Welke kleur?

10-03-2015 23:43 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij gaan binnenkort (eindelijk) verhuizen! Maar ik heb een probleem. We hebben een lime groene bank (zie kleur in de link). Welke kleur kan ik dan het beste op de muur doen? Vloer is nog niet uitgezocht, die zoek ik dan weer die past bij de kleur van de bank en de muur.

Wie heeft tips?

Kleur
I may be young, but I'm not dumb.
Ik zou voor heeeeeel licht gaan, maar dan met een groen/geel tint erin. Dat je bijna niet ziet dat het een kleur heeft maar dat het toch niet steriel wit is.
Ik zou het rustig wit houden

De kleur van de bank is al overweldigend genoeg
Frankly my dear, I don"t give a damn
Zat zelf inderdaad ook te denken aan wit of misschien heel licht grijs.

Het wit met een licht groen/geel tintje erin vind ik wel een leuk idee!
Antraciet.

Prachtig samen met dat groen!
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Ligt ook aan de rest van je inrichting. https://www.google.nl/sea ... iUb_7gZAG&ved=0CAYQ_AUoAQ https://www.google.nl/sea ... 7gZAG&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=interior+colour+combination+lime+green Zelf zou ik petrol wel een mooie kleur vinden.
quote:LaPetiteChatteRouge schreef op 10 maart 2015 @ 23:54:

Ik zou voor heeeeeel licht gaan, maar dan met een groen/geel tint erin. Dat je bijna niet ziet dat het een kleur heeft maar dat het toch niet steriel wit is.Dat zou ik juist niet doen. Gewoon wit.
Dit is lime groen met antraciet.

Heel mooi op één muur en dan de rest wit.

That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Of okergeel.. op 1 muur achter de bank om het iets op te warmen.. de rest vh huis rustig houden zodat bank en muur de eyecathers zijn
Oehh t antraciet vind ik ook wel heeeell mooi wat o.l.l.a. heeft gepost
Je kan kijken naar kleuren van painting the past. Op hun website staan ook veel voorbeelden.
Grijs of wit.
Zo rustig mogelijk in mijn beleving, de bank is al heftig genoeg.

Ik heb deze week de nieuwe kleurenfolder van flexa meegenomen, daar stonden voor jullie ook wat mooie dingen in.
Leuke ideeën! Vooral met dat antraciet! Wauw!
Beige of taupe;

rustige kleuren en warmer dan grijs of wit.

http://www.houzz.com/phot ... living-room-san-francisco
quote:ironwill schreef op 11 maart 2015 @ 08:49:

Leuke ideeën! Vooral met dat antraciet! Wauw!

Ik zou daar nog een keer over nadenken, het ziet er vrij snel gedateerd uit in combi met dit groen.

En daarnaast vind ik een antraciet muur icm het grauwe Hollandse weer niet echt gezellig.
Hoe groot is je wand? Bij een kort muurtje kan sloophout of steigerhout ook mooi zijn. Denk voor de paarse bank jouw lime bank in de plaats.

Of fotobehang. Zoiets bijvoorbeeld?

Ik vind hier dingen van.
Grijs!

Zowel antraciet, zoals hierboven, of lichtgrijs past heel erg mooi.
Aubergine is trouwens ook gaaf maar misschien wel heel heftig
Ik zou ook voor grijs gaan.
Wat een leuke kleur bank! Afhankelijk van je huis, stijl, inrichting en overige spullen, kun je bijvoorbeeld gaan voor een combi van witte en gekleurde muren. Bij lime groen staan grijs en donker paars erg goed. Dan is het best een 'hard' effect, voor een zachter resultaat kun je bv licht bruin nemen.

Eigenlijk zou je je elke kleur kunnen combineren, zolang je de rest van het interieur er maar op aanpast. Op Pinterest staan ook veel foto's van inrichtingen. Altijd leuk om inspriratie op te doen. Veel plezier met je nieuwe huis
quote:bootje_op_de_golven schreef op 11 maart 2015 @ 08:55:

[...]

Ik zou daar nog een keer over nadenken, het ziet er vrij snel gedateerd uit in combi met dit groen.

En daarnaast vind ik een antraciet muur icm het grauwe Hollandse weer niet echt gezellig.

Dit is wel een goede tip. Dankje! Het zitgedeelte krijgt al niet heel erg veel zon en met het weer in Nederland word het wel erg donker.

Ik denk dat het toch gewoon wit word of de gekleurde muren zoals chocolol zei. We hebben voor de rest zwarte meubels dus dan word de rest toch wat lichter.
quote:ironwill schreef op 11 maart 2015 @ 11:04:

[...]

Dit is wel een goede tip. Dankje! Het zitgedeelte krijgt al niet heel erg veel zon en met het weer in Nederland word het wel erg donker.

Ik denk dat het toch gewoon wit word of de gekleurde muren zoals chocolol zei. We hebben voor de rest zwarte meubels dus dan word de rest toch wat lichter.Ik zou dan ipv wit een crèmekleur adviseren. Wit en zwart samen is erg strak en fel, met crème maak je het geheel wat zachter en warmer. En omdat het een warme tint is past het ook weer goed bij de bank.
Kan die bank nog weg?
De kleur 'blueberry dream' van Flexa.

Moet je wel durven, maar vind ik wel een hele mooie combinatie met lime

En dan een warme, lichte houten vloer erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven