Wondje schaamlipjes dochtertje 1 mnd

11-08-2008 14:17 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje van 1 maand heeft een wondje aan haar schaamlipjes, bij de opening van haar vagina. Het wondje wordt steeds groter en gaat ook naar binnen toe. Volgens de huisarts gewoon zinkzalf op smeren, maar is nu een week later en het gaat niet over. Bepanthen hielp ook niet. We maken het heel voorzichtig schoon en alleen als het nodig is.

Iemand een tip?
Opnieuw naar de huisarts...geen risico nemen en je niet laten afschepen met zinkzalf.
Als het groter word lijkt me dat niet echt goed. Zeker terug gaan!
Neem GEEN risico!

Terug gaan zeg ik maar.Daar is een huisarts toch voor.

Met een kind kun je beter een keer te vaak komen dan 1 x te weinig dunkt me.
Inderdaad terug naar de huisarts (en als die je weer wegstuurt: even het cb bellen). En qua schoonmaken: hier helpt het bij open billetjes om tijdelijk even de doekjes te laten voor wat ze zijn en schoon te maken met watjes met water. Goed droogdeppen met een hydrofiel en dan dun! bepanthen zalf (dus: geen creme) aanbrengen.

Dit kun je in ieder geval toepassen voor je bij de huisarts terecht kunt.
Het cb vind ik echt waardeloos hoor, ik zou dan gewoon 's avonds naar de huisartsenpost gaan. Krijg je een andere arts voor je die hopelijk wel ziet dat zinkzalf zinloos is.
quote:Zwieber schreef op 11 augustus 2008 @ 14:56:

Het cb vind ik echt waardeloos hoor, ik zou dan gewoon 's avonds naar de huisartsenpost gaan. Krijg je een andere arts voor je die hopelijk wel ziet dat zinkzalf zinloos is.

en daar stonden de kranten het afgelopen weekend vol van...iedereen gaat veel te makkelijk naar de huisartsenpost....

het kan ook heel goed zijn dat de huisarts dit in eerste instantie adviseert omdat het heel vaak wél helpt. Juist als hij het nu weer ziet, en ziet dat het groter is geworden zal hij zelf ook vinden dat er iets anders moet gebeuren, geef hem de kans zou ik zeggen!!

Zwieber, niet persoonlijk bedoelt hoor...!!!!
Moedertje, ik bedoelde in het geval dat de huisarts opnieuw zinkzalf adviseert. En eerlijk gezegd heb ik nog nooit iemand voor de lol bij de huisartsenpost zien zitten. Je hebt altijd eerst nog de telefonische screening, dan overlegt de assistente met de arts en die zegt of je ernstig genoeg bent om te komen. Wellicht is het telefoontje ook genoeg. Mijn kind had trouwens altijd de neiging om ziek te worden in het weekend of na het eten
quote:qwertu schreef op 11 augustus 2008 @ 14:51:

Inderdaad terug naar de huisarts (en als die je weer wegstuurt: even het cb bellen). En qua schoonmaken: hier helpt het bij open billetjes om tijdelijk even de doekjes te laten voor wat ze zijn en schoon te maken met watjes met water. Goed droogdeppen met een hydrofiel en dan dun! bepanthen zalf (dus: geen creme) aanbrengen.

Dit kun je in ieder geval toepassen voor je bij de huisarts terecht kunt.Idd, watjes met water,,,,,Zou het water wel eerst ff koken en af laten koelen....
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
is goed zwieber ;)

toch zijn er genoeg mensen die er zitten terwijl het best had kunnen wachten of dat ze juist gaan om een andere dokter te zien die eens een andere mening heeft dan de eigen dokter...en dit soort mensen banjeren gewoon door de screening heen...ze eisen het gewoon...aso...maar helaas zijn er genoeg zulke mensen.

Erg offtopic...sorry...
Oh maar als ze gaan voor een second opinion kan ik dat alleen maar van harte ondersteunen. En hoe wil je die anders krijgen dan? Overigens vind ik zelf dat huisartsen zwaar overschat worden. Hoe vaak ik kinderen die echt iets ernstigs hadden met paracetamol naar huis gestuurd zag worden. Volwassenen ook trouwens...
Misschien is het een schimmel infectie? Dus terug naar de huisarts en blijven door vragen.

Kom je nog even vertellen hoe het gegaan is?????
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Klinkt heel erg als een huidschimmel die mijn dochter als heel klein babytje een paar keer heeft gehad. Vaak in het gezicht, rond mond en neus, en in de schaamstreek. Gaat niet vanzelf over; als je er niks aan doet worden de plekken steeds groter en het ziet er akelig uit. Het is vooral voor kleintjes erg besmettelijk (lopen het vaak op kdv op), geloof dat we ook erg secuur moesten zijn met handdoeken enzo.

Anyway, er is een zalfje voor. Ik kreeg meteen 2 tubetjes mee omdat ha voorzag dat het nog wel eens terug kon komen. En inderdaad hebben we nog een aantal keer een paar dagen moeten smeren. Gelukkig ging het telkens heel snel weer weg.

Sterkte!
hangt inderdaad van eigen ervaringen af hoe je er tegenaan kijkt zwieber. en omdat het nogal offtopic is ga ik verder niet meer reageren, zoiets kun je uren over blijven praten!!
Ik ga morgen bellen voor een afspraak, want met water wassen en bepanthen werkt dus ook niet. Misschien is het wel iets met een schimmelinfectie. Ze heeft ok spruw gehad, is ook een schimmelinfectie.

Bedankt voor jullie reacties. Ik laat weten hoe het afloopt.
Eendtje, de tip om met water te wassen, goed droog te deppen en (dun) bepanthen zalf te smeren, had ik ook gegeven in afwachting van de behandeling van de huisarts.

Ik leef niet in de illusie dat je met een beetje water en zalf een schimmelinfectie (wat dit waarschijnlijk gewoon is) oplost. Ik heb wél gemerkt bij mijn dochter, dat deze noodmaatregelen ervoor zorgen dat het minder snel verder smet en dat de fik er een beetje uit gaat. De lotiondoekjes irriteren natuurlijk óók gewoon op de open plekjes.

Zo lang je dochter de plekjes heeft, zou ik dus de lotiondoekjes even laten staan en met watjes en water schoondeppen, waarna je het goed droogdept met een schone hydrofiel. Nog een tipje: Hydrofielen wassen op tenminste 60 graden en met een scheut azijn om de schimmel te doden voorkomt herbesmetting.
Bedankt voor je tips qwertu. En met werkt dus ook niet, bedoel ik: het gaat niet weg. (Dame van het CB had dit ook geadviseerd, wassen met water) De wondjes verdwijnen dus niet. Dus moet er inderdaad iets aan anders aan de hand zijn dan reactie op billendoekjes. Morgenochtend bel ik de huisarts.
Ah okay, duidelijk. Ik dacht dat je naar aanleiding van mijn post van vanmorgen vertelde dat het niet werkte. Snapte het al niet.
Teruggaan naar de huisarts. Mijn dochtertje had daar kinderzeer, dan heb je een antibioticazalf nodig.

Het begon ook met een klein plekje daar, daarna uitbreiding op haar benen en middel.

Succes ermee
Net naar de huisarts geweest en een zalfje meegekregen, want hij denkt ook dat het een schimmel is. Nu dus smeren en dan zal het snel over moeten gaan. En wassen met water ipv doekjes moet ik blijven doen.

Bedankt voor jullie reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven