Het eerste Pakje

18-05-2015 20:58 124 berichten
Wat doen jullie als eerste pakje wat die na de geboorte draagt voor jullie kind? Ik zit wat rond te kijken online maar zie niks leuks. Ik krijg een meisje Iemand tips voor een leuk pakje? En welke maat is handig 50 of 56? Kind is gemiddeld volgens verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Ah ja en weet je, als de kleding echt te groot/klein is, is er natuurlijk snel een nieuw setje gekocht (door partner/zus/moeder/vriendin). Niet alles is te plannen
quote:GateKeeper schreef op 18 mei 2015 @ 21:48:

[...]

Keizersnede zeker mag ik hopen?Nee, tang
quote:NYC schreef op 18 mei 2015 @ 21:57:

Voor TO:

[afbeelding]Ohhh leuk!!
quote:NYC schreef op 18 mei 2015 @ 21:57:

Voor TO:

[afbeelding]Hee, die heb ik
Wij hadden ook meerdere setjes bij ons (jongens, meisjes en nog wat neutrale dingen, we wisten geslacht nog niet).

Baby is laat in de avond geboren in het ZH. We gingen daarom vrij snel slapen en baby werd nog niet grondig gewassen. Zuster zei daarom: 'welk setje wil je morgen bewaren voor de foto's voor 1e badje, bezoek opa's en oma's, ontslag uit ZH etc?, dan doen we nu ff een gewoon setje aan, dat wordt toch vies en vanacht gaat baby toch niet op de foto'. Gelukkig ben ik zelf ook erg praktisch, dus ik vond het een goed voorstel. We hebben nu heel veel foto's met het leuke setje en dat bewaar ik voor later.
Wat overdreven om er zo een heisa van te maken.

Of ben ik echt de enige die het niet zoveel uitmaakte wat mijn zoon als eerst aankreeg na zijn geboorte?

Ik geloof dat mijn man iets had ingepakt, maar ik weet echt niet meer wat.

Ja ik kan het uiteraard op de foto's terugzien... Bedenk ik mij nu ineens. Stom
quote:Honeymoonquiz schreef op 18 mei 2015 @ 22:06:

[...]

Hee, die heb ik Echt super leuk, waar is het te koop als ik vragen mag?
quote:deb32 schreef op 18 mei 2015 @ 22:07:

Wat overdreven om er zo een heisa van te maken.

Of ben ik echt de enige die het niet zoveel uitmaakte wat mijn zoon als eerst aankreeg na zijn geboorte?

Ik geloof dat mijn man iets had ingepakt, maar ik weet echt niet meer wat.

Heisa?

Er zijn gewoon wat mensen die plaatjes plakken.
quote:Honeymoonquiz schreef op 18 mei 2015 @ 22:06:

[...]

Hee, die heb ik Ik ook, maar dan in het blauw!
Sokjes die niet blijven zitten? Geldt ook niet voor elke baby, hier konden sokjes prima aan, bleven goed zitten. Zoontje is nu bijna 7 maanden en nog nooit een sok verloren. Denk niet dat dat nog lang duurt, want hij zit nu zelf aan zijn sokken te trekken

Wij hadden een gebroken wit pakje met schattige opdruk
quote:

heelveelblabla schreef op 18 mei 2015 @ 22:07:

[...]

Echt super leuk, waar is het te koop als ik vragen mag?NYC kennende zal het wel een of ander Scandinavisch merk zijn
Voor onze eerste hadden we een prachtig wit pakje in maat 50 gekocht, want zou een gemiddeld kindje worden. Uiteindelijk lag hij met alleen een luiertje in de couveuse want hij was dysmatuur en mijn vriendin heeft toen bij prenatal paar setjes 44 gehaald. Tweede kindje eerst de groei afgewacht en ook weer dysmatuur en paar dagen couveuse, dus online een schattig setje gekocht in 44. Nummer drie was helaas ook wat te klein, iets zwaarder dan de andere twee (2675 gram) maar viel binnen 1 dag af naar 2400 gram en begon dus ook in maat 44 van de prenatal.

Ik heb van alledrie de eerste pakjes ingelijst met een foto dat ze het pakje aanhadden.
quote:heelveelblabla schreef op 18 mei 2015 @ 22:07:

[...]

Echt super leuk, waar is het te koop als ik vragen mag?

Het is van het merk Fresk.

Onder andere te koop bij de Bijenkorf maar ook bij andere winkels.
Zoon was 4350gram maar paste wel in maat 50 . Van de Hema weliswaar.

NYC ik zou bijna broeds worden van al die lieve pakjes
quote:vitamined schreef op 18 mei 2015 @ 22:08:

[...]

Heisa?

Er

zijn gewoon wat mensen die plaatjes plakken.

Daar heb ik het ook niet over. Leuk dat zij meedenken met TO.

Het is alleen dat ik dit topic zit te lezen en mij nu echt afvraag wat er eigenlijk zo belangrijk aan is.

Dat je kersverse baby strak en hip in de nieuwste baby outfit gepresenteerd wordt aan familie en vrienden?

Nou ja ach, ik ben gewoon niet zo dat ik mij daar druk om maak.
quote:heelveelblabla schreef op 18 mei 2015 @ 22:07:

[...]

Echt super leuk, waar is het te koop als ik vragen mag?Van Fresk inderdaad, ik heb hem zelf online besteld maar ik zou echt niet meer weten waar.
quote:deb32 schreef op 18 mei 2015 @ 22:12:

[...]

Daar heb ik het ook niet over. Leuk dat zij meedenken met TO.

Het is alleen dat ik dit topic zit te lezen en mij nu echt afvraag wat er eigenlijk zo belangrijk aan is.

Dat je kersverse baby strak en hip in de nieuwste baby outfit gepresenteerd wordt aan familie en vrienden?

Nou ja ach, ik ben gewoon niet zo dat ik mij daar druk om maak.Ik heb me er ook niet druk om gemaakt maar vond en vind het gewoon (héél) leuk om kleren voor dochter te kopen. En ja, daar besteed ik graag tijd aan. Maakt toch niet uit? Ben er verder niet hysterisch over en begrijp dat het niet het meest belangrijke in de wereld is.
quote:NYC schreef op 18 mei 2015 @ 21:58:

[img]http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/d ... 418146.jpg[/img]Ik vind deze zo leuk. Maar het wordt een jongetje...
quote:vitamined schreef op 18 mei 2015 @ 22:19:

[...]

Ik vind deze zo leuk. Maar het wordt een jongetje...

Voor jou dan:

Of

Of

Ach, ik was blij dat die van mij na een paar weken een rompertje aan mocht. Moest ik nog wel ff kopen de dag dat ik dat hoorde, want maat 44 had ik niet liggen. En dat bleek ook nog eens veel te groot.

Ik vond babykleertjes best leuk hoor, maar het boeit eigenljk zo ontzettend niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven