Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.

Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.

Oude topic; Welke naam past bij....
quote:eenhoornn schreef op 10 maart 2015 @ 00:15:

Leolamarie, er gaat hierna sowieso niet nog een kindje komen, dus op zich hoeven we daar niet naar te kijken.

Guusje vind ik niet leuk.

Ik vind Robin ook een hele leuke naam trouwens. Voor zowel een jongen als een meisje.

Wat vinden jullie daarvan? Zouden jullie dat eerder voor een jongen of een meisje doen?

Zo heeft ons overleden kindje een echte jongensnaam die steeds vaker ook aan meisjes gegeven wordt.Ik merk dat het een hype is om meisjes jongens namen te geven. Robin is vrij uniseks kan beide kanten op. Tja, het is z'n 10 in een dozijn naam... Kan er niet opzeggen wat mooi, wat leuk, wat lelijk, wat stoer... Tja, het is weer een Robin. Voor een meisje vind ik Robine leuker denk ik. De vrouwelijke Robin's die ik ken klagen altijd dat ze vaak heel duidelijk hun geslacht aan moeten geven bij het in vullen van formulieren. Het gaat nog wel is eens mis soms en dan is het lullig.
life is to celebrate
quote:LeolaMarie schreef op 10 maart 2015 @ 18:34:

[...]

Ik merk dat het een hype is om meisjes jongens namen te geven. Robin is vrij uniseks kan beide kanten op. Tja, het is z'n 10 in een dozijn naam... Kan er niet opzeggen wat mooi, wat leuk, wat lelijk, wat stoer... Tja, het is weer een Robin. Voor een meisje vind ik Robine leuker denk ik. De vrouwelijke Robin's die ik ken klagen altijd dat ze vaak heel duidelijk hun geslacht aan moeten geven bij het in vullen van formulieren. Het gaat nog wel is eens mis soms en dan is het lullig.Dat is knap
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:-tinkerbell- schreef op 10 maart 2015 @ 18:52:

[...]Dat is knap Goed hè
life is to celebrate
quote:-tinkerbell- schreef op 10 maart 2015 @ 18:23

Robin vind ik echt een jongensnaam. Wat vind je nog van Rowan/Roan?Ik snap jouw logica qua jongens-/meisjesnamen niet.
quote:erizo schreef op 10 maart 2015 @ 20:03:

[...]

Ik snap jouw logica qua jongens-/meisjesnamen niet.

Hahahaha... Heten hormonen denk ik... Ik heb aardig zitten ... hierow.

Maar ik denk door dat de -an klank het vrouwelijker klinkt.
life is to celebrate
@thule: wat grappig, Marthe en Lotta zijn mijn favoriete meisjesnamen! (ik heet dus zelf geen Marthe).

Dus ik zou zeggen doen :D

Als ik ooit 2 dochters krijg worden het Marthe (Maria Celéste) en Lotta (Lotta Christina).

Hanne ook erg leuk trouwens..had ik nog nooit gehoord. Beetje dezelfde categorie als Lotta...een heel bekende naam net even anders.
.
quote:erizo schreef op 10 maart 2015 @ 20:03:

[...]

Ik snap jouw logica qua jongens-/meisjesnamen niet.Hoezo? Ik dacht dat als zij van uniseks namen houdt (Robin), ze misschien Rowan/Roan ook wel mooi vindt.
Wij houden er niet van om 'uniseks' jongensnamen aan meisjes te geven. We hebben ons zoontje dan ook Sam genoemd en ik zou de naam Robin het liefst aan een jongen geven.

Rowan/Roan houd ik niet van, houd alleen van Hollandse namen.
quote:eenhoornn schreef op 11 maart 2015 @ 20:05:

Wij houden er niet van om 'uniseks' jongensnamen aan meisjes te geven. We hebben ons zoontje dan ook Sam genoemd en ik zou de naam Robin het liefst aan een jongen geven.

Ik wil niet lullig doen maar Sam is geen Hollandse naam! Het is een populaire naam in Nederland. Maar het blijft echt een afkorting van de Grieks Latijnse Samouel of Hebreeuwse Shmuel. Wat weer is afgeleid van Samuel (komt voor in het oude testament). De betekenis is; Naam van god of zijn naam is god.

Lijkt mij wel handig dat je eerst de betekenis en afkomst van de naam opzoekt voor dat je het aan je kind geeft...
life is to celebrate
Ik vind je reactie wel een beetje lullig. Ik weet waar Sam een afkorting van is en wat de naam betekent.

Maar ik vind de naam wel Hollands.
quote:eenhoornn schreef op 11 maart 2015 @ 20:05:

Gaan je hormonen met je aan de haal? Dit zei je eergisteren :

"Leolamarie, er gaat hierna sowieso niet nog een kindje komen, dus op zich hoeven we daar niet naar te kijken.

Guusje vind ik niet leuk.

Ik vind Robin ook een hele leuke naam trouwens. Voor zowel een jongen als een meisje."

Haha, je zou het haast denken hè Tinkerbell. Ik vind het idd een leuke naam voor zowel jongens als meisjes. Maar als het puntje bij paaltje komt zou ik denk ik Robin niet aan een meisje geven. Niet dat ik het niet leuk vind, maar niet voor ons zelf.

Maar dan ben ik toch benieuwd naar meningen van anderen.
quote:eenhoornn schreef op 12 maart 2015 @ 16:46:

Ik vind je reactie wel een beetje lullig. Ik weet waar Sam een afkorting van is en wat de naam betekent.

Maar ik vind de naam wel Hollands.

Begrijp dat je de reactie een beetje lullig vond. Want ik zag dat iemand je oprecht aan het helpen is en vond jou reactie ook een beetje lullig over komen tegen over die persoon. Vooral dat je weet dat de naam van jullie kindje alles behalve hollands is. Dat jij het Hollands vind klinken prima...

Maar een beetje raar als je weet dat de naam niet Hollands is, om dan zo te reageren.
life is to celebrate
Was mijn reactie lullig?

Ik mag toch aangeven dat ik een bepaalde naam niet mooi vind en niet van Engelse namen houd.

Natuurlijk ben ik blij dat mensen meedenken en daarom geef ik juist aan van wat voor namen wij houden.

Daar was echt niets lulligs mee bedoeld. Jammer dat het nu zo gaat.
En ik vond jouw reactie niet lullig eenhoorn. Die van LeolaMaria begint met "Ik wil niet lullig doen maar", dan weet je al dat er wat lulligs achteraan komt . Iedereen heeft z'n eigen criteria over wat Hollandse namen zijn, oer-Hollands, op z'n Hollands, Engels maar klinkt toch lekker Hollands... Wat maakt het uit.

En ik vind trouwens Robin meer een meisjesnaam en Robbin een jongensnaam.
Dank je Sorende.

De schrijfwijze Robbin heb ik nog nooit gezien. Die nemen we mee in ons lijstje.
@ Marthe. Wat grappig, blijkbaar dezelfde smaak dus
quote:Sorende schreef op 13 maart 2015 @ 07:37:

ledereen heeft z'n eigen criteria over wat Hollandse namen zijn

Hoezo? Een naam is toch gewoon of wél of niét Hollands?

Sam is geen Hollandse naam, dat is toch niet lullig van LeolaMarie om te zeggen? Het is gewoon een feit.

Dan kun je het nog steeds heel prachtig vinden en verder niks 'buitenlands' mooi vinden aan namen.... Ik snap echt niet waarom er (wederzijds overigens) met termen als 'lullig' gestrooid wordt. Namen hebben gewoon een oorsprong en je kunt iets wel of niet op zijn Hollands uitspreken en wel of niet mooi vinden.... zonder dat dat gelijk lullig is.
Laten we het gewoon gezellig houden...

Ik vond een paar opmerkingen gemaakt door eenhoorn richting Thinkerbell en mij een beetje kattig / lullig overkomen. Het is allemaal geschreven tekst dus soms komt de juiste toon niet goed overm, denk ik?

- Ik kon nooit weten dat eenhoorn geen derde kind wilde.

- Thinkerbell kon niet weten dat namen als R.obin en S.am voor hun Nederlandse namen zijn. En dat hun ook alleen van Hollandse namen houden..... Tja, laten we eerlijk blijven...

Op die manier zouden we namen als Laila, Mohammed en Yousef ook als Nederlandse namen kunnen gaan zien. Omdat ze prima Hollands uitspreekbaar zijn en veel Hollandse kindjes ook zo heten. Voor mij zijn namen als Gijs, Geert en Fenne echte Hollandse namen. Puur omdat het ook zo in het namenboekje staat geschreven.

Laten we het hier gezellig houden, zand er over. Soms zijn we een beetje fel... Tja, zwanger, hormonen, gevoelig, vermoeid... ik begrijp het echt allemaal.
life is to celebrate
Zo, en nu weer namenrijtjes

Waar waren we gebleven?
Volgens mij waren we bij Marthe gebleven...

Ik had hem nog nooit eerder gehoord.

Hele leuke naam! Het zou niet bij mij dochter passen... En anders had ik er serieus over na gedacht wat vind jij Mendy?
life is to celebrate
Marthe past niet bij onze stijl, maar vind er niks mis mee. O ja, nu weet ik het weer! We zijn namen aan het bedenken voor het aankomend broertje/zusje van Saar.

Even terugzoeken wat er al genoemd is.

Merle

Mirthe

Isa

Nienke

Eef

Nina

Lynn

Tess

Emma

Fien

Wies

Anne

Laura
quote:mendy schreef op 14 maart 2015 @ 19:49:

Marthe past niet bij onze stijl, maar vind er niks mis mee. O ja, nu weet ik het weer! We zijn namen aan het bedenken voor het aankomend broertje/zusje van Saar.Wat voor stijl hadden jullie ook al weer?
life is to celebrate
Wat vind je van:

Moon(tje)

Jade

Sam

Fem

Fenna

Puck

Luca

?
Ik zoek ook namen.

Eisen:;

- niet te lang

- nederlands

- niet al te vaak voorkomend

Denk aan bv Jette en Jeen. We hebben al een dochter, haar naam begint met een G, dus liever geen namen met een G. Vooral voor een jongen vind ik lastig. Man kwam met Frits. Wat zijn daar de meningen over?

Bedankt alvast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven