Gezondheid alle pijlers

Prikpil

30-04-2015 09:22 14 berichten
Aangezien ik en partner voor de komende 4 jaar geen kinderwens meer hebben (ik ga weer studeren, partner wil meer gaan werken etc) en ik soms vrij chaotisch ben, zit ik soms te denken om aan de prikpil te gaan ipv de "gewone" pil. Van de gewone pil totaal geen last, maar elke ochtend weer slikken is soms best een opgave voor mij..... Lijkt mij heerlijk om nergens meer aan te hoeven denken en de prikpil is erg betrouwbaar, nog betrouwbaarder dan sterilisatie.

Echter, het enige grote nadeel wat ik overal hoor/lees; gewichtstoename en stemmingswisselingen.

Iemand ervaring?
Ik heb de prikpil ondanks ik geen kinderen meer kan krijgen, ik gedij beter met de pil dan zonder. Ik ben ws een van de uitzonderingen. Je gaat vast veel negatieve ervaringen horen denk ik.

Ik vind het heerlijk, geen ongesteldheid meer en 1x per 3 maanden een prik. Je moet wel op tijd zijn anders moet je elke te late keer een zwangerschapstest doen van de HA.

Ongeveer net zo duur als de normale pil. Ik betaal 18 euro per kwartaal.
Ik ben er ook verzot op. Ik word nooit meer ongesteld, geen last meer van buikkrampen. Ik heb persoonlijk weinig last van stemmingswisselingen en libido vermindering. Ik vind het echt geweldige anticonceptie. Omdat ik niet meer menstrueer, doe ik om de drie maand ook een zwangerschapstestje. Voor de zekerheid, anders zit me dat niet lekker i.v.m. levensstijl.
Bij mij worden ook juist de stemmingswisselingen minder, geen PMS drama gedrag meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook blij met de prikpil. Mijn klachten zijn enorm afgenomen. Werd elke maand grieperig. Buikpijn, zere borsten, hoofdpijn, pijn in mijn benen en rug. Nu praktisch geen last meer van. Aangekomen? Nee.

Zó blij dat ik niet meer ongesteld word!
Maar na die vier jaar kan het zomaar een jaar of anderhalf jaar duren voordat je menstruatie weer komt. Wil je dat als je een kinderwens hebt?

Om die reden wordt de prikpil vaak afgeraden als er in de toekomst wel een kinderwens is.
Ik kon niet meer slapen, was constant misselijk en opgeblazen en moest drie maanden lang overal om janken. Wat een hel. Maar ken genoeg mensen in de omgeving die er wel tevreden mee waren.

Duurde nog wel twee maanden voor ik me weer oké voelde. Was wel meteen weer ongesteld
Ik vind het een geweldige uitvinding!

Geen stemmingswisselingen en geen hoofdpijn meer. Super!
Gelukkig ook positieve verhalen dus!

Sommige huisartsen schrijven het inderdaad liever niet voor als er eventueel nog een kinderwens is. Komende jaren is het sociaal en financieel gezien echt niet handig om zwanger te raken, dus prikpil lijkt mij echt ideaal. Ik neem het risico van anderhalf jaar wachttijd in de toekomst dan toch voor lief......
Zou het niet doen.

Die 1-1,5 jaar werd bij mij 4 jaar voor mijn cyclus weer werkte.

En dat is heel erg lang met een kinderwens!
Ik heb ruim 10 jaar de prikpil gekregen maar ben nu over op de muren. Waarom? Ten eerste omdat ik kleine doorbraakbloedingen kreeg en omdat ik een kinderwens heb. En het dus met de prikpil lang kan (nadruk op kan volgens mijn gyn) duren voordat je weer een cyclus hebt.

Handig dat ik dus ook niet iedere drie maanden aan de prik hoef te denken. Maar ik heb er wel puistjes Door gekregen en vond het zetten echt heel naar. (Terwijl ik dagelijks ernstige pijn heb Door een chronische aandoening. Ben dus niet bepaald iemand met een lage pijngrens.)

Qua hormonen: ik merkte niks van de wisseling pil/ prikpil. En merk nu ook vrijwel niks. Alleen onrustige huid. Verder geen stemmingswisselingen. Die had ik wel met de normale pil (microgynon en diane).
quote:prinses30 schreef op 30 april 2015 @ 22:48:

Zou het niet doen.

Die 1-1,5 jaar werd bij mij 4 jaar voor mijn cyclus weer werkte.

En dat is heel erg lang met een kinderwens!Dat is inderdaad erg lang..... Ga aankomende week even voor advies naar de huisarts. Twijfel ook nog steeds over eventueel een Implanon. Wie weet is dat met oog op de toekomst toch verstandiger.
Mijn ervaring met de prikpil:

Ik heb de prikpil gehad omdat ik hoopte dat ik dan misschien geen migraines meer zou krijgen van de pil. Ik kreeg echter nog steeds migraines.

Ik heb hem niet lang gehad, ik denk ongeveer een jaar. Toen ik stopte duurde het voor mijn doen vrij lang voor ik weer ongesteld werd, ik denk ongeveer een half jaar.

Ik heb tijdens het gebruik van de prilpil verder geen last gehad van bijwerkingen, geen gewichtstoename of depressies o.i.d..

Nadeel vond ik ook dat je niet ongesteld wordt. Is anders wel mooi, maar was altijd mooie check dat ik niet zwanger was. Maar goed, daar heb je ook nog zwangerschapstesten voor.
Heb wel eens gehoord/gelezen dat het na het stoppen lang duurt voordat alles je lijf uit is en dat het dan ook langer kan duren voordat je zwanger raakt.

Ik gebruik hem zelf niet want ik durf niet. Het idee dat er minimaal drie maanden iets in mijn lijf zit wat er niet uit kan, is voor mij geen prettig idee. Verder zie ik er altijd al weken van tevoren tegen op om een prik te moeten krijgen (ook al geef ik op mijn werk dagelijks injecties ). Het lijkt me wel ideaal om er zo weinig aan te hoeven denken.

Ken iemand die door de prikpil heen toch zwanger is geraakt. Maar dat hele kleine risico heb je met iedere anticonceptie. Tenzij je geen seks hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven