TIPS voor baby van 2mnd die veel spuugt.

01-09-2008 22:25 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
graag ervaringen en tips tegen het spugen pleaseeeeeee!!!!
Spuugt hij of zij erg veel terug? Echt een hele golf.

Er zijn wel oplossingen voor ,maar je kunt het beste even op het consultatie buro je vraag voorleggen of de huisarts.

Johannesbroodpitmeel van Nutriton helpt wel, maar dat is voor ieder kindje ook weer verschillend.
Miss gelijk wat extreem, hoewel het niet een erge methode oid is. Maar je kan naar de osteopaat zijn. misschien is er iets niet goed met zijn slokdarm oid. Hij kan dat dan weer goed 'maken'. lastig uit te leggen.

Maar miss krijg je nog wat tips die je eerst kan gebruiken
wat voor melkvoeding geef je?

mss koemelkallergie?

ik geef mn eigen kinderen Pepti.

word vergoed omdat het echt erg duur is.

maar geen problemen met spugen hier.

achterneefje van mij spuugde ook veel,en bij hem helpt een speen na de voeding goed.
Dochter (3 maand) spuugt ook erg veel, moet eigenlijk zeggen dat ze erg veel 'mondjes terug geeft', het komt er niet met golven uit!

maar ja, moet wel geregeld haar schone kleding aantrekken, net als mijzelf trouwens .

Wij geven haar johannesbroodpitmeel van nutriton, we doen alleen slechts een half schepje bij de voeding. Op het pak staat volgens mij 2 schep, maar dat was echt veel te veel, werd het echt een dikke pap die ze niet meer drinken kon.

Het spugen wordt echt aanzienlijk minder.

Verder helpt het om je kind na het drinken rechtop en rustig te laten zitten. en evt. het bed aan hoofdeinde iets om hoog zetten (bijv een boek onder de poten van het bed)

Oh ja, zo gauw ze nu aangeeft genoeg te hebben stoppen we, eerder probeerden we er toch nog een beetje voeding in te krijgen (je wil graag dat ze genoeg drinken). Hierdoor kreeg ze teveel voor haar doen. Nu drinkt ze nog maar 600 tot hooguit 750 ml per dag, is niet heel veel, maar ze doet het er goed op en spuugt dan ook minder.

Succes!
Hier ook Johannesbroodpitmeel in de voeding en in het begin echt wel 6 scheppen op 200 ml voeding (groter speentje is dan wel nodig anders komt het er niet uit).

Inmiddels kan zoonlief het met 3 scheppen op 240 ml af (nu 5 mnd) dus het gaat ooit vanzelf over. Wij zijn ook naar een osteopaat geweest en dat heeft echt goed geholpen (is wel even een investering maar goed je moet er wat voor over hebben!)

succes!
ben je al bij het consultatiebureau geweest? soms ontwikkelt het maagklepje van een baby zich gewoon niet snel genoeg, (check reflux op google) dan kan je het al oplossen door hem/haar niet meteen neer te leggen na de voeding of vaker kleine beetjes voeding te geven.

overigens raden zij vaak ook j.b.p.meel aan.

maar goed: vraag het de deskundigen...

succes ermee!
Mijn middelste zoon spuugde ook erg veel... achteraf bleek dat hij gewoon geen melk lust!! een schepje pap met fruitsmaak deed bij hem wonderen...
ik ben bij het consultatie buro geweest en daar raden zij mij omneo aan, daar zit al broodpitmeel in, het bleef hetzelfde en nu heb ik vanochtend AR nutrilon gekocht , even kijken hoe ze daar op reageerd
zowel friso als nutrilon is er in een antispuuguitvoering. neem aan dat het flesvoeding is en geen borstvoeding.

bij ons ging het wel iets beter na overstappen op andere voeding (slechts een kwart fles werd eruitgespuugd, hele golven idd; voorheen was het zeker driekwartfles wat eruit kwam).

zo snel mogelijk overgegaan op dikkere variant, pap enz. en vroeger dan aanbevolen gestart met vaste voeding. was echt een verlossing voor haar. toen ze 2,5 was bleek dat ze regelmatig buikpijn had en dat werd veroorzaakt door lactose intolerantie. heeft ze nu middeltje voor, maar ze is nooit een melkliefhebber geworden. misschien om in de gaten te houden voor als je kindje ouder wordt, soms zijn ze te klein om te zeggen dat ze buikpijn hebben.
Mijn zoon is 3 weken en spuugt ook veel. Ik kreeg de volgende tips van het cb, die meestal best goed werken.

Ik geef overigens borstvoeding, maar je kunt de tips volgens mij wel omvormen tot flesvoedingstips:

* 1 borst per keer voeden, omdat hij dan meer zijn best moet doen en de melk dan niet te snel zijn keeltje in schiet.

---bij flesvoeding kun je misschien een kleinere speen gebruiken?

* starten met voeden vlak voordat het kind gaan zitten smakken en aangeeft gevoed te willen worden. Dus eigenlijk het kind ietsje voor zijn. Door het smakken en het 'zoeken' met het mondje, happen ze al veel lucht naar binnen, wat boeren, hikken en spugen tot gevolg heeft.

* goed rechtop houden na de voeding en ook tijdens de voeding een keer extra laten boeren. En dan echt wachten tot er een boer uitkomt. Kind goed hoop op je schouder leggen.
Ik zet mijn dochter altijd een kwartier in de wipstoel na de voeding. Kan het even 'zakken', en verder is het veel doekjes en verkleedpartijen. Het kan ineens over zijn, bij zoon was dat met 11 maanden. Hoop bij dochter iets eerder hoewel ze vandaag alweer 8 mnd is. (zelfs vaste voeding komt bij haar terug, maar omdat ze goed groeit wilden we haar niet belasten met onderzoeken en medicijnen)
Kleine beetjes per keer geven.

Tussendoor boertje laten.

Na de voeding tijd rechtophouden en pas wegleggen na boertje.

Mijn zoon dronk nooit meer dan 100/125 ml per keer en moest af en toe tot een uur rechtop gehouden.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Mijn zoon spuugde heel veel, het eerste half jaar. Golven voeding kwamen er terug. Vanalles geprobeerd, zie alle tips hierboven. Niets hielp. En vanalles onderzocht. Na een half jaar is het vanzelf overgegaan. Soms is er 'gewoon' niets aan te doen en gaat het vanzelf over.

Veel succes ermee!
Hai,

Mijn dochter had ook zo'n reflux. werd er echt niet goed van, alles kwam eruit, ging altijd op pad met drie reserve pakjes. en ze hulde heel erg veel omdat ze altijd honger had.

Ik ben toen overgestapt op gewone nutrilon met nutriton. Als je een aventfles met een 1,2,3, speen koopt, kun je de melk echt tot soort beton opdikken en rkijgen ze het toch nog steeds opgedronken. Wel goed warm maken, dat mengt beter. eerst de melkpoeder mengen en daarna pas de nutriton. ik geloof dat mijn dochter wel 4 of 5 scheppen er door heen had. het spugen werd echt stukken minder en ik kreeg een super happy baby, die ineens ook goed ging groeien.

Die 1,2,3 speen met die aventfles is wel heel belangrijk, want de andere flessen en spenen doen het niet goed.

Succes, weet nog maar al te goed hoe het was.

maar dit was voor mij echt de gouden tp, hoop dat je er wat aan hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven