Vriend met derealisatie

27-03-2015 18:29 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze vraag ook al eens gesteld in een andere categorie, maar daar kreeg ik geen antwoord op mijn vraag. Ik heb een vriend die, niet chronisch, last heeft van derealisatie. In het verleden dit vaak meegemaakt. Ik ken hem nog niet zo lang en heb hem nog niet meegemaakt als hij hier last van heeft. Wat kan een vriend/partner doen voor zo iemand? Wat is de beste manier om er mee om te gaan?

Hij denkt zelf dat hij het krijgt van grote veranderingen in zijn leven, heeft mede daarom onze (korte) liefdesrelatie verbroken, uit angst om weer weg te zakken. Ik heb inmiddels veel gelezen over derealisatie maar kan nergens iets vinden over partners en blijf daar toch erg benieuwd naar.
Waarom ben je hier nog mee bezig. Hij wilde niet meer. Laat het los.
Waarom hier nog energie in steken? Je zal altijd rekening met hem moeten houden En jezelf helemaal moeten wegcijferen.
Je kunt ervoor zorgen om geen bron van stress en grote verandering te zijn in iemands leven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nee hoor, je bent niet benieuwd naar ervaringen van anderen

je zoekt een manier om hem terug te winnen

Gaat niet gebeuren

HIJ WIL NIET
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Jullie hadden 3 weken iets, nu is het over, laat het los en ga door met je eigen leven.
Laat hem gaan, hij wil niet meer. Ook al weet je alles over derealisatie, hij wil niet meer. Ook al cijfer jij jezelf weg, hij wil niet meer. Klaar en verder gaan met je leven.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Let it goooooooooooooo

Let it goooooooooooooo

Hè gezellig, ik had hem de hele dag nog niet gebruikt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
het waren 21 leuke dagen, nu wil hij je niet meer dus vergeet deze maar
Ik denk dat je zelf ook een enorm probleem hebt omdat je zo blijft hangen en zwelgen hierin. Het waren 3 fucking weken, geen 30 jaar. Zoek een hobby ofzo, maar laat dit los
alweer?
Ik heb een deja-vu.
Tja, andere pijler zelfde verhaal, zelfde reacties lijkt me. Alleen zou psychische Hulp voor jezelf niet verkeerd zijn. Blijkbaar lukt het niet alleen
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
Het was toch na 21 fantastische dagen voorbij?

Je hoeft er dus niet mee om te gaan.!

Next...
Daar kun je niet mee omgaan. Derealisatie is geen verkoudheid of somber buitje. Iemand is er even niet.
Misschien kun je ons even vertellen wat voor antwoord je wil voordat we weer 100 reacties verder zijn waar je blijkbaar niets aan hebt.
Alsjeblieft zeg, begin je nou weer.
Hallo?!
Hmmmm, dus hij heeft last van derealisatie en jij lijkt op een geobsedeerde stalker.

Ook als een man nee bedoelt; bedoelt hij echt nee. NEE. Dus dring jezelf niet zo op met je reddingsfantasieen.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
na vier hele weken kwam hij ineens tot het besef, De Realisatie
Is derealisatie het nieuwe 'He's just not into you'?
Grief is just love with nowhere to go
quote:nerdopviva schreef op 27 maart 2015 @ 19:35:

Misschien kun je ons even vertellen wat voor antwoord je wil voordat we weer 100 reacties verder zijn waar je blijkbaar niets aan hebt.

Ik wist niet dat het zo moeilijk was om te begrijpen wat ik vaag. Ik vraag niet hoe ik hem terug krijg, ik zeg ook niet dat ik hem terug wil. Ik vraag alleen aan mensen die derealisatie hebben of kennen hoe daar mee om te gaan. Het is puur interesse. Omdat hier ook mensen zitten de er aan leiden, dacht ik daar wel reactie op te kunnen krijgen.

Ik krijg eerlijk gezegd de indruk dat hier veel mensen op dit forum zitten die zelf niet erg gelukkig zijn en er plezier in hebben om daarom maar cynische rotreacties te plaatsen. Voel je jezelf daar beter door?
Lijden.

Ik heb iemand ontmoet die last had van een soortgelijk verschijnsel in combi met andere ziektebeelden. Meisje kon slecht tegen stress en bij de geringste druk had zij veel rust nodig. Zij baalde heel erg dat zij niet het beroep kon uitoefenen waarvoor zij had gestudeerd en zij voelde zich erg eenzaam omdat sociale contacten veel druk gaven, terwijl zij dat ergens wel graag wilde. Meisje liep zich zelf nog eens voorbij en had dan echt een paar dagen op zichzelf nodig. Kon op het laatste nog maar 1 of 2 uur per dag actief bezig zijn waar anderen bij waren, verder activiteiten waren geestelijk te belastend.

Ik kan je wel vertellen dat dit meisje haar medicijnen nam, naar therapie ging en niet dronk, omdat zij er graag weer uit wilde komen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een verkering uitmaken heeft niets met derealisatie te maken.
EN laat die man met rust. Het is uit. Na een verkering van 3 weken. Wie denk jij wel niet dat je bent om hem hiermee te gaan "helpen"?
quote:TsjiTsji schreef op 27 maart 2015 @ 23:00:

[...]

Ik wist niet dat het zo moeilijk was om te begrijpen wat ik vaag. Ik vraag niet hoe ik hem terug krijg, ik zeg ook niet dat ik hem terug wil. Ik vraag alleen aan mensen die derealisatie hebben of kennen hoe daar mee om te gaan. Het is puur interesse. Omdat hier ook mensen zitten de er aan leiden, dacht ik daar wel reactie op te kunnen krijgen.

Ik krijg eerlijk gezegd de indruk dat hier veel mensen op dit forum zitten die zelf niet erg gelukkig zijn en er plezier in hebben om daarom maar cynische rotreacties te plaatsen. Voel je jezelf daar beter door?

Er is geen handleiding voor mensen, ook niet voor mensen met derealisatie. Wat bij de ene persoon met derealisatie werkt, werkt bij de ander niet. Er is dus geen antwoord te geven op je vraag.

En ik ben heel gelukkig, dankjewel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven