Mode & Beauty alle pijlers

Begravenis

17-05-2015 13:19 63 berichten
Hoi heb binnekort een begravenis en wil even weten of zo een hoed kan

http://www.hm.com/nl/product/25405?article=25405-A
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 17 mei 2015 @ 14:26:

[...]

+1+1
quote:marana schreef op 17 mei 2015 @ 13:28:

Is het een begrafenis in een streng christelijke kerk? Zo ja, dan is een zonnehoed denk ik te frivool. Zo nee, dan is een hoed overdone.+1
Ik ben christelijk en heb al veel (christelijke) begrafenissen meegemaakt. En eigenlijk geen hoeden gezien.

Maar doe het sowieso niet omdat je het zo'n leuk/mooi accessoire vindt.
Ik vind hem prima kunnen, ook in zwaar-christelijke omgevingen. Zelf zou ik geen hoed op doen, maar ik heb laatst van iemand gehoord dat er bij een bepaalde begrafenis 'verplicht' en hoed en rok gedragen moest worden, pfff, zo belachelijk, maarja.
Afgezien van de vraag of een hoed 'nodig is', vind ik het eruit zien alsof je vlug even tussendoor naar de begrafenis gaat en daarna direct doorgaat naar het strand.

Dan zou je beter voor een iets soberder model gaan, en al zeker niet in stro.
Persoonlijk hou ik van hoeden op een begrafenis maar dan wel klassiek en gepast. Deze hoed vind ik te frivool. Zoiets als dit is meer gepast. http://www.ebay.ie/itm/vi ... ain_3&hash=item4195ea5bba

Punt is alleen dat dat in Nederland al snel als overdreven zal worden gezien. Het is persoonlijk, ik vind mensen die in hun oude kloffie naar een begrafenis komen juist vreselijk.
Wil je toch het zonnehoed idee dan is dit misschien een betere oplossing http://www.ebay.com/itm/N ... %3D10%26sd%3D201318031533
In mijn omgeving is het erg gebruikelijk een hoed te dragen naar begrafenissen en bruiloften niet zozeer omdat het streng christelijk is ofzo. Ik vind het mooi en stijlvol! Die hoed kan dus prima
Wil je er niet veel geld aan uitgeven en toch die hoed, maak hem dan zelf iets klassieker. Bij drogisterijen of euroshops hebben vaak van die hele mooie grote zwarte bloemen voor in je haar of op een jasje te spelden. Neem een grote zwarte waar wat van die boa haartjes (gebrek aan beter woord) uitsteken en bevestig deze op de zonnehoed, dan haal je het strand idee weg. Die bloemen kosten maar heel weinig.

http://www.hawaiikleding.nl/haarbloem-b ... zwart.html
nee kan niet

Van H&M, niet duur en geeft minder goedkope uitstraling dan die strandhoed uit de OP

PS: binneNkort, begraFenis en ZO'N hoed
dit is een rouwhoed

quote:Miss-Colorado schreef op 17 mei 2015 @ 14:51:

Wil je er niet veel geld aan uitgeven en toch die hoed, maak hem dan zelf iets klassieker. Bij drogisterijen of euroshops hebben vaak van die hele mooie grote zwarte bloemen voor in je haar of op een jasje te spelden. Neem een grote zwarte waar wat van die boa haartjes (gebrek aan beter woord) uitsteken en bevestig deze op de zonnehoed, dan haal je het strand idee weg. Die bloemen kosten maar heel weinig.

http://www.hawaiikleding.nl/haarbloem-b ... a-haartjes = veren?
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 mei 2015 @ 14:58:

[...]

boa-haartjes = veren?Goed woord! Jij gaat door voor de koelkast
quote:Miss-Colorado schreef op 17 mei 2015 @ 15:01:

[...]

Goed woord! Jij gaat door voor de koelkast

het was niet makkelijk, maar wat fijn dat ik in de buurt zit.

Het is ook gemaakt van die dingen die je in de lucht ziet
quote:Carenza schreef op 17 mei 2015 @ 14:53:

[img]http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2014/3GV%200234249%20001%2080%201373.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=3&call=url[file:/product/large][/img]

PS: binneNkort, begraFenis en ZO'N hoedik dacht al .. waar is de taal gestapo
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Ten eerste: gecondoleerd.

Wat betreft de hoed:

- ik vind het een strandhoed, niet echt geschikt voor een begrafenis, maar in een setting met volop zwarte hoeden valt dat misschien niet zo op.

- ik heb nog nooit een hoed gezien op een begrafenis. En ik heb begrafenissen meegemaakt van 'iedereen-in-spijkerbroek' tot 'begrafenis-van-oud-burgemeester' en van kerkelijk tot niet-kerkelijk.

- als je dicht bij de overledene staat weet je zelf wel wat gepast is of kun je het aan familie/vrienden vragen

- als je niet dicht bij de overledene staat zou ik het alleen doen als je zeker weet dat er veel hoeden gedragen zullen worden. Als je de enige met hoed bent en ook nog eens niet tot de intimici behoort zou het op mij wat fahionista of drama-queen-achtig overkomen.

Maar zoals iemand al zei: je kunt hem altijd afdoen als je de enige blijkt. Als je de enige zónder hoed bent voel je je opgelatener. Moet je de hoed speciaal voor deze gelegenheid kopen of heb je 'm in de kast liggen? Indien je 'm al hebt: mik hem in de auto en kijk ter plekke voordat je uitstapt even hoe iedereen erbij loopt.
quote:-kuuk- schreef op 17 mei 2015 @ 14:38:

Ik ben christelijk en heb al veel (christelijke) begrafenissen meegemaakt. En eigenlijk geen hoeden gezien.

Maar doe het sowieso niet omdat je het zo'n leuk/mooi accessoire vindt.Als Christen moet je toch weten dat in (bijv) de GerGem hoeden voor vrouwen verplicht zijn?
Gecondoleerd. Voor een begrafenis van een lid van de maffia uitermate geschikt. Vergeet niet een voile voor je gezicht te dragen en kwijnend te kijken. Succes verzekerd!
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Ik vind het persoonlijk trouwens geen hoed voor een begrafenis. Te groot en te veel "strandhoed". Ik zou iets anders kiezen (zoals die andere van h&m hierboven.
quote:hoelahoepla schreef op 17 mei 2015 @ 15:09:

[...]

Als Christen moet je toch weten dat in (bijv) de GerGem hoeden voor vrouwen verplicht zijn?Niet iedere gristun is op de hoogte van de gebruiken bij onze refo broeders en zusters.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
quote:hoelahoepla schreef op 17 mei 2015 @ 15:09:

[...]

Als Christen moet je toch weten dat in (bijv) de GerGem hoeden voor vrouwen verplicht zijn?

Oh daar ben ik wel van op de hoogte hoor. Ook iemand van de gereformeerde gemeente in mijn familie. Maar aan die kant nog geen begrafenissen meegemaakt Zij dragen sowieso op zondag een hoed.

De hoed van het plaatje is sowieso geen hoed om naar een gergem begrafenis te dragen.
En voor de GerGem is zo'n hoed veel te werelds. En ze zien toch wel, dat je niet uit hun kringetje komt.
Hier waar ik woon (bible-belt, midden Nederland), zijn er zeker te weten begrafenissen waar iedere vrouw een hoed draagt. Die vrouwen dragen namelijk altijd een hoed naar de kerk, elke zondag (en dan dus 2x op zondag). De rouwhoed die BGB post, komt me dan ook erg bekend voor.

Zelf denk ik dat je hoed wel wat op zal vallen, maar als je als niet-refo gaat, val je toch wel op tussen refo's. Als het inderdaad een refo-begrafenis is, dan zou ik als het kan voor een iets bescheidener hoed kiezen, of gewoon lekker deze opzetten. Bescheiden met de make-up, een rok aan (zwart, donkeblauw, grijs) en zeker geen blote benen en je doet meer dan genoeg moeite om je aan te passen, in mijn ogen dan.
Kleine aanvulling op mijn vorige post: niet in elke GerGem gemeente is een hoed verplicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven