Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Dat is inderdaad merkwaardig!

Zo komen we aan meer ontvangen dan verstuurde kaarten, denk ik, je adres wordt gewoon op één moment meerdere keren getrokken. Ik heb echt vaak opéénvolgende nummers van een land ook.
Later is nu
hmmm ik werd nu toch wel getriggerd om naar mijn kaartjes te kijken... de 13 kaartjes die ik dit jaar ontvangen heb zijn ALLEMAAL op 24 januari getrokken. Dat is dezelfde datum waarop het eerste kaartje dat ik dit jaar stuurde aan is gekomen. hoezo 13 kaartjes? Ik had zelf 10 adressen aangevraagd. Ik heb nu dus ook meer ontvangen als verzonden....

spooky system!
bij mij is er niet zo'n enorm opvallende datum, dat is wel erg raar, Rosekapje. Maarhee.. jij hebt post
Later is nu
haha ja ze kwamen gelukkig niet allemaal tegelijk aan! maar nu is de mailbox al een tijdje niet happy geweest, dus kom maar op met nog een keer 13 kaartjes
Ik kreeg een blije hurray uit Oekraïne, met daarin dat wij een heel goed voetbalteam hebben, waar een speler uit Oekraïne in gespeeld heeft. Daarna kreeg ik van haar nog een persoonlijke boodschap om mij alvast te feliciteren met m'n verjaardag. Zo leuk!

Daarna nog een 'rustige' hurray uit Rusland en weer een enthousiaste uit Belarus. Nou.. goede dagen dus!

Inmiddels zijn er nog maar 4 onderweg, nouja, en die 8 expired, natuurlijk. Dit weekend heb ik waarschijnlijk geen tijd, jammer.
Later is nu
Ik trok gisteren een nieuw adres en het kaartje mag naar iemand die op dezelfde dag jarig is als ik, en dat is heel binnenkort. Zo'n grappig toeval! Helaas gaat het kaartje niet op de precieze dag aankomen, maar de dag erna waarschijnlijk.

Dreamer, jij ook al bijna jarig!

Maandag kreeg ik een kaart uit de UK. Wel leuk kaartje, maar niet erg persoonlijk bericht. Ik vind het toch altijd wat jammer als iemand niet eens zijn/haar eigen naam op de kaart zet!

Verder had ik alweer een snelle (en blije) hurray uit Rusland na slechts 15 dagen. Zou de Russische post sneller geworden zijn? En nog een voorspelbare hurray uit Duitsland.
Ja, zo was mijn ene kaartje uit Duitsland ook. Veel groeten uit Duitsland en dat was het dan. Toch jammer.

Ik heb volgens mij ook een keer een kaartje gestuurd naar iemand met dezelfde verjaardag als ik. De afgelopen tijd heb ik eigenlijk niet op verjaardagen gelet. Slordig zeg van mij
Later is nu
Van harte gefeliciteerd, Dreamer! En een fijne dag!

Dankjewel Snorhaar, lief!
Later is nu
Ik kreeg een hurray uit Taiwan na 6 dagen. Jeetje! Echt heel snel.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Gefeliciteerd Dreamer!
Ik mag weer 4 kaartjes sturen na al die hurrays.

USA

Belarus

Duitsland

Frankrijk.

pas weer 2 hurrays binnen gekregen, de een een hele leuke, die was erg blij met mijn kaartje. De andere was minder blij, maar ok. Straks maar weer eens paar adressen trekken, kijken waar ik ze nu weer heen mag sturen. En gisteren weer leuk kaartje in de brievenbus gekregen .
en dreamer; gefeliciteerd!
Ik snap die negatieve hurrays niet zo.

En negatieve profielen ook niet. Gisteren zag ik een profiel wat zei: ik wil geen kaartjes met kinderen erop want ik haat kinderen. Ik haat vlinders, ik haat, ik haat etc etc etc
Ohje.. Olla, zo iemand zou ik een haatsmurf sturen, denk ik

Ik kreeg alleen verjaardagskaarten vandaag

Er zijn nog maar 4 kaarten onderweg.. ik zou ook moeten sturen, maar zit er even doorheen vandaag. Kan toch pas maandag posten.
Later is nu
Hurray, het verjaardagskaartje naar Nederland is al aangekomen en ze was er blij mee Dat vind ik leuk, want dan heeft ze hem al vóór haar verjaardag gekregen en niet pas erna. Meestal is de post naar Nederland niet zo snel.

Ik ben zelf ook enorm verwend! Ik had vorige week al 6 kaarten gekregen, dus ik dacht dat er niet veel meer zou komen voorlopig. Maar deze week had ik er al weer 6! Er zaten echt hele mooie bij!

Oa een heel mooi kunstkaartje van historisch Moskou, een kleurige kaart met typisch Hongaarse producten en een getekende kaart uit China. Die kaart uit China was op zich al mooi, maar de postzegels zijn pas echt plaatjes! Ik ben geen postzegelverzamelaar ofzo, maar ik vind mooie postzegels op een kaart wel eer doen aan het geheel. Ik ga ze zo even scannen, want deze verdienen een bijzondere vermelding.

Nu zal het bij mij wel even over zijn met de blije brievenbus. Meestal loop ik rond de 10 kaarten voor qua verstuurd, en nu nog maar +4.
Juweeltjes:

Die zijn inderdaad mooi, Snorhaar! Leuk he!

Ik heb (nog) geen kaartenmolen en ik moet zeggen dat mijn man me heel moeilijk aankeek, toen ik daar over begon. Heb wel speledingetjes voor mn camera gekocht
Later is nu
Net 10 adressen opgevraagd (ik geef mezelf 3 dagen deze ook daadwerkelijk te verzenden) Zit 2x Duitsland bij. Toch jammer
Later is nu
ooh die postzegels, wat leuk Snorhaar!

en alsnog gefeliciteerd Dreamer, verjaardagskaartjes zijn ook heel leuk :D

Van het weekend een heel moeilijk kaartje geschreven naar mijn buurmeisje, ernstig ziek en nog niet zeker of ze wel beter wordt, dus geen beterschap... ze is een puber dus ook weer niet te heftig, en ze deelt mijn geloof niet, dus heb wel gezegd dat we voor haar bidden maar verder maar geen dingen als God is met je op geschreven, kan snel in het verkeerde keelgat vallen in zo'n geval...

dus ik was bijna een uur bezig met allemaal kladblaadjes om die paar woorden op papier te zetten.. toen maar een grote bos bloemen erbij, heeft ze iets om naar te kijken

en mijn laatste expired kaart is aangekomen, de canadese was heel blij met de calligrafie en vond het gezegde supermooi! ik krijg nu ook weet een kaartje van postcrossing, dus het heeft toch wel nut om die expired kaartjes weg te werken!
Jeetje Rosekapje, heftig! Bij zulke zaken kan ik ook erg moeilijk de goede woorden vinden.

Ik ben nog steeds bezig met postcrossing, al is het op het forum wat minder te merken

Gisteren heb ik 8 kaartjes verstuurd. 2 naar Rusland, 2 naar Duitsland, 1 naar litwouwen, 1 naar Nederland, 1 naar Taiwan en 1 naar oekrainië. Ondertussen is er ook nog 1 aangekomen naar Italië. Gaat wel lekker hier dus. O, en die naar Nederland ook al!

Mijn stats nu:

» Sent: 194 postcards

» Received: 191 postcards

» Traveling: 10 postcards out of 12

» Sent distance: 610,886 km

» Received distance: 480,761 km

Mijn ontvangen kaarten komen meestal net niet over het aantal verstuurde heen. Dat vind ik wel fijn

En dreamer: Jij was jarig? Gefeliciteerd nog
It ain't me
Nog steeds niet aangekomen bij badeendje en Dreamer?

Wat duurt dat lang..

Ik wacht (on)geduldig op een kaartje.. Heb er nu 9 verstuurd in de afgelopen weken en er zijn er 4

Aangekomen.

Ik vind postcrossing zooooo leuk!

Jammer toch, dat ik er een paar jaar mee gestopt ben.
@ Olla; heb je kaartje vandaag binnen gekregen. Vond het een heel leuk kaartje! Zag er ook wel nostalgisch uit vond ik, maar wel op een leuke manier houbik wel van. Bedankt voor je kaartje!

Snorharen; mooie postzegels!

En naast kaartje van Olla nog paar leuke kaartjes binnen gekregen met leuk verhaaltje erop. 1 uit Tsjechië, 1 uit Frankrijk
Dankjewel voor je kaartje Olla! Hij is leuk! Op maandag krijgen wij geen post he, ja, vind ik ook stom, maar gisteren gelukkig wel
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven