Toch Samsung naar Iphone?

09-06-2015 11:43 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met de overstap van een Samsung telefoon naar een Iphone? Al van begin af aan een Samsung gehad. Alleen nu merk ik vaak dat het microfoontje uitvalsverschijnselen heeft. Nu is het zo dat ik toe ben aan het verlengen van mijn abonement en kan ik een Iphone als actie krijgen voor een lager bedrag.

Verder ben ik zeer tevreden over mijn Samsung telefoons en systeems. Dus benieuwd naar jullie ervaringen en meningen....
Een vriendin van me heeft de switch gemaakt. Ze is erg tevreden met de iPhone na enkele Samsungs gehad te hebben die allemaal traag werden na verloop van tijd, vast liepen of kuren kregen.

Oeps, die duivel was tussen haakjes de Iphone 6 haha

Ik ben jaren geleden overgestapt van HTC (ook Android) naar iPhone. Beviel me meer dan uitstekend, en sindsdien ook geen ander merk meer gehad.

Alleen de overstap was gedoe. Nu begreep ik gisteren dat in iOS 9 (dat binnen enkele maanden uit komt) een soort overstap-tool zit. Dus daar zou ik op wachten als het kan.
Ja van galaxy s3 naar iPhone 5s. Bevalt me prima! Geen gezeur meer met lege accu's halverwege de dag en het geluid is kraakhelder. Moet zeggen dat ik al jaren een iPad heb en dus wel gewend was aan iOS.

Enige wat ik in t begin een beetje miste was dat je bij Android je telefoon helemaal custom made kan maken, dus apps indelen, widgets plaatsen etc. Maar dat went en ik vind m'n telefoon nu een stuk rustiger. Heb ook niet meer continu de neiging om al m'n widgets af te lezen. En dat is echt fijn!
Oh en ik dacht dat ik het led-lampje enorm zou gaan missen als signaal dat ik een nieuw bericht heb maar wat is het fijn dat iphone dat niet heeft!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Had een samsung Galaxy 4 besteld na 2 jaar een iPhone 3 te hebben gebruikt.. Maar ik kon er totaal niet aan wennen. Ik vond hem vrij chaotisch en het toestel had al technische mankementen. Viel snel uit, etc.

Toen heb ik hem omgeruild voor een iPhone 4 s (8gb) maar die heeft eigenlijk ook kuren. Ik denk eerlijk gezegd dat dit daarom aan de webshop lag waar ik het besteld had. Toch ligt mijn voorkeur weer bij een iPhone want de gebruiksvriendelijk is gewoon hoog (voor mij dan) en degelijke kwaliteit.
Ik heb 2 Samsungs gehad voor ik overstapte naar een iPhone. Beide Samsungs begonnen na een half jaar al trager te worden en na een jaar was ik die toestellen wel zat. Bovendien liepen de Samsungs regelmatig vast en stonden er veel teveel meuk-apps van Samsung zelf op. Nu sinds 1,5 jaar een iPhone 5S en ik ben er dolblij mee. Het enige wat ik fijner vond aan de Samsung was het woordenboek als ik een bericht moest typen. Maar dat was ook echt het enige. Voor mij geen Samsung meer, mijn volgende telefoon zal ook zeker weer een iPhone zijn. Maar ik heb nog helemaal geen behoefte aan een nieuwe, wat ik anders altijd wel had.
De switch naar iPhone is vele malen makkelijker dan de switch (of beter gezegd, de enorme stap terug) naar Android.

Echt waar.
Ik kan juist niet wennen aan alle iTrubbel. Ik ben na jaren Samsung nog steeds heel blij met de overstap naar Sony!
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
quote:_Vogeltje_ schreef op 09 juni 2015 @ 16:51:

Ik kan juist niet wennen aan alle iTrubbel. Ik ben na jaren Samsung nog steeds heel blij met de overstap naar Sony!Heb je dan een iPhone gehad? En zo ja, wat voor "trubbel" had je daar dan mee?
quote:zomersterre80 schreef op 09 juni 2015 @ 12:13:

Oh en ik dacht dat ik het led-lampje enorm zou gaan missen als signaal dat ik een nieuw bericht heb maar wat is het fijn dat iphone dat niet heeft!Dat Led-lampje kan je natuurlijk ook gewoon optioneel aan en uitzetten, bij zowel Samsung als iPhone
quote:pamelacourson schreef op 09 juni 2015 @ 17:04:

[...]

Heb je dan een iPhone gehad? En zo ja, wat voor "trubbel" had je daar dan mee?Nee, zelf niet, maar vriendlief heeft een iPhone, iPad en iMac. Als ik op zijn computer iets moet zoeken ben ik meteen verdwaald in een wirwar van onlogische mappen. Bij iPhone en iPad mis ik onder anderen het standaard terug-knopje, zoals die wel in Android-telefoons zit. Wellicht zou ik er aan wennen als ik constant apple-apparaten zou gebruiken in plaats van af en toe, maar daarnaast ben ik heel blij met het grote beeldscherm van mijn Sony en is de camera super. Alleen bij weinig licht overtreft een iPhone-camera die van een Xperia, al schijnt dat in de latere Xperia-modellen te zijn verholpen.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
quote:_Vogeltje_ schreef op 09 juni 2015 @ 17:46:

[...]

Nee, zelf niet, maar vriendlief heeft een iPhone, iPad en iMac. Als ik op zijn computer iets moet zoeken ben ik meteen verdwaald in een wirwar van onlogische mappen. Bij iPhone en iPad mis ik onder anderen het standaard terug-knopje, zoals die wel in Android-telefoons zit. Wellicht zou ik er aan wennen als ik constant apple-apparaten zou gebruiken in plaats van af en toe, maar daarnaast ben ik heel blij met het grote beeldscherm van mijn Sony en is de camera super. Alleen bij weinig licht overtreft een iPhone-camera die van een Xperia, al schijnt dat in de latere Xperia-modellen te zijn verholpen.Dat is inderdaad gewoon een kwestie van even wennen. Ik vond bij de Samsung dat terugknopje juist vervelend, omdat ik het altijd per ongeluk indrukte.
quote:_Vogeltje_ schreef op 09 juni 2015 @ 17:46:

[...]

Nee, zelf niet, maar vriendlief heeft een iPhone, iPad en iMac. Als ik op zijn computer iets moet zoeken ben ik meteen verdwaald in een wirwar van onlogische mappen. Bij iPhone en iPad mis ik onder anderen het standaard terug-knopje, zoals die wel in Android-telefoons zit. Wellicht zou ik er aan wennen als ik constant apple-apparaten zou gebruiken in plaats van af en toe, maar daarnaast ben ik heel blij met het grote beeldscherm van mijn Sony en is de camera super. Alleen bij weinig licht overtreft een iPhone-camera die van een Xperia, al schijnt dat in de latere Xperia-modellen te zijn verholpen.Ik moest daar ook aan wennen toen ik van HTC naar iPhone ging. Het is niet zo dat je bij iPhone alleen met de home knop terug kunt. Elke app heeft vaak links boven een stapje terug, of je kan met je vinger over het scherm vegen van links naar rechts om terug te gaan. Het is een kwestie van wennen, maar ik moet zeggen dat dat bij mij heel snel ging. Ik ga nooit meer terug naar Android

quote:fruithagelll schreef op 09 juni 2015 @ 17:08:

[...]

Dat Led-lampje kan je natuurlijk ook gewoon optioneel aan en uitzetten, bij zowel Samsung als iPhone Huh? Mijn iPhone heeft geen led-lampje voorop hoor!
quote:zomersterre80 schreef op 09 juni 2015 @ 20:05:

[...]

Huh? Mijn iPhone heeft geen led-lampje voorop hoor!Je kan instellen dat de camera flitser flitst wanneer je een berichtje krijgt. Er is idd geen lampje voor op het toestel

quote:kadanz schreef op 09 juni 2015 @ 15:00:

De switch naar iPhone is vele malen makkelijker dan de switch (of beter gezegd, de enorme stap terug) naar Android.

Echt waar.Dit.
quote:JeMappelle schreef op 09 juni 2015 @ 20:12:

[...]

Je kan instellen dat de camera flitser flitst wanneer je een berichtje krijgt. Er is idd geen lampje voor op het toestel

Oh ja dat klopt. Heb ik eens geprobeerd maar het lijkt net of je telefoon dan opstijgt. Wat een zenuwenlampje!

Nee ik vind t echt prima nu zonder led.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven