Kan ik dat gewoon worden?

05-05-2015 17:17 71 berichten
Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen, maar hier is misschien een prima plek.

Ik ben een gewoon persoon in een gewoon huis met een doodnormale verkering en een standaard gezinssamenstelling. Hard werken, weinig verdienen en alles modaal.

Nu woonden er tot voor kort mensen van het woonwagenkamp naast ons. Prima lui. Geld zat, deden iets in het metaal en met auto's repareren. Daar was ik best een beetje jaloers op. Nu zijn ze verhuisd en wonen er sinds het weekend tegenover ons een nieuwe lichting kampers (sorry voor de generalisatie, zal ik het reizigers noemen?) tegenover ons. Die doen "iets" met bestratingen en Amerikaanse Pick-ups. Wederom aardige lui.

Eigenlijk wil ik ook gewoon reiziger worden. Dan heb ik ook een vette pick-up en volgens de vooroordelen hoef ik dan geen Belasting te betalen en mag ik een verrijdbare vrijstaande woning op een door de gemeente aangewezen plek neerzetten. Lijkt me zaaaaalig. Geen buren, familie lekker om mij heen en iedereen die tot het gewone plepsjesvolk behoort is dan een beetje bang voor me. Maar het schijnt dus dat ik zo geboren moet zijn. Is dat echt zo? Of zou ik gewoon Roma kunnen worden? De achternaam heb ik redelijk mee, en mijn man zou prima de producties voor Django Wagner of Jannes kunnen doen met zijn muzikaal talent en studio aan huis. De kledingtrend vind ik ook heerlijk. Niks meer pielen met nette jasjes, maar een huispak met Crocs en veel paillettentroep. Panterprints vind ik heerlijk en mijn haar heb ik dof gebleekt.

bAls dit geen optie is, dan had HerenBoer mij ook wel wat geleken. Ik ben gek op koeien en volgens mij kan ik ze ook best melken. Een overal aantrekken lijkt me doodsimpel en ook dit schept een beeld waarbij ik (volgens mij) niet lang na hoef te denken over mode of trends. Die pick-up of Landrover kan ik dan wederom goed gebruiken want; platteland en blubber. En tentfeesten en bier. En mijn eigen groentetuin. Indringers verjaag ik met een hooivork en een paar hectare met kassen kan ik gebruiken voor mijn bijverdiensten als wietteler.

Als laatste zou ik best Antilliaans of iets-anders-exotisch willen zijn. Die grote families en mooie kinderen zijn veel kleurrijker dan mijn eeuwig in de zon schroeiende sproetenvel en saaie boerenkool. Dan zou ik échte rotti kunnen maken in plaats van halen en de muziek is ook al een stukkie beter.

Maar ik ben dus als Gewone Ziel geboren. Om kleurrijk te zijn moet ik mijn haar verven en een zonnebankie pakken, en de dames van Duijts staan het tijgerprintje en de Crocs veel beter. De weelderig billen van de Antillen zal ik nooit op mijn strijkplankkont kunnen trainen. Ik denk dat ik uiteindelijk veel te lui ben om vroeg op te staan en koeien te melken.

Maar toch.

Kan een Gewone Sterveling ook tot een spannendere gemeenschap behoren? En dromen jullie daar weleens van?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een Japans uiterlijk willen hebben, maar ik ben een Hollandse vrouw met donkerblond haar en grijze ogen. Oh ja en overgewicht.

Leuk topic!
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Denk dat je ook wel Joker kunt worden
Je bent erg generaliserend.

En nee daar droom ik niet van.
Ik had trouwens ook wel zo'n "wild life kind" willen zijn. Opgroeien met olifanten en leeuwen.
Ik lees dit topic juist met een dikke vette knipoog.
Dat van die boer lijkt me wel wat, onee eigenlijk alleen die boerderij. Vrij wonen met wat kipjes zou ik al fijn vinden.

Maar boer kan je worden en de rest lijkt me echt vreselijk.
quote:O.L.L.A schreef op 05 mei 2015 @ 17:26:

Ik had trouwens ook wel zo'n "wild life kind" willen zijn. Opgroeien met olifanten en leeuwen.

Ja, en met dreadlocks en vieze voeten met modder en eelt.

En allemaal dingen eten waarvan wij dan denken "IEEEK", maar die gewoon lekker zijn als je wild bent.
quote:O.L.L.A schreef op 05 mei 2015 @ 17:25:

Ik zou een Japans uiterlijk willen hebben, maar ik ben een Hollandse vrouw met donkerblond haar en grijze ogen. Oh ja en overgewicht.

Leuk topic!

Ruil van identiteit met een Japanse. Die zouden niets liever hebben dan krulhaar en ronde ogen.

Maar sinds de Mac in Japan en andere Aziatische landen zijn intrek heeft genomen, komt daar ook hoe langer hoe meer overgewicht, hou daar rekening mee
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:TheJoker schreef op 05 mei 2015 @ 17:29:

[...]

Ja, en met dreadlocks en vieze voeten met modder en eelt.

En allemaal dingen eten waarvan wij dan denken "IEEEK", maar die gewoon lekker zijn als je wild bent.Precies! En dan ook op de foto staan in de Nat. geo.
quote:gismo72 schreef op 05 mei 2015 @ 17:25:

Je bent erg generaliserend.

En nee daar droom ik niet van.

Hmmm, zuurpruim met veroordelende tunnelvisie kwam niet in mijn persoonsverwisselende fantasie voor.

Sjamaan op een Subtropische Archipel met allemaal slaafse volgelingen lijkt mij wel weer leuk.
quote:O.L.L.A schreef op 05 mei 2015 @ 17:25:

Leuk topic!

En dan heeeeeeeeeeeeeeel goed sushi kunnen maken.

Heb ik ook al geen talent voor.

Alles wat maar een tikkie buitenlands ingredient behoeft, mislukt gruwelijk.
quote:TheJoker schreef op 05 mei 2015 @ 17:33:

[...]

En dan heeeeeeeeeeeeeeel goed sushi kunnen maken.

Heb ik ook al geen talent voor.

Alles wat maar een tikkie buitenlands ingredient behoeft, mislukt gruwelijk.Daarom staat Japans worden onderaan de lijst bij me, hoewel het een pracht land is
Ik ben nooit iets tekort gekomen, elke zomer kamperen in Frankrijk, pa en ma die altijd lief voor elkaar en mij waren en nog steeds zijn, af en toe een dagje Efteling of iets dergelijks... En toch... Een leven à la The Wild Thornberrys, met een stoere ma als cameravrouw en een avontuurlijke pa die zijn eigen documentaires maakt zou echt het einde zijn. Echt, ik hou van mijn ouders, maar pas sinds ik op eigen benen sta, merk ik dat het leven zoveel spannender kan zijn!
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Ik zou wel eens een tijdje een man willen zijn een soort Al Bundy.

Lekker ongegeneerd aan mijn kont en ballen krabben,fijn tegen de boom pissen etc..
Alleen dan zou Pa opgegeten kunnen worden door een krokodil en ma verliefd op de medicijnman.

Das misschien iets té avontuurlijk!

Antillianen maken geen roti.

Maar voor de rest zou ik wel een boerderijtje willen hebben met een 6 kippen, 1 paard, 5 honden, 2 katten en een grote kamer vol boheemse kleding, waar ik naar hartelust uit kan kiezen elke dag. Dan ben ik echt blij.
Misschien kun je er in trouwen?
Shoot first, ask questions later!
quote:Cateautje schreef op 05 mei 2015 @ 17:50:

Antillianen maken geen roti.

Zie je nou? Simpele Kaaskop ben ik.

Dat zijn Surinamers natuurlijk.
Ik zou wel heel graag zo'n Italiaanse mama willen zijn. De hele dag in de keuken pasta maken voor mijn zoon die op zijn 40e nog steeds het huis niet uit te krijgen is..

Ja, dat lijkt me wel wat!
Hmm als ik TO mag geloven ben ik er aardig goed uitgekomen als getinte Nederlandse Amerikaan met surinaamse opvoeding en een Antilliaanse schoonfamilie ! En ondertussen ben ik ook nog eens een verkaasde, studerende verenigingsmiep. Joechei !

En toch zou ik wel heel graag een blanke vrouw met bruin/blond/rood stijl haar en lichte ogen willen zijn . Lijkt me fijn om een keer niet af te wijken in mijn omgeving ..
quote:TheJoker schreef op 05 mei 2015 @ 17:48:

Alleen dan zou Pa opgegeten kunnen worden door een krokodil en ma verliefd op de medicijnman.

Ach, dan is er altijd nog de erfenis
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
quote:TheJoker schreef op 05 mei 2015 @ 17:48:

Ja dat zou ellende zijn want jij wou sjamaan zijn, en dat is gewoon een soort medicijnman. Dus dan zit je met een verliefde ma, hoe heet dat complex?
quote:O.L.L.A schreef op 05 mei 2015 @ 17:26:

Ja, ik ook!

Ik heb eigenlijk helemaal niks met reizen naar en in Afrika ofzo, maar het lijkt mij fantastisch om als kind ergens in een grote tent in de Bush Bush van Afrika te zijn opgegroeid. Omdat mijn ouders onderzoeker zijn ofzo.
Of een kolonist in India ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven