Geld & Recht alle pijlers

Onder alimentatie uitkomen?

07-06-2015 01:39 1866 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensjes,

Ik ben hier gekomen via Google en dacht dat jullie mijn misschien wel kunnen helpen.

Mijn vriend heeft een kind bij zijn ex. Hij is er ingeluist door haar en hij wilde het kind helemaal niet, maar zij dacht dat hij dan wel bij haar zou blijven. Dat is mislukt want hij wilde niks met haar en haar kind te maken hebben. Hij heeft tijdens de zwangerschap en daarna niks meer van haar gehoord.

Maar nu, 2 jaar later, krijgt hij ineens een brief van haar advocaat en ze gaat alimentatie eisen! Ik vroeg mij af of er een manier is om er onder uit te komen voor hem? Mijn vriend is hovenier en heeft zijn eigen bedrijf. Ik heb gehoord dat dat kan helpen. Weten jullie hier misschien meer van? Hij wilde het kind toch niet, dan hoeft hij er toch ook niet voor te betalen? Ik vind dit onredelijk!

Alvast bedankt voor alle adviezen.
En, TO, heeft ex al gereageerd op jullie fantastische aanbod, deze letterlijke once in a lifetime opportunity?
quote:made@kate schreef op 21 juni 2015 @ 12:15:

En, TO, heeft ex al gereageerd op jullie fantastische aanbod, deze letterlijke once in a lifetime opportunity?Ja ik ben ook benieuwd..
quote:made@kate schreef op 21 juni 2015 @ 12:15:

En, TO, heeft ex al gereageerd op jullie fantastische aanbod, deze letterlijke once in a lifetime opportunity?Ex is nog aan het bijkomen van deze hartelijkheid natuurlijk.
quote:rosemetijs schreef op 21 juni 2015 @ 08:00:

[...]

Tja ik kan ook wel zeggen dat Sinterklaas de vader van mijn kind is maar dat moet ook nog aangetoond kunnen worden hè?

Hoe heeft die ex aangetoond dat het kind van jouw loser is?

hij heeft het kind niet erkend, dus vader is onbekend.

De gemeente heeft aan haar gevraagd wie de vader is. Als ze zegt wie het is, gaan ze een deel van de uitkering op hem proberen te verhalen.

Ik geloof dat er dan een rechtszaak komt, maar ik weet het niet zeker. Dat ben ik aan het uitzoeken.
quote:bezorgd79 schreef op 21 juni 2015 @ 15:06:

[...]

De gemeente heeft aan haar gevraagd wie de vader is. Als ze zegt wie het is, gaan ze een deel van de uitkering op hem proberen te verhalen.

Ik geloof dat er dan een rechtszaak komt, maar ik weet het niet zeker. Dat ben ik aan het uitzoeken.

Is je vriend niet mans genoeg om dat zelf uit te zoeken? Ook al heb je het kind niet erkend, wil dat natuurlijk niet zeggen dat de vader onbekend is. Heb je weleens van een DNA test gehoord? En denk je nou echt dat zijn ex gaat zeggen: geen idee wie de vader is?

Je zou toch verdrietig worden van zoveel domheid op een stokje....
Ik hoop dat ex volhoud en er een zaak van maakt incl dna testje.
quote:mary57 schreef op 21 juni 2015 @ 15:14:

[...]

Is je vriend niet mans genoeg om dat zelf uit te zoeken? Ook al heb je het kind niet erkend, wil dat natuurlijk niet zeggen dat de vader onbekend is. Heb je weleens van een DNA test gehoord? En denk je nou echt dat zijn ex gaat zeggen: geen idee wie de vader is?

Je zou toch verdrietig worden van zoveel domheid op een stokje....Het mens is net 23. Ze heeft nog geen idee. Wel triest dat je zo jong al zo verdorven bent. Hij erbij natuurlijk. Ze verdienen elkaar wel, dat moet gezegd. Een goede match!
Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denk. .

Amand, kadanz, redbulletje, dubbeltje4, happy-daddy, pejeka, leentje71, safrat, duvivavel, tenerife1973, nina1966 bedankt voor jullie steun! Het is niet makkelijk voor mijn vriend.

Ik zie dat de pestkoppen mijn topic ook gevonden hebben. Volgens mij zitten hier veel mensen die het normaal vinden een man erin te luizen en daarna nog geld te gaan eisen ook.

Ik zag dat iemand gevraagd had of zijn famillie het weet, maar hij heeft het niet verteld, om ze ertegen te beschermen. Het zou hun toch alleen maar pijn doen.

Ik snap veel van jullie niet hoor. Als hij moet gaan betalen, krijgt zij dat geld toch niet en gaat het van de uitkering af.. en ze krijgt als het goed is kindgebonden budget.. dat moet genoeg zijn voor een kind. Een kind hoeft toch niet in luxe te leven om gelukkig te zijn?

[...]

Ik geloof dat er dan een rechtszaak komt, maar ik weet het niet zeker. Dat ben ik aan het uitzoeken.DNA liegt niet, als het tot een zaak komt dan en het is zijn kind, dan komt er vast gerechtigheid. Karma is een bitch dan. Terugwerkende kracht kinder alimentatie en dan nog betalen tot haar 18e. Misschien krijgt de moeder dan wat lucht en kan die ook weer eens lachen.
quote:bezorgd79 schreef op 21 juni 2015 @ 15:26:

Amand, kadanz, redbulletje, dubbeltje4, happy-daddy, pejeka, leentje71, safrat, duvivavel, tenerife1973, nina1966 bedankt voor jullie steun! Het is niet makkelijk voor mijn vriend.

Ik zie dat de pestkoppen mijn topic ook gevonden hebben. Volgens mij zitten hier veel mensen die het normaal vinden een man erin te luizen en daarna nog geld te gaan eisen ook.

Ik zag dat iemand gevraagd had of zijn famillie het weet, maar hij heeft het niet verteld, om ze ertegen te beschermen. Het zou hun toch alleen maar pijn doen.

Ik snap veel van jullie niet hoor. Als hij moet gaan betalen, krijgt zij dat geld toch niet en gaat het van de uitkering af.. en ze krijgt als het goed is kindgebonden budget.. dat moet genoeg zijn voor een kind. Een kind hoeft toch niet in luxe te leven om gelukkig te zijn?Ben je werkelijk nou zo stom of lijkt het zo?

Ik snap veel van jullie niet hoor. Als hij moet gaan betalen, krijgt zij dat geld toch niet en gaat het van de uitkering af.. en ze krijgt als het goed is kindgebonden budget.. dat moet genoeg zijn voor een kind. Een kind hoeft toch niet in luxe te leven om gelukkig te zijn?

Het kind zal zeker niet in luxe leven, maar ze heeft dan gelukkig nog wel een liefhebbende moeder.

De staat probeert zoveel mogelijk te voorkomen dat mensen van hun geld leven en om dat te voorkomen gaan ze een deel bij je fijne vriend weghalen. Ik mag toch hopen dat hij een flink deel van zijn inkomen aan alimentatie kwijt zal zijn.
quote:duistercontinent schreef op 21 juni 2015 @ 15:28:

[...]

DNA liegt niet, als het tot een zaak komt dan en het is zijn kind, dan komt er vast gerechtigheid. Karma is een bitch dan. Terugwerkende kracht kinder alimentatie en dan nog betalen tot haar 18e. Misschien krijgt de moeder dan wat lucht en kan die ook weer eens lachen.Sterker nog, als het kind op zijn 18e niet in eigen onderhoud kan voorzien, moet vader betalen tot 21. Studeert het kind dan nog, dan betaalt hij tot de studie is afgelopen.

[...]

En jij geloofd dat serieus?

Er zal eerst zwart op wit vast moeten komen te staan dat hij daadwerkelijk de vader is denk ik..

Ben jij nog heel erg jong of gewoon dom?
Ik begin me af te vragen bij deze fijne vriend van TO hoe het werkelijk is gegaan? Hoe meer ik lees van dit sociale meelevende stel dat het brood uit de mond spaart voor het kind, hoe meer ik me afvraag of er dwang in het spel is geweest? In dit geval is de soos dan wel voor een keer de bully die het recht in handen neemt en geen boodschap aan de verwekker heeft. Kind is idd beter af zonder deze kneus.

Wij worden massaal in de maling genomen door bezorgd79,of ze is echt zo dom.

Ja,het gaat van haar uitkering af.

HET SCHEELT WEL DE BELASTINGBETALER GELD,HAD JE VRIEND ZIJN LEUTER MAAR ERGENS ANDERS MOETEN INDRUKKEN.
quote:

BEZORGD79 SCHREEF OP 21 JUNI 2015 @ 15:26:

(...)

Alsof ze er rijk van wordt.

Weet je wat ik zo verschrikkelijk oneerlijk vind? Als jouw vriend niet betaalt, moet IK het betalen! En samen met mij alle andere eerlijke belastingbetalers! Bah, bah, bah!!!
En zodra vaststaat dat hij de vader is dan zal hij moeten betalen en terecht.!

Hoe moeilijk denk je dat de ex van je vriend het nu heeft? Met een burn-out thuis en nu dus druk vanuit de gemeente om haar onwillige ex aan te spreken op zijn onderhoudsplicht? En dan heeft ze ook nog de volledige zorg voor een kind van 2 (in haar eentje). Nee, ik snap helemaal dat jouw vriend het er moeilijk mee heeft

Oh, dus mensen met een andere mening zijn gelijk pestkoppen? Lekker volwassen manier van communiceren heb jij.

Pijn van wat? Teleurstelling dat je vriend geen verantwoordelijkheidsgevoel tegenover zijn kind heeft? Of komt het jouw vriend gewoon beter uit het niet te vertellen om lastige vragen te voorkomen en wie weet wil zijn familie dit nieuwe kleinkind en nichtje wel graag leren kennen.

quote:bezorgd79 schreef op 21 juni 2015 @ 15:26:Ik snap veel van jullie niet hoor. Als hij moet gaan betalen, krijgt zij dat geld toch niet en gaat het van de uitkering af.. en ze krijgt als het goed is kindgebonden budget.. dat moet genoeg zijn voor een kind. Een kind hoeft toch niet in luxe te leven om gelukkig te zijn?Dus het is raar te vinden dat primair de ouders moeten voorzien in het onderhoud van een kind (zoals moeder gedaan heeft zolang ze dat kon) en jouw vriend dus nu wordt aangesproken op zijn wettelijke plicht?
quote:mary57 schreef op 21 juni 2015 @ 15:34:

[...]

Sterker nog, als het kind op zijn 18e niet in eigen onderhoud kan voorzien, moet vader betalen tot 21. Studeert het kind dan nog, dan betaalt hij tot de studie is afgelopen.Gaat dat niet tot de leeftijd van 27 jaar? Ik hoop dat het een slimme meid word en doorstudeert, tot de allerlaatste dag dat die loser van een vader onderhoudsplichtig is.
quote:cijfernerd schreef op 21 juni 2015 @ 15:41:

[...]

Gaat dat niet tot de leeftijd van 27 jaar? Ik hoop dat het een slimme meid is en doorstudeert, tot de laatste dag dat die loser van een vader onderhoudsplichtig is.He, hij is hovenier he. Die hoeven volgens topicstarter niet te betalen....
quote:mienbillekesjeuken schreef op 21 juni 2015 @ 15:43:

[...]

He, hij is hovenier he. Die hoeven volgens topicstarter niet te betalen....

Ik snap veel van jullie niet hoor. Als hij moet gaan betalen, krijgt zij dat geld toch niet en gaat het van de uitkering af.. en ze krijgt als het goed is kindgebonden budget.. dat moet genoeg zijn voor een kind.Als jouw vriend niet betaalt, moet de staat het betalen. Ik dus. Dan liever jouw vriend.
Ik hoop dat moeder via de rechter vader dwingt tot een DNA test als er dan definitief vaststaat dat het zijn kind is,idd allementatie met terug werkende kracht te eissen en de ouders van die vent inlichten dat ze een klein dochter hebben.

Heeft ze het financieel misschien iets makkelijker maar ook af en toe een dagje lekker even rust als de kleine meid gezellig naar Opa en Oma gaat.
quote:Anque schreef op 21 juni 2015 @ 15:47:

[...]

Als jouw vriend niet betaalt, moet de staat het betalen. Ik dus. Dan liever jouw vriend.

Juist!

Serieus, als ik in deze situatie verkeerde, zou ik gewoon mijn verantwoordelijkheid nemen. De houding van deze profiterende 'vader' en zijn vriendin zijn om je kapot te schamen!

Amai, da's twijfelachtige eer om in dit rijtje vermeld te worden.

quote:Ik zie dat de pestkoppen mijn topic ook gevonden hebben. Volgens mij zitten hier veel mensen die het normaal vinden een man erin te luizen en daarna nog geld te gaan eisen ook.

Ik snap veel van jullie niet hoor. Als hij moet gaan betalen, krijgt zij dat geld toch niet en gaat het van de uitkering af.. en ze krijgt als het goed is kindgebonden budget.. dat moet genoeg zijn voor een kind. Een kind hoeft toch niet in luxe te leven om gelukkig te zijn?Het gaat inderdaad af van de uitkering die door de belastingbetaler betaald wordt. De belastingbetaler is hem hiervoor zeer erkentelijk. Snap je niet dat als je vriend niet betaald, anderen die rekening gepresenteerd krijgen via de belasting?
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven