kleurenanalyse
vrijdag 29 augustus 2008 om 23:02
Haha, dank je Johan! Ik lees het nu pas.
Ik was deze week al wat kleding voor het najaar en winter aan het bekijken en kopen en er hangt weer veel zwart uiteraard. Maar zwart koop ik niet meer sinds ik het verschil heb gezien met antracietgrijs en lichtgrijs.Dat maakt mij veel mooier en minder bleek. Gelukkig zijn die kleuren ook volop te krijgen. Verder een bordeauxrood truitje gekocht en een paars jurkje. Het leuke is dat steeds meer kleren uit mijn kast bij elkaar beginnen te passen qua kleur. Ik vind het wel moeilijk om nog mooie kleding weg doen trouwens. Marktplaats is daar goed voor.
Ik was deze week al wat kleding voor het najaar en winter aan het bekijken en kopen en er hangt weer veel zwart uiteraard. Maar zwart koop ik niet meer sinds ik het verschil heb gezien met antracietgrijs en lichtgrijs.Dat maakt mij veel mooier en minder bleek. Gelukkig zijn die kleuren ook volop te krijgen. Verder een bordeauxrood truitje gekocht en een paars jurkje. Het leuke is dat steeds meer kleren uit mijn kast bij elkaar beginnen te passen qua kleur. Ik vind het wel moeilijk om nog mooie kleding weg doen trouwens. Marktplaats is daar goed voor.
zaterdag 30 augustus 2008 om 16:58
Haha, Wc, wat een afkorting.
Maar inderdaad, veel felle kleuren die leuk staan op een wintertype maar bij de overige types toch te fel zijn. Ik zoek altijd naar de wat vergrijsde en koele tinten en die zijn toch ook wel het hele jaar te vinden. Het gekke (niet zo gek eigenlijk)( is dat ik sinds ik mijn kleurtype ken, niet meer wil lopen in de kleuren die me niet optimaal staan. Ik doe ze soms nog wel eens aan maar zie dan direct dat het veel beter kan. Dat zijn dus afgeschreven kledingstukken. Veel zwart in mijn geval. De dure uitzonderingen bewaar ik wel en probeer ik te combineren met mijn eigne goede kleuren. De rest gaat weg. Als ik iets nieuws koop neem ik mijn kleurenkaart mee en dan zit ik er nooit naast. Reuze handig. Ik loop ook altijd even met een stuk naar het raam in de winkel om de kleur bij daglicht te zien.
Wat mij op straat vaak opvalt is dat veel mensen er zo slecht uitzien met hun geverfde haarkleur. Dan is het veel te donker/hard of te warm/koud. Waarom niet je eigen kleur houden? Dat is veruit het mooiste vind ik.
Maar inderdaad, veel felle kleuren die leuk staan op een wintertype maar bij de overige types toch te fel zijn. Ik zoek altijd naar de wat vergrijsde en koele tinten en die zijn toch ook wel het hele jaar te vinden. Het gekke (niet zo gek eigenlijk)( is dat ik sinds ik mijn kleurtype ken, niet meer wil lopen in de kleuren die me niet optimaal staan. Ik doe ze soms nog wel eens aan maar zie dan direct dat het veel beter kan. Dat zijn dus afgeschreven kledingstukken. Veel zwart in mijn geval. De dure uitzonderingen bewaar ik wel en probeer ik te combineren met mijn eigne goede kleuren. De rest gaat weg. Als ik iets nieuws koop neem ik mijn kleurenkaart mee en dan zit ik er nooit naast. Reuze handig. Ik loop ook altijd even met een stuk naar het raam in de winkel om de kleur bij daglicht te zien.
Wat mij op straat vaak opvalt is dat veel mensen er zo slecht uitzien met hun geverfde haarkleur. Dan is het veel te donker/hard of te warm/koud. Waarom niet je eigen kleur houden? Dat is veruit het mooiste vind ik.
zaterdag 30 augustus 2008 om 17:30
Precies Madiken,vooral die verkeerde haarkleur.
Ik let er altijd op en het is bijna altijd verkeerd.
Alles lijkt beter te zijn dan hun eigen haar met grijs of hun eigen kleur haar.
En jonger maakt een verkeerde kleur zeker niet.
Mijn eigen haar was bijna zwart en dat wist ik eigenlijk niet meer.
En grijs/zwart staat me veel mooier dan die bruine kleur met altijd die rode gloed.
Staat best chique.
Ik neem mijn kleurenkaart eigenlijk nooit meer mee.
Het zijn zulke simpele kleuren,kun je moeilijk mee de mist ingaan.
Ik vind de kleuren van de donkere zomer wel mooier,wat gedistingeerder.
Maar ja,dan was het geen zwart geweest voor WC.
Ik let er altijd op en het is bijna altijd verkeerd.
Alles lijkt beter te zijn dan hun eigen haar met grijs of hun eigen kleur haar.
En jonger maakt een verkeerde kleur zeker niet.
Mijn eigen haar was bijna zwart en dat wist ik eigenlijk niet meer.
En grijs/zwart staat me veel mooier dan die bruine kleur met altijd die rode gloed.
Staat best chique.
Ik neem mijn kleurenkaart eigenlijk nooit meer mee.
Het zijn zulke simpele kleuren,kun je moeilijk mee de mist ingaan.
Ik vind de kleuren van de donkere zomer wel mooier,wat gedistingeerder.
Maar ja,dan was het geen zwart geweest voor WC.
maandag 1 september 2008 om 19:26
Is er iemand die ook een goede weet in de buurt van Alkmaar ?
Zit er ook al een tijdje aan te denken om een kleurenanalyse te laten doen.
Heb dit topic geprobeerd door te spitten, maar het is me net even te lang
Heb van pag.71 t/m 65 gelezen, toen gestopt....
Dus wie weet is deze vraag al een keer gesteld.
Zit er ook al een tijdje aan te denken om een kleurenanalyse te laten doen.
Heb dit topic geprobeerd door te spitten, maar het is me net even te lang
Heb van pag.71 t/m 65 gelezen, toen gestopt....
Dus wie weet is deze vraag al een keer gesteld.
dinsdag 2 september 2008 om 18:02
Ik ben ook bij B kwadraat geweest, ongeveer drie jaar geleden. Ik ben een lentetype.
En ik heb er nog steeds heel veel aan. Haast geen miskopen meer (behalve als ik eigenwijs ben en toch zwart koop)
Ik ben er al helemaal aan gewend om de beste kleuren te dragen. En het grappige is dat ik bijna alles uit mijn kast met elkaar kan combineren. Het maakt haast niet meer uit.
En ik heb er nog steeds heel veel aan. Haast geen miskopen meer (behalve als ik eigenwijs ben en toch zwart koop)
Ik ben er al helemaal aan gewend om de beste kleuren te dragen. En het grappige is dat ik bijna alles uit mijn kast met elkaar kan combineren. Het maakt haast niet meer uit.
woensdag 3 september 2008 om 16:02
Ja, ik vond het in het begin ook erg om geen zwart meer te kunnen dragen. Ik deed het dan toch, maar omdat ik gewoon zag hoe slecht ik er in uit zag, gaf het me geen goed gevoel meer. Ik ben toen begonnen geen zwart meer bij te kopen en de echt mooie zwarte spullen draag ik zelden nog wel. Maar altijd met het idee dat ik er eigenlijk beter uit kan zien. Zwart is toch best een hele harde zware kleur en bij wintertypes staat het erg mooi. Helaas niet bij de andere types. Grijs is mijn equivalent van zwart en ik ben er helemaal happy mee.
woensdag 3 september 2008 om 21:14
Ja zwart blijft er toch een beetje in bij mij, alhoewel ik het laatste jaar veel meer kleur ben gaan dragen. Ik weet nog wel dat ik toen een koraalkleurige trui had gekocht, voor mijn doen heel gewaagd. Nou, heb de hele dag positieve reacties gehad, vooral op het werk, toch leuk! Als ik nu nog zwart draag, doe ik een felkleurige ketting om of een sjaal met kleur uit mijn palet, en koraalkleurige lipstick, scheelt ook.
woensdag 3 september 2008 om 22:29
woensdag 3 september 2008 om 22:43
Hmm.... toch maar eens richting Haarlem denk ik
(moet wel even wachten tot ik wat geld heb haha )
Heb er veel goede verhalen over gehoord, ook op een ander forum,
Ik zou echt gewoon eens willen weten welke kleuren me het beste staan.
Ik draag nu veel zwart, maar ook rood, turqoise, groen.
Bruin en donkerrood staan me ook erg goed.
Qua uiterlijk zou ik denk ik een hersttype zijn, heb donkerbruin haar, met amberkleurige ogen, tussen groen en bruin in.
Maar ik krijg heel vaak complimenten als ik rood draag, en dat past weer niet bij een herfsttype...
Verder draag ik altijd zilver, vind goud niet zo mooi, en dat is ook tegenstrijdig.
Vandaar dat ik eens goed advies wil.
Johan, jij bent toch van B kwadraat ? Kan ik ook in mijn eentje een afspraak maken ?
(moet wel even wachten tot ik wat geld heb haha )
Heb er veel goede verhalen over gehoord, ook op een ander forum,
Ik zou echt gewoon eens willen weten welke kleuren me het beste staan.
Ik draag nu veel zwart, maar ook rood, turqoise, groen.
Bruin en donkerrood staan me ook erg goed.
Qua uiterlijk zou ik denk ik een hersttype zijn, heb donkerbruin haar, met amberkleurige ogen, tussen groen en bruin in.
Maar ik krijg heel vaak complimenten als ik rood draag, en dat past weer niet bij een herfsttype...
Verder draag ik altijd zilver, vind goud niet zo mooi, en dat is ook tegenstrijdig.
Vandaar dat ik eens goed advies wil.
Johan, jij bent toch van B kwadraat ? Kan ik ook in mijn eentje een afspraak maken ?
donderdag 4 september 2008 om 10:23
quote:Johan van Eijck schreef op 04 september 2008 @ 07:33:
@Snoopy1969. Ja, ik ben van B-Kwadraat ImageProof en ja je kunt alleen komen, maar ook met een stel vriendinnen; scheelt per persoon aanzienlijk in prijs.Ok dank je wel voor je reactie. Zal toch alleen gaan dan, want ik heb geen enkele vriendin die interesse heeft voor dit soort dingen.... Even sparen
@Snoopy1969. Ja, ik ben van B-Kwadraat ImageProof en ja je kunt alleen komen, maar ook met een stel vriendinnen; scheelt per persoon aanzienlijk in prijs.Ok dank je wel voor je reactie. Zal toch alleen gaan dan, want ik heb geen enkele vriendin die interesse heeft voor dit soort dingen.... Even sparen
donderdag 4 september 2008 om 14:40
quote:Bibiane schreef op 04 september 2008 @ 12:36:
Rood past wel bij een herfsttype, maar dan moet je denken aan tomaatrood. In elk geval een rood met een warme ondertoon erin. Toevallig ben ik zelf een herfsttype. Dus probeer maar eens uit!
Ja, het is inderdaad een warme kleur rood, dus dat zou wel kloppen...
Alleen dat zilver dan he.... ik barst van de sieraden, allemaal zilver....
Rood past wel bij een herfsttype, maar dan moet je denken aan tomaatrood. In elk geval een rood met een warme ondertoon erin. Toevallig ben ik zelf een herfsttype. Dus probeer maar eens uit!
Ja, het is inderdaad een warme kleur rood, dus dat zou wel kloppen...
Alleen dat zilver dan he.... ik barst van de sieraden, allemaal zilver....
donderdag 4 september 2008 om 15:06
@snoopy1969
Ja, dat zilver is dus eerder een indicatie voor winter of heldere lente. Heldere lente is (net als de herfst) warm, krijgt dus ook warme roodkleuren en kan zowel goud als zilver gebruiken.
Verschil tussen lente enj herfst is dat herfsttypes op hun mooist zijn met een veelheid van warme kleuren (denk aan het herfstblad) en printjes, terwijl het lente type meer het type is van contrasten met 1 - 2 (heldere, felle) kleuren en geen drukke printjes.
Kortom, goed plan om je eens goed te laten adviseren, want er zit een wereld van verschil tussen een herfsttype enerzijds en het winter en lente type anderzijds.
Ja, dat zilver is dus eerder een indicatie voor winter of heldere lente. Heldere lente is (net als de herfst) warm, krijgt dus ook warme roodkleuren en kan zowel goud als zilver gebruiken.
Verschil tussen lente enj herfst is dat herfsttypes op hun mooist zijn met een veelheid van warme kleuren (denk aan het herfstblad) en printjes, terwijl het lente type meer het type is van contrasten met 1 - 2 (heldere, felle) kleuren en geen drukke printjes.
Kortom, goed plan om je eens goed te laten adviseren, want er zit een wereld van verschil tussen een herfsttype enerzijds en het winter en lente type anderzijds.
zaterdag 6 september 2008 om 20:11
zaterdag 6 september 2008 om 21:01
quote:Wilde Cubaan schreef op 06 september 2008 @ 20:30:
Wel een heel dagdeel.Klopt, het kan in een ruime ochtend of middag, maar wij adviseren het in 2 aparte afspraken te doen met een tussen pauze van een paar weken. Je start met een kleuradvies en daarin komt al zoveel op je af, dat het een te zwaar beladen programma wordt om aansluitend een stijladvies te doen.
Wel een heel dagdeel.Klopt, het kan in een ruime ochtend of middag, maar wij adviseren het in 2 aparte afspraken te doen met een tussen pauze van een paar weken. Je start met een kleuradvies en daarin komt al zoveel op je af, dat het een te zwaar beladen programma wordt om aansluitend een stijladvies te doen.