Post retour sturen
donderdag 12 maart 2015 om 20:18
Wij hebben sinds eind januari een andere woning. De vorige bewoners zijn er uitgezet.
Zij hebben geen adreswijziging doorgegeven en er loopt ondertussen een adres onderzoek.
Nu sturen we nog steeds alle post voor hun retour afzender. Post vd gemeente, gkb, deurwaarders, politie, cjib enz maar ondertussen zij we daar nu wel klaar mee.
Wat zouden jullie doende post nog steeds retour sturen of nu de post bij het oud papier gooien?
Zij hebben geen adreswijziging doorgegeven en er loopt ondertussen een adres onderzoek.
Nu sturen we nog steeds alle post voor hun retour afzender. Post vd gemeente, gkb, deurwaarders, politie, cjib enz maar ondertussen zij we daar nu wel klaar mee.
Wat zouden jullie doende post nog steeds retour sturen of nu de post bij het oud papier gooien?
donderdag 12 maart 2015 om 21:06
donderdag 12 maart 2015 om 21:06
quote:ClaudeFiolle schreef op 12 maart 2015 @ 21:04:
[...]
Oh ok, klinkt wel logisch. Het bedrijf dat pas reageerde bij DOOD was notabene een opticien Wij kregen laatst ook weer een uitnodiging voor een gratis gehoortest voor moeder van vriend. Schoonmoeder is al 6 jaar hemelen. Gooi ik snel weg voor vriend het ziet.
[...]
Oh ok, klinkt wel logisch. Het bedrijf dat pas reageerde bij DOOD was notabene een opticien Wij kregen laatst ook weer een uitnodiging voor een gratis gehoortest voor moeder van vriend. Schoonmoeder is al 6 jaar hemelen. Gooi ik snel weg voor vriend het ziet.
donderdag 12 maart 2015 om 21:11
Gewoon retour blijven sturen. Het is irritant om nu de post te blijven terugsturen omdat het wellicht veel is, op gegeven moment zal het minder worden en grote kans dat het stopt.
Mijn man heeft ruim 12 jaar geleden zijn huidige woning gekocht (ik ben op gegeven moment bij 'm ingetrokken); wij hebben ook heel lang nog post gekregen voor mensen die hier ooit gewoond hebben en al jaren elders wonen. Wij sturen alles gewoon weer terug naar de afzender en zetten op de envelop dat de betreffende persoon/personen er niet meer woont/wonen.
Mijn man heeft ruim 12 jaar geleden zijn huidige woning gekocht (ik ben op gegeven moment bij 'm ingetrokken); wij hebben ook heel lang nog post gekregen voor mensen die hier ooit gewoond hebben en al jaren elders wonen. Wij sturen alles gewoon weer terug naar de afzender en zetten op de envelop dat de betreffende persoon/personen er niet meer woont/wonen.
donderdag 12 maart 2015 om 21:47
Wij kregen ook nog twee jaar na verhuizing post van de oude bewoners die gewoon te laks waren om hun adres te wijzigen. Wat we allemaal niet in de brievenbus hebben gehad, aanmaningen van de belastingdienst, post van ziekenhuizen, huisartsen, een hoop rekeningen, reclamezooi, van alles. En na een jaar, wat ik al erg lang vind, ben ik mooi wel alles gaan openmaken. Ik heb het daarna gewoon weggemikt. Kom nou, ik ben gekke Henkie niet die dat twee jaar lang gaat terugsturen. Hadden ze het maar moeten wijzigen.
donderdag 12 maart 2015 om 23:31
Ik stuurde alles netjes door maar sinds de vorige bewoners weer verhuisd zijn en ins het nwe adres niet hebben doorgegeven stuur ik alles weer retour afzender.
Ben Alleen zo vriendelijk geweest ze een appje te sturen toen er een brief van de rechtbank was. Je wilt niet wegen hoe snel ze op de stoep stondrn.
Maar ik vind het gruwelijk irritant dat ik nog steeds post krijg (na 9 maand en dan niet wat reclamefolders maar van de Bank, essent etc).
Ben er ook wel klaar mee.
Ben Alleen zo vriendelijk geweest ze een appje te sturen toen er een brief van de rechtbank was. Je wilt niet wegen hoe snel ze op de stoep stondrn.
Maar ik vind het gruwelijk irritant dat ik nog steeds post krijg (na 9 maand en dan niet wat reclamefolders maar van de Bank, essent etc).
Ben er ook wel klaar mee.
woensdag 1 april 2015 om 22:36
quote:Bieb2.0 schreef op 12 maart 2015 @ 20:28:
[...]
Maak jij serieus post van een ander open?
Ja als na maanden rekeningen krijgen en terugsturen niets gebeurd dan moet je op een gegeven moment wel als ze gaan dreigen met incasso bureaus en gerechts deurwaa rders.
Zo kwam ik er ook achter dat ze met de noorderzon vertrokken zijn Door de gemeente gezocht werden en tig schulden hadden.
Na een half jaar kwam er een kind!!! Aan de deur of wij Nog post voor hun hadden
Ja daaag
[...]
Maak jij serieus post van een ander open?
Ja als na maanden rekeningen krijgen en terugsturen niets gebeurd dan moet je op een gegeven moment wel als ze gaan dreigen met incasso bureaus en gerechts deurwaa rders.
Zo kwam ik er ook achter dat ze met de noorderzon vertrokken zijn Door de gemeente gezocht werden en tig schulden hadden.
Na een half jaar kwam er een kind!!! Aan de deur of wij Nog post voor hun hadden
Ja daaag
woensdag 1 april 2015 om 22:58
woensdag 1 april 2015 om 23:24
quote:winneh schreef op 01 april 2015 @ 22:36:
[...]
Ja daaag
Wat een gelul. Je mag geen post van een ander openmaken. Geen enkele smoes voldoet. Als je dan zo graag het bedrijf op de hoogte wil stellen dan bel je.
Naam incassobureau staat op de envelop en een telefoonnummer erbij zoeken is ook geen hogere wiskunde. En aan wie de post gericht is kun je prima aan het incassobureau vertellen zonder het bedrag er bij te zoeken.
[...]
Ja daaag
Wat een gelul. Je mag geen post van een ander openmaken. Geen enkele smoes voldoet. Als je dan zo graag het bedrijf op de hoogte wil stellen dan bel je.
Naam incassobureau staat op de envelop en een telefoonnummer erbij zoeken is ook geen hogere wiskunde. En aan wie de post gericht is kun je prima aan het incassobureau vertellen zonder het bedrag er bij te zoeken.
donderdag 2 april 2015 om 01:32
Wij krijgen ook vaak post voor iemand die ergens in een van de vele huizen woont aan deze straat. Na diverse rondjes met hond loeren naar naambordjes, buurtverenigingspagina op FB en rondvragen nog steeds geen idee wie of waar. Nu verzamel ik de zooi en eens per maand mik ik het allemaal weer in een brievenbus met 'geadresseerde onbekend op adres". Er staat in onze wijk niet 1 brievenbus en ik ben ook niet van plan om iedere keer weer om te rijden op weg naar werk of alle post weer mee te zeulen tussen de statiegeldflessen in naar de Appie.
Als iemand zo laks is dan is het niet mijn probleem.
Als iemand zo laks is dan is het niet mijn probleem.
donderdag 2 april 2015 om 07:34
Ik ben nu net zelf verhuisd, netjes adreswijzigingen doorgegeven aan alle instanties. Ben daar nu 2 maanden weeg, maar onze nieuwe hypotheekbank blijft de helft vcasn de post naar ons oude adres sturen. Nu nog steeds! Ik heb al zo vaak met ze gebeld. Word er gek van, van de week lagebn de inloggegevens en wachtwoorden voor online bankieren op mijn oude adres.
Ik ben dus heel blij dat de nieuwe bewoners dit doorsturen naar ons, ik heb ze een stapel enveloppen met postzegels gegeven, iedere week gooien ze nog wel iets op de post voor ons. Veelal bedrijven die wee wel hebben aangeschreven met een adreswijziging.
We hebben nu een nieuwbouw huis, nu geen post van anderen. Alleen als de postbode lui is, dan gooit ie de post van de buren ook bij ons erin.
Ik ben dus heel blij dat de nieuwe bewoners dit doorsturen naar ons, ik heb ze een stapel enveloppen met postzegels gegeven, iedere week gooien ze nog wel iets op de post voor ons. Veelal bedrijven die wee wel hebben aangeschreven met een adreswijziging.
We hebben nu een nieuwbouw huis, nu geen post van anderen. Alleen als de postbode lui is, dan gooit ie de post van de buren ook bij ons erin.
donderdag 2 april 2015 om 08:32
Nou dat bellen naar incassobureau is ook niet altijd een succes.
Heb ooit ook gebeld omdat ik steeds post kreeg van een oud bewoonster, kreeg ik vervolgens allemaal telefoontjes dat ik moest betalen. En dan met een bandje dus niet eens een persoon die ik het kon uitleggen. Was mijn telefoonnummer gekoppeld aan het dossier....
Was nog een heel gedoe om weer los te krijgen...
Heb ooit ook gebeld omdat ik steeds post kreeg van een oud bewoonster, kreeg ik vervolgens allemaal telefoontjes dat ik moest betalen. En dan met een bandje dus niet eens een persoon die ik het kon uitleggen. Was mijn telefoonnummer gekoppeld aan het dossier....
Was nog een heel gedoe om weer los te krijgen...
donderdag 2 april 2015 om 09:57
quote:mariatesselschade schreef op 12 maart 2015 @ 20:54:
Toen echter de vorige eigenaar van ons huis maar schulden bleef maken op ons oude adres en ik elke week wel een deurwaarder aan de deur had ben ik mooi wel post open gaan maken.Zijn oude adres, bedoel je.
Post openmaken die voor een ander is bestemd is strafbaar. En terecht, want het is nog eens hartstikke asociaal ook.
Toen echter de vorige eigenaar van ons huis maar schulden bleef maken op ons oude adres en ik elke week wel een deurwaarder aan de deur had ben ik mooi wel post open gaan maken.Zijn oude adres, bedoel je.
Post openmaken die voor een ander is bestemd is strafbaar. En terecht, want het is nog eens hartstikke asociaal ook.
zondag 5 april 2015 om 03:20
Hier hangt het ervan af hoe officieel het eruit ziet.
Als 't er als reclame uitziet, pleur ik het de vuilbak in.
Andere zaken zet ik in koeien van letters "verhuisd" op en smijt het terug in de brievenbus.
Wij wonen hier nu 3 jaar en krijgen maandelijks nog minstens 3 à 5 brieven.
Van 2 sets voorgangers.
Koppel 1 heeft hier 15 jaar gewoond.
Koppel 2 heeft hier 2 jaar gewoond (tot wij hier kwamen wonen).
Gelukkig nooit deurwaarders gezien. Maar dan kunnen ze in no time ook de papieren van de koop krijgen.
In ons vorige appartement ooit de moeite gedaan om zo'n bedrijf op te bellen.
Die zeiden letterlijk van "open die brief maar, dat we het klantennummer hebben".
Buren waren overigens toen al meer dan een jaar verhuisd en de postbode dropte alles altijd bij ons.
Als 't er als reclame uitziet, pleur ik het de vuilbak in.
Andere zaken zet ik in koeien van letters "verhuisd" op en smijt het terug in de brievenbus.
Wij wonen hier nu 3 jaar en krijgen maandelijks nog minstens 3 à 5 brieven.
Van 2 sets voorgangers.
Koppel 1 heeft hier 15 jaar gewoond.
Koppel 2 heeft hier 2 jaar gewoond (tot wij hier kwamen wonen).
Gelukkig nooit deurwaarders gezien. Maar dan kunnen ze in no time ook de papieren van de koop krijgen.
In ons vorige appartement ooit de moeite gedaan om zo'n bedrijf op te bellen.
Die zeiden letterlijk van "open die brief maar, dat we het klantennummer hebben".
Buren waren overigens toen al meer dan een jaar verhuisd en de postbode dropte alles altijd bij ons.
zondag 5 april 2015 om 07:14
Ik heb het een half jaar lang doorgestuurd naar ze of zelf bij ze in de bus gedaan. Daarna was ik er wel klaar mee. Maar het is ook echt heel veel hier. Krijg nu, bijna 6 jaar later, nog steeds reclamezooi van ze. Echt elk bedrijf in de omgeving heeft haar adres volgens mij. Kledingzaken, autodealers, opticiens, kappers, woonwinkels, ik krijg zoveel geadresseerde reclame voor haar. Da's echt niet normaal.
De enige post die ik open heb gemaakt, was van 1 of andere bank. Om te kijken of het niks belangrijks was. Maar stond niks op de rekening en die werd opgeheven. Heb dat weggemikt.
De enige post die ik open heb gemaakt, was van 1 of andere bank. Om te kijken of het niks belangrijks was. Maar stond niks op de rekening en die werd opgeheven. Heb dat weggemikt.
zondag 5 april 2015 om 07:20
quote:Bitje93 schreef op 12 maart 2015 @ 20:46:
Sinds eind januari pas ?
Dat is net een goede maand.
Wanneer het echt veel post is zou ik een berg adrestickertjes uitdraaien met de vermelding "Vehuisd" om dit vervolgens eens per week of eens in de 2 weken op de bus te doen.
Het lijkt mij toch niet onmogelijk veel werk om dit een half jaartje te doen. Dit zou dan betekenen dat je wel 12x post mee moet nemen wanneer je richting brievenbus gaat.Hoe vaak loop jij richting de brievenbus dan? Ik zou daar continu apart voor naartoe moeten dan. Er is er hier 1 in de wijk en daar kom ik nooit. Ik stuur zelf eigenlijk nooit post, dus die 12 keer zou ik er apart heen moeten steeds. Daar ben ik na een tijdje ook wel klaar mee hoor.
Sinds eind januari pas ?
Dat is net een goede maand.
Wanneer het echt veel post is zou ik een berg adrestickertjes uitdraaien met de vermelding "Vehuisd" om dit vervolgens eens per week of eens in de 2 weken op de bus te doen.
Het lijkt mij toch niet onmogelijk veel werk om dit een half jaartje te doen. Dit zou dan betekenen dat je wel 12x post mee moet nemen wanneer je richting brievenbus gaat.Hoe vaak loop jij richting de brievenbus dan? Ik zou daar continu apart voor naartoe moeten dan. Er is er hier 1 in de wijk en daar kom ik nooit. Ik stuur zelf eigenlijk nooit post, dus die 12 keer zou ik er apart heen moeten steeds. Daar ben ik na een tijdje ook wel klaar mee hoor.
zondag 5 april 2015 om 07:56
Ik had ook zo'n voorganger. Ik deed dan zelfs de post bij haar door de brievenbus (ze woonde nog in de gemeente). Maar zelfs daarna veranderde ze haar adres niet en 'bedankt' zat er ook niet in (ze had mijn mailadres). Na een paar keer post doorgeven ben ik gaan terugsturen of weggooien.
Ik heb 1x de post open gemaakt, toen ik van de ABN AMRO een bankpas kreeg. Dat kon je door de envelop heen voelen. Het leek mij veiliger en makkelijker om de bank te bellen dan terug te sturen. Dus even de klantenservice gebeld en zij hebben de pas en het adres gelijk geblokkeerd. Daarna de pas verknipt en weggegooid. Maar aan je bank geen adreswijziging doorgeven, vond ik wel heel slordig.
Ik heb 1x de post open gemaakt, toen ik van de ABN AMRO een bankpas kreeg. Dat kon je door de envelop heen voelen. Het leek mij veiliger en makkelijker om de bank te bellen dan terug te sturen. Dus even de klantenservice gebeld en zij hebben de pas en het adres gelijk geblokkeerd. Daarna de pas verknipt en weggegooid. Maar aan je bank geen adreswijziging doorgeven, vond ik wel heel slordig.
zondag 5 april 2015 om 08:28
Wat raar dat iedereen maar 2 maanden ofzo retour stuurt. En bij hoge uitzondering wel een half jaar. Veel post wordt maar 1x per jaar verstuurd en blijft dus maar komen als je het bozig weggooit.
Ik heb op heel veel verschillende adressen gewoond en echt overal krijg je post van vorige bewoners. Ook 8 of 10 maanden na verhuizing. Nieuwe jaarprogramma schouwburg, of kerstkaarten van mensen die hun administratie niet zo op orde hebben, dat soort post. Of andere post waar de geadresseerde wel netjes een adreswijziging heeft doorgegeven, maar het bedrijf heeft een foutje gemaakt. Lekker dan, als je net die ene jaarrekening van je ns-abonnement niet krijgt.
Ik heb op heel veel verschillende adressen gewoond en echt overal krijg je post van vorige bewoners. Ook 8 of 10 maanden na verhuizing. Nieuwe jaarprogramma schouwburg, of kerstkaarten van mensen die hun administratie niet zo op orde hebben, dat soort post. Of andere post waar de geadresseerde wel netjes een adreswijziging heeft doorgegeven, maar het bedrijf heeft een foutje gemaakt. Lekker dan, als je net die ene jaarrekening van je ns-abonnement niet krijgt.
zondag 5 april 2015 om 11:43
Ik krijg na 10 jaar! nog regelmatig post voor de vorige bewoners. De eerste paar jaren ook van incassobureaus. En vorig jaar ineens loonafschriften.
Ik stuur een paar keer retour afzender, daarna belandt het bij het oud papier.
En ja, ik heb vaak deze post geopend. Niet bewust, maar ik kijk nu eenmaal niet eerst naar de geadresseerde. Als ik post krijg ga ik ervan uit dat het voor mij is.
Ik stuur een paar keer retour afzender, daarna belandt het bij het oud papier.
En ja, ik heb vaak deze post geopend. Niet bewust, maar ik kijk nu eenmaal niet eerst naar de geadresseerde. Als ik post krijg ga ik ervan uit dat het voor mij is.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode
zondag 5 april 2015 om 11:52
quote:Bieb2.0 schreef op 12 maart 2015 @ 21:06:
[...]
Wij kregen laatst ook weer een uitnodiging voor een gratis gehoortest voor moeder van vriend. Schoonmoeder is al 6 jaar hemelen. Gooi ik snel weg voor vriend het ziet.Waarom snel weggooien? Dan moet je volgend jaar weer op wacht bij de brievenbus zodat vriend het niet ziet. Even bellen of langs de winkel lost het beter op
[...]
Wij kregen laatst ook weer een uitnodiging voor een gratis gehoortest voor moeder van vriend. Schoonmoeder is al 6 jaar hemelen. Gooi ik snel weg voor vriend het ziet.Waarom snel weggooien? Dan moet je volgend jaar weer op wacht bij de brievenbus zodat vriend het niet ziet. Even bellen of langs de winkel lost het beter op
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 5 april 2015 om 12:00
Ik heb een tijd als vrijwilliger gewerkt bij een goede doelen bedrijf. Adressenbestand updaten, ofwel zoveel mogelijk retourbrieven uit het bestand verwijderen. Zo veel mogelijk, niet allemaal, want het grootste deel van het bestand was aangekocht, en daar hadden ze dus zelf geen bestand van. Die brieven werden gewoon weggegooid, omdat we daar niets mee konden. Er is wel een telefoonnummer om dat soort adressen te laten verwijderen, volgens mij weer iets anders dan het bel/schrijf me niet register.
Doorsturen naar oude bewoner gaat in de meeste gevallen niet werken, die gooien de brief waarschijnlijk weg, of vinden het niet belangrijk genoeg om hun nieuwe adres nog door te geven
Doorsturen naar oude bewoner gaat in de meeste gevallen niet werken, die gooien de brief waarschijnlijk weg, of vinden het niet belangrijk genoeg om hun nieuwe adres nog door te geven
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert