw preparaat. Ik snap dat natuurlijke producten ook bijwerkingen kunnen hebben, maar heb na een jaar lang gebruik behalve de positieve resultaten geen bijwerkingen ondervonden, die ik wel bij Fina ondervond. Voor mij dus een heel goed alternatief!

Misschien heeft de vriend van Flora1982 hier ook iets aan....
Waarom zou een man niet ijdel mogen zijn?

Het gross van de vrouwen smeert jaar in jaar uit allerlei veelbelovende crèmes op hun gezicht, verven hun haar al dan niet tegen grijs worden, we gebruiken make up om er toch net een tikkie beter uit te zien, gaan massaal Sonja bakkeren aan de paleo of elk ander nieuw dieet en had zal voor vrouwen toch wel een schrikbeeld zijn als we kaal zouden worden.

Nu is het voor mannen maatschappelijk acceptabel een kaal hoofd, maar ik snap het wel dat je ook als man dit niet echt tof vindt en het tegen wil gaan.

De vraag is natuurlijk tegen welke prijs. Een verfje in je haar smeren is toch wel iets anders dan medicijnen nemen die nogal wat negatieve bijwerkingen hebben.

En helpt het ook echt voldoende?

Ik vind mijn man ook aantrekkelijker met een wilde bos haar, maar die gaat hij toch ook echt verliezen. Zijn haargrens trekt al terug.

Maar veel liever heb ik dat hij gewoon zichzelf blijft. Verlies aan intimiteit en vrolijkheid vind ik erger dan haarverlies.

Het is maar net waar de prioriteit ligt.

Misschien kan je meer uitdragen dat je hem ook met minder haar net zo leuk vindt.
Je vergeet de vrouwen die van alles aan zichzelf laten veranderen ;) Maar idd, ijdelheid is geen slechte eigenschap toch? Zolang je de grens kunt bepalen.

Zoals ik al zei zou ik het gebruik van medicijnen met sterkte bijwerkingen nooit meer overhebben voor een vollere bos haar. Misschien heeft dit ook te maken met het feit dat ik nu een stukje ouder ben.

Maar ik ben wel bereid om een supplement te nemen en een gelletje in mijn haar te masseren, als ik daardoor nog even mijn volle bos haar behoud
Ook dat idd, de botoxspuiten en chirurgische ingrepen zijn ook steeds meer booming business waaruit de conclusie getrokken kan worden dat ook dat steeds meer geaccepteerd wordt.

Vrouwen kunnen van alles maken tegen verval of uiterlijke verfraaiing. Maar een man die problemen heeft met kaal worden en daar iets aan wil doen , dat is ineens te ijdel?

Los van het onderwerp om echt medicijnen in te gaan zetten, kan ik een man die aandacht besteed aan zijn uiterlijk best waarderen hoor.

Het oog wil ook wat toch?

Ben sinds een jaar overgegaan op Profollica, verkrijgbaar via www.stopkaalworden.nl

Dit heeft tot nu toe een positieve werking (verminderd de aanmaak van het dht testosteron) tegen haaruitval en geen bijwerkingen gelukkig. Hoef ook de dokter niet meer te raadplegen voor een recept want het is op natuurlijke basis en dus zo te bestellen.Bedankt voor het delen van je ervaring en advies viva-man! Ik ga de website bij thuiskomst eens op mijn gemak bekijken! (mijn vriend is vanavond toch niet thuis ;)
Wat is er in hemelsnaam mis met een kale man???
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
quote:Viva-man schreef op 03 maart 2015 @ 16:35:

Je vergeet de vrouwen die van alles aan zichzelf laten veranderen ;) Maar idd, ijdelheid is geen slechte eigenschap toch? Zolang je de grens kunt bepalen.

Zoals ik al zei zou ik het gebruik van medicijnen met sterkte bijwerkingen nooit meer overhebben voor een vollere bos haar. Misschien heeft dit ook te maken met het feit dat ik nu een stukje ouder ben.

Maar ik ben wel bereid om een supplement te nemen en een gelletje in mijn haar te masseren, als ik daardoor nog even mijn volle bos haar behoud Hm. Schuldig . Dat wil zeggen; ik verf mijn haar en ik gebruik make-up. Maar mijn man en een wilde bos... neuh, ik betwijfel of hij er knapper op wordt. Eerder het tegendeel. Als ik nu naar foto´s kijk van twintig jaar geleden denk ik; hadden we die tondeuse maar eerder gekocht. Dat scheelt natuurlijk wel. Als je er goed of zelfs beter uitziet zonder haar, is het makkelijker te accepteren dat je kaal wordt.

Dit heeft tot nu toe een positieve werking (verminderd de aanmaak van het dht testosteron) tegen haaruitval en geen bijwerkingen gelukkig. Hoef ook de dokter niet meer te raadplegen voor een recept want het is op natuurlijke basis en dus zo te bestellen.Voor jou misschien, ik ben liever kaal dan dik. Bovendien is aankomen ook nog iets waar je zelf wat aan kunt doen, in tegenstelling tot kaalheid.
quote:norocketman schreef op 03 maart 2015 @ 17:42:

[...]

Voor jou misschien, ik ben liever kaal dan dik. Bovendien is aankomen ook nog iets waar je zelf wat aan kunt doen, in tegenstelling tot kaalheid.

Juist omdat je daar (dikker worden) wat aan kunt doen, en kaal worden tegengaan lastiger is, ligt dat voor mij gevoeliger!

Liefst natuurlijk beide verhelpen Vandaar dat ik blij ben met de stappen die ik neem...
Oh jaaa, dit topic klinkt als echte liefde, het druipt er vanaf.

Ik had trouwens ook problemen dat mijn vriend kaal wérd. Dan liever de tondeuse er over. Echt kaal is best leuk. Alleen dat halfwas vind ik oud en ausig maken.
quote:consuelabananahammok schreef op 03 maart 2015 @ 16:44:

Ook dat idd, de botoxspuiten en chirurgische ingrepen zijn ook steeds meer booming business waaruit de conclusie getrokken kan worden dat ook dat steeds meer geaccepteerd wordt.

Vrouwen kunnen van alles maken tegen verval of uiterlijke verfraaiing. Maar een man die problemen heeft met kaal worden en daar iets aan wil doen , dat is ineens te ijdel? Nee, ik vind het te ijdel als je allerhande nare bijwerkingen accepteert voor je uiterlijk. Staat verder los van sekse. Als je botox in je hoofd laten spuiten door een of andere beunhaas of ondanks bijwerkingen daar mee door gaat, ben je m.i. net zo stupide als de vriend van TO.
Mijn vriend gebruikte deze medicijnen ook tegen kaalheid. Echt stop er gelijk mee. Hij kocht deze medicijnen over van iemand die ze voorgeschreven kreeg, illegaal dus. Als je zwanger wil worden kunnen de stoffen door zijn sperma meegegeven worden, je kan door aanraking stoffen binnenkrijgen. Of tijdens de zwangerschap het zo binnenkrijgen. De bijwerkingen zijn dat je een baby krijgt zonder geslacht, omdat het hormonen remt. Je moet ook een jaar wachten met zwanger worden als je vriend stopt. Omdat je nog steeds de kans loopt op afwijkingen
quote:stokske schreef op 03 maart 2015 @ 18:39:

Mijn vriend gebruikte deze medicijnen ook tegen kaalheid. Echt stop er gelijk mee. Hij kocht deze medicijnen over van iemand die ze voorgeschreven kreeg, illegaal dus. Als je zwanger wil worden kunnen de stoffen door zijn sperma meegegeven worden, je kan door aanraking stoffen binnenkrijgen. Of tijdens de zwangerschap het zo binnenkrijgen. De bijwerkingen zijn dat je een baby krijgt zonder geslacht, omdat het hormonen remt. Je moet ook een jaar wachten met zwanger worden als je vriend stopt. Omdat je nog steeds de kans loopt op afwijkingen

dat is een heftige bijwerking.

To, ik hoop echt voor je dat die nieuwe pillen die iemand hier aanraadde wel werken en geen slechte invloed hebben op eventuele zwangerschap. Ik snap je dilemma hoor. Jij wil graag een gezonde zwangerschap maar je wil ook dat je man zich zelfverzekerd voelt. Succes met alles!
een kort koppie kan ook een verbetering zijn. Zie deze foto van Samsom met haar http://m.lc.nl/migration_ ... 628Z_1_20100_1460530a.jpg
Ik vraag me af of Vivaman niet gewoon een spammer is. Vandaag lid geworden voor dit onderwerp en al 2 x een website gepromoot. En het middel wat wordt gepropageerd is niet alleen heel prijzig, maar staat ook niet bekend als een werkzaam middel. De enige middelen waarvan bekend zijn dat ze daadwerkelijk wat doen bij AGA zijn finasteride en Minox. Er zijn ook al wat threads geweest op Haarweb, maar niemand was erg enthousiast.
quote:polydox schreef op 03 maart 2015 @ 20:55:

Ik vraag me af of Vivaman niet gewoon een spammer is. Vandaag lid geworden voor dit onderwerp en al 2 x een website gepromoot. En het middel wat wordt gepropageerd is niet alleen heel prijzig, maar staat ook niet bekend als een werkzaam middel. De enige middelen waarvan bekend zijn dat ze daadwerkelijk wat doen bij AGA zijn finasteride en Minox. Er zijn ook al wat threads geweest op Haarweb, maar niemand was erg enthousiast.Ik zal ze eens mailen of ik naar aanleiding van dit topic wat korting krijg ;)
quote:polydox schreef op 03 maart 2015 @ 20:55:

Ik vraag me af of Vivaman niet gewoon een spammer is. Vandaag lid geworden voor dit onderwerp en al 2 x een website gepromoot. En het middel wat wordt gepropageerd is niet alleen heel prijzig, maar staat ook niet bekend als een werkzaam middel. De enige middelen waarvan bekend zijn dat ze daadwerkelijk wat doen bij AGA zijn finasteride en Minox. Er zijn ook al wat threads geweest op Haarweb, maar niemand was erg enthousiast.Ik zal ze eens mailen of ik na aanleiding van dit topic wat korting krijg ;)
Ik vind een man met een bos haar eigenlijk ook leuker dan een kale man. Ja sorry, maar smaken verschillen Ik dacht een goede gekozen te hebben, vriends vader heeft op zijn 70e nog een volle bos haar. Het ziet er echter naar uit dat mijn vriend dat voorbeeld niet volgt, zijn inhammen worden dieper en op zijn kruin wordt het al dunner. Ik ga daar vast aan wennen en er de charme van inzien. Bij mij gaat de taille verdwijnen, mijn haar wordt grijs, opvliegers, dat hoort er allemaal bij.
quote:flora1982 schreef op 03 maart 2015 @ 15:15:

[...]

Je blijkt het uit te kunnen stellen totdat je stopt met de medicijnen.

Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het me niet uitmaakt wanneer hij echt kaal is, ondanks dat ik dat nooit zou zeggen voelt hij dat misschien. Maar vind gezondheid natuurlijk veel belangrijker. Vind hem nog steeds aantrekkelijk met een haartje minder, en dat gevoel probeer ik hem ook vooral duidelijk te maken.

Maar probeer iemand die onzeker is over zijn haar maar eens duidelijk te maken dat de gevolgen/bijwerkingen niet op kunnen tegen de baten.Is het medicijn bewezen slecht voor een evt zwangerschap? Je moet trouwens niet hier zijn maar met je vriend praten.Hij wil iets wat jij niet wil nl zijn med blijven innemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven