Berlijn, waar verblijven?
dinsdag 12 mei 2015 om 07:17
Deze zomer wil ik een paar dagen naar Berlijn.
Wat is een goede wijk om te verblijven? Liefst zo dicht mogelijk of in het centrum, zodat ik zo min mogelijk gebruik hoef te maken van openbaar vervoer.
Wat zijn fijne hotels/b&b's of andere verblijfopties? tot zo'n 100 euro per nacht.
Tips voor leuke, lekkere eetgelegenheden zijn ook welkom.
Wat is een goede wijk om te verblijven? Liefst zo dicht mogelijk of in het centrum, zodat ik zo min mogelijk gebruik hoef te maken van openbaar vervoer.
Wat zijn fijne hotels/b&b's of andere verblijfopties? tot zo'n 100 euro per nacht.
Tips voor leuke, lekkere eetgelegenheden zijn ook welkom.
dinsdag 12 mei 2015 om 08:14
Berlijn heeft de hotspots verspreid over de stad liggen, dus vervoer heb je altijd nodig. Het meest simpele: huur een fiets. Is goed te doen, zolang het redelijk weer is. Als uitvalshaven zou ik Aleksanderplatz kiezen, en voor restaurants en b&b: tripadvisor raadplegen. Er zitten goede en goedkope Aziatische eethuisjes, een boel van die bratwurst en schnitzel tenten, ook niet te duur.
dinsdag 12 mei 2015 om 08:14
Berlijn heeft niet echt een centrum. Stad is opgebouwd uit verschillende delen die allemaal hun eigen centra hebben.
Berlijn is zo groot als de provincie Utrecht, dus aan het gebruik van het OV ontkom je echt niet. Anders zie je ook de helft niet en beperk je jezelf enorm! Het u en s bahn stelsel is echt super geregeld, je kan ook een Berlin Welkome card kopen waarmee je een aantal dagen met elk soort ov kan reizen.
Prenzlauer berg is een erg leuk deel van Berlijn, daar zitten ook leuke en niet al te dure hotels.
Vergeet het Oostenrijkse café Sowohlalsauch niet voor een super ontbijt of taart!
Berlijn is zo groot als de provincie Utrecht, dus aan het gebruik van het OV ontkom je echt niet. Anders zie je ook de helft niet en beperk je jezelf enorm! Het u en s bahn stelsel is echt super geregeld, je kan ook een Berlin Welkome card kopen waarmee je een aantal dagen met elk soort ov kan reizen.
Prenzlauer berg is een erg leuk deel van Berlijn, daar zitten ook leuke en niet al te dure hotels.
Vergeet het Oostenrijkse café Sowohlalsauch niet voor een super ontbijt of taart!
dinsdag 12 mei 2015 om 08:26
Het is juist leuk (althans vind ik) om met de tram door Berlijn te reizen. Je ziet dan allerlei leuke plekjes van Berlijn en kan zo in en uitstappen. Vooral als je een weekend kaart hebt (geloof iets van 25 euro pp). Vandaar uit maakt het dus ook niet zoveel uit waar je in Berlijn zit omdat de tram overal rijdt en ook nog op een laat tijdstip. Ik heb verbleven op Alexanderplatz (daar zitten ook de grotere winkels in de buurt) en in Oost Berlijn. Ik vond Oost Berlijn juist leuker om daar te verblijven en rond te lopen vanwege het rauwere randje en de leuke steegjes etc.
Maar goed, wat al eerder gezegd is, als je echt veel van Berlijn wilt zien kom je niet onder openbaar vervoer of fiets uit.
Leuke stad!
En schaf zo'n boekje aan voor bezichtigingen in Berlijn, de stad is zo verdeeld dat het lastig is om de leuke plekjes op eigen inzicht te vinden.
Maar goed, wat al eerder gezegd is, als je echt veel van Berlijn wilt zien kom je niet onder openbaar vervoer of fiets uit.
Leuke stad!
En schaf zo'n boekje aan voor bezichtigingen in Berlijn, de stad is zo verdeeld dat het lastig is om de leuke plekjes op eigen inzicht te vinden.
dinsdag 12 mei 2015 om 08:28
Ik heb in Mitte gezeten een paar jaar geleden. Het "nieuwe" centrum speelde zich toch daar in de omgeving wel een beetje af. Maar zoals gezegd, er zijn meer centra in heel Berlijn. Als je van wandelen houdt, kun je ook best veel lopen en dan af en toe een (dag)kaartje voor de metro om wat verder overal heen te kunnen gaan.
dinsdag 12 mei 2015 om 08:36
Kijk eens op Airbnb voor leuke betaalbare b&b's. Website heeft ook een fijn systeem, duidelijke referenties en je betaalt aan Aitbnb die het pas doorboeken aan de verhuurder als je bent gearriveerd en alles ook echt in orde is.
Je moet een profiel aanmaken op de site maar dat is zo gebeurd en ook wel logisch, de particuliere verhuurders willen ook weten wie zij ontvangen.
Je moet een profiel aanmaken op de site maar dat is zo gebeurd en ook wel logisch, de particuliere verhuurders willen ook weten wie zij ontvangen.
dinsdag 12 mei 2015 om 09:40
dinsdag 12 mei 2015 om 09:41
Ken je deze blog: Mijn Berlijn ?
Ik ben nog niet zo lang bekend met de blog. Kwam er terecht via de blog van de Groene Meisjes. Schrijfster van de blog
weet allemaal leuke plekjes, van uitgaansgelegenheden, tot culturele bezoekjes en van restaurants tot hotels. Ze reageert op vragen in de
post sectie onder blog(s).
Zeker het bekijken waard. Ze heeft onlangs ook een boek hierover uitgebracht. Leuke 'reis'gids misschien?
Ik ben nog niet zo lang bekend met de blog. Kwam er terecht via de blog van de Groene Meisjes. Schrijfster van de blog
weet allemaal leuke plekjes, van uitgaansgelegenheden, tot culturele bezoekjes en van restaurants tot hotels. Ze reageert op vragen in de
post sectie onder blog(s).
Zeker het bekijken waard. Ze heeft onlangs ook een boek hierover uitgebracht. Leuke 'reis'gids misschien?
dinsdag 12 mei 2015 om 09:42
dinsdag 12 mei 2015 om 10:24
In eerdere Berlijn topics las ik over monsieur Vuong,daar gaan we in het weekend eens kijken denk ik.
Ik heb verder nu niks gepland nog. Wil denk ik wel eens bij het oude vliegveld Tempelhof gaan kijken en Treptowerpark en wat meer van Kreuzberg zien.
Wij hebben de highlights natuurlijk al gezien 2 jaar geleden.
Hopelijk blijft het droog want gewoon door de stad dwalen en maar zien waar we uitkomen vind ik toch het leukste.
Ik heb verder nu niks gepland nog. Wil denk ik wel eens bij het oude vliegveld Tempelhof gaan kijken en Treptowerpark en wat meer van Kreuzberg zien.
Wij hebben de highlights natuurlijk al gezien 2 jaar geleden.
Hopelijk blijft het droog want gewoon door de stad dwalen en maar zien waar we uitkomen vind ik toch het leukste.
dinsdag 12 mei 2015 om 18:47
Ik ben vorig jaar geweest en had een hotel, op 2,5 km fietsafstand van de Brandenburger Tor. Aan het water met eigen aanlegsteiger. Rustige wijk, hou ik zelf wel van.
Hotel was toen een aanbieding, ik meen ongeveer ¤ 70 per nacht. Uitstekend ontbijtbuffet. De parkeergarage had een ingang naar het hotel.
Hotel was toen een aanbieding, ik meen ongeveer ¤ 70 per nacht. Uitstekend ontbijtbuffet. De parkeergarage had een ingang naar het hotel.
Krijg motto niet verwijderd :-)
dinsdag 12 mei 2015 om 19:21
Wij zijn op een tandem door Berlijn gereden. Veel gezien, en heel makkelijk om overal naar toe te rijden.
Een tandem kun je daar gewoon voor een leuke prijs huren en je parkeert dat ding gewoon ergens en loopt waar je wil naar toe en je kan blijven zolang je wil.
Ik vond het een enorme vrijheid en het was ook heel hilarisch. Veel gelachen want dat is best handig is het best deprimerende Berlijn dat mi komt door alle oorlogs"verhalen".
KaDeWa is een echte aanrader. Een prachtige luxueuze warenhuis. Ga daar boven gebak eten!! Je weet niet wat je ziet en zoooo lekker!
Een tandem kun je daar gewoon voor een leuke prijs huren en je parkeert dat ding gewoon ergens en loopt waar je wil naar toe en je kan blijven zolang je wil.
Ik vond het een enorme vrijheid en het was ook heel hilarisch. Veel gelachen want dat is best handig is het best deprimerende Berlijn dat mi komt door alle oorlogs"verhalen".
KaDeWa is een echte aanrader. Een prachtige luxueuze warenhuis. Ga daar boven gebak eten!! Je weet niet wat je ziet en zoooo lekker!
dinsdag 12 mei 2015 om 19:50
dinsdag 12 mei 2015 om 21:51