Niet naar buiten durven

04-03-2015 00:08 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wat moet je doen als je niet meer naar buiten durft, en ook geen mensen meer durft te zien?

Ik ben niet bang voor ze, maar heb moeite met mijn lichaam waardoor het niet gaat, ik heb er sinds een paar weken last van.

Hulp zoeken is denk ik wel het beste, alleen durf ik niemand te zien en het lukt niet om mij erover heen te zetten.
Bij wie zou je hulp willen zoeken als je wel iemand zou durven te zien?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ook hoi, trouwens.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Wat moeilijk. Wat is er dan gebeurd een paar weken geleden? Of ben je agorafobisch? En waarom heb je moeite met je lichaam? Je kunt wel online hulp krijgen, sensoor bv. Zou dat iets voor je kunnen zijn, voor nu dan?

Je kunt hier ook vertellen wat er mis is natuurlijk als je dat wilt maar hier zitten geen echte hulpverleners natuurlijk. Maar misschien zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben als jij en kun je er makkelijker over praten omdat men weet hoe het is.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Hoi Emma, wat naar.

Waarom heb je dit sinds een paar weken?
Hoi, je weet wat je moet doen. Zoek hulp B.
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 maart 2015 @ 00:23:

Ach jee.

Weet je zeker dat het B is?

Zo ja, zoek hulp en dat vind je niet hier op het forum.
Ik ken er maar 1 die zulke topics opent
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 maart 2015 @ 00:23:

Mee eens. Al kan ik me wel voorstellen dat de vraag 'waar dan' onderhand voelt als een heel groot obstakel.

Heb je inmiddels wel weer contact met je psychologe? Ik denk dat zij de wegen beter kent dan wij hier op het forum... Ik begrijp heel goed dat jij opname niet ziet zitten, maar zeg nou zelf, dit is toch ook geen leven? Hoe lang ben je al niet bang om een stap te zetten om beter te worden, terwijl het ondertussen op deze manier, dus zonder hulp, ook niet beter wordt?
Correctie: waar ik schreef "ook niet beter wordt" had ik eigenlijk beter kunnen schrijven "zéker niet beter wordt".
Ik begrijp dat niemand mij hier kan helpen, ik wil alleen zo graag dat ik weer naar buiten durf, hoe moet ik het dan aanpakken?
quote:emma2015 schreef op 04 maart 2015 @ 00:31:

Ik begrijp dat niemand mij hier kan helpen, ik wil alleen zo graag dat ik weer naar buiten durf, hoe moet ik het dan aanpakken?Opname
Arme Emma, ik heb echt erg met je te doen, maar niemand kan je helpen hier.
Ik twijfel of het B is. Maar ik dacht er wel meteen aan.
quote:emma2015 schreef op 04 maart 2015 @ 00:31:

Ik begrijp dat niemand mij hier kan helpen, ik wil alleen zo graag dat ik weer naar buiten durf, hoe moet ik het dan aanpakken?Ik weet niet hoe het contact me je zusje nu is, maar zou je niet een afspraak kunnen maken met je psycholoog en dan aan je zusje vragen of ze met je mee wil gaan? Misschien niet mee naar binnen, als je dat niet wilt, maar gewoon brengen en halen? Zou ze dat niet willen, denk je?
Laat je alsjeblieft opnemen.
je moet beter willen worden en dat betekent hulp aanvaarden, medicatie nemen, aankomen dat soort dingen. Maar het hoeft niet allemaal ineens. De eerste stap is morgen bellen met je therapeut dat het niet langer gaat en je nu klaar bent voor een intensief programma
Pff jeetje daar vraag je wat. Dat is echt veel te simpel gesteld. Voor jouw hulpvraag is geen eenvoudige oplossing.
Liever wacht ik nog op andere reacties met misschien nog meer ideeën, wel bedankt.
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 maart 2015 @ 00:36:

je moet beter willen worden en dat betekent hulp aanvaarden, medicatie nemen, aankomen dat soort dingen. Maar het hoeft niet allemaal ineens. De eerste stap is morgen bellen met je therapeut dat het niet langer gaat en je nu klaar bent voor een intensief programma

Zo eens met dit.

Emma, vind je dit ook een goed plan?
Oké. Ik taai ook weer af. Moet eigenlijk werken maar zit hier op het forum wegens ontzettend werk-ontwijkend gedrag. Wel toevallig dat ik jou dan net hier weer tref, nadat ik hier al tijdenlang niet of nauwelijks meer meegelezen heb.

Sterkte meis, ik hoop dat je hier reacties krijgt waar je verder mee kan. Steeds maar in hetzelfde kringetje blijven draaien en piekeren helpt je niet verder. Ik gun het je enorm om een stap vooruit te zetten. Hoe moeilijk en onzeker het ook is - zoals je nu bezig bent, kom je zéker niet verder. Ik denk dat Meds gelijk heeft...
Een beetje, ik ben mijn probleem ook heel erg zat.

Alleen hoe kan ik zoiets doen als ik geen mensen durf te zien? Om die reden zou ik het al niet kunnen.
quote:emma2015 schreef op 04 maart 2015 @ 00:43:

Liever wacht ik nog op andere reacties met misschien nog meer ideeën, wel bedankt.je hebt niks aan die ideeën. Jouw probleem gaat niet over van een idee.
quote:emma2015 schreef op 04 maart 2015 @ 00:49:

Een beetje, ik ben mijn probleem ook heel erg zat.

Alleen hoe kan ik zoiets doen als ik geen mensen durf te zien? Om die reden zou ik het al niet kunnen.Je ziet nu niemand?
Woon je nog steeds bij je vader?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven