Man "biecht" op dat hij BI is...

18-08-2008 14:11 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Afgelopen week heeft mijn man (we zijn 4 jaar getrouwd, 1e kindje op komst) mij in vertrouwen genomen over het feit dat hij bi is.

Nu vindt ik dat helemaal geen probleem eigenlijk, ergens wel spannend..

We hebben samen in het verleden wel eens in een spontane actie een VVM trio gehad, en wat mij betreft is dit niet de laatste keer, en kwam ik erachter vrouwen ook wel erg spannend te vinden... Maar ik zou nooit verliefd kunnen worden op een vrouw, of een relatie kunnen hebben.. Het houdt me wel bezig dat hij mij daarover nooit in vertouwen heeft durven nemen, maar begrijp wel dat hij zich "schaamde", al weet hij dat ik heel ruimdenkend ben, en dit absoluut kan accepteren..

Ik heb hem natuurlijk wat vragen gesteld, bijv. of hij een relatie zou kunnen hebben met een man, of verliefd zou kunnen worden.. Zijn antwoord daarop is ja... We houden ontzettend veel van elkaar, en ben ook echt zeker dat hij niets zou doen, zonder mij in te lichten.. Maar ik zou graag ervaringen, reacties en/ of tips willen krijgen hoe hier mee om te gaan.. (de eerste schok heb ik net gehad, en kan zo snel geen ervaringen op internet vinden).. Hij heeft overigens nooit een sexuele ervaring met een man gehad, maar weet wel zeker Bi te zijn..

Toch nog een lang verhaal geworden, maar bedankt voor het lezen, en misschien dat er mensen zijn die met mij hun ervaringen wil delen??

Liefs, Chilli
Mag ik vragen wat hem getriggerd heeft dit juist nu te vertellen?
Volgens sommige dames die vroeger het ladiesnight topic bevolkten (en die nu bijna allemaal als sneeuw voor de zon zijn verdwenen), is het nu heel normaal en prima als je man naar een homosexfeest gaat, zonder jou erbij, om zijn homo-aard te bevredigen, dit zal niet ten koste gaan van je huwelijk en is iets wat je voor je man over moet hebben.

Het in niet mijn kopje thee, maar misschien kan je er samen lol aan beleven (dus niet alleen).

Ik ben niet zo van het meute neuken, maar als je denkt dat je relatie daartegen bestand is, why not?
Even off-topic: Hey Toon, waar blijft je speech? Of heb ik hem gemist?
ik vraag me ook af waarom hij het nu verteld. Heeft hij dat gevoel al lang of sinds kort?

Ik kan je helaas niet helpen met advies. Moet wel een schok voor je zijn! Misschien snel een trio MMV voorstellen? :-)
quote:Zwieber schreef op 18 augustus 2008 @ 14:17:

Mag ik vragen wat hem getriggerd heeft dit juist nu te vertellen?

Hoi Zwieber,

Hij zat er nogal mee dat ik niets wist, terwijl ik altijd hamer op openheid en eerlijkheid in relatie, en dat je alles tegen elkaar zou moeten kunnen zeggen.. Er waren wat situaties voorgevallen waardoor hij er aan dacht (heeft het altijd een beetje weggedrukt, homofobe omgeving enz.) en het weer "omhoog" kwam om het zo maar te zeggen...

En neeej, Antonio, hij bezoekt geen sexparkeerplaatsen, of ander gayfeesten, heeft zelfs nog nooit enig sexueel contact met een man gehad (al zou hij dat van mij wel mogen)
[quote]marialouise schreef op 18 augustus 2008 @ 14:26:

ik vraag me ook af waarom hij het nu verteld. Heeft hij dat gevoel al lang of sinds kort?

Hij weet het al vanaf zijn pubertijd.. Maar heeft het dus altijd weggedrukt! Heeft ook altijd alleen met vvrouwen relaties gehad of sex enz..
Eerlijk gezegd zou hetgeen hij mij bekende me weinig kunnen schelen maar eerder zou het mij dwars zitten waarom hij zo lang gewacht heeft met vertellen: Vertrouwde hij je niet goed genoeg, was hij bang voor jouw reactie etc? Ik vind dit soort dingen altijd wel een vertrouwensbreuk geven gewoon omdat hij zo lang met je is en getrouwd met je is zonder dat je dit wist. Dat zou ik erg vinden. Niet dat hij bi is, daar kan hij immers niets aan doen.
Wauw! Knap dat hij je het dan toch verteld heeft. Moet voor hem wel een hele stap geweest zijn...

Weet je ook wat hij nu wil? Wil hij op onderzoek uit met jou of moest hij het gewoon kwijt?
Ik begrijp dat het feit dat hij bi is niet zo'n probleem is voor jou, wat dan wel? Je man kan natuurlijk verliefd worden op mannen, er een relatie mee krijgen, sex mee hebben etc. Maar het is jouw man! En aangezien hij je trouw is op het gebied van vrouwen neem ik aan dat hij toch ook niet zomaar iets met een man gaat uitspoken.
[quote]Elmira schreef op 18 augustus 2008 @ 14:36:

Ik begrijp dat het feit dat hij bi is niet zo'n probleem is voor jou, wat dan wel?

Geen idee eerlijk gezegd.. Weet gewoon niet zo goed hoe/ wat enz. enz.. Het geeft idd. wel een rot gevoel dat hij me dat nu pas durft te vertellen, maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel. Het is een gevoel van hem, wat niets afdoet aan onze relatie ofzo.. Heb hem ook uitgelegd dat het pijn doet dat hij daar nu pas mee komt.. Hij was bang om me kwijt te raken.. Maar ik heb een beetje het gevoel van: nu je zekerheid hebt (getrouwd, kleintje op komst) durf je het wel, en heb ik weinig keus meer (dit is mijn gevoel, niet dat ik niet met hem doorwil ofzo nu ik dit weet).. Weet ook niet goed wat ik nu wil horen e.d. Hij zal ook zeker niet zomaar met een man gaan afspreken ofzo, eerder dan samen met mij, het is niet zo dat hij persé iets wil doen met deze gevoelend ofzo.. Hij omschreef het meer als, ik ben verliefd geworden op jou, en hou van jou, ik hou van je als persoon en wordt verliefd op een persoon, ongeacht wat er tussen je benen zit.. Man of vrouw, maakt me niet uit, het windt me allebei op..
quote:Chilli25 schreef op 18 augustus 2008 @ 15:14:

Heb hem ook uitgelegd dat het pijn doet dat hij daar nu pas mee komt.. Hij was bang om me kwijt te raken.. Maar ik heb een beetje het gevoel van: nu je zekerheid hebt (getrouwd, kleintje op komst) durf je het wel, en heb ik weinig keus meer (dit is mijn gevoel, niet dat ik niet met hem doorwil ofzo nu ik dit weet.

Hi Chilli,

ik wilde dit eerder posten, maar had me bedacht. Nu zie ik dat het iets is wat jou toch ook bezighoudt:

Ik krijg 2 brainwaves. De positieve is dat hij alle geheimen de wereld uit wilde hebben voor jullie kind er is. De negatieve is dat hij dacht dat het nu wel veilig was om te vertellen, omdat jullie samen een kind krijgen.

Dus, of het knap is dat hij het vertelt (dat was een reactie op een andere poster) hangt wat mij betreft af van de motivatie om het én zo lang onder de pet te houden én het in deze bijzondere periode te vertellen.
Hey Loomii,

Inderdaad dat houd me bezig!! Heb dat ook aan hem verteld.. Dat ik heel blij ben dat hij het me uiteindelijk heeft verteld, maar het een rotgevoel geeft waarom NU pas.. Hij geeft daarop de reactie: ik had het ook nooit kunnen vertellen en en nooit wat mee hoeven doen.. Hij vindt dat ik blij zou moeten zijn dat hij het uiteindelijk verteld heeft.. Wil hem ook niet het gevoel geven dat als hij wat aan me verteld (maar dan later pas) dat ik dan boos wordt om het (te) late vertellen...
Mijn man is ook redelijk kort geleden met diezelfde melding naar buiten gekomen. Hij wist het nog niet zo lang, had ooit in het verleden wel gevoelens maar dacht, nadat een zoen met een man hem niet zoveel deed, dat het niets voor hem was.

Nou ja, recentelijk blijkt het dus wel zo te zijn. Mij maakt het ook niet zoveel uit dat hij ook op mannen valt (ik val zelf ook op beide geslachten), mijn grotere probleem zit weer in het feit dat hij valt op mijn beste vriend, die ook weer op HEM valt.

En het feit dat die vriend + vrouw ook weer op mij vallen.

Ook hier een huwelijk en inmiddels twee kinderen, wat alles des te verwarrender maakt.
Hey Engeltje,

Had je topic idd. helemaal doorgelezen.. Lijkt mij ook erg verwarrend, vooral omdat het je beste vriend betreft.. Ook moeilijk om zo nog een vriendschap door te zetten lijkt mij..

Je bent zelf ook bi hé?? Ik weet zelf niet zo goed hoe ver mijn grenzen liggen hierin... Ben er wel achter dat ik vrouwen erg interessant vindt, en daar graag meer in zou willen ontdekken, maar tot hoever ik dit in onze relatie zou willen doorvoeren?? Geen idee.... Ons VVM trio was ook echt pure samenloop van omstandigheden en een hoop alcohol..haha.. en was het meer beetje VV friemelen en man mocht toekijken.. Ligt misschien ook aan hormonen dat ik het een beetje verwarrend vindt af en toe, en een beetje bang voor de toekomst... (en dat komt helemaal zeker door die K&**^hormonen, ben normaal een stuk zelfverzekerder....)
quote:Chilli25 schreef op 18 augustus 2008 @ 15:35:

Hey Loomii,

Inderdaad dat houd me bezig!! Heb dat ook aan hem verteld.. Dat ik heel blij ben dat hij het me uiteindelijk heeft verteld, maar het een rotgevoel geeft waarom NU pas.. Hij geeft daarop de reactie: ik had het ook nooit kunnen vertellen en en nooit wat mee hoeven doen.. Hij vindt dat ik blij zou moeten zijn dat hij het uiteindelijk verteld heeft.. Wil hem ook niet het gevoel geven dat als hij wat aan me verteld (maar dan later pas) dat ik dan boos wordt om het (te) late vertellen...Dat vind ik best een rotantwoord van hem hoor, dat hij het ook niet had kunnen vertellen. Met andere woorden: hij heeft overwogen de rest van zijn/jullie leven dit voor je verborgen te houden...als hij jou dit niet wil melden wie wel? Waarom hou je dit voor je vrouw verborgen? Nee, ik zou zeker niet blij zijn met dat antwoord...Heb je al gevraagd of er meer dingen zijn die hij nog verborgen heeft gehouden?
Ik denk dat door jouw zwangerschap jouw sexuele aantrekkelijkheid voor hem is ehh... veranderd. Hij heeft gemerkt dat zijn interesses en gevoel afdwalen en wordt geconfronteerd met zijn bi-gevoelens. In zijn leventje speelt dit nu heel erg, erg genoeg om het aan jou te vertellen.

Wel goed van 'm, maar wel een alarmbelletje..., zodra hij de kans krijgt zal hij iets met dit gevoel gaan doen, daar zou ik zeer sterk rekening mee gaan houden.

Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven