Wat voor afspraken hebben jullie?

12-06-2015 11:26 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vaak genoeg mopperen mensen over de partner. Wij hebben de kortste route gekozen; we maken er afspraken over.

Tijdens het dweilen heeft hij 2 keuzes.

Wegwezen of de tv/PlayStation aan voeten op de bank of tafel en zitten blijven.

Alles wat op de bovenste plank van de koelkast staat afblijven. Geregeld gebeurd dat hij iets op at wat voor iets bedoeld was. Niet de eerste keer dat je lekker gebak haalt voor visite. Dat je dan tot de conclusie komt dat er te weinig is want meneer vond het stukje of 2 bij de koffie wel lekker.

Zo mag ik zijn kantoor en de garage niet opruimen.

Technische auto dingen mag ik mij niet mee bemoeien.

Als er een roodlampje in de auto gaat branden er een foto van whatsappen. Ik omschrijf het vaak erger dan dat het is.

Wat voor 'afspraken' hebben jullie.
ligt ook een beetje aan de definitie afspraken. Het zijn inderdaad dingen die zo gegroeid zijn, en die je samen ontdekt tijdens het samenwonen wat handig is. Hier is ook veel behoefte aan structuur ivm iets, en daarom zijn er wel vaste dagen waarop bijvoorbeeld boodschappen gedaan worden en een was gedraaid. Al vergaat de wereld niet als het anders gebeurd.

Het is niet zo dat wel met een draaiboek samen zijn gaan zitten van 'nou, laten we lekker een wetboek Dorpstraat 123 schrijven'.
We hebben toch wel veel ongeschreven regels in de loop der jaren gemaakt, denk ik.

Even laten weten als je iets afspreekt of als je later thuis bent... Ehm, meer kom ik eigenlijk niet op maar er zullen vast veel meer dingen zijn die wij normaal vinden en anderen niet.
Hij zet koffie, en ik schenk niet in.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Geen regels. We respecteren elkaars wensen. En aangezien zowel hij als ik hele leuke en redelijke mensen zijn loopt dat altijd goed.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
We zijn een team en samen overal verantwoordelijk voor

Feestjes van zijn vrienden ben ik de bob, en andersom

Ik ben chef was en administratie, hij is chef auto en vuilnis,

Hij vind mij het liefste, mooiste, slimste en leukste

Ik vind hem de liefste, mooiste, slimste en leukste
quote:Dropdrop schreef op 12 juni 2015 @ 11:43:

[...]

Ook geen dingen die zo gegroeid zijn dat je er vanuit gaat dat de ander het doet? Bijvoorbeeld dat hij op woensdag voor het eten zorgt als jij gaat sporten of dat hij altijd de badkamer doet en jij de keuken?

Niet in steen gehouwen maar dat je wel graag even geïnformeerd wil worden als het anders loopt.Dat zijn toch geen afspraken? Als ik late dienst heb brengt hij de kinderen weg. Dat is in mijn ogen geen afspraak, dat overleg je gewoon. Als je als eerste thuis bent kook je, ook dat is geen afspraak, maar gewoon gezond verstand. Als je om 18:00 thuis komt normaal gesproken en het wordt 19:00 dan app je even. Dat soort dingen. Maar in mijn ogen zijn dat geen afspraken maar dingen die je gewoon vanzelfsprekend doet omdat je samen een huishouden runt.
We hebben geen vaste afspraken maar zijn er vroeg in de relatie wel achtergekomen dat we dagbesteding en tijden duidelijk moeten afspreken. Net als wie wat doet. Zo had hij niet door dat mijn 'ik heb er niet zo'n zin in' betekent dat ik het niet doe. En zijn 'ik ben wat later' kan ook drie uur later zijn terwijl ik al na een half uur narrig zat te wachten. Sinds we dat van elkaar weten hebben we eigenlijk nooit meer onenigheid.
quote:elle5460 schreef op 12 juni 2015 @ 11:42:

Ik lig in de zon, hij maait het gras.

Hier ook.

Het meeste is in de loop der jaren gewoon gegroeid.

Echte afspraken; Hij wilde perse een grasveld in de tuin, dus hij maait. Ik wilde allerlei planten, dus ik snoei. Hij heeft een knutselhok, ik doe het hele huishouden behalve dat hok. Daar stoft en dweilt hij zelf. Ehm.... dat was het wel denk ik.

Gegroeid; Ik kook, hij wast af (tegenwoordig; hij ruimt de vaatwasser uit). Ik zorg voor alles binnenshuis, hij is verantwoordelijk voor buitenshuis. Dus naast het grootste deel van het inkomen is het zijn taak om het verfwerk buiten te onderhouden (ik doe de muren binnen), het gras te maaien, vuilnis buiten te zetten, het oliepeil van de auto´s bij te houden. Als ik thuis kom met een kofferbak vol boodschappen, ruimen we dat samen op. Op zondag gaan we omdebeurt verse broodjes halen. Degene die het laatst opstaat maakt de bedden op. Na het douchen drogen we de douchedeur en kraan even.
De enige afspraak die wij hebben, is dat we zeker 1 avond in het weekend reserveren voor elkaar om samen iets leuks te doen. dan gaan de telefoons aan de kant en hebben we echt tijd voor elkaar.
quote:elle5460 schreef op 12 juni 2015 @ 11:42:

Ik lig in de zon, hij maait het gras.

Dat is precies andersom bij ons

I grasmaaien !

Verder hebben we geen "afspraken" we respecteren elkaar en als de een hulp aan de ander vraagt dan gebeurt dat gewoon.
Haha, die afspraken. Ik kan me niet voorstellen dat we daar echt afspraken over zouden maken. Soms is iets op in de koelkast, nouja, wat dan nog. Eten we wat anders. Komt niet vaak voor en als hij of de jongens het hebben opgepeuzeld, hoop ik dat ze ervan hebben genoten. Die afspraken klinken inderdaad alsof je er een stickertje voor mag opplakken als je het goed doet, ofzo.

Nouja, misschien is de impliciete afspraak hier: rekening houden met elkaar. Maar dat is zo logisch, dat we het daar nooit over hebben.
Wat eten we vanavond?
quote:elle5460 schreef op 12 juni 2015 @ 11:46:

Hij zet koffie, en ik schenk niet in.Hé Elle, ben jij mijn vrouw?
Hij werkt en ik doe de huishouding. Monogaam zijn. Degene die verliest met een spelletje geeft de ander een erotische massage en niemand hoeft de BOB te zijn. We gaan of met de fiets of we nemen een taxi.Verder geen afspraken.
quote:noreservations schreef op 12 juni 2015 @ 11:58:

[...]

Hé Elle, ben jij mijn vrouw?

Zou kunnen ja, maar euhh...ik wil graag koffie, schenk jij even in?

hahah....en maak ook even mijn auto.

dank u.
Als er één vreemd gaat en het was een stomme dronken fout die niets te betekenen heeft, dan neem je het mee je graf in.
Ik kook, en de troep laat ik staan.
quote:elle5460 schreef op 12 juni 2015 @ 12:02:

[...]

Zou kunnen ja, maar euhh...ik wil graag koffie, schenk jij even in?

hahah....en maak ook even mijn auto.

dank u.Komt voor elkaar!
quote:elle5460 schreef op 12 juni 2015 @ 12:02:

Ik kook, en de troep laat ik staan.

Ah nee, toch niet mijn vrouw.

Ik kook en ruim ook de troep op.
Omstebeurt koffie maken, wie kookt hoeft daarna niet de keuken & vaatwasser te doen, ik was en strijk maar man & kind zorgen dat de vuile was bij de wasmachine belandt en de schone was in de kast.

Allemaal zo gegroeid en tot ieders tevredenheid (m.u.v. de huispuber ).

Waar ik alleen wel van baal: het zijn onze hond en onze kat, tot er naar de dierenarts gegaan moet worden en/of er overgeefsel/poep opgeruimd moet worden. Dan zijn het mijn hond en mijn kat Ik ben getrouwd met een watje wat dat betreft, en zoon lijkt op zijn vader...

(Het is trouwens niet dat ze niet willen hoor, ik heb jarenlang mijn poot stijf gehouden. Maar dan zit de kat op de behandeltafel voor een injectie en dan gaat het manvolk gestrekt, of ze leggen zelf nog wat naast het overgeefsel. Kwestie van pick your battles: als ik het zelf doe dan gaat het hiermee zéker sneller)
Wij doen gewoon wat op dat moment handig is. Als hij moe thuiskomt, jaag ik de kinderen aan hun huiswerk, als ik ineens besluit dat ik een wijntje ga drinken bij een vriendin, doet hij het.
quote:noreservations schreef op 12 juni 2015 @ 12:03:

[...]

Ah nee, toch niet mijn vrouw.

Ik kook en ruim ook de troep op.

oh.......zou jij dan mijn man willen worden?

Kunnen we die afspraak even maken?
Ik zorg ervoor dat het hele huishouden gedaan word en dat er gekookt word, zijn brood voor naar zijn werk smeer ik en ik zorg dat er genoeg drinken is om mee te nemen is voor naar zijn werk.

Zorg er ook voor dat dagelijkse boodschappen zoals brood, vleeswaren en avondeten gehaald worden.

Man regelt de rekeningen die betaald moeten worden en regelt dingen zoals bijv belasting invullen, ik vind dat lastig om te doen en hij doet het met twee vingers in zijn neus.

Hij regelt de auto's ook, als er getankt, olie of gewassen moet worden.

Grote boodschappen doen we samen.

We doen een berichtje als een van ons laat thuis is, zodat de ander zich geen zorgen maakt.

Verder doen we lekker aan en maken we ons nergens druk om.
Ow ik bedenk me net nog een afspraak of regel of hoe je het wil noemen: als de was niet in de mand zit, wordt het niet gewassen. Heel kinderachtig, ik weet het. Maar mijn man is een enorme sloddervos en zo ruimt hij in ieder geval zijn was wel op.
Het enige wat wij afgesproken hebben is dat hij het doucheputje schoonmaakt omdat ik dat echt verschrikkelijk vind :P
Geen afspraken maar wel ingesleten gewoontes.

We blijven van elkaars post, telefoon en laptop af.

Ik regel vakanties, en ik regel alles mbt de kinderen. (kleding, schoenen, inschrijvingen, alles mbt school etc)

Hij is chef vuilnis, reparaties, klussen.

Ik chef was (maar ben er heel slecht in dus hij doet het ook vaak)

Huishouden samen. Koken; doordeweek ik en in het weekend hij.

Boodschappen doe ik op weekdagen en hij in het weekend.

Ik breng de kinderen naar hun trainingen door de week en hij gaat met ze naar wedstrijden in het weekend.

Woensdag is hij vrij en doet alles met de kinderen wat nodig is, en ik op vrijdag. Op de dagen dat we vrij zijn brengt de ander de kinderen naar school zodat de ouder die vrij is nog even kan blijven liggen.

Hij staat ik het weekend altijd op, ik slaap uit. (compensatie voor de babyjaren waarin ik elke nacht deed hahaha)

De auto is van mij (mijn spaargeld) maar hij mag hem best lenen als hij het vraagt.
Ab imo pectore

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven