Welke soort vis is dit?

28-05-2015 20:07 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter ging spelen bij een vriendinnetje en kreeg 4 visjes mee naar huis. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik weet niet wat voor soort visjes het zijn en hoe we ze dus moeten verzorgen. Ze zijn ieniemini en een beetje oranje-doorzichtig. Hieronder twee linkjes met (wazige) foto!

http://imgur.com/HWmrLOe

http://imgur.com/HoTHd8o
Ik zou ze in de schuur bakken, vislucht blijft lang hangen in huis.
quote:Vl43inder schreef op 28 mei 2015 @ 20:16:

De ouders van vriendinnetje bellen om te vragen en ze heel hartelijk (NOT) te bedanken.Nou inderdaad. Mafketels.
quote:alinea schreef op 28 mei 2015 @ 20:37:

Vind het maar raar.. Zo ga je niet met levende wezens om. Zo leer je je kinderen toch niet hoe je dieren moet houden.

Je leest je eerst in dan koop je benodigdheden, ga je namen bedenken laat je je aquarium een paar weken inwerken en dan kunnen er pas vissen in, je kan ze niet in een bak met water gooien, ook gezellig morgen dooie guppys...

+1

Heel raar van die ouders, en ik zou ze ook zeker terugbrengen. Dieren zouden nooit een impulsaankoop/-krijgertje moeten zijn waarover je daarna eens gaat nadenken, of het nou vissen of katten zijn.
Tjezus, wat vals
Wij zitten hier met iets gelijkaardigs: ineens drie goudvissen. Ze hebben eerst drie dagen uit noodzaak in een vaas gezeten. Ging prima. Gisteren zijn we een aquarium gaan kopen. Vandaag zijn er 2 gestorven. En ja, ik had mij ook graag ingelezen, maar het was nu zo. Ik lees nu dus op vissensites dat zo'n aquarium een week of 2 moet staan vooraleer er een vis in mag. Blijf het wel vreemd vinden dat ze in die vaas wel overleefden (of toch drie dagen, maar kan toch geen toeval zijn dat ze stierven eens ze in dat aquarium zaten).
quote:Star schreef op 28 mei 2015 @ 21:23:

[...]

Nou inderdaad. Mafketels.Lekker zo een maand voor de zomervakantie, kan je gelijk oppas zoeken..
quote:sterrenregen schreef op 28 mei 2015 @ 21:02:

oke dan geen honderden per keer maar op zijn meest 70, ook al een hele hoop vis

https://www.visaquarium.nl/a/Guppies-zi ... endenKlopt, dat KAN wel maar ik heb ook wel eens worpen van "MAAR" rond de 20 gehad......kan heel erg wisselen. (En eerlijk; voor zo ver je ze tellen kan, echt net geboren zijn ze zo klein en snel.....)
Volgens mij eten ze hun jongen op. Ik had ze ook vroeger. Leuke beestjes.
quote:vergrootglas schreef op 28 mei 2015 @ 21:50:

Volgens mij eten ze hun jongen op. Ik had ze ook vroeger. Leuke beestjes.
Inderdaad baby guppies! Ik heb ze ooit gefokt . Erg leuk om af te wachten wat voor kleuren ze zullen krijgen. Misschien mosterd maar: Een bak van 21 graden volstaat (meestal dus kamertemp, maar let op in de winter), bij voorkeur een aquariumpje met pompje en mooie plantjes, maar een rechthoekige bak met wat kiezels en regelmatige verschoning + bosje takjes werkt ook prima. Het zijn stevige visjes. Gaat heus niet zomaar dood .

Ze krijgen wel veel jongen en als het er meer zijn dan ze kunnen opeten kun je de plaatselijke dierenwinkel vragen of je daar gratis wat mag komen deponeren.
De grootste "worp" hier ooit was 36 gupjes uit 1 vis. Dat was dan ook wel een jumbo moeder. Mega grote gup. Ze krijgen meer babies naarmate ze ouder worden.
quote:the4ofus schreef op 28 mei 2015 @ 21:35:

Wij zitten hier met iets gelijkaardigs: ineens drie goudvissen. Ze hebben eerst drie dagen uit noodzaak in een vaas gezeten. Ging prima. Gisteren zijn we een aquarium gaan kopen. Vandaag zijn er 2 gestorven. En ja, ik had mij ook graag ingelezen, maar het was nu zo. Ik lees nu dus op vissensites dat zo'n aquarium een week of 2 moet staan vooraleer er een vis in mag. Blijf het wel vreemd vinden dat ze in die vaas wel overleefden (of toch drie dagen, maar kan toch geen toeval zijn dat ze stierven eens ze in dat aquarium zaten).

Had je alles wel heel goed afgespoeld? Het is waar dat een echt aquarium de tijd moet krijgen een balans op te bouwen. Het is een mini ecosysteem. Als je er direct vissen in gooit krijg je afvalstoffen en kan de boel ontregelt raken. Echter verwacht je dat niet binnen een week of 1.5. De afvalstoffen moeten dan eerst opbouwen.

Hoe groot is het aquarium? Goudvissen zijn nmlk wel enorme vervuilers. Hoe groter de bak, des te langzamer de concentratie afvalstoffen opbouwt. Ik denk eerder dat je goudvissen zijn vergiftigd door iets wat niet goed is gespoeld. Bijvoorbeeld de inhoud van de filter (watjes). Of de binnenkant van de bak voordat je hem vult met water.
quote:Ephina schreef op 29 mei 2015 @ 00:48:

[...]

Had je alles wel heel goed afgespoeld? Het is waar dat een echt aquarium de tijd moet krijgen een balans op te bouwen. Het is een mini ecosysteem. Als je er direct vissen in gooit krijg je afvalstoffen en kan de boel ontregelt raken. Echter verwacht je dat niet binnen een week of 1.5. De afvalstoffen moeten dan eerst opbouwen.

Hoe groot is het aquarium? Goudvissen zijn nmlk wel enorme vervuilers. Hoe groter de bak, des te langzamer de concentratie afvalstoffen opbouwt. Ik denk eerder dat je goudvissen zijn vergiftigd door iets wat niet goed is gespoeld. Bijvoorbeeld de inhoud van de filter (watjes). Of de binnenkant van de bak voordat je hem vult met water.

Het zal dat afspoelen zijn. Die filter heb ik inderdaad niet heel nauwkeurig afgespoeld. En dat kan zo snel effect hebben? Ik dacht misschien dat het ook nog iets met zuurstofgebrek was, maar het pompje van de filter staat gericht op het wateroppervlakte dus dat beweegt en ik lees dat zuurstof dan redelijk ok moet zijn.

En ze (nou, nu is er nog maar eentje) zijn inderdaad ontzettend vuil. Dat water is gewoon meteen troebel. Lijkt mij ook niet heel normaal. Ik had als kind lang een goudvis (gewoon in een kom- niks met filters en zo) en ik kan mij niet herinneren dat dat zo snel zo vies werd.
Dat troebel worden ligt waarschijnlijk niet aan je vis . 1 goudvis in een aquarium kan niet zo snel zo veel poepen Haha. Had je de kiezels goed afgespoeld? Die maken het water heel snel troebel omdat er veel gruis tussen zit. Als het na het spoelen nog maar een beetje troebel is haalt je filter dat laatste gruis er wel uit of daalt het neer na een dag.

Ja, vergiftiging kan enorm snel gaan. Zuurstof gebrek zal het echt niet zijn met vers water. Het is echt heel belangrijk om alles heel goed af te spoelen bij een nieuw aquarium. Juist omdat je niet altijd weet waar wel en waar geen schadelijke stoffen op zullen zitten.
We zijn gisteren naar de dierenwinkel geweest en hebben alle benodigde spullen gekocht. We hebben er nu officieel 4 nieuwe huisgenootjes bij. Onze eigen bubbel guppies! Meneer Zeebaars, Gill, Oona en Molly

Bedankt voor alle reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven