Valencia te doen in lang weekend?

04-03-2015 19:46 16 berichten
Hoi,

Kan iemand mij vertellen of het zin heeft om een lang weekend naar Valencia te gaan? Of is dit te kort?

Alvast bedankt voor reacties
Alle reacties Link kopieren
Prima te doen!!! Geweldige stad! Ga
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik vind een lang weekend in elke stad leuk. Alleen moet je niet denken dat je dan alles kan zien of bezichtigen. Hoeft ook niet. Geniet gewoon van het weg zijn, er even tussenuit zijn, doe leuke dingen en heb het naar je zin.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Zeker prima te doen. Ik ben er in januari 2 nachtjes geweest en dat was echt genoeg.

Eerste dag om 11.00 waren we in ons appartement en zijn gaan wandelen hebben toen al veel gezien. De 2e dag fietsen gehuurd en heel dat park door gefietst naar het strand. En de 3e dag,de dag van vertrek dus,hebben we ook weer heel veel gelopen en nog een museum bezocht en uiteraard alle dagen lekker gegeten en gedronken.
Cool! Bedankt voor de reacties!

We hebben ook al is Lissabon gedaan, was ook goed te doen
Yep, lukt zeker! Als je alle musea wilt bekijken wordt t natuurlijk lastiger, maar je kan een mooi afwisselend programma maken en dan de highlights gezien hebben.

Dingen die wij gedaan hebben: Lekker door de stad wandelen. Zeker n dag(deel) gaan fietsen in de drooggelegde rivier met ook de bouwwerken van Calatrava. Wij hebben n paar musea/bezienswaardigheden gedaan (via n stadsroute uit een reisgids), naar de grote, overdekte markt geweest (altijd leuk, vind ik) en terrasjes gedaan. Wij zijn ook nog naar te strand geweest een middag. Niet de zee in, maar wel langs de boulevard lopen en drankje doen daar.

Wij hadden overigens een appartement aan de rand van het centrum, dus alles was op loopafstand (of dus daarna verder met de fiets; maar dus geen half uur met de metro ofzo).

Wij vonden t een aanrader, dus ik zeg: doen!
Toevallig dat je Lissabon noemt: daar gaan wij dit jaar naartoe! Goed te horen dat ook dat een aanrader is (hadden we natuurlijk ook al wel van anderen gehoord, maar bevestiging is altijd leuk)
Lissabon is ook erg leuk, schrik trouwens niet van de drugsverkopers daar en als ik iets kan aanraden is We Hate Tourism Tours wij hebben een jeeptocht door de stad gedaan was ontzettend leuk!
Ik heb er een dik jaar gewoond! Heel mooie stad en prima te doen in een lang weekend.

Om Valencia te zien hoef je niet de hele stad te zien. De sfeer is al voldoende.

Enkele tips:

El Carmen (vooral s avonds, leuk om wat te drinken)

L'oceanografic

Park turia (echt heerlijk om door te wandelen of lekker te picknicken)

Plaza ayuntamiento

Het strand / haven (wat is gebouwd voor een zeilwedstrijd in volgens mij 2008)

En er is een geweldige Ierse pub..finnegans of Dublin op plaza de la Reina. Echt leuk om daar een biertje te doen. Een paar bars daarnaast zit als t goed is een lunchroom waar je heerlijk kunt lunchen met pinchos. Kleine tapas, waar je de stokjes betaald!

Ik wil terug!!
Thanks bresant!
Ik heb zowel Valencia en Lissabon in een lang weekend gedaan. En we hebben alles gezien en gedaan wat er te zien en te doen valt. Beide steden lenen zich er goed voor, maar ik kan je wel aanraden van te voren een planning te maken en uit te zoeken wat je wanneer wilt zien en hoe je er komt. Als je het efficiënt doet, wordt het geen gestrest en heb je een fijn weekend. Veel plezier!
quote:bresant schreef op 04 maart 2015 @ 20:46:

Het strand / haven (wat is gebouwd voor een zeilwedstrijd in volgens mij 2008)

Olympische spelen dacht ik? Kan dat kloppen?

Ik wil terug!

Ik ook! Leuk he!
En als je deze maand gaat kun je de Fallas meemaken, geweldig!
ik vond valencia erg leuk!vond het verschil zo leuk van het oude centrum en die nieuwe haast futuristische gebouwen heel gaaf.lissabon is ook erg leuk!vooral belem.
Het fijne aan Valencia is trouwens dat je niet afhankelijk bent van Ov. Lopend kun je alles goed bezoeken!
Toevallig ook recentelijk valencia en lissabon bezocht maar wel 4 -5 nachten. Dat is zeker genoeg maar mocht je korter gaan moet je inderdaad ff plannen wat je wil zien. Ik vond zelf de dierentuin van valencia bioparc zeer de moeite waard, echt gaaf! Als restaurant kan ik zeker papardella aanraden vlakbij plaza da reina. En verder het park, of het beklimmen van de kathedraal, het strand....allemaal erg leuk in Valencia. Veel plezier!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven