4 maand naar bali
vrijdag 8 mei 2015 om 13:49
Ik ga dit najaar 4 maand naar bali onder andere. Nu moet ik bij de GGD vaccinaties halen maar uiteraard zeiden ze telefonisch kom maar even op consult (¤¤¤¤¤¤). Maar ik vraag mij af, zijn er goedkopere, makkelijkere manieren voor die vaccinaties of het visum. Oftewel ; hebben jullie nog tips van denk hier aan etc. Of mensen die ervaring hebben..het is overigens voor mijn studie.
Design your own life
vrijdag 8 mei 2015 om 13:58
vrijdag 8 mei 2015 om 14:05
quote:Femmiefem01 schreef op 08 mei 2015 @ 14:02:
Heb mijn zorgverzekering gebeld. Gele koorts, hepatitis a en b en die andere 'standaarden' worden gedekt. Maar de Japanse encefalitis en de rabiës worden niet vergoed en die zijn aardig aan de prijs..
Dat heb je helemaal niet nodig voor Bali. Gele koorts trouwens ook niet.
Alleen HepA (HepB als je van plan bent met de locals te gaan neuken), DTP en buiktyfus.
Heb mijn zorgverzekering gebeld. Gele koorts, hepatitis a en b en die andere 'standaarden' worden gedekt. Maar de Japanse encefalitis en de rabiës worden niet vergoed en die zijn aardig aan de prijs..
Dat heb je helemaal niet nodig voor Bali. Gele koorts trouwens ook niet.
Alleen HepA (HepB als je van plan bent met de locals te gaan neuken), DTP en buiktyfus.
Shoot first, ask questions later!
vrijdag 8 mei 2015 om 14:06
Bij mijn zorgverzekeraar zijn vaccinaties meeverzekerd als je kan aantonen dat je voor je studie op reis gaat, ik zou even nazoeken of dat ook voor jou geldt, want dat scheelt inderdaad veel geld.
En let even op of jouw hogeschool/universiteit ook een reisverzekering aanbiedt. Mijn universiteit biedt bijvoorbeeld gratis een collectieve reisverzekering aan (hoef je je alleen via Osiris voor aan te melden) en dat kan ook enorm in de kosten schelen voor je persoonlijke reisverzekering.
En let even op of jouw hogeschool/universiteit ook een reisverzekering aanbiedt. Mijn universiteit biedt bijvoorbeeld gratis een collectieve reisverzekering aan (hoef je je alleen via Osiris voor aan te melden) en dat kan ook enorm in de kosten schelen voor je persoonlijke reisverzekering.
vrijdag 8 mei 2015 om 14:08
Als je van een minimuminkomen leeft (StuFi, werk met minimumloon of bijstand) kun je kijken of je bij jouw gemeente bijzondere bijstand kunt krijgen voor de kosten. Als de reis echt noodzakelijk is voor je studie tenminste. En als de vaccinaties ook absoluut noodzakelijk zijn.
Believe none of what you hear, only half of what you see
vrijdag 8 mei 2015 om 14:11
Rabies heb je niet nodig, trouwens. Na een infectie moet je hoe dan ook naar het ziekenhuis om antistoffen te halen en de rabies-inentingen geven je wat extra tijd om bij het ziekenhuis te komen. Dus tenzij je echt naar the middle of nowhere gaat (wat op Bali vrij onmogelijk is) of veel met dieren gaat werken, is die vaccinatie ontzettend overbodig.
vrijdag 8 mei 2015 om 14:28
Je schrijft dat je o.a. naar Bali gaat. Voor Bali heb je niet bar veel bijzonders meer nodig tegenwoordig, maar dat verschilt per (ei)land. Ga voor de andere locaties dus ook na wat je nodig hebt.
Voor visa zijn er helaas geen goedkope alternatieven, want die worden alleen afgegeven door het ontvangende land. Controleer of je ze op het vliegveld kan krijgen of dat je ze apart moet aanvragen. In dat geval moet je er vaak vroeg bij zijn.
Voor visa zijn er helaas geen goedkope alternatieven, want die worden alleen afgegeven door het ontvangende land. Controleer of je ze op het vliegveld kan krijgen of dat je ze apart moet aanvragen. In dat geval moet je er vaak vroeg bij zijn.
vrijdag 8 mei 2015 om 14:32
vrijdag 8 mei 2015 om 14:33
Ga naar je huisarts en laat je daar voorlichten. Ik heb zelf een huisarts die best veel weet over tropenziekten en die ook leuk vindt om dingen op te zoeken. Wellicht kun je declareren via je zorgverzekering.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 8 mei 2015 om 14:43
Ik heb rabies toen wel gehad toen ik naar Bali ging. Maar ik woonde + 6 maanden toen tussen 'de locals' en niet in een toeristisch hotel.
Omdat ik ook veel in Bali zelf heb gedaan vond ik die extra tijd die je dan 'hebt' wel handig wb Rabies.
Verder heb ik HepA, HepB en dtp gedaan. Meer was voor mij niet nodig!
Ik kreeg het toen gewoon vergoed van mijn zorgverzekering.
Dit staat in mijn vaccinatieboekje
- DTP
- Twinrix (Hep A/B)
- Typherix (buikth)
- Rabies
Omdat ik ook veel in Bali zelf heb gedaan vond ik die extra tijd die je dan 'hebt' wel handig wb Rabies.
Verder heb ik HepA, HepB en dtp gedaan. Meer was voor mij niet nodig!
Ik kreeg het toen gewoon vergoed van mijn zorgverzekering.
Dit staat in mijn vaccinatieboekje
- DTP
- Twinrix (Hep A/B)
- Typherix (buikth)
- Rabies
bats!
vrijdag 8 mei 2015 om 15:00
quote:Femmiefem01 schreef op 08 mei 2015 @ 14:45:
Op bali zit ik ook gewoon tussen de locals.. Denk er nog even over na!
Op Bali ben je maximaal 3 uur van een ziekenhuis verwijderd, dus echt, die extra tijd heb je niet nodig. Mocht je nog ergens anders heengaan, dan is het raadzaam nog eens te evalueren of ook daar de ziekenhuizen bereikbaar zijn.
Gele koorts, wat hier door een aantal aangeraden wordt, heb je ook niet nodig, trouwens.
Ganbaar voor een langer verblijf op Bali zijn DTP, Hepatitus A en B en buiktyfus
Op bali zit ik ook gewoon tussen de locals.. Denk er nog even over na!
Op Bali ben je maximaal 3 uur van een ziekenhuis verwijderd, dus echt, die extra tijd heb je niet nodig. Mocht je nog ergens anders heengaan, dan is het raadzaam nog eens te evalueren of ook daar de ziekenhuizen bereikbaar zijn.
Gele koorts, wat hier door een aantal aangeraden wordt, heb je ook niet nodig, trouwens.
Ganbaar voor een langer verblijf op Bali zijn DTP, Hepatitus A en B en buiktyfus
vrijdag 8 mei 2015 om 18:40