Help, ik krijg een lamme pink!
maandag 18 augustus 2008 om 09:33
Mijn 2 maanden oude dochter heeft een sterke zuigbehoefte, maar accepteert geen speentje. Ze wil alleen maar op mijn pink zuigen, een speen spuugt ze meteen uit, of in het beste geval verliest ze hem na een paar minuten. Ik heb volgens mij echt alle speentjes die er op de markt zijn al geprobeerd, maar er is er geen een die haar goedkeuring kan wegdragen. Veel te hard en koud, denk ik. Ik vind het echt niet erg om haar met mijn pink te troosten, maar over een dikke maand gaat ze naar het KDV, en daar zou het toch wel handig zijn als ze een speen zou accepteren...
Denken jullie dat het nog komt of zijn er ook kinderen die nooit een speentje willen?
Denken jullie dat het nog komt of zijn er ook kinderen die nooit een speentje willen?

maandag 18 augustus 2008 om 09:38
Mijn zoontje had hetzelfde en accepteerd nog steeds geen speentjes terwijl hij wel nog steeds na 1,5 onwijs zuigbehoefte heeft.
Dat merk ik aan dat hij heel graag flesjes drinkt om rustig te worden als hij huilt.
Hier ook alle spenen geprobeerd maar niks werkte helaas.
Ik denk dat je kindje dan nooit het speentje zal pakken....
lastig dus.
Kun je het niet gewoon 'afleren' voor het naar het kdv gaat?
Dat merk ik aan dat hij heel graag flesjes drinkt om rustig te worden als hij huilt.
Hier ook alle spenen geprobeerd maar niks werkte helaas.
Ik denk dat je kindje dan nooit het speentje zal pakken....
lastig dus.
Kun je het niet gewoon 'afleren' voor het naar het kdv gaat?
maandag 18 augustus 2008 om 09:42
Mijn dochter accepteerde in 1e instantie ook geen speentje, ik had vooral de 'dental'modellen geprobeerd (met zo'n platte kant) maar die wilde ze niet, uiteindelijk accepteerde ze wel de speentjes van MAM. (o.a.bij Etos & Kruidvat te koop). Het is vaak wel een kwestie van het speentje even tegenhouden totdat ze zich er aan overgeven, in het begin spuugde ze hem nl. ook uit.

maandag 18 augustus 2008 om 10:38
Zelfde verhaal hier. Eerst geen speen, veel uitspugen, continue verliezen, maar wel erg veel zuig behoefte.
Dat betekende dus heel vaak en heel veel die speen weer terug stoppen. Continue opnieuw (dus ook snachts) en opeens had ze het door en het gaat nu helemaal super.
Ze heeft hem nu alleen nog maar voor het inslapen. Er is dus zeker hoop, maar het kost wel investeren en tijd, moeite en energie. Ze pakken heel vaak de speen dus niet in 1x het is dus een kwestie van de juiste speen vinden en laten wennen.
Dat betekende dus heel vaak en heel veel die speen weer terug stoppen. Continue opnieuw (dus ook snachts) en opeens had ze het door en het gaat nu helemaal super.
Ze heeft hem nu alleen nog maar voor het inslapen. Er is dus zeker hoop, maar het kost wel investeren en tijd, moeite en energie. Ze pakken heel vaak de speen dus niet in 1x het is dus een kwestie van de juiste speen vinden en laten wennen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
maandag 18 augustus 2008 om 10:39
maandag 18 augustus 2008 om 11:26
maandag 18 augustus 2008 om 13:49
heel herkenbaar. Hier twee kinderen die de eerste 4 maanden ernstig 'pink verslaafd' waren en kotste van de speen. Dochter heeft toen haar duim gevonden, de zuigbehoefte van zoon nam vanzelf af en op een gegeven moment dacht ik, he ik heb al een paar dagen mijn pink niet meer gebruikt! Op een gegeven moment word die zuigbehoefte minder!