Werk & Studie alle pijlers

licht/ makelijk werk

21-05-2015 19:40 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben opzoek naar een baantje dat niet te fysiek zwaar is , maar wel lekker verdient. ik heb een paar maanden in de horeca gewerkt en uiteindelijk was ik zo uitgeput van al dat staan en late werken dat ik een maand lang om de dag liep te kotsen en dacht dat ik ging flauwvallen.

nu ben ik erg bang om ergens te gaan solliciteren en dat er weer het zelfde gebeurt ( want het is erg beschamend als je op je werk loopt te kotsen). wat zijn baantjes wat niet te fysiek zwaar is , maar wel leuk is en redelijk verdient?

ps. ik ben 18 jaar
Jemig, wat een overbodig gebitch weer

TO, ik zou even hb laten bepalen bij de huisarts.
quote:Miss.Innuendo schreef op 21 mei 2015 @ 20:09:

[...]

Ja, maar het moet wel lekker betalen graag he.....zonder dat je er eigenlijk iets voor hoeft te doen uiteraard.

TO moet maar gewoon lekker onder aan de ladder beginnen, net als iedereen.

Tussen mijn 12e en 14e bracht ik 2 keer in de week de lokale kranten rond. Verdiende helemaal niks maar het was hard werken. Eerst alle kranten folders in elkaar vouwen, dan tien keer op en neer fietsen omdat ik niet alles in 1 keer meekreeg. Dat verdiende een paar gulden.

Daarna 3 jaar manusje van alles geweest in de buurtsuper. 2 avonden in de week en de hele zaterdag. Verdiende wel wat beter: 5 gulden per uur. En ik hoefde er niet voor door de regen.

Daarna nog een blauwe maandag een bijbaan bij Kruidvat gehad. Vreselijk
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 mei 2015 @ 20:12:

Jemig, wat een overbodig gebitch weer

TO, ik zou even hb laten bepalen bij de huisarts.Ben ik mee eens. Het zou best kunnen dat TO wat onder de leden heeft!
quote:theamuts schreef op 21 mei 2015 @ 20:17:

[...]

Ben ik mee eens. Het zou best kunnen dat TO wat onder de leden heeft!Precies. TO zit zowel in de risicogroep voor bloedarmoede als voor een lage bloeddruk. Meten is weten
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 mei 2015 @ 20:19:

[...]

Precies. TO zit zowel in de risicogroep voor bloedarmoede als voor een lage bloeddruk. Meten is weten En anders praten we haar hier wel een of ander kwaaltje aan. Zijn we goed in.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Of het is gewoon een luie werkschuwe puber
quote:theamuts schreef op 21 mei 2015 @ 20:17:

[...]

Ben ik mee eens. Het zou best kunnen dat TO wat onder de leden heeft!Ik denk dat ze op de oneven dagen van de week zwanger is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dus een meisje van achttien geeft steeds over en heeft steeds het gevoel dat ze flauw gaat vallen en dan is ze werkschuw?

En, hoe bevalt het om lekker mee te mekkeren met de bitchende kudde?
Minder drinken tijdens het werken dan wordt je ook niet zo misselijk.

Licht ongeschoold werk verdient niet goed. Heb een diploma? Ongeveer vanaf VMBO theoretisch zou je callcenter werk en eenvoudig administratief werk kunnen proberen bijv via een uitzendbureau.

Kun je een heftruck rijden? Op een karretje zitten is ook niet zwaar zolang je niet zwaar hoeft te tillen.

Stekjes steken (bijv in een kas) is licht werk, ook montagewerk niet aan de lopende band is licht werk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 mei 2015 @ 20:24:

Dus een meisje van achttien geeft steeds over en heeft steeds het gevoel dat ze flauw gaat vallen en dan is ze werkschuw?

En, hoe bevalt het om lekker mee te mekkeren met de bitchende kudde?

Oh ik ben een einzelmekkeraar, heb geen kudde nodig.

Joh, ze zal een vader en een moeder hebben die haar naar de dokter kunnen sturen, daar heeft ze jou niet voor nodig. En als je op zoek moet naar een makkelijk baantje omdat je bang bent dat je moet kotsen dan heb je een psychiater nodig.
Ik zou ook even langs de huisarts gaan om je bloed te laten nakijken. Je bent 18, je zou dit toch gewoon moeten kunnen. B12, D, Foliumzuur, HB e.d.

Sterkte
In Noorwegen liggen die baantjes voor het oprapen.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 mei 2015 @ 20:24:

En, hoe bevalt het om lekker mee te mekkeren met de bitchende kudde?Ze geeft om de dag over. Lijkt me stug dat ze om de dag last heeft van tekorten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 mei 2015 @ 20:31:

[...]

Ze geeft om de dag over. Lijkt me stug dat ze om de dag last heeft van tekorten.Een laag hb geeft een uitputtingsgevoel waar een deel van de mensen misselijk van wordt en van over moet geven. Idem voor lage bloeddruk. Dat hoeft niet elke dag te zijn.
Rare reacties.

Schoonmaakwerk

In een winkel

Callcenter

Taxichauffeur als je je rijbewijs hebt
Pfff, als ik vroeger zei dat ik ziek was kreeg ik gewoon een schop onder m'n hol van mijn moeder.

En daar ben ik haar achteraf dankbaar voor. Alleen met hard werken bereik je iets. Voor niets gaat de zon op, voor al het andere moet je je inspannen.

Als je al misselijk wordt van een dagje op je benen staan, dan gaat dit meisje nog een zwaar leven tegemoet.
quote:viva-amber schreef op 21 mei 2015 @ 20:26:

Minder drinken tijdens het werken dan wordt je ook niet zo misselijk.

Licht ongeschoold werk verdient niet goed. Heb een diploma? Ongeveer vanaf VMBO theoretisch zou je callcenter werk en eenvoudig administratief werk kunnen proberen bijv via een uitzendbureau.

Kun je een heftruck rijden? Op een karretje zitten is ook niet zwaar zolang je niet zwaar hoeft te tillen.

Stekjes steken (bijv in een kas) is licht werk, ook montagewerk niet aan de lopende band is licht werk.

Waarom denigerend tegenover vmbo?

Ik heb na mijn vmbo theoretisch een opleiding gevolgd waar ik goed werk in kon vinden en goed betaald kreeg.
quote:Miss.Innuendo schreef op 21 mei 2015 @ 20:03:

[...]

Welkom bij de jeugd van tegenwoordig. Die vinden nogal snel dat ze hard moeten werken.Ho ho ho! Ik ben ook de jeugd van tegenwoordig. Laten we even niet iedereen over een kam scheren. TO is gewoon niets gewend.
I open at the close
quote:Summerdance schreef op 21 mei 2015 @ 20:11:

Een puber met ruggengraat en doorzettingsvermogen worden tegenwoordig niet meer gemaakt hè?

Wordt nog wat als TO zo echt aan het werk moet

Ik herken dergelijke reacties echt niet. Nou hoor ik misschien niet echt meer tot de JVT, maar vanaf mijn 12e had ik een bijbaantje om mijn eigen uitgaven te bekostigen. Zelfde geldt voor de meeste van mijn vrienden, inclusief degenen wiens ouders het meeste of alles betaalde. Ook toen ik als student op mijzelf ging wonen, heb ik altijd gewerkt om alles te kunnen bekostigen en ik ben afgestudeerd zonder schulden. (zo teruglezend klinkt het een beetje als borstklopperij; zo bedoel ik het niet. Ik vond het juist heel normaal)

Als ik nu kijk naar mijn jongere zus en broer en hun vrienden, hebben ook zij allemaal een baan om zo voor zichzelf te kunnen betalen. Mijn zusje loopt bijvoorbeeld vijf dagen in de week stage, en heeft daarnaast haar bijbaan niet opgegeven waar ze ook nog twee avonden en een weekenddag heengaat. Tel daar haar schoolwerk bij op. Ik vind dat niet getuigen van luiheid of gebrek aan doorzettingsvermogen. En zoals ik zei, zij is geen uitzondering in mijn omgeving.

Ik vraag mij dus iedere keer af waar jullie die luie JVT toch zien.

Wat betreft TO, ik denk dat het eerder gegeven huisartsbezoek niet eens zo verkeerd is. Lichamelijk of psychisch, een dergelijke reactie is niet gezond.
quote:Gloepje schreef op 21 mei 2015 @ 20:38:

[...]

Ho ho ho! Ik ben ook de jeugd van tegenwoordig. Laten we even niet iedereen over een kam scheren. TO is gewoon niets gewend.

Excuus, dat was inderdaad te generaliserend.

Maar het is wel een beetje de tendens tegenwoordig hoor
Er staat niet denigrerends over het VMBO...ik weet uit ervaring dat je met een ongeveer MAVO/VMBO-T al in de administratie kunt werken.

Blijkbaar lees je iets anders in mijn post door een gebrek aan zelfvertrouwen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 mei 2015 @ 20:19:

[...]

Precies. TO zit zowel in de risicogroep voor bloedarmoede als voor een lage bloeddruk. Meten is weten Ze zit in de risicogroep want???
quote:muurbloempje66 schreef op 21 mei 2015 @ 20:35:

Rare reacties.

Schoonmaakwerk

In een winkel

Callcenter

Taxichauffeur als je je rijbewijs hebtOh ja, want in de schoonmaak of winkel hoef je niet hard te werken. En taxichauffeur wordt je niet zo makkelijk met alleen een rijbewijs.
quote:mary57 schreef op 21 mei 2015 @ 20:41:

[...]

Ze zit in de risicogroep want???

Puber

Die hebben het altijd héééééééééél zwaar, je weet tog
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 21 mei 2015 @ 20:43:

[...]

Puber

Die hebben het altijd héééééééééél zwaar, je weet tog https://www.youtube.com/watch?v=AVYGm6l48u8

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven