Wat voor afspraken hebben jullie?

12-06-2015 11:26 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vaak genoeg mopperen mensen over de partner. Wij hebben de kortste route gekozen; we maken er afspraken over.

Tijdens het dweilen heeft hij 2 keuzes.

Wegwezen of de tv/PlayStation aan voeten op de bank of tafel en zitten blijven.

Alles wat op de bovenste plank van de koelkast staat afblijven. Geregeld gebeurd dat hij iets op at wat voor iets bedoeld was. Niet de eerste keer dat je lekker gebak haalt voor visite. Dat je dan tot de conclusie komt dat er te weinig is want meneer vond het stukje of 2 bij de koffie wel lekker.

Zo mag ik zijn kantoor en de garage niet opruimen.

Technische auto dingen mag ik mij niet mee bemoeien.

Als er een roodlampje in de auto gaat branden er een foto van whatsappen. Ik omschrijf het vaak erger dan dat het is.

Wat voor 'afspraken' hebben jullie.
Grappig omschreven. Ik lees mee om te bedenken hoe ik het in een evt volgende relatie niet ga doen
We blijven van elkaars post af.

Wie kookt hoeft niet af te ruimen.

Ik strijk, hij draait de was/stofzuigt.

Als je bij de familie bent, bobt degene die bij de schoonfamilie is.
Niet veel meer dan dat, als een van ons beiden de hele dag thuis is geweest terwijl de ander werkte, diegene het even laat weten als er geen eten geregeld is.

En als een van ons de hele dag we is geweest en (naar verwachting) moe en hongerig thuiskomt, dan zorgt de ander voor eten.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Geen eigenlijk. Die regels vind ik meer iets voor kinderen dan voor mijn partner.
Haha!

Wij hebben eigenlijk niets afgesproken.... en ik mopper absoluut niet over vriend... bij ons gaan zulke dingen vanzelf... is dat raar?
Geen afspraken, we proberen wel zoveel mogelijk het samen te doen in huis en met de kinderen. We verdelen het hoe het uitkomt.
Op een 'doorgeven als je niet thuis eet' helemaal niks eigenlijk.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Wie het laatste op zijn werk moet zijn moet de hond uitlaten.

Dit kan er in resulteren dat ik eerder dan mijn vriend moet opstaan terwijl ik later op mijn werk hoef te zijn.
Geen, die zijn nergens voor nodig.

Vind het ook meer iets voor kinderen.
Geen afspraken, meer dingen die in de loop van de tijd zo gegroeid zijn. Zoals ik de bob ben bij zijn familie en andersom. Dat ik door de week de kinderen onder de douche zet en hij in het weekend. Dat hij op donderdag kookt als ik met zoon bij zwemles ben. Taart die in koelkast staat blijft hij sowieso vanaf, dat staat er nooit zomaar, maar alleen met een verjaardag.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik op viva, hij plakt de band.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
We hebben geen 'regels' omdat we volwassenen zijn die zelf prima zijn om de juiste keuzes te maken en zelf risico's af te wegen. En zelfs het 'bellen als je niet thuis eet' is geen 'regel', dat doen we ook vanzelf.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Oh en mopperen doen we ook al niet, uitzonderingen daargelaten. Meer dan gezond verstand en een beetje normale communicatie is niet echt nodig geloof ik. Als ik hem moet gaan uitleggen dat gebak voor de visite is en dat hij braaf achter zijn PlayStation moet zitten als mama zijn vrouw dweilt ga ik twijfelen aan zijn verstandelijke vermogens.
Geen. Ik drink geen alcohol dus BOB indien nodig, als vriend heeft gekookt was ik af. Verder zien we het gewoon, als er gestofzuigd moet worden en de was opgehangen, dan vraag ik (of hij) of hij het een doet en ik het ander, indien gewenst.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij hebben eigenlijk geen afspraken. Hooguit de informele afspraak dat wie afspraken wil een uur uitgelachen mag worden.
Niks. Gaat vanzelf hier.

Oja 1 "regel" meld het even als je uit bent en het wordt later dan verwacht. Bv 6 uur ipv 2.

Gewoon even appje zodat de ander niet ongerust word.

Meestal is hij uit en ik thuis en 9 van de 10 keer zie ik het appje niet eens maar het stelt wel gerust.

Verder niks.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Nickske schreef op 12 juni 2015 @ 11:33:

Haha!

Wij hebben eigenlijk niets afgesproken.... en ik mopper absoluut niet over vriend... bij ons gaan zulke dingen vanzelf... is dat raar?Het is niet per se raar, het lijkt me echt geweldig om zo samen te leven. Maar besef je ook dat het niet vanzelfsprekend is. Getuige de vele topics erover. Maar zelf heb ik ook het andere uiterste ervaren (regels nodig omdat de ander totaal níets aanvoelde) en ik kan je zeggen dat dat geen relaxte relatie was. Geniet er dus maar bewust van als je tot de gelukkigen behoort bij wie het vanzelf gaat
quote:adorabull schreef op 12 juni 2015 @ 11:38:

We hebben geen 'regels' omdat we volwassenen zijn die zelf prima zijn om de juiste keuzes te maken en zelf risico's af te wegen. En zelfs het 'bellen als je niet thuis eet' is geen 'regel', dat doen we ook vanzelf.

Dit.

Werk je ook met een beloningssysteem TO?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Ik lig in de zon, hij maait het gras.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Degene die heeft gekookt mag de afwas afdrogen. We hebben beide een hekel aan afwassen en drogen beide liever af. In het nieuwe huis een vaatwasser *Yeeeeeh*

Degene die boodschappen doet, bepaald wat er op tafel komt.

Ik ben wel eens een paar dagen vanwege het werk niet thuis. Vriendlief is een rommelkont, wanneer ik thuis kom wil ik geen afwas op het aanrecht zien, geen kruimeltjes op de bank en de vloer moet gezogen zijn. Ik houd er niet van om in rommel thuis te komen. Andersom ook hoor, wanneer hij weer na 2 weken thuis komt zorg ik ook voor een spik en span thuis.
quote:JollyJ schreef op 12 juni 2015 @ 11:39:

Wij hebben eigenlijk geen afspraken. Hooguit de informele afspraak dat wie afspraken wil een uur uitgelachen mag worden.

Ook geen dingen die zo gegroeid zijn dat je er vanuit gaat dat de ander het doet? Bijvoorbeeld dat hij op woensdag voor het eten zorgt als jij gaat sporten of dat hij altijd de badkamer doet en jij de keuken?

Niet in steen gehouwen maar dat je wel graag even geïnformeerd wil worden als het anders loopt.
Oja, als hij of ik het niet redden om om 18.00 uur thuis te zijn na ons werk dan bellen we even.
quote:Sidroht schreef op 12 juni 2015 @ 11:38:

Oh en mopperen doen we ook al niet, uitzonderingen daargelaten. Meer dan gezond verstand en een beetje normale communicatie is niet echt nodig geloof ik. Als ik hem moet gaan uitleggen dat gebak voor de visite is en dat hij braaf achter zijn PlayStation moet zitten als mama zijn vrouw dweilt ga ik twijfelen aan zijn verstandelijke vermogens.Doet me deugd te lezen dat zulke afspraken absoluut niet als 'normaal' worden gezien. het geeft de burger moed
Wij begonnen ook met de doorgeven als je later of niet thuis eet.

Maar toch een beetje frustratie's. Als ik in zijn ogen weer alles op onmogelijke plekken in het hok had neergelegd.

Of dat ik spullen voor iets te maken had gekocht en er weer iets opgegeten was.

Als we de andere auto meenemen moeten we dat even melden. Hij heeft een keer bijna zonder belangrijke documenten op het werk gestaan. Ik een keer een auto zonder Autostoel terwijl ik zoon moest wegbrengen.

De afspraken zijn er bij ons ook in gesleten. Ongeschreven regel thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven