~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lot veel plezier op vakantie.

Madootje: Goed zeg, Bikkel zonder luier, tsja en de ongelukjes die horen er (helaas) bij.

Bink aan de wandel, wat gaat het snel.

Ben momenteel druk met de kids. Ze wisselen elkaar af met koorts, en diaree.

Zondag avond tijdens het eten heeft Suzanne overgeven. We waren gelijk klaar met eten. Vind dat zo smerig, en moet er zelf ook zowat van spugen.

Findi: Je heb je dus aardig laten gaan met de alcohol. Maar goed dat je een wijs besluit heb genomen en de melk heb weggegooid.
Even een ego berichtje.

Vanmiddag eindelijk gelukt om een spiraal te plaatsen @ au au au, hopelijk gaat het snel weer beter. Kan nu amper zitten.

Sofie en broertje hebben de waterpokken. Sofie zit helemaal onder en ons mannetje heeft er ongeveer 10 met erg huilerig en jengelig. Arm klein 10 weken oud mannetje!!!
voor Tomaatje en haar kids.

Voor Sofie is het al niet leuk, maar zo'n klein frummeltje.....

(en dan krijgt hij het later waarschijnlijk nog een keer, zielig!)

Net weer voor de APK van F. geweest: 4965 gr. 60,5 cm lang.

Doet het hartstikke goed, wel grote kans dat ze ook aan de spreidbroek moet, maar goed dat weten we 3 september zeker: dan krijgt ze de echo.

Weer 2 prikjes gehad, hopelijk heeft ze er dit keer minder last van.

Verder eigenlijk weinig nieuws. Verjaardag weer overleefd (33 alweer !)

Enne, kunnen jullie nu eindelijk eens voor wat zorgen??

Als ie bij jullie schijnt, stuur je dan een beetje deze kant op?
Jeetje wat is het hier rustig.....

Toch niet allemaal in de lappenmand???

Vanmiddag met T. naar het bureau geweest: 13.3 kg en 97,5 cm lang.

Volgt keurig zijn lijn.

Verder lekker eigenwijs bij het uitvoeren van de testjes, maar toch wel geslaagd. lekker frustrerend als je weet dat hij het zo goed kan en dan nu vertikt om het te doen (maar aan de andere kant ook wel weer trots op zijn eigen willetje.. )

Hier schijnt eindelijk de zon weer dus ga maar even lekker buiten spelen met mijn zoon.
Gelukkig niet in de lappenmand, maar wel erg druk met de (dorps) feesten en voorbereidingen voor de grote trip naar Italie volgende week. Iemand nog tips voor een autovakantie met een peuter en een baby? Nuttige dingen om mee te nemen?

Lekker Charly dat je kids zo goed groeien!!

Verder gaat alles zijn gangetje, niet veel te melden dus. O ja behalve dan dat we hier geen zon hebben, ben benieuwd wat het weekend brengt!
Met sofie gaat het weer beter! De pokjes zijn ingedroogd en ze heeft niets opengekrabt.

Met onze kleine man net naar het cb geweest! ( nou ja kleine man ?!?!?! ) 6170 gram en 60 cm. Een behoorlijke bul dus als je het vergelijkt met Nikki die 6070 woog met 6 1/2 maand!!!

4 maanden verschil.

Met Nikki hoef ik pas 30 okt naar het bureau. Het zit hier erg vol in het dorp. Kan ze mooi nog even groeien, want boven de 12 kilo komt ze nog niet. en 92 cm lang.

Als het zo door gaat is Nikki zo de kleinste van de 3.

Findi: veel plezier in Italie. Ik heb geen tips behalve dat bij ons de dvd speler erg goed werkte en ik zo'n 6 keer pluk van de petteflet heb gedraaid. hihihihi

Charly: T groeit ook goed! Ik vergelijk Nikki altijd een beetje met hem. Hij groeit aardig in de lengte!!

Truusje: Ik hoop dat jouw kids weer zijn opgeknapt!

Madootje; Bink aan de wandel!! goed man. Sofie doet echt nog geen poging hoor! Aan 1 hand lopen gaat nu wel steeds beter!

Ernie: Leuk om je piemel verhaal te lezen. Dat ga ik straks ook allemaal meemaken met onze kleine man!! Ben benieuwd!!
Dat dacht ik ook al toe ik je foto's op hyves zag Tomaatje

Is jouw man zo'n beer van een vent, dat je andere 2 kids zo groot zijn?

T. heeft kortgeleden ineens een behoorlijke groeispurt gemaakt, dus wie weet gaat Nikki straks ook ineens de lengte in.

Wat wel grappig is dat F. precies zo groeit als T.: ze zitten allebei qua lengte op de middelste lijn en qua gewicht rond de onderste lijn. Zo broer zo zus

Heeft je mannetje geen last gehad van de waterpokken?
Hoihoi,

Ben weer even terug in Nederland, mocht weer even naar de nieuwkomer kijken, heerlijk!! Zag het hartje weer volop kloppen!

Maarre hier is het idd butweer. Bij ons in Duitsland (hihi) schijnt volop de zon en is het zo'n 25 graden!!!

Ga dus vandaag weer terug, de warmte in.

Is nog steeds erg druk, gelukkig maar. Maar niet zoveel tijd.

Ben benieuwd hoe dat gaat met 2 kinderen??!!

o kleine man roept, ff kijken
Findi, bij ons is het magnetisch tekenbord (met pennetje eraan vast, uitvegen en weer opnieuw tekenen, snappie?!) erg in trek en het is ook superhandig in de auto. Verder: raamplakkertjes, kleine autootjes, dieren/poppetjes, boekjes ehm.... Én regelmatig stoppen natuurlijk onderweg en voor deze stops een opblaasbal meenemen (of nog beter: 's nachts rijden!).
Inmiddels is iedereen weer opgeknapt.

Morgen werken, zondag familiedag 1 keer in het jaar komen we bij elkaar. De familie is best wel groot en zo spreek en zie je elkaar. Altijd leuk.

Maandag gaan we een weekje naar Drenthe in een huisje van Landal. Heerlijk er even tussenuit. Dus bij deze meld ik me vast af voor de komende week.

Barrel: Hoe was het om weer "op vertrouwde" grond te staan? Mis je Nederland een beetje.

Suzanne is precies 1 meter en weegt 18 kilo.

Mellanie 73,5 cm en bijna 9 kilo (8,9 kilo om precies te zijn)
quote:Ernie75 schreef op 29 augustus 2008 @ 15:06:

Findi, bij ons is het magnetisch tekenbord (met pennetje eraan vast, uitvegen en weer opnieuw tekenen, snappie?!) erg in trek en het is ook superhandig in de auto. Verder: raamplakkertjes, kleine autootjes, dieren/poppetjes, boekjes ehm.... Én regelmatig stoppen natuurlijk onderweg en voor deze stops een opblaasbal meenemen (of nog beter: 's nachts rijden!).

Dat bord maar eens gaan halen, misschien bij de kruidvat. Ik zat al te denken hoe die jongen moest gaan kleuren (erg favoriet op het moment) en hoe al de stiften door de auto vlogen. We gaan om elf uur weg na de laatse voeding van Minime2 en dan hopen dat ze tot ong. 6 uur slapen. Dan zitten we al op de helft. Ook wordt er een dvd speler geleend

We gaan al bijna, ben best zenuwachtig. Hoe zit dat met baby's en de bergen, worden ze misselijk? En peuters? Een vriendin van mij haar dochter heeft heel de auto ondergekotst in Frankrijk

Barrel ga je nog vertellen wat het is? meisje/jongen/poesje
Findi, hele fijne vakantie!

Barrel, fijn dat het allemaal goed gaat! Hoe is het inmiddels met je zus? Gaat daar alles ook nog naar wens?

Madootje: de osteopathie wordt bij onze verzekeraar maar tot max. ¤100,- per jaar vergoedt: valt onder de alternatieve behandelingen......

Oh ja, nieuwe foto's op hyves!
wow, wat is hier weer veel bijgeschreven, zeg.

Wij zijn gisterenmiddag teruggekomen van 2,5 week vakantie in Frankrijk. Het was heerlijk. Elke dag zo rond de 34 graden, heerlijk eten, lekkere wijn, en ga zo maar door.

De kids hebben het geweldig gedaan tijdens de autorit, zonder airco.

Ik geloof dat ik nu eerst even ga bij lezen.
nee hoor ik mis nederland helemaal niet maar ja ben ook nog maar 2 maanden weg.

Moet ook zeggen dat er vaak genoeg bekenden langs gekomen zijn (gelukkig).

Ben inmiddels alweer 17 weken en nee helaas weet ik nog niet wat het geslacht is. De gyn heeft wel gekeken maar dat ging nog niet. Wachten tot 28 sept. dan heb ik mijn 20 wkn echo. Ben wel retenieuwsgierig! Laat het wel weten hoor.

Met mijn zus gaat het goed. Nou ja met de zwangerschap dan. Ze heeft namelijk een ontsteking aan haar evenwichtsorgaan, Normaal krijg je daar een behoorlijke kuur voor maar die mag ze niet want die gaat dwars door de placenta. Dus helaas pindakaas!!

Charly, wat een lekker bink is de grootste kleine zeg!!

ff foto's gespiekt op hyves

Ook bij jou hoor Tomaatje, 3 kanjers.

Heb de zindelijkheidstraining even op een zijspoor gezet.

heb simpel gewoon te weinig tijd daarvoor.

Weet zeker dat in november met genoeg aandacht ik hem binnen de maand zindelijk heb. (zei ik stoer!)

15 sept gaat hij ook al naar kindergarten, pffff vind het nu al spannend erg he?!
Ja wij zijn weer terug..!

Helaas niet zo heel mooi weer geweest gelukkig wel droog.

Echt een vakantie voor de kinderen (maar goed dat is de komende jaren toch zo). Speeltuin in en weer uit. Korte stukjes fietsen en wandelen. Naar het zwembad.

We hebben ons met zn 4-tjes best vermaakt.

Maar volgend jaar wil ik wel weer gaan kamperen. Nu met Lotje druk aan het kruipen zou dit niet zo'n succes zijn geweest maar volgend jaar loopt ze w's wel dus zal het beter gaan.

Zo'n huisje is het toch niet helemaal voor ons. Niet van jezelf zegmaar (en met een kruipertje merk je dat heel goed, daar waar niet wordt schoongemaakt )

Gisteren gewerkt. Nou dat was best weer lekker en gezellig.Gelukkig.

Daarna door naar de osteopaat. Zette gelijk van alles in beweging. Ben vandaag erg moe en heb hoofdpijn, nou ja voor het goede doel zullen we maar zeggen.

Marit plast zo af en toe op het potje. Ze wil het graag doen voor een sticker en het liefst een kadootje..

Ach het begin is er!

Spannend Barrel naar de kindergarden, ben benieuwd hoe hij het vindt!

Is hij nu alle dagen bij jullie thuis?

Geen KDV of zo?

Hoe doe het met het leren van de taal?

Vanmorgen met de meiden naar de kapper geweest. Alle twee bij gepunt, kan het weer mooi groeien. Gelukkig bij beiden geen probleem.

Nou ga Lotje uit bed vissen, ze blijft huilen, ze is moe maar ook verkouden, kan de slaap niet echt vatten (en ik had zo graag ook even mn ogen een half uurtje dicht gedaan..)

Hoe is het met je baan Madootje?

Moet je ook al weer bijna aan de slag Tomaatje (of ben je al begonnen, ben het even kwijt).

Klinkt goed je vakantie Sams, kunnen je kinderen goed tegen de warmte?

Lotje vind auto rijden niet leuk hebben we gemerkt (zelfs niet in het grotere autostoeltje - dachten dan ziet ze meer - maar nee).

Ging het bij jullie goed?
Nou bij deze meld ik me af, met een auto en skibox waar je u tegen zegt, gaan we vanavond naar Italië. Het past er allemaal in, maar volgend jaar wordt t een busje huren :-).

DOEI
Fijne vakantie Findi

En welkom thuis Sams en Lot. De vakanties klinken geslaagd. Wel grappig om te horen hoe anders iedereen hier in staat. Ons lijkt kamperen namelijk nog zo onhandig nu de jongens nog zo klein zijn. Wij vinden zolang de jongens nog (deels) in de luiers zitten een stacaravan met sanitair bij de hand juist ideaal. Over een paar jaar willen we wel gaan kamperen.

Mijn nieuwe baan is erg leuk. Leuk team, leuk werk en ik heb vandaag een gesprek gehad ter evaluatie van de proeftijd en ik mag blijven

Charly, wat apart dat er dan zulke grote verschillen zijn per verzekeraar.

Bikkel gaat qua zindelijkheid de goede kant op. Deze week al 3 dagen de hele dag droog gebleven, al zat er ook een dag tussen waarop hij wel 3 x in zijn broek heeft geplast. Helaas gaat het poepen nog structureel in zijn broek en aangezien hij niet echt op vaste tijden poept valt het niet mee om hem voor te zijn.
Findi, nog lekker op vakantie, Jaloers, ik wil ook weer.

Barrel al weer op de helft van je zwangerschap, het vliegt voorbij he ? Of voor jou niet ?

Madootje, fijn dat je het naar je zin hebt op je werk.

Lot, warmte ging goed met de kids, ze hebben er eigenlijk niet zo heel veel last van gehad. In de auto ging het ook prima, ik heb Amelie wel moeten vermaken hoor, boekje, puzzel e.d. na 8 uur in de auto was ze er wel klaar mee hoor, wij ook trouwens. Thibault heeft veel geslapen in de auto, dus ging ook goed.

Ik ben vorige week weer naar de osteopaat geweest. Wow, wat heftig, ben er 4 dagen van slag van geweest.

Ik heb zo'n pijn in bekken en rug gehad tijdens de vakantie, dat het me echt mijn neus uitkomt. Nu wist ik wel dat het niet goed was, maar het is echt goed mis. Waarschijnlijk zijn mijn banden rond om mijn schaambeen en stuitje zo opgerekt dat het de vraag is of het nog goed komt. Hopen dat hij mijn bekken nog wat losser kan maken, want er zit bijna geen beweging in, daardoor zijn die banden dus uitgerekt. En een kind krijgen bevordert het niet echt heel erg. Dus ik ben nu ook naar de sportschool, heb gisteren yoga gedaan. En ik hoop hier een beetje positieve energie op te doen. En mijn rug aan te sterken.

Ik was ook van plan af te bouwen met de BV, Thibault heeft waarschijnlijk toch km allergie. 1 FV per dag gaat nog goed, maar zo gauw hij er 2 of meer krijgt heeft ie de volgende dag jeuk en rode wangen zodat het vocht er uit loopt. Hij drinkt ook erg onrustig aan de borst. Dus mama is weer terug bij af, zucht! Ik kolf nog een keer per dag op mijn werk, Dat heb ik zooooo gehad! Deze week afspraak maken bij kinderdermateloog of kinderarts.

Zo genoeg over mij, ga nog even ATWT kijken tot Amelie thuis komt, ze is vandaag met opa en oma naar Avifauna geweest.
Wilde alleen even bijlezen, toch nog even snel een reactie...

Sams, wat herken ik dat gevoel van: ik ben het zóó zat! Ik ben nu de borstvoeding ook af aan het bouwen (sinds ruim een week) en het liefst zou ik willen dat je gewoon accuut van het een op het andere moment kan stoppen. Deze week ben ik 2 nachten bijna huilend wakker geworden met borsten die echt op ploffen stonden ...

Hier moeten we ook in de gaten houden hoe Stijn reageert op de kunstvoeding, want hij heeft behoorlijk wat last van eczeem. Het lijkt vooralsnog goed te gaan.

Wat het eczeem betreft: ik heb daar een lichte hormoonzalf voor gekregen, maar eigenlijk had ik al tijden het gevoel dat dat niet goed hielp. Ben toen op eigen houtje gaan klooien met zinkzalf en sudocreme en vooral dat laatste lijkt ervoor te zorgen dat de jeuk minder wordt. Heb voor de zekerheid wel even een afspraak met de huisarts gemaakt om nog eens naar het eczeem te laten kijken, maar misschien heeft iemand van jullie ook nog tips of adviezen. In bad doen of douchen is

nog steeds een ramp, want zodra hij een bloot lijf heeft begint hij als een dolle te krabben (en daar helpen zelfs sokjes om zijn handen niet tegen...!).
Wat een narigheid met jullie boys Sams en Ernie. Een allergie is geen pretje.

Grappig, ik denk juist steeds, ah nog een keer de bv, al vergeet ik ook wel eens een keer hoor, zoals vanavond.

Vind het moeilijk om er echt mee te stoppen.

Ook met het naar zolder brengen van de babyspullen heb ik moeite...

Vandaag weer een mijlpaal Lotje ging staan in de box, eerst ben ik heel blij en trots (vriendlief gebeld, was met een vloer bezig dus dat kon wel) maar later overvalt me het gevoel van woh wat gaat het snel (te snel)...

En verder ben ik al weer kwijt wat er geschreven is, mn geheugen...Vandaag wel eindelijk een dagje zonder hoofdpijn / migraine. Rot weekend achter de rug.

Heb weer eens wat foto's bij besteld.Loop hopeloos achter. Heb nu ook niet zoveel puf meer. Gisteravond heel duf overal plakkertjes opgeplakt en op volgorde gelegd, het inplakken kan dus beginnen...!
O, maar dat dubbele gevoel is ook herkenbaar hoor! Want hoewel ik het ene moment het borstvoeding geven echt spuugzat ben (tijdens het kolven of met op ploffen staande borsten), denk ik op een knus avond-voedingsmoment, vlak voor het slapen gaan: Aaaaah, wat is dit toch knus, lief en gezellig zo.... wat nou stoppen??

Wat knap Lot, dat je nog steeds borstvoeding geeft, hoe oud is Lotje nu?
Hmmm. schema staat er natuurlijk boven... dom!
Ernie, heel herkenbaar wat je zegt hoor.

Ik heb 9 mnd in mijn hoofd om te voeden, dus het schiet al aardig op. En 's avonds en 's nachts is het gewoon nog steeds erg makkelijk. En je weet dat je nooit te veel geeft.

Blijft dubbel.

Inderdaad, petje af hoor Lot, zo lang voeden, en helemaal knap dat je met die foto's aan de slag bent. Moet er nog steeds aan beginnen, voor beide kids inmiddels....

Komt wel, komt wel, komt wel........
btw, Ernie, hier ook geen tips tegen de jeuk. Wij hadden ook hormoonzalf gekregen, maar dat hielp geen snars. Toen een iets zwaardere hormoonzalf van vriendlief geprobeerd, (op advies van vriendin die dat ook gebruikte voor haar zoontje via ha) en dat helpt wel. Maar ja is aan de buitenkant wegsmeren. Nu zegt mijn ha dat deze zalf gevaarlijk is om dit bij zeer kleine kinderen te smeren.

Dus nu purol, en in bad/douche doe ik hem maar 1x p.w.

Werkdag zit er weer bijna op. Heel fijn.
Wij doen T. ook zo min mogelijk in bad en dan gebruiken we zemelenbadje van het Kruidvat. Hij reageert slecht op Zwitsal producten: krijgt hij ook eczeem van.

Ik smeer hem af en toe in met cardiflor (geloof ik) van VSM tegen jeuk en eczeemklachten. Anders vaseline lanette.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven