Zwanger na MAP?????

02-06-2015 19:55 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal...

Vorige week zondag heb ik de morningafter-pil genomen nadat ik die nacht/ochtend onveillige seks heb gehad(binnen 24 uur sowieso).

Ik had pas aankomende zondag weer ongesteld moeten worden.. Gisterochtend had ik wat bruin bloedverlies.. Wat krampen en toen werd het heel helderrood. Ik maak mezelf helemaal gek door te denken dat dit toch een innesteling kan zijn.. Ik voel me raar maar t kan ook in mn hoofd zitten.. Vanmiddag ook nog wat bloedverlies gehad(vannacht juist helemaal niks) en nu ook al weer even niets..

Ik weet dat de MAP met je lichaam kan rommelen maar is er iemand die dit herkend en toch zwanger bleek te zijn?
Kans op zwangerschap is klein, maar doe voor de zekerheid gewoon een test over een paar dagen.
Ja natuurlijk, er is altijd wel iemand. Maar de kans dat jij zwanger bent is heel klein.
Er is een kans dat je zwanger bent ja. Vanwege de betrouwbaarheid van 'slechts' 95% wordt de MAP niet aangeboden als standaard anti-conceptie middel.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de MAP je cyclus behoorlijk in de war kan schoppen. Je kun je menstruatie eerder krijgen, maar ook later. Tussentijdse bloedingen zijn ook niet heel vreemd.

Er wordt altijd aangeraden om een zwangerschapstest te doen op de dag dat je je menstruatie verwacht.
(Dit staat ook allemaal in de bijsluiter trouwens. Heb je die wel gelezen?)
Je bloedt. Nee je bent niet zwanger .
quote:Feeksje1977 schreef op 02 juni 2015 @ 20:02:

Je bloedt. Nee je bent niet zwanger .Onzin...
Jawel, Ik zit mezelf gewoon gek te maken door alles wat je leest op het internet..
Klinkt gewoon alsof de MAP zijn werk heeft gedaan.
quote:voogel schreef op 02 juni 2015 @ 20:02:

(Dit staat ook allemaal in de bijsluiter trouwens. Heb je die wel gelezen?)Welnee joh, dat leest toch niemand? Waarom zit dat vodje papier er eigenlijk bij
Ik heb ooit de MAP geslikt en werd een dag of wat later ongesteld, voor een maand of 2. Het is al wel een jaartje of 15 geleden dus wie weet is er wel wat veranderd inmiddels.
quote:bam1984 schreef op 02 juni 2015 @ 20:04:

[...]

Onzin...

Hoezo?

Het is nogal normaal om na de map een bloeding te hebben die misschien even wat anders verloopt dan normaal.

Ze heeft een MAP genomen en bloedt, ik zie in mijn glazen bol duidelijk dat ze niet zwanger is.

Roepen dat ze wel zwanger is pas onzin.
Heb 1x eerder de MAP gebruikt en kan mij niet heugen dat mijn menstruatie toen anders verliep.. Kan dus altijd anders zijn.

Weet dat de kans op zwangerschap klein is. Was gewoon nieuwschierig of dat er iemand zich hier toch in herkend
Feeksje de kans dat ze zwanger is is inderdaad heel klein maar dat ze bloedt garandeert niet dat het niet zo is.
Ik had geen bloedverlies, was wel zwanger ondanks gebruik MAP
Ik werd ook een aantal dagen na het slikken van de MAP ongesteld. Volgens mij hoort dat zo.
quote:Feeksje1977 schreef op 02 juni 2015 @ 20:13:

[...]

Hoezo?

Het is nogal normaal om na de map een bloeding te hebben die misschien even wat anders verloopt dan normaal.

Ze heeft een MAP genomen en bloedt, ik zie in mijn glazen bol duidelijk dat ze niet zwanger is.

Roepen dat ze wel zwanger is pas onzin.Dat je bloed verliest wil niet per definitie zeggen dat je niet zwanger bent... Losstaand van het gebruik van de MAP.
quote:Bloontje8 schreef op 02 juni 2015 @ 20:20:

Heb 1x eerder de MAP gebruikt Zou het dan niet verstandiger zijn om eens condooms te gaan gebruiken en/of pil? Het is geen snoepje wat je maar inneemt omdat je onveilige seks hebt gehad, het is een bak hormonen die ineens je lijf in wordt gegooid.
SilverShadow.. Dat het geen snoepje is ben ik me heus wel van bewust. Ik ben aan de pil maar ik was m de afgelopen maand een aantal keer vergeten.
En als je de pil al een paar keer bent vergeten heb je ALSNOG onbeschermde seks? Dan ben je je er dus niet van bewust.

Ook al eens op soa's laten testen?
Op soa's laten testen? Zou niet weten hoezo als ik seks met mijn vriend heb?

Ja stom geweest na een erg gezellig avondje.. Maar daar ging mn vraag verder niet over.
Mijn ervaring: een aantal keren de MAP moeten slikken, nooit zwanger geraakt (niet na de MAP tenminste). Mijn cyclus raakte er wel altijd behoorlijk van in de war.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven