Sommige Facebookberichten deel 2

16-09-2014 11:24 3081 berichten
Het vorige deel is gesloten wegens vol.

Sommige Facebook berichten grrr

Hier kun je verder met ergernissen spuien en mooie spuuglelijke en wanstaltige plaatjes plakken die je tegenkomt op FB.

Posters die komen verkondigen dat ze zó gelukkig zijn zonder fb en dat íedereen dat zou moeten doen zijn overbodig hier. Dat maken we zelf wel uit

Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het voor mij nu de combi is dat ik er ineens twee vlak achter elkaar zie en denk HUH?

O ik heb de baby maffia weer achter me aan trouwens.

Manlief en ik gaan proberen een 'wondertje' te 'klussen' en toen vroeg een moederkloek aan mij waarom ik alsnog een kind wil.

(aangezien ik meestal erg ongenuanceerd op de stortvloeden aan baby meuk reageer)

Toen zei ik "omdat ik niet kan wachten om dit te doen"

Krijg ik een minzaam "nou nou lekker volwassen weer Audrey, weet je zeker dat jij wel moeder moet worden?"

Mocht ik zwanger zijn ga ik er NIKS over op facebook zetten.

De eerste foto van ons kind wordt een in scene gezette foto waarbij er een postbode aan de deur staat met een pakketje.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Die baby! Leuk als nieuwe schurk voor James Bond.
quote:sinnombre schreef op 07 mei 2015 @ 09:21:

Op de 'te koop en aangeboden' pagina staat nu allemaal Moederdagmeuk te koop.

Vrouwen die dingen in elkaar freubelen. Lelijk!

Houten hartjes met teksten, stoffer-en-blik met bloemen en blingbling erop en dan nog een braaktekst erop. Wie koopt die meuk? Mensen blijven maar dingen aanbieden.
die moederdag meuk is inderdaad verskrikkelijk
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
quote:Audrey-Parker schreef op 07 mei 2015 @ 12:52:

Ik denk dat het voor mij nu de combi is dat ik er ineens twee vlak achter elkaar zie en denk HUH?

O ik heb de baby maffia weer achter me aan trouwens.

Manlief en ik gaan proberen een 'wondertje' te 'klussen' en toen vroeg een moederkloek aan mij waarom ik alsnog een kind wil.

(aangezien ik meestal erg ongenuanceerd op de stortvloeden aan baby meuk reageer)

Toen zei ik "omdat ik niet kan wachten om dit te doen"

[afbeelding]

Krijg ik een minzaam "nou nou lekker volwassen weer Audrey, weet je zeker dat jij wel moeder moet worden?"

Mocht ik zwanger zijn ga ik er NIKS over op facebook zetten.

De eerste foto van ons kind wordt een in scene gezette foto waarbij er een postbode aan de deur staat met een pakketje.

Ik ben zwanger en vriend had zo'n foto ook al geappt.

Ik kan er wel om lachen.

Wel brutale vraag trouwens.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Mededeling + foto dat de kleine spruit alweer tien maanden oud is. Wacht dan gewoon nog even tot het jong een jaar is.
quote:BWitched schreef op 07 mei 2015 @ 08:43:

[...]

Jemig, meen je dat serieus?Ja, en een van de kinderen heeft erop gereageerd. Ze begreep het wel. Kan zijn, die kent haar moeder ook langer dan vandaag, maar toch. Ik kan me - oa uit eigen ervaring - niet indenken dat dat goed is voor zo'n kind. Het kind is twaalf of zo.
quote:coolpack2 schreef op 07 mei 2015 @ 13:29:

[...]

Ja, en een van de kinderen heeft erop gereageerd. Ze begreep het wel. Kan zijn, die kent haar moeder ook langer dan vandaag, maar toch. Ik kan me - oa uit eigen ervaring - niet indenken dat dat goed is voor zo'n kind. Het kind is twaalf of zo.Vanaf 13 mag je op Facebook (officieel).
quote:AbsolutelyFabulous schreef op 07 mei 2015 @ 13:16:

Mededeling + foto dat de kleine spruit alweer tien maanden oud is. Wacht dan gewoon nog even tot het jong een jaar is.

Hier iemand die dat elke maand doet.

Foto met een kaartje in beeld "ik ben vandaag 7 maanden" "Ik ben vandaag 8 maanden" etc.

Wederom: Waarom?
quote:MadameQetesh schreef op 07 mei 2015 @ 13:13:

[...]

Ik ben zwanger en vriend had zo'n foto ook al geappt.

Ik kan er wel om lachen.

Wel brutale vraag trouwens.

Ja ach ik kan me voorstellen dat mensen die mij kennen van hun stoel vallen als ze weten dat ik een kind wil.

Ik was zelf ook verbaast dat de eierwekker alsnog afging op mijn 33e.

Mijn man hield een baby vast tijdens een kraamvisite van een collega en BAM.

Fuck....
quote:coolpack2 schreef op 07 mei 2015 @ 13:29:

[...]

Ja, en een van de kinderen heeft erop gereageerd. Ze begreep het wel. Kan zijn, die kent haar moeder ook langer dan vandaag, maar toch. Ik kan me - oa uit eigen ervaring - niet indenken dat dat goed is voor zo'n kind. Het kind is twaalf of zo.

Gruwelijk dit soort mensen.

Leef je borderline lekker ergens anders op uit.
quote:Audrey-Parker schreef op 07 mei 2015 @ 13:31:

[...]

Hier iemand die dat elke maand doet.

Foto met een kaartje in beeld "ik ben vandaag 7 maanden" "Ik ben vandaag 8 maanden" etc.

Wederom: Waarom?

Toen zonen geboren werden hebben wij ook steeds op de maand van het getal (bijv. 13 maart, dan 13 april, 13 mei etc) een foto gemaakt. Op zich heel leuk om de veranderingen in het eerste jaar te zien. Die hing vooralsnog bij ons in huis.

Het hangt ook af van hoe de relatie is met je FB-vrienden. Zijn het vrienden die in de buurt wonen, dan zien ze je kindje heel vaak. Maar ik heb FB-vrienden/familie in het buitenland die een maandelijkse update (van 1 of 2 foto's, niet 100 natuurlijk ) erg leuk zouden hebben gevonden.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:ikeaverslaafde schreef op 07 mei 2015 @ 09:52:

[...]

https://www.facebook.com/help/contact/305410456169423 Suïcidale inhoud rapporterenHet is niet 'expliciet genoeg' denk ik. Dat is meteen ook het stuk irritatie; ze impliceert van alles. Er zit al veel hulpverlening op, dus of melding zin heeft..
quote:coolpack2 schreef op 07 mei 2015 @ 14:29:

[...]

Het is niet 'expliciet genoeg' denk ik. Dat is meteen ook het stuk irritatie; ze impliceert van alles. Er zit al veel hulpverlening op, dus of melding zin heeft..Gelukkig is er al hulpverlening. Of melding zin heeft, weet je pas als je het probeert.
quote:Audrey-Parker schreef op 07 mei 2015 @ 13:36:

[...]

Gruwelijk dit soort mensen.

Leef je borderline lekker ergens anders op uit.Ja en de reacties eronder maken het erniet beter op.
Waar ik me altijd weer over verbaas, is niet zozeer wat mensen op hun Facebook slingeren, want de schaamte waren we jaren geleden al voorbij, maar ik lach me suf om de hoeveelheid en de tijdstippen.

Ik heb vrienden die altijd maar roepen dat ze zo druk zijn, met werk, huishouden, kinderen en andere zaken, waardoor ze zo weinig tijd voor zichzelf hebben, maar ondertussen beginnen ze elke dag om 06:30 met het vervuilen van het internet, om hier om 23:30 na 60X welterusten mee te stoppen en in die hele periode, soms wel 150 berichten, foto's en likes de wereld in te sturen. Voor de snelle rekenaars; d'as elke 6 minuut en 48 seconden een bericht.

Ik ben dus wel eens ontvriend door iemand, nadat ik deze persoon er op had gewezen dat de tijd die gebruikt was om al die berichten te versturen ook gebruikt had kunnen worden voor 1 koffie, 2 glazen fris of bier, en een zak chips, bij mij thuis, inclusief de tijd voor het parkeren, aanbellen, en eventueel toiletbezoek..... maar dat willen ze niet horen denk ik.......
jouw leven is een keuze
@ 2east ik heb soms ook het idee dat sinds de komst van Facebook mensen moeilijker doen om in het echt af te spreken.

Heb nog geen bewijs voor die stelling maar heb het idee dat de behoefte om elkaar in het echt te zien afneemt omdat men van elkaar toch elk nieuwtje al op de tijdlijn ziet.
Kopie juist eerder dat ik, door contact via Facebook eerder weer met mensen afspreek. Ook als het druk is, kun je snel tussendoor even een berichtje bij iemand plaatsen of op iemand reageren... 150 op een dag is dan wel weer overdreven, wat vertel me dan nog?
Later is nu
De Minions zijn gearriveerd op mijn feed. Minions zijn leuk, quotes vind ik wat minder leuk, want ze passen nooit bij het plaatje.

Ik moet echt plaatjesplakrechten aan gaan vragen.

quote:Audrey-Parker schreef op 07 mei 2015 @ 17:38:

@ 2east ik heb soms ook het idee dat sinds de komst van Facebook mensen moeilijker doen om in het echt af te spreken.

Heb nog geen bewijs voor die stelling maar heb het idee dat de behoefte om elkaar in het echt te zien afneemt omdat men van elkaar toch elk nieuwtje al op de tijdlijn ziet.

Ik heb dit idee ook!

Men spendeert meer tijd aan digitale vriendschappen/contacten dan aan echte.
quote:dolfje schreef op 07 mei 2015 @ 20:39:

[...]

Ik heb dit idee ook!

Men spendeert meer tijd aan digitale vriendschappen/contacten dan aan echte.Ja, dat gevoel heb ik ook
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:dolfje schreef op 07 mei 2015 @ 20:39:

[...]

Ik heb dit idee ook!

Men spendeert meer tijd aan digitale vriendschappen/contacten dan aan echte.

Dat idee heb ik helemaal niet. Wel denk ik dat de vriendenkring die je kan onderhouden dankzij Facebook net iets groter is dan normaal.

Verder denk ik dat er veel gezeurd wordt, net als vroeger. Eerst waren boeken slecht want kinderen moesten buiten spelen, daarna waren stripboeken slecht voor je, vervolgens werd het tv, gamen en nu social media.

Vroeger, toen het lezen van stripboeken nog slecht was......
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Mijn familie is nogal druk met het houden van reünies. Voorheen waren die vaak wat ongemakkelijk want buiten die reünies zagen de neven en nichten elkaar nooit en wisten dus hooguit iets dat de ooms en tantes aan elkaar doorgebept hadden. En dan nog maar afwachten of dat geen heel gevoelige staatsgeheime informatie was, dus veel om de hete brei heen draaien.

Dankzij Facebook zijn de neven en nichten beter van elkaars leven op de hoogte en is er op die reünies veel en vooral leukere gespreksstof dan voorheen.

Verder was ik al nooit zo'n sociaal dier (ben al snel bang dat mensen niet op mij zitten te wachten). Ik zie mensen dus niet minder als voorheen, maar als ik ze zie heb ik wel al wat materiaal voor smalltalk.

Voor mij dus vooral voordelen op sociaal vlak
quote:BWitched schreef op 07 mei 2015 @ 21:11:

[...]

Dat idee heb ik helemaal niet. Wel denk ik dat de vriendenkring die je kan onderhouden dankzij Facebook net iets groter is dan normaal.

Verder denk ik dat er veel gezeurd wordt, net als vroeger. Eerst waren boeken slecht want kinderen moesten buiten spelen, daarna waren stripboeken slecht voor je, vervolgens werd het tv, gamen en nu social media.

Vroeger, toen het lezen van stripboeken nog slecht was......

:D

Als je een paar keer verhuisd in 10 jaar, dan kun je via FB makkelijk op de hoogte blijven en het contact is heel laagdrempelig. Ik vind het alleen maar voordelen hebben.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven