Het eerste Pakje

18-05-2015 20:58 124 berichten
Wat doen jullie als eerste pakje wat die na de geboorte draagt voor jullie kind? Ik zit wat rond te kijken online maar zie niks leuks. Ik krijg een meisje Iemand tips voor een leuk pakje? En welke maat is handig 50 of 56? Kind is gemiddeld volgens verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Koeka vindt ik een heel mooi merk.
Ik zou het trouwens echt niet meer weten. Ik neem aan dat ik ze niet naakt mee naar huis heb genomen, maar wat voor kleren ze dan wel aan hadden is radicaal aan mijn geheugen ontsnapt.
quote:Kastanjez schreef op 18 mei 2015 @ 21:01:

Ik zou echt niet groter dan maat 50 kopen, daar verzopen mijn beide kinderen (allebei rond de 3500 gram bij geboorte) de eerste week, twee weken echt nog in!En met maat 50 moest ik de luier er in proppen en trokken zoons tenen naar boven En nee ze hadden niet door dat het zo'n grote zou worden.
quote:Moiren_ schreef op 18 mei 2015 @ 21:18:

[...]

Die van mij heeft nooit in maat 50 gepast

Ik zou dus 50 en 56 meenemen.

Dan was jouw baby vast aardig aan de maat.

Ik vind maat 50 mooier zitten bij pasgeboren baby's, maar ze kunnen het inderdaad niet lang aan.

Petit Bateau heeft prachtige pakjes, daar al eens gekeken?

[...]

Ik zou dus 50 en 56 meenemen.Hee!
quote:Lady-Voldemort schreef op 18 mei 2015 @ 21:32:

Ik zou het trouwens echt niet meer weten. Ik neem aan dat ik ze niet naakt mee naar huis heb genomen, maar wat voor kleren ze dan wel aan hadden is radicaal aan mijn geheugen ontsnapt.Ik ook niet hoor. Had wel wat gekocht maar echt heel weinig. En ik kreeg onverwacht een tweeling en had toen geen tijd meer om extra dingen te kopen.
Samen met man speciaal op pad voor het eerste pakje maat 50 zacht velours donkerblauw broekje en vestje met witte streepjes. (Ene maat 50 is de andere niet) tot degene die hem na de bevalling controleerde en aankleedde zei hij past dit niet heb je wat anders

daar hadden we geen rekening mee gehouden
Heerlijk om een eerste pakje uit te zoeken. Nu 40 weken zwanger van nummer 3 en zijn eerste pakje met de hele fam uitgezocht.

(ja sorry, ik ben zo'n muts ).

Er zijn zat pakjes te koop, het is maar net wat je smaak is. Wij hebben een pakje in maat 50 met bijpassende sokjes, mutsje en jasje.

Hele pakjes in een zachte stof zijn ook erg prettig. Bijvoorbeeld de pakjes van Koeka zoals iemand anders ook al schreef.
quote:nina1966 schreef op 18 mei 2015 @ 21:35:

[...]

Hee! Uh hoi.
quote:samosa schreef op 18 mei 2015 @ 21:33:

[...]

Dan was jouw baby vast aardig aan de maat.

Ik vind maat 50 mooier zitten bij pasgeboren baby's, maar ze kunnen het inderdaad niet lang aan.

Petit Bateau heeft prachtige pakjes, daar al eens gekeken?Ruim 8,5 pond. Met een week in 62 met 5 weken in 68. Hij groeide graag, nog steeds
Ik had in de koffer voor baby 3 verschillende complete outfits ingepakt. Voor het geval ik keuze wilde hebben op dát moment.

Die drang naar kleding is gebleven.

😁👍😊
Oudste was zo'n 3500 gram, daar had ik 50/56 voor gekocht van de Hema. Dat was aan de ruime kant. Dus voor de tweede had ik echt alleen 50 gekocht (geen combimaat.)

Ik kan mij die blik van de verloskundige nog zo goed herinneren toen ze mijn slaapkamer binnenkwam. Ze keek naar mijn buik en toen naar het o, zo lieve kleine pakje wat ik met zoveel zorg had uitgekozen, en toen zei ze; Is het de bedoeling dat ze dat aan krijgt? Pak maar een maatje groter uit de kast.

Uiteindelijk heb ik dochter toch in dat kleine maar zo schattige pakje gewurmd, het ging net, maar een dag later niet meer. ..Maar ik heb mijn foto's met het pakje
quote:Moiren_ schreef op 18 mei 2015 @ 21:44:

[...]

Ruim 8,5 pond. Met een week in 62 met 5 weken in 68. Hij groeide graag, nog steeds Keizersnede zeker mag ik hopen?

[...]

Ruim 8,5 pond. Met een week in 62 met 5 weken in 68. Hij groeide graag, nog steeds Wauw

[...]

Ruim 8,5 pond. Met een week in 62 met 5 weken in 68. Hij groeide graag, nog steeds

Hoe verschillend kan het zijn, mijn eerste was 9,5 pond. En kon echt wel maat 50 aan.

Maaaaar wat iemand zei: de ene maat 50 is de andere niet.
Ik had een wit/grijs overslagvestje met oranje biesje en een wit broekje eronder. Wij wisten het geslacht niet, dus moesten iets unisex hebben was van Hema trouwens.
Bij Hema heb je ook hele leuke schattige pakjes! Ik zou maatje 50/56 doen zit je wel goed! Leuk hoor, spannend wanneer ben je uitgerekend?
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Ik had een blauw-wit gestreept pakje van Prenatal, in maat 50. De verloskundige had gezegd: het wordt echt een klein kindje! Dus ik vráág nog: "Oh dus ik kan nog makkelijk wat in maat 50 kopen." Zij: "Ja hoor, mákkelijk!"

En toen was zoon toch 53 cm en ruim 3700gr en heeft ie maat 50 bijna niet kunnen dragen.
quote:GateKeeper schreef op 18 mei 2015 @ 21:48:

[...]

Keizersnede zeker mag ik hopen?

Want 8,5 pond is zo mega groot??

Wij hadden bij de eerste een pakje maat 50/56, paste dus niet bij dochter van 9 pond. Gelukkig hadden we nog wat groters meegenomen. Ze zat ook binnen notime in maat 62 etc.

Ik zou gewoon een pakje maat 50 en een pakje maat 56 meenemen. Iets wat je leuk vindt. Ik vind pakjes met voetjes juist vreselijk. Die pasten nooit, maar mijn baby's waren dus groot en lang.
Waarom wil je geen voetjes eraan? Stokjes gaan toch snel uit?

Hier een pakje van bambam

Maar koeka, feetje, imps & elfs, claesens is allemaal leuk. Ik zou gewoon een keer naar de bijenkorf gaan en wat uitzoeken. Online kun je de stof toch niet goed zien.
Voor TO:

[...]

Ik zou dus 50 en 56 meenemen.Die van mij ook niet. Volgens verloskundige zou het gewicht van mijn dochter op circa 3800 gram uitkomen. Ze bleek (zelfs enkele dagen voor de uitgerekende datum) 4400 gram. Blij dat ik maat 56 had gekocht.
Noppies is ook een leuk merk.
Ik heb een wit rompertje gekocht en daar een uitgeprint plaatje plus zijn naam op gestreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven