Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking?

16-03-2015 16:35 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen ervaring met blaasontstekingen dus weet me dan ook geen raad..

Ik heb sinds enkele dagen last van nadruppelen(?) na het plassen. En sinds vandaag ook echt veel meer aandrang om te plassen en een klein beetje buikpijn. Is dit een blaasontsteking? En hebben jullie eventueel tips om het te verlichten, of moet ik hiermee naar de dokter?

Liefs
Wij mogen geen diagnoses geven. Maak morgenvroeg een afspraak met je huisarts.
Blaasontsteking moet je niet laten versloffen, morgenvroeg iig naar de huisarts.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Morgenochtend de huisarts even bellen. Die zal wel een plasje willen hebben om te kijken of je inderdaad een blaasontsteking hebt. In de tussentijd veel drinken. Blaasontsteking gaat niet vanzelf over, dus niet mee blijven rondlopen, tenzij je graag een nierbekkenontsteking wilt hebben.
Wat het ook is (de huisarts zal het zeggen), sowieso veel drinken! En goed je blaas leeg plassen.
huisarts bellen en veel water drinken

cranberrysap drinken (ongesuikerd)
not all who wander are lost
Morgen je ochtendurine opvangen en naar de huisarts bellen. Je urine niet uren buiten de koelkast bewaren ivm bacterie groei!

Bij ons checkt de assistente de urine.

Beterschap.
Je kunt beter bij de huisarts zelf plassen, tenzij je thuis steriele potjes hebt.

Beterschap.
Zeker naar de dokter gaan, het kan heel lang door blijven sudderen en blaasontsteking kan over gaan in nierbekken ontsteking, niet fijn dus.

Verder vooral veel drinken! Bij werkt kamillethee altijd heel fijn. En kleed vooral je onderlijf goed warm aan, zeker als je naar buiten gaat, maar pas op met synthetische stoffen want dat kan gaan broeien.
Dokter. Even in een goed schoon potje piesen en dat meenemen, eerste gewassen plas.
verba volant, scripta manent.
quote:Zwartvlekje schreef op 16 maart 2015 @ 17:50:

Zeker naar de dokter gaan, het kan heel lang door blijven sudderen en blaasontsteking kan over gaan in nierbekken ontsteking, niet fijn dus.

Verder vooral veel drinken! Bij werkt kamillethee altijd heel fijn. En kleed vooral je onderlijf goed warm aan, zeker als je naar buiten gaat, maar pas op met synthetische stoffen want dat kan gaan broeien.Warm aankleden is nonsens, blaasontsteking krijg je niet omdat je met je blote kont op een koud stoepje hebt gezeten, het is een bacterie, daarom krijg je AB.
verba volant, scripta manent.
Ga aub naar de huisarts,en laat je je urine onderzoeken.

Blaasontsteking gaat niet van zelf over.

En drink veel water,dat je goed naar de wc kan gaan om te plassen.

Sterkte ermee.
quote:MarianneDavids schreef op 16 maart 2015 @ 18:02:

[...]

Warm aankleden is nonsens, blaasontsteking krijg je niet omdat je met je blote kont op een koud stoepje hebt gezeten, het is een bacterie, daarom krijg je AB.

Dat weet ik.

Dat wil niet zeggen dat het niet kan helpen je prettiger te voelen als je blaasontsteking hebt.
Blegh blaasontsteking...een aantal keer gehad.

Nu slik ik standaard 1 cranberrycapsule per dag en ik blijf veel water drinken. Geluk preventief gezien voldoende want sindsdien niet meer gehad.

Wat een vreselijke ontsteking is dat, weet nog de eerste keer dat ik hem te pakken had. Ik moest bij de huisartsenpost bijna een half uur wachten op mn receptje. Ik heb daar lopen ijsberen van de pijn. Hele onderkant in brand.

Ik kende het toen ook nog niet. Dus in het begin stadium toen het een beetje gevoelig was daaronder dacht ik eerst aan een schimmelinfectie. Niet veel later begon het na plassen ietwat te branden...maar nog steeds ging ik uit van schimmel (vraag me niet waarom, blaasontsteking was door mijn hoofd gegaan maar ik had daar geen zin in, in het weekend naar de huisartsenpost moeten).

Tot het echt met de minuut pijnlijker en pijnlijker werd en ik echt bijna kon jodelen. Toen heb ik mezelf vervloekt dat ik zo lang gewacht had. Kon wel janken.

Dus uhm mijn advies bij vermoeden van blaasontsteking! GA!

Ik heb nu standaard steriele potjes in huis dus als ik weer het vermoeden krijg ga ik meteen!
Je reageert op een ouder topic hè... ;)

Hier alweer blaasontsteking... Ik heb er vaker last van, meestal kan ik het met cranberry Monarda van vogel wel af en veel drinken, maar helaas na een week nog niet over. Derde keer in een jaar dat ik het plasje bij de huisarts bracht en nu geven ze het advies om met onderhoudsantibiotica te beginnen... Ik heb de schurft aan ab, dus gebruik het alleen als het echt moet (ik krijg altijd diarree van ab en last van schimmelinfecties).

Iemand hier nog tips voor?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:suzyqfive schreef op 01 mei 2015 @ 21:05:

Ik heb de schurft aan ab, dus gebruik het alleen als het echt moet (ik krijg altijd diarree van ab en last van schimmelinfecties).

Iemand hier nog tips voor?

Mijn huisarts raadt altijd aan om probiotica (yakult, etc.) te nemen bij een antibioticakuur zodat de goede bacteriën weer zo snel mogelijk kunnen aangroeien in je darmen, en je dus hopelijk minder lang last van diarree hebt.

Wat je aan de schimmelinfecties kunt doen weet ik niet, behalve alleen met lauw water en nooit met zeep wassen en katoenen ondergoed dragen.
Heb al vaak blaasontsteking gehad in de afgelopen jaren (laatste was vorige maand, en momenteel vertrouw ik het ook niet helemaal) Maar eigenlijk nooit bijwerkingen van de AB. Ik heb een tijdje een onderhoudskuur van 3 maanden gehad. Ook daarvan geen bijwerkingen. Maar dat ik sowieso een lage dosering AB. Ik weet wel dat sommige huisartsen iets voorschrijven tegen schimmelinfecties, maar zelf nog nooit gehad.

@Suzyqfive, ik zou het meteen aangeven bij de HA. Misschien kan hij/zij gelijk iets voorschrijven? En zoals Sundrie zegt, de probiotica.

Ik heb het altijd te laat in de gaten als ik een blaasontsteking heb.. Heb zelfs een keer op de HAP gezeten met verschrikkelijke hoofdpijn. De arts vroeg me om even te gaan plassen. En ik bleek een nierbekkenontsteking te hebben. Elk normaal mens krijgt daar volgens mij heel andere klachten van
16 maart 2015 is nog niet zo heel oud En ben bekend in het forumwereldje, dus waarom zou ik een nieuw topic maken als er al eentje bestaan. :D

Dat is onnodig vervuilen van het forum!

Ik ben ook niet helemaal pro abkuur overigens maar soms moet je wel. Heb 1x een blaasontsteking net kunnen voorkomen. Toen ik alweer heel licht iets voelde. Heb toen zo ontzettend veel water gedronken dat ik bijna de hele dag naar de wc kon blijven rennen. En dat hielp. Maar als je al te 'ver' bent in je ontsteking dan geef me dat kuurtje maar gewoon hoor!

En inderdaad probiotica erbij slikken!

Heb daardoor ook nog nooit darmklachten gehad na/tijdens een kuur.
Ik had 5 jaar lang gemiddeld 1 keer per maand blaasontsteking. Om gek van te worden. Een paar jaar terug kreeg ik de tip van een collega om een paar keer per dag, bijvoorbeeld 's morgens en 's avond voordat je naar bed gaat, na het plassen te spoelen met warm water. Op die manier spoel je de bacteriën weg. En dat heeft bij mij supergoed geholpen. Op 1 keer na, dat was na een operatie waarna ik wat minder dronk, heb ik geen blaasontsteking gehad.

Voor mij was het een goede oplossing. Ik had ook van alles geprobeerd, D-Mannose, cranberry, Popurine van Bloem. Alles hielp wel, maar wel voor even. Na een maand of 2 werkte het niet meer en kreeg ik gewoon weer blaasontsteking. Bij spoelen met water na het plassen hoef je geen pillen te slikken, geen AB wat zo slecht is voor je lijf, maar gewoon simpel water.

Probeer het eens, kwaad kan het absoluut niet.
Ik heb sowieso een immuunsysteem dat in de war is, daar kunnen die schimmelinfecties ook makkelijk bij doorbreken denk ik.

Sinds een maand of drie heb ik regelmatig buikkramp en is de ontlasting niet meer wat het geweest is. Irritant want dat is nooit zo geweest, wel eens een keer als ik ies verkeerd gegeten had, maar dat was meteen weer over. Denk ook dat ik daardoor nu die blaasontsteking door heb.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Weet iemand dit:

Ik voel nu steeds felle steekjes in mijn buik, precies daar waar volgens mij de urineleider loopt. Beetje lastig omschrijven maar het voelt als een soort kleine stroomstootjes, herkent iemand dit als een opstijgende blaasontsteking?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven