Als au-pair naar Australie, tips?

15-01-2015 21:50 9 berichten
Beste dames,

Over ongeveer twee maanden ben ik klaar met mijn studie en wil ik voor 3/4 maanden naar Australie gaan, om daar als au-pair bij een gezin te wonen en werken.

Dat ik ga, staat al helemaal vast. De periode dat ik ga, is ook al zo goed als zeker: tussen maart en september.

Zoals jullie denk ik wel weten zijn de seizoenen in Australie andersom in vergelijking met Nederland. In april/mei is het daar dus herfst en in juni begint de winter.

Ik zal eerlijk zijn: ik ga naar Australië voor de super mooie natuur, de mooie ervaring etc, maar mooi weer is natuurlijk wel leuk meegenomen! ;)

Melbourne schijnt een hele leuke, hippe stad te zijn, maar het ligt erg zuidelijk en is in de Australische winter best koud: temperaturen van gem. 7 - 17 graden.

Brisbane ligt noordelijker en is dus veel aangenamer.

Wat mijn vraag aan jullie was; hebben jullie ervaringen met Australië? Voor welke plaats zouden jullie kiezen en waarom?

Andere tips voor Australie zijn ook van harte welkom!

Alvast bedankt.

Larah

Ps. Kleine plaatsjes in de outback van Australie hebben sowieso m'n voorkeur niet, ik hou er van om zo ergens te kunnen zijn als het nodig is. Een suburb van een grote stad zou wel bij mij passen.

Welke stad?

Totaal aantal stemmen: 2

Perth Geen stemmen
Brisbane Geen stemmen
Sydney (100%)
Melbourne Geen stemmen
Cairns Geen stemmen
Iets anders nml.. Geen stemmen
Ik vraag me eerder af of je als au-pair wel voor 3 of 4 maanden een gezin vindt? Meestal is het toch voor een (school) jaar?

Was bij mij tenminste wel zo.

Wel gaaf Australië. Ik weet zelf niets van Australië dus van mij helaas geen tips.
Alle reacties Link kopieren
Geen enkele ervaring met au-pairs. Maar wel

Met Australië. Ben saar in mijn eentje heen geweest en vond Sydney geweldig. Leuker dan al het andere.

Grote stad. Van alles te zien en te beleven. Vanuit mijn hostel was de haven goed aan te lopen.

Theaters. Met de bus naar het strand.

Ik ben meer op mezelf, dus heb niet veel contact gezocht, maar je kunt er heel

makkelijk contact maken met andere mensen. Heel veel toeristen/backpackers.

Brisbane kan ook leuk zijn, maar daar sliep ik bij familie, dus zat ik echt buiten de stad.

Melbourne vond ik als stad mwah en was echt koud in juli (ik ging weg uit NL tijdens het hittegolf en kwam met een graad of 5 aan in Melbourne, best jammer).

Carine is natuurlijk de meeste kans op lekker weer, maar dat vond ik niet echt mijn plek.
Ik denk niet dat je voor 3-4 maanden een gezin vind in Australië. Meestal zoeken gezinnen daar een aupair voor minimaal 6 maanden.

OT, Sydney is echt wauw!!!
Brisbane
Bedankt voor de reacties.

Ik dacht eerst ook dat het moeilijk zou zijn om een gezin te vinden voor 3/4 maanden, maar dat valt nog reuze mee! Er zijn er genoeg waarbij dat juist wel uit komt
Melbourne als stad zou echt mijn voorkeur hebben, ik heb daar een maand als au pair gezeten in juni/juli maar het was wel "winter", hoewel ik het een winter voor watjes vond. Heb zelfs nog gesurfd. Melbourne is zo'n leuke stad!! Maar, als je toch voor de zon, zee, beach wilt gaan zou ik Brisbane of Sydney kiezen. Ik ken een paar geweldig leuke verhalen van au pairs! Persoonlijk zou ik dan voor Sydney gaan, voor het "echte" Australie "sydney-sider" gevoel.

Maar ook; uiteindelijk maakt het niet eens zo veel uit waar je zit (als het idd maar wel een wat grotere stad is), het gaat erom dat je een leuk gezin hebt en kans hebt andere meiden/jongens te leren kennen. Ik denk dat elke grote stad wel een goed au pair netwerk heeft, maar Sydney te grootste.

Ik neem aan dat je na het au-pairen wilt gaan reizen? Dus dan kun je alle andere steden ook leren kennen!
Je zei dat het reuze meeviel om een gezin voor 3/4 maanden te vinden maar mag ik weten hoe je dat hebt gevonden?
Ik zou sowieso niet op één vaste plaats gaan zitten en pas in oktober vertrekken t/m maart ofzo.

Sydney is erg gaaf, Cairns mag je niet missen etc. Ga gewoon lekker rondreizen en probeer af en toe 'n bij 'n boer te werken als het eind van je bankrekening in zicht komt.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven