Het eerste Pakje

18-05-2015 20:58 124 berichten
Wat doen jullie als eerste pakje wat die na de geboorte draagt voor jullie kind? Ik zit wat rond te kijken online maar zie niks leuks. Ik krijg een meisje Iemand tips voor een leuk pakje? En welke maat is handig 50 of 56? Kind is gemiddeld volgens verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Je moet wel de beurs meenemen maar dan heb je ook echt mooie zachte kwaliteit van stofjes.

Zowel Mexx, Petitbateau en Tommy bieden dat. Ik heb van alle kinderen hun eerste pakje nog en die zijn allemaal van Petitbateau.

Ik kocht ook gerust bij de Hema, Zeeman, op de markt of bij de Wibra hoor.

Geen enkel probleem mee, maar die eerste pakjes heb ik altijd bewaard en ze blijven mooi.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Toen ik net bevallen was en de verpleegster vroeg wat ze de kleine aan zou trekken heb ik haar geadviseerd zelf maar wat uit te zoeken. Vond ik toen echt niet belangrijk.
quote:muni schreef op 19 mei 2015 @ 00:01:

Toen ik net bevallen was en de verpleegster vroeg wat ze de kleine aan zou trekken heb ik haar geadviseerd zelf maar wat uit te zoeken. Vond ik toen echt niet belangrijk.

Kan, ik vond het enig om de ooit gekochte kleertjes plots gevuld te zien met kind en dan ook nog kind dat zomaar' van mij' was.

Het kan verkeren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 19 mei 2015 @ 00:03:

[...]

Kan, ik vond het enig om de ooit gekochte kleertjes plots gevuld te zien met kind en dan ook nog kind dat zomaar' van mij' was.

Het kan verkeren.Begrijp me niet verkeerd, dat vond ik ook hoor. En vantevoren had ik wel tien pakjes klaargelegd; ik kon maar niet kiezen. Maar op het moment supreme was ik met zoveel andere dingen bezig dat ik die kleertjes helemaal niet meer zo belangrijk vond.

Teveel bezig geweest met de juiste outfit dus!

Haha het lag bij mij gewoon klaar en er was geen twijfel mogelijk.

Een lekker zacht stofje leek me zo fijn voor een kindje dat nog nooit kleding aan heeft gehad.

Dat moet toch ook een vreemde sensatie zijn voor zo'n guppie? Eerst zwemmen op het droge in de kou en vervolgens ook nog gelijk in de doeken gehesen. En dat na vele maanden relaxed dobberen in een verwarmd donker zwembadje.
Klopt. Ik had ook nog eens allerlei maten. Het kwam er dus op neer dat mijn 'vluchtkoffertje' voor de helft gevuld was met babykleertjes .

De verpleegster koos overigens een prachtig boxpakje van Petit Bateau.
quote:NYC schreef op 18 mei 2015 @ 23:28:

[afbeelding]Dit soort had ik het liefste voor zoon. Hij was een dikke 11 pond en eh... groot Totaal geen baby. Dus wilde ik geen stoere dingen maar zo lief en neutraal mogelijk. Met het gekregen broekje dat op spijkerstof leek was het net een dreumes :(
Zelf had ik een pakje in maat 56 gekocht. een heel zacht tricot pakje van de Hema, het eerste babyding dat ik had gekocht. Iedereen riep dat ik vooral geen maat 50 moest kopen want daar waren de meeste kindjes binnen twee weken 'uit'.

Twee weken voor de bevalling, toen ik nog dacht minstens zes weken rond te lopen, toch een pakje in maat 50 gekocht. En jawel hoor, de kleine was maar 46 cm, de eerste twee weken nog de pakjes maat 50 moeten omslaan. De oma's konden gelijk op pad om kleding bij te kopen (vonden ze niet zo erg geloof ik).

Beide pakjes bewaard (maat 56 en het eerst gedragen pakje maat 50) in een mooie doos.

Ach, eigenlijk zit ik te liegen, ik heb alle pakjes, kleding en rompers nog van het eerste jaar . De rest zit in curverboxen op zolder.
quote:Zwangerwondertje schreef op 18 mei 2015 @ 21:15:

[...]

Jammer dat de voetjes er aan vastzitten, hou daar niet zo van anders erg leuk! Ben ook niet zo van het roze dus liever wit.als je voor de 636e keer die sokjes weer moet aantrekken dan ga je echt van die broekjes met voetjes houden... geloof mij
quote:Lady-Voldemort schreef op 18 mei 2015 @ 21:22:

Jemig ZW, jij bent echt wel heel erg zwanger he?heul errug...
Ik had alles in het wit, niks erop. Daar had ik echt nog over nagedacht ook, heel zorgvuldig uitgekozen.
Alledrie vanaf het begin maat 62.... 56 was echt te klein! En zolang waren die jongens echt niet....
Moppies en Petit Bateau hebben hele mooie "thuiskompakjes"

Ik zou echt voor maat 50 gaan
Houd er wel rekening mee dat Petit Bateau echt klein valt. De maatjes 50 daarvan vallen nog kleiner dan de Nederlandse maatjes 50. Schitterend merk trouwens!
quote:GateKeeper schreef op 18 mei 2015 @ 21:48:

[...]

Keizersnede zeker mag ik hopen?Bij 8,5 pond? Kan ook prima zonder schade vaginaal hoor.
Ooh wat een leuke pakjes allemaal
quote:NYC schreef op 18 mei 2015 @ 23:28:

[img]http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/2904604 ... ak-wit.jpg[/img]Dit vind ik zo leuk, waar komt die vandaan?
quote:Sorende schreef op 19 mei 2015 @ 07:25:

Ik had alles in het wit, niks erop. Daar had ik echt nog over nagedacht ook, heel zorgvuldig uitgekozen.Wit kleurt ook zo leuk bij die zurige opgedroogde melk-vlekken.
quote:Lady-Voldemort schreef op 19 mei 2015 @ 19:01:

[...]

Wit kleurt ook zo leuk bij die zurige opgedroogde melk-vlekken.En het steekt mooi af bij een roodachtig gerimpeld gezichtje & blend mooi met witte haartjes. Goed over nagedacht
Het is gelukt een 2 witte pakje van Petit Bateau, maat 50 en 56. Nu nog de baby
Fijn, zwangerwondertje!
quote:Desperate_Housewive schreef op 18 mei 2015 @ 21:52:

Ik had een wit/grijs overslagvestje met oranje biesje en een wit broekje eronder. Wij wisten het geslacht niet, dus moesten iets unisex hebben was van Hema trouwens.

Haha; daar heb ik ook een foto van als een van de eerste outfits! Ik herken je beschrijving meteen...

Ik was zo suf om te denken dat als je maar 1 of 2 weken met een klein maatje doet, je dat toch ook wel kon overslaan (rol je gewoon de mouwtjes op, dacht ik). Dus toen zoon er was, heb ik mijn moeder toch maar gevraagd om bij de Hema alsnog een paar rompertjes en broekjes met voetjes te kopen in maat 50 want het was allemaal veel te ruim...

Ik had de adviezen over mutsje op erg letterlijk genomen (ze kunnen zichzelf nog niet warm houden he?) dus zoontje staat de eerste weken op alle foto's met een (ook nog te groot) mutsje omdat ik echt niet doorhad dat dat heus ook nog wel even af kon...
quote:Zwangerwondertje schreef op 23 mei 2015 @ 22:11:

Het is gelukt een 2 witte pakje van Petit Bateau, maat 50 en 56. Nu nog de baby Link!
NYC die pakjes van organics for kids zijn geweldig. Die eerste met gekleurde vogeltjes heb ik gekocht als eerste pakje voor mijn baby (morgen uitgerekend).

Helaas vallen al die pakjes echt mega groot. De kleinste maat is minstens maat 62.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven