Verhuizen naar Dublin

15-04-2015 12:44 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Dit wordt mijn eerste keer op het Viva forum, so bare with me! Ik kreeg gister een telefoontje dat ik een baan in Dublin heb gekregen. Ook al ben ik ontzettend blij, ik vind het ook ONWIJS spannend en eng! Nou heb ik een enorme to-do lijst en ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Wie heeft er meer ervaring met verhuizen naar het buitenland? Veel huizen zijn daar gemeubileerd, dus ik weet niet of ik mijn spullen hier moet laten, of juist een leeg appartement moet zoeken en mijn spullen erheen shippen. Iemand ervaring met het verhuizen van spullen naar het buitenland? (bedrijf + kosten).

Alle tips zijn welkom!
Groenoog, "Bear with me" is helemaal prima, "Bare with me" niet.

Ik ben geëmigreerd maar naar buiten Europa. Dingen om aan te denken:

Uitschrijven GBA

Zorgverzekering

Ik denk dat ik zelf zou kiezen voor een gemeubileerd apartement tenzij je echt al goede mooie meubels hebt.

Dublin is een superleuke stad trouwens!
quote:Groenoog schreef op 15 april 2015 @ 13:04:

[...]

bare with me is niet wil je je uitkleden, maar zelfde als persen (bevalling) en toch, redelijk gewone opmerking, vaak gebruikt, heeft ook dezelfde betekenis als heb je een moment, effe wachten, dus over engels oppoetsen, ga je gangBack at ya! Het betekend wél uitkleden.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
OLLA hoe is het in Blighty?
quote:Wollstonecraft2 schreef op 15 april 2015 @ 14:49:

OLLA hoe is het in Blighty?

Het is hier fantastisch!

Grappig dat ze uitgerekend tegen jou zegt dat je je Engels bij moet spijkeren

Het regent al de hele dag terwijl het in London 25 graden is. Hier lopen we weer in winterjas whaha.

Vanochtend heerlijk een scone gegeten in een lief knus cafeetje.

Kreeg ook nog een Nl eetpakket van mijn ouders per post. Zo leuk! Leverpastei, kookpudding etc haha
Zullen we anders lekker het topic vervuilen met spelling controles, daar heeft TO echt wat aan!

TO, probeer informatie via het bedrijf in te winnen, zij zullen vast meer expats in dienst hebben en zullen je hier in kunnen begeleiden. Ik heb een aantal jaren in Amerika gewoond en toen regelde mijn werkgever alles, tot ziektekosten verzekering aan toe. Feitelijk hoefde ik mij alleen uit te schrijven. Heb je enig idee hoelang je daar gaat wonen?
To,

Ik ben in 2012 naar de UK verhuist. Maar ik ben met een rugzak en mijn hond gegaan. Verder niks.

Voor mij erg makkelijk gegaan dus.

Ik heb me bij de gemeente uitgeschreven en nieuw adres opgegeven.

Bij de zorgverzekering uitgeschreven.

Toen ik aankwam heb ik meteen een huisarts en tandarts gezocht en me ingeschreven.

Je zal een national insurance number aan moeten vragen. Soort burgerservice Nummer.

Gemeubileerde huizen zijn er wel maar het moet maar net je smaak zijn en je mag niks veranderen. Het ligt er maar net aan wat je wil. Ik persoonlijk moet er niet aan denken haha.
Ik ben 5 maanden geleden naar Dublin verhuist en ben heel erg gelukkig hier. Mocht je vragen hebben over Dublin/Ierland, laat maar weten
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
quote:O.L.L.A schreef op 15 april 2015 @ 15:05:

Je zal een national insurance number aan moeten vragen. Soort burgerservice Nummer.

PPS nummer heet dit in Ierland. Personal Public Service number. Bij mij was dit geregeld door werkgever ook trouwens.
Ik woon in de buurt van Dublin en wij verhuren zelf een appartement in Dublin. Verreweg de meeste woningen worden gemeubileerd verhuurd. De huurkosten liggen trouwens erg hoog. Verder vind ik het een leuke en gezellige stad dus alvast veel plezier gewenst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven