Spanning einde zwangerschap

06-03-2015 08:14 411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik hoop even op wat herkenning en misschien wat tips!

Ik ben bijna 37 weken zwanger en loop nu lichamelijk wel een beetje op z'n eind.

Gelukkig een so far relatief makkelijke zwangerschap gehad, op wat rugklachten na.

Nu wel veel maagzuur en hoofdpijn maar dat hoort er allemaal bij.

Ik merk daarentegen aan mezelf dat ik zelf wat spanningen heb, ik vind het erg lastig omgaan met het feit dat ik niet weet wanneer hij komt. Bij wijze van volgende week maar over 4 weken kan ook gewoon. Ook is hij nog helemaal niet ingedaald en van voorweeen of harde buiken heb ik ook geen last.

Het is niet iets wat me hele dagen bezig houdt maar ik vind het erg lastig dat ik gewoon niet weet hoe of wat.

Het liefst zou ik het allemaal al van tevoren op een presenteerblaadje krijgen maar helaas dat niet mogelijk.

Oké ik ben dus gewoon onzeker de laatste weken. Herkenning? Iemand?

Wat houden jullie het spannend dames!! Misschien paaskindjes? Het weer wordt wel mooi geloof ik, zonnestralen die baby's van jullie!

Hier gaat het goed, ik genees snel en bloed haast niet meer. De kleine is heerlijk en ik heb geen tv of boek meer nodig want zit uren te staren in die grote kijkers!
Wat fijn dat t zo goed gaat violier!! Lekker genieten! De rest aan t bevallen? ?
Ja ja Violier, wrijf het er maar in

Dus toch een April kind hier, dat had ik niet gedacht. Baby mist wel alle natuurgeweld, zonsverduisteringen, stormen, sneeuw- en hagelbuien... ik kan het hem niet echt kwalijk nemen geloof ik.

Vandaag gebeurt er hier ook niks zo te voelen. Ik vind 1 april ook nooit zo'n leuke datum (ben niet zo van de practical jokes), doe dan maar een dagje of wat erbij.

Volgens mij is het zaterdag volle maan, misschien doet dat het hem!
Hier ook nog met baby in buik!

vannacht was ik er van overtuigd dat het zou beginnen want auwauwauw voorweeen. Maar nee, weer afgezwakt. Met goede hoop naar vk, want 'na drie dagen voorweeen kan er vast gestript worden'. NOT. Nog geen ontsluiting. Maar wel veel voorweeen nu, dus wie weet!

Schnudel, ik had ook al op volle mazn gegokt...maar schijnt een fabel te zijn. Hoe ver ben jij nu?
Ik ben vandaag 40+2...
Joehoe baby's kom er eens uit!

Of betekent stilte juist goed nieuws? Ik hoop het!
Ha Violier, fijn dat je ons nog aanmoedigt

Helaas geen nieuws. De controle was weer goed, ctg prima, vruchtwater prima, geen inwendige check dus ik weet niet of ik nu ontsluiting heb (maar ach, wat maakt het ook uit). Bloeddruk stabiel, gewicht nu +14kg.

Omdat het zo Pasen is ben ik officieel overgedragen aan het ziekenhuis, daar op zondag of maandag nog weer ctg schrijven en dan een plan voor de rest van de week maken.

Verder 1,5 uur in een warme indoorspeeltuin gezeten, kind was uitgelaten maar ik vond het maar warm en oncomfortabel. Het alternatief, het thuis bezighouden van een kind met cabin fever door aanhoudende regen, is helaas nog vervelender

Ik ben al twee avonden misselijk na het avondeten... Gisteren ging dat dus mis, vandaag heb ik héél rustig gegeten en daarna meteen plat (nu), ik geloof dat het net goed gaat. Ik weet niet of het een teken is, misschien toch hormonaal iets aan het veranden?

Nou, ben benieuwd naar jullie dag, Bladie en Mylove!
Wat een uitgebreide controles doen ze schnudel . Nu al overgedragen aan zkh? Maandag 41 weken dus? Hier alleen hartje luisteren tot 41 weken. 41.3,4 afspraak in zkh. Rustig dagje hier. Weinig gedaan... nog 1 dagje en dan lekker lang weekend. Wel fijn dan is man sowiso in de buurt!. Verder hele dag zere rug en harde buiken word nu echt vervelend.
Haai allemaal!

Even een super ego post, ga morgen even topic bijlezen!

De controle afgelopen maandag heb ik niet kunnen redden. Zondagmiddag kreeg ik uit het niets super heftige weeen die ik totaal niet kon opvangen. Elke tien minuten 7 weeen:( In totale paniek naar het ziekenhuis voor een ruggenprik. Daar bleek ik op 4 cm te zitten. Na anderhalf uur wachten eindelijk een ruggenprik. Heb mij echt misdragen in tussen tijd. Veel gescheld, geschreeuw en spuit mij maar plat(a), schaam mij daar best voor, maar dacht echt dat ik dood ging......

Na de ruggenprik geen pijn, maar wel veel jeuk. Uiteindelijk voelde ik geen persweeen en bleek mini wintersportbaby een sterrenkijker en zat vast met zijn schoudertje. Vacuüm pomp met veel geweld en twee grote knippen.

De bevalling ervaar ik als 1 groot trauma en ik kan denk ik de komende drie weken niet normaal zitten, maar oooo wat ben ik blij met ons mannetje!!!!! Wat geweldig je eigen ik de!!!!!

Later reageer ik nog even op jullie verhalen, voor diegenen die al zijn bevallen; gefeliciteerd!
Oh, wat een verhaal wsd! Echt geen leuke bevalling dus, allemachtig. Ik hoop dat het niet écht een trauma wordt en dat je het een beetje kan verwerken, pas goed op jezelf wat dat betreft... Van harte gefeliciteerd met je eigen mini-wsd, natuurlijk, en dat normaal zitten kan gauw genoeg weer!

Pfff, ik begin hem nou toch een beetje te knijpen haha, eerste bevalling was helemaal geen trauma maar alles loopt inmiddels anders dus ik hoop niet dat de tweede net zo akelig wordt als die van jou!

Ik moet het hier tot dinsdag (41+1) uitzingen zonder controles, tenzij ik me zorgen maak. Het ziekenhuis draait op halve kracht met Pasen, blijkbaar.

Nu weet ik niet of ik moet hopen dat hij snel komt (omdat ik geen zin meer heb) of dat ik moet hopen dat hij pas na Pasen komt en er weer wat meer artsen en anesthesisten rondlopen... In ieder geval is er vandaag weer geen enkel teken van aanstaande bevalling, dus het tweede scenario lijkt het te worden.
Gefeliciteerd wintersportdame. Wat een heftige bevalling! Hopelijk herstel je snel en kan je het een plekje geven! Fijne paasdagen allemaal... schnudel alles nog rustig? En bladie, ichico? Jullie zijn vast al lang al breed bevallen. . Hier vnaaf bitterballen eten...hielp vorige keer haha en bitter lemon en nog maar eens kijken of n x goede seks nog wil...lang geleden maar toch maar eens proberen. .schijnt te helpen!?!? een paasbaby lijkt me wel wat. Vandaag de u.d. Dus hopelijk komt hij snel!!
Gefeliciteerd met je ud! En veel plezier met de bitterballen en -lemon (maar geen bittere seks hè)...

Hier niet bevallen, maar de symptomen zijn weer een tandje erger. Voel me hormonaal raar (rillerig/licht in hoofd) en heb af en toe een heuse wee. Nog niks om het ziekenhuis voor te bellen maar het is wel weer een treetje hoger op de ladder. Wat ook zo weer weg kan trekken natuurlijk, ik hou met alles rekening.

Zo maar naar de volle maan staren...
Ik ben vorig weekend bevallen van een heerlijk mannetje. En gewoon totaal vergeten iets te posten!! Sorry!

Het was ook zo'n bijzondere week. Alles gaat heel goed, zowel met mij als met de kleine man. Bevalling duurde 8 uurtjes in totaal, zonder gekke dingen. Dus best prima bevalling (zeg ik dat nu echt over een bevalling:)

Heel veel succes voor degene die nog wachten en heel veel genieten voor de rest!
Gefeliciteerd! Klinkt keurig netjes Ichico Ook voor alle meelezers die nog moeten vast erg fijn om te horen haha, na een paar zwaardere kluiven.

Ik maak hier even een overzichtje (terwijl opa de eieren in de tuin verstopt):

Nieuwsbrief op 18 maart met 38w+1

Ponnie op 21 maart met 38w+2

Juliaatje op 24 maart met 39w+3

Ababy op 27 maart met 39w+0

WSD op 29 maart met 41w+3

Violier op 29 maart met 41w+2

Ichico op 29 maart met 41w + 0

We wachten nog op MyLove, Bladie en moi...
Mooi overzicht. . Misschien word ik wel een 40+ zoveel. .. schnudel alles nog rustig? Gern 40.6 in aantocht?
Hoi hoi, geen paasbaby voor mij... Mylove, jij wel?

Ik voel me alleen echt niet lekker, nog steeds licht in mijn hoofd en veel misselijk en kon gisteren mijn ogen nauwelijks open houden. Misschien een erg lage bloeddruk? In ieder geval geen krampen, weeën of dat soort dingen.

Niet erg genoeg om er voor naar de nooddienst te gaan, maar ik ben wel blij dat ik vandaag weer doorgelicht ga worden, vanaf nu dus in het ziekenhuis. Ik hoop ook op een concreet plan voor de komende dagen (te beginnen met strippen) want dit moet niet te lang meer duren...
Hoi schnudel ik ook niet helaas. Vervelend zeg die misselijkheid en moeheid. Hopelijk kunnen ze je in het ziekenhuis alvast een evt inleiddatum geven?!. Ik was gisteren knots chaggie.hebt hele huis beneden gepoets en gedweild terwijl ik dat eigenlijk niet mag/kan. Kon sa v onds geen stap meer verzetten. Maar ook veel bewegen helpt niet. Verder kan ik echt niet fatsoenlijk meer slapen.dat ging eerder wel redelijk. En als ik wil gaan zitten heb ik echt het gevoel de baby omhoog te duwen, moet echt con t inu verzitten. Ook ben ik mega emotioneel veel huilbuien,ken mezelf niet meer terug! Vanmiddag controle. Maar eens kijken of strippen nu wel kan. Ben bang van niet en zie dr tegen op. Straks krijg ik daar ook n huilbui als blijkt alles nog potdicht te zitten. ..hopelijk maken ze voor eind van de werk 40.6 vast afspraken in ziekenhuis. ..wel raar de vks geven al weken aan dat het totaal niet wenselijk is dat ik de 40.0 over ga en toch gebeurt het gewoon. Ben benieuwd wat ze zeggen!! Sorry voor mn klaagzang. ..
Mag best mylove! Ik begrijp je

Ik ga zo naar de check, ben benieuwd. Wie van ons zou de laatste worden?
Ik lig hier aan de ctg en hoor links en rechts kreunende vrouwen met weeën in de kamers. Beetje gehorig hier... Kom echt in de stemming zo :(

Om niet te spreken over de bebloede doeken die een zkh mevrouw lekker discreet naar buiten draagt en voor mijn neus in een bak doet...
Oh dames ik leef echt met jullie mee. Ik kan niet meer dan alleen sterkte wensen en heel veel suc6 het zal vast niet lang meer duren.
Sorry voor mijn afwezigheid. Heb zelf nu een borstontsteking 😞. Probeer het te laten genezen zonder antibiotica maar er ligt al wel een receptje voor mij klaar bij de apotheek niet in case.

Schnudel en mylove: ik kan mij goed voorstellen dat jullie er ondertussen echt klaar mee zijn. Hoop dat je toch gestript kan worden mylove. Die enorme poetsdrang kan een goed teken zijn. Schnudel aan de Ctg dus met bevallende vrouwen om je heen. Dan lig je dus echt bij de verloskamers en niet op de poli. Bijzonder zeg. In mijn ziekenhuis ga je overdag maar de poli en Ctg in het weekend of s avonds is bij de verloskamers. Hoop dat jouw baby geïnspireerd wordt door deze omgeving.
Hey Juliaatje, wat balen zeg. Had je dat bij je dochtertje ook? Lijkt me erg pijnlijk, of ben je vooral ziek ervan? Pas goed op jezelf.

Hier was de ctg niet perfect (ook niet zorgelijk), en omdat ik al 41w+ ben raadden ze een inleiding aan. Ik heb gevraagd om eerst nog gestript te worden, dat mocht maar ik moest dan alsnog wel hier blijven vannacht. Mij best...

Ik ben dus net met grof geweld gestript (een Eipollösung heet dat hier blijkbaar... Mooi woord!), mijn bmm zat echt helemaal achterin dus ze moest nogal graven. Echt pijnlijk vond ik het niet, maar wel heel oncomfortabel en ik kreeg een beetje een lachbui omdat ik moest "ontspannen"... Ja hoor, geeeeen probleem *graaf grabbel* haha.

Vanavond nog weer ctg en als er niks op gang komt krijg ik morgenochtend gel. Kortom: bij mij is er dus heel waarschijnlijk morgen of overmorgen een baby!
Ichico gefeliciteerd! was ik nog helemaal vergeten zie ik.

Juliaatje wat balen zeg. lijkt me erg pijnlijk :S... Gaat het verder wel goed met jullie?

ik zit op dit moment te twijfelen überhaupt wel aan bv te beginnnen. Vorige keer ging ht na een week mis en bleek ik te weinig voeding te hebben en moest ik om het uur,anderhalf uur voeden.. Zit mezelf af te vragen of ik niet beter gelijk fv kan geven of is dat erg egoisctisch om het niet te willen proberen.. :S moeilijk..

Schnudel wat was er niet perfect dan? dus het strippen lukte bij jou wel? Hopen dat het effect heeft! en dus sowiso een bevalling in zicht!!! Fijn voor je! Hopen dat het allemaal meevalt.. Inleiden is ook een prima optie toch? Of vind je dat niks..

Hier weer controle gehad, weer niet stripbaar.. Kind ligt met hoofd idd echt mega diep dat ze ook daar nog om heen moeten om bij de bmm te komen en dat gaat dus niet.. dus ook geen idee of er al ontsluiting of niet.. maar meestal niet wat bij ontsluiting zakt de bmm naar wel voelbare afstand maargoed de baby kan ook in de weg zitten.. Kortom het plan van de VK was maandag op gewone controle komen met 41.2 en dinsdag met 41.3 eerst afspraak in zkh met ctg echo en gesprek gyn.... en dus dan pas horen of en wanneer er word ingeleid.... Ik heb aangedrongen of dat gesprek niet al vrijdag kan met 40.6... gelukkig wilden ze dat vragen en dat is gelukt.. Dus vrijdag in iig overleg met gyn hoe nu verder. Hopelijk maandag met 41.2 uiterlijk inleiden..een weekend is dan nog te overzien omdat man dan thuis is.. En dan nu nog 2 dagen in mn eentje doorbikkelen met mn bekkeninstabiliteit die elke dag erger word en puberpeuterzoontje wat lekker misbruik maakt van de situatie...'' Mama kan toch niet snel ingrijpen als ik ondeugend doe want van de bank afkomen duurt al heel lang en gebeurd niet altijd als ik ondeugeud doe'' dus dat gaat lekker hier af en toe hahah. Gelukkig is hij veel bij mn schoonmoeder maar vind het wel dubbel, wil ook nog genieten van de tijd samen met hem thuis maar soms gaat het gewoon niet hij is me gewoon veel te snel af met alles!! Man wil dan vrijdag vrij nemen voor de afspraak in ziekenhuis zodat ik daar niet alleen hoef.. Zo lijkt er toch een beetje een vooruitzicht in te komen en dat is wel lekker.. Al hoop ik natuuriljk gewoon vanacht morgen of donderdag nog spontaan te bevallen voor de eerste zkh afspraak... of komend weekend..
Hier kramperig maar nog geen weeën, het zal morgen wel gel worden. Ik weet niet precies wat er mis was met de ctg, op twee momenten was er iets niet ok, ik denk te langzaam of juist te snelle hartslag? Ik heb me vooral gefocust op "geen zorgen" en "morgen inleiden" haha.

Ik wilde het strippen een kans geven maar kijk niet op tegen inleiden. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze het met beleid doen, dat baby er klaar voor is en ik ook, en dat de bevalling niet slechter gaat verlopen dan bij #1 (en dat was goed te doen).

Mylove, hou vol! Werp je puberzoon een boze blik toe/knuffel hem wanneer nodig (kleuterzoon kan ook al aardig "puberen" dus ik voel met je mee, al heb ik geen BI en wel een huis vol hulp). Je kan het nog van me winnen, gewoon vannacht hup aan de slag!
•breekt even in•

schnudel, heel veel plezier en kracht voor vandaag toegewenst! Geniet van jullie laatste momentje samen in een lijf en geniet nog meer van het eerste moment dat jullie elkaar zullen zien. Dat is zó dichtbij nu!!!

•breekt weer uit•

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven