Behangen over spachtelputz
maandag 8 juni 2015 om 09:52
maandag 8 juni 2015 om 10:17
maandag 8 juni 2015 om 10:56
Dat ligt eraan. Plak er een stuk behang op, dan weet je het. En plak er een stuk stotend naast, zodat je zeker weet dat het goed aansluit en geen bobbelende naad geeft.
En behang met relief verdraagt een wat minder strakke ondergrond dan glad of hoogglans behang.
En behang met relief verdraagt een wat minder strakke ondergrond dan glad of hoogglans behang.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 8 juni 2015 om 11:07
Op een rol zit meestal 10 meter. Dat is vaak drie keer de kamerhoogte (let op patroon) plus nog een stuk. Dat stuk kan je gebruiken om te experimenteren.
Normaal kan je behang er heel makkelijk weer aftrekken, eventueel nat maken. Maar ik heb weleens behang gehad wat een soort papiermaché achterliet (van een respectabel merk overigens) dus in dat geval moet je hard werken om het los te krijgen en daarna schilderen.
Normaal kan je behang er heel makkelijk weer aftrekken, eventueel nat maken. Maar ik heb weleens behang gehad wat een soort papiermaché achterliet (van een respectabel merk overigens) dus in dat geval moet je hard werken om het los te krijgen en daarna schilderen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 8 juni 2015 om 11:17
Je zal de spikkels er doorheen gaan zien.
Zonde van je behang.
Je kan idd proberen het glad te schuren. Dit geeft wel enorm veel stof door je huis en dat ga je nog daaaagen vinden.
Zorg dus dat je je spullen goed afdekt, plak kieren van de deuren af. Leg een handdoek voor de deuren ( ook boven! )
Anders idd stucen.
Zonde van je behang.
Je kan idd proberen het glad te schuren. Dit geeft wel enorm veel stof door je huis en dat ga je nog daaaagen vinden.
Zorg dus dat je je spullen goed afdekt, plak kieren van de deuren af. Leg een handdoek voor de deuren ( ook boven! )
Anders idd stucen.
maandag 8 juni 2015 om 12:53
Spachtelputz heeft bultjes en dalen. Bultjes krijg je weg door te schuren (bandschuurmachine met stofafzuiging), daarna zul je waarschijnlijk de dalen moeten vullen. Wordt wel een behoorlijke klus, alternatief is stucen (kwaliteit behangklaar, hoeft dus niet spiegelglad te zijn) of er een gipsplaat voor te zetten en daarover te behangen. (eerst voorstrijken).
Rechtstreeks op spachtelputz behangen is geen goed plan: de structuur komt door je behang en de hechting wordt ook een probleem.
Rechtstreeks op spachtelputz behangen is geen goed plan: de structuur komt door je behang en de hechting wordt ook een probleem.
maandag 8 juni 2015 om 13:02
quote:O.L.L.A schreef op 08 juni 2015 @ 12:57:
Ik heb het ooit met zwaar schuurpapier gedaan. Met de schuurmachine krijg je deuken in je muur, dat krijg je nooit gelijk.
Hmm....
Ik heb wel goede ervaringen met een schuurmachine eigenlijk.
Geen deuken, maar je schuurt de oneffenheden er wel mee weg.
Ik denk alleen dat met spuitwerk het een pittige klus zal zijn om alle bobbeltjes goed weg te schuren.
Ik heb het ooit met zwaar schuurpapier gedaan. Met de schuurmachine krijg je deuken in je muur, dat krijg je nooit gelijk.
Hmm....
Ik heb wel goede ervaringen met een schuurmachine eigenlijk.
Geen deuken, maar je schuurt de oneffenheden er wel mee weg.
Ik denk alleen dat met spuitwerk het een pittige klus zal zijn om alle bobbeltjes goed weg te schuren.
maandag 8 juni 2015 om 13:11
maandag 8 juni 2015 om 15:06