stay or go? Alleen twijfel/ sleur of genoeg reden om te gaan
woensdag 3 september 2008 om 12:56
Het topic is vast al eerder besproken, maar voor mij is het nu mega groots en belangrijk.. Ik heb een relatie van 4 jaar waarvan het laatste jaar samenwonend.. En nu slaat de laatste tijd de twijfel toe.. Mijn vriend is volgens mij een van de meest goede mannen die je tegen kan komen; zal nooit vreemdgaan, narcistische trekken vertonen, etc. Maar de laatste tijd twijfel ik of dit de relatie van mijn leven is/ of we moeten gaan huizen kopen, etc. Aan de ene kant zie ik ons namelijk wel samen oud worden, aan de andere kant weet ik het op dit moment even echt niet.. Waar het hem ook in zit en waar hij minder last van heeft is dat ik de laatste tijd ook veel minder zin heb in sex, waar ik vroeger geen genoeg van kon krijgen.. Hoort dit bij de langere relatie? Is de sleur er in geslopen? Nu net terug van 2 weken vakantie in Frankrijk slaat de twijfel nog harder toe, vakantie was leuk maar niet echt de liefdesvakantie die ik me had voorgesteld.. (eindelijk tijd voor elkaar zucht..) Herkennen mensen dit? en hoe zijn jullie hier mee omgegaan? Is het samen leuk hebben genoeg om te blijven in een relatie? ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen reacties..
Groetjes Serena
Groetjes Serena
woensdag 3 september 2008 om 13:14
Hoi Serena, vervelend dat je in een sleur zit. En ja, het hoort er, wat mij betreft, wel een beetje bij. Wij zijn al bijna 10 jaar bij elkaar en je hebt altijd ups en downs. Hoewel bij ons de ups toch nog ruimschoots overheersen. Maar je hebt van die periodes en die komen ook een beetje na een bepaalde tijd. Wij hebben na een jaar samenwonen ook een behoorlijke dip gehad en toen hoorde ik om me heen dat dat bij heel veel mensen een soort "keerpunt" was en een moment om de relatie eens opnieuw te bekijken (oh wat klinkt dat rationeel! is het natuurlijk niet...) en te kiezen: stay or go?
Ik zie in je verhaal alleen niet echt terug wat je dan precies mist. Wat is voor jou een echte liefdesvakantie? Wil je meer verrast worden door hem? Spannendere sex? Heb je een ideale man in gedachten voor jezelf en kan hij daar wel/niet aan voldoen? Als je dat voor jezelf helder hebt, kun je ook zien of het zin heeft om daaraan te werken. De ideale man bestaat gewoon niet en een relatie is niet altijd spannend en romantisch.
Dat je minder zin hebt in sex hoort misschien ook wel bij deze dip. Je neemt zowel emotioneel als fysiek even wat afstand. Dan heb je misschien ff minder zin.
Maar goed, je zal voor jezelf moeten bepalen of je er (nog) genoeg uithaalt en of je er nog voor wilt gaan. Praat er met hem over. Niet in verwijten, maar in de wensen die je hebt.(Ik merk de laatste tijd zus of zo, ik zou graag willen dat...) En kijk of je zo nader tot elkaar kunt komen.
Veel succes!!
Ik zie in je verhaal alleen niet echt terug wat je dan precies mist. Wat is voor jou een echte liefdesvakantie? Wil je meer verrast worden door hem? Spannendere sex? Heb je een ideale man in gedachten voor jezelf en kan hij daar wel/niet aan voldoen? Als je dat voor jezelf helder hebt, kun je ook zien of het zin heeft om daaraan te werken. De ideale man bestaat gewoon niet en een relatie is niet altijd spannend en romantisch.
Dat je minder zin hebt in sex hoort misschien ook wel bij deze dip. Je neemt zowel emotioneel als fysiek even wat afstand. Dan heb je misschien ff minder zin.
Maar goed, je zal voor jezelf moeten bepalen of je er (nog) genoeg uithaalt en of je er nog voor wilt gaan. Praat er met hem over. Niet in verwijten, maar in de wensen die je hebt.(Ik merk de laatste tijd zus of zo, ik zou graag willen dat...) En kijk of je zo nader tot elkaar kunt komen.
Veel succes!!
woensdag 3 september 2008 om 13:34
Voorgaande vakanties waren naast de leuke dingen doen het ook echt van elkaar genieten. Meerdere dagen in de tent/ hotelkamer blijven en heel veel seksen.. Nou dat was deze vakantie dus ook veel minder als voorgaande vakanties. ik mis ook de waardering een beetje, ik ben niet alleen zijn huisgenoot al voelt het wel momenteel zo, ik zou ook nog steeds het leukste meisje van de wereld moeten zijn voor hem. En dat mis ik denk ik. Het gevoel dat wat er ook gebeurt wij bij elkaar horen, wat ik eerder wel altijd had. Laatst toen ging ik ook naar de kroeg met een stel vrijgezelle vriendinnen, vanuit de kroeg kreeg ik meer waardering als het half jaar daarvoor. Ideale relaties bestaan niet, dat weet ik, maar is de mijne dan ideaal genoeg om de komende 50 jaar bij elkaar te zijn? Als we het erover hebben komen we wel inderdaad snel in de verwijtende sfeer. We hadden elkaar ook beterschap belooft, en met de vakantie in vooruitzicht had ik ook goede hoop. Maar nu viel de vakantie dus een beetje tegen, minder liefde als verwacht en minder seks als verwacht en dan weet ik het nog meer niet..
woensdag 3 september 2008 om 13:45
Tja, als je al een tijdje niet zo veel zin had in seks, dan is het niet zo raar dat jullie vakantie niet helemaal geworden is wat je ervan had verwacht... En die verwachtingen waren blijkbaar nogal hoog, geen wonder dat het dan tegenvalt.
Het lijkt mij normaal dat je na vier jaar relatie een keer in een dipje terechtkomt, de vraag is wat je er mee doet. Naar mijn idee is er normaal over kunnen praten een eerste vereiste. Als jullie dat niet kunnen zonder verwijten naar elkaar toe te slingeren, dan zul je er niet uitkomen met z'n 2-en.
Het lijkt mij normaal dat je na vier jaar relatie een keer in een dipje terechtkomt, de vraag is wat je er mee doet. Naar mijn idee is er normaal over kunnen praten een eerste vereiste. Als jullie dat niet kunnen zonder verwijten naar elkaar toe te slingeren, dan zul je er niet uitkomen met z'n 2-en.
woensdag 3 september 2008 om 14:29
Hoi Serena,
Ik weet niet echt wat ik je moet adviseren, maar ik wil je graag mijn verhaal vertellen. Ik zat zelf twee jaar geleden in een soortgelijke situatie. Mijn relatie van zes jaar leek een beetje uitgedoofd. Ik zat toen zelf ook niet lekker in m'n vel. Ik realiseerde me pas heel laat dat ik me niet lekker voelde in die relatie, ondanks dat ik hem nog steeds heel lief vond en wel van hem hield. Toen heb ik het vrij plotseling uitgemaakt. Ik kon gewoon niet meer, het was een bom die barstte. Dit heeft ons beide natuurlijk veel pijn gedaan, maar ik voelde me uiteindelijk wel opgelucht. En ook al was het niet mijn plan en wilde ik eigenlijk juist tijd voor mezelf, ik had binnen no time weer een vriend. Die heb ik nu al bijna twee jaar. Mijn ex en ik bleven wel vrienden. Maar nu merk ik steeds meer hoeveel ik nog van hem houd, ik ben ook stinkend jaloers op zijn vriendin
en het is nu zo ver dat ik echt elke dag aan hem denk. Als mijn vriend en zijn vriendin er niet waren, weet ik zeker dat we alweer samen zouden zijn... Ik weet wel dat mijn relatie toen een opdonder kon gebruiken en heb niet eens echt spijt dat ik toen ben weggegaan, maar het had wel wat minder definitief mogen zijn...
Ik kan alleen zeggen: Luister naar je hart. En geef hem een kans, praat met hem!! (oftewel: maak niet mijn fout...)
Bui-tel
Ik weet niet echt wat ik je moet adviseren, maar ik wil je graag mijn verhaal vertellen. Ik zat zelf twee jaar geleden in een soortgelijke situatie. Mijn relatie van zes jaar leek een beetje uitgedoofd. Ik zat toen zelf ook niet lekker in m'n vel. Ik realiseerde me pas heel laat dat ik me niet lekker voelde in die relatie, ondanks dat ik hem nog steeds heel lief vond en wel van hem hield. Toen heb ik het vrij plotseling uitgemaakt. Ik kon gewoon niet meer, het was een bom die barstte. Dit heeft ons beide natuurlijk veel pijn gedaan, maar ik voelde me uiteindelijk wel opgelucht. En ook al was het niet mijn plan en wilde ik eigenlijk juist tijd voor mezelf, ik had binnen no time weer een vriend. Die heb ik nu al bijna twee jaar. Mijn ex en ik bleven wel vrienden. Maar nu merk ik steeds meer hoeveel ik nog van hem houd, ik ben ook stinkend jaloers op zijn vriendin

Ik kan alleen zeggen: Luister naar je hart. En geef hem een kans, praat met hem!! (oftewel: maak niet mijn fout...)
Bui-tel
woensdag 3 september 2008 om 14:39
woensdag 3 september 2008 om 15:23
Hoi Serena,
Ik denk dat de meeste relaties af en toe wel een dipje hebben hoor. Doe inderdaad leuke dingen samen om weer wat dichter tot elkaar te komen.
Je schrijft:
ik zou ook nog steeds het leukste meisje van de wereld moeten zijn voor hem
Maar is hij dat ook nog wel voor jou, de allerleukste man van de wereld? Draag jij hem wel op handen en voeten, verras jij hem wel met cadeautjes, zeg jij wel lieve dingen tegen hem? Wat heb jij er allemaal aangedaan om te zorgen dat het een echte liefdesvakantie zou worden? Misschien komt het ook wel van beide kanten en verwacht je misschien iets teveel dat hij alle actie onderneemt.
Als je er samen aan werkt, kun je echt heel goed uit een sleur komen!
Succes ermee!
Ik denk dat de meeste relaties af en toe wel een dipje hebben hoor. Doe inderdaad leuke dingen samen om weer wat dichter tot elkaar te komen.
Je schrijft:
ik zou ook nog steeds het leukste meisje van de wereld moeten zijn voor hem
Maar is hij dat ook nog wel voor jou, de allerleukste man van de wereld? Draag jij hem wel op handen en voeten, verras jij hem wel met cadeautjes, zeg jij wel lieve dingen tegen hem? Wat heb jij er allemaal aangedaan om te zorgen dat het een echte liefdesvakantie zou worden? Misschien komt het ook wel van beide kanten en verwacht je misschien iets teveel dat hij alle actie onderneemt.
Als je er samen aan werkt, kun je echt heel goed uit een sleur komen!
Succes ermee!

woensdag 3 september 2008 om 15:31
Het gras is altijd groener aan de andere kant. En wat zonde van 'n vakantie als je daar je tijd zou willen verspillen aan dagenlang seksen! Ga iets avontuurlijkers doen dan saai naar Frankrijk. Boek 'n reis naar Afrika of Azie en geniet van nieuwe dingen met elkaar. Dat je dan 's avonds vaak te moe bent om nog te seksen maak je thuis wel weer goed.

woensdag 3 september 2008 om 15:36
Een vakantie kan altijd tegenvallen, je kijkt ernaar uit en dan blijkt het niet te zijn wat je hoopte. Het is wel realiteit; het leven bestaat uit werken, routine en je moet er zelf iets van maken. De vraag is, maak je er zelf nog wat van?
Het gaat niet vanzelf, zeker niet in een langdurige relatie. Je moet je geluk zelf maken, en niet verwachten dat het vanzelf komt. Denken dat het elke dag een feestje is, is niet realistisch. Wil je feest, spanning? Dan moet je daar zelf voor zorgen!
Wil je weer spannend zijn voor hem, doe er iets aan. Blaas het nieuw leven in. Stel eens voor om eens naar een parenclub te gaan, of ga naar een erotisch feest. Of ga naar de sauna. Doe iets wat je niet zo snel zou doen, wat je niet van elkaar kent.
Dat zorgt voor extra prikkeling. Als hij je spannend vind en dat laat merken, dan komt bij jou ook die zin weer terug. Want jij wil door hem bijzonder, spannend, sexy gevonden worden. En dat kun je dus zelf creeren...doe eens een voorstel! Alleen al de voorpret kan zorgen voor spanning. Het vooruitzicht, de planning. Zorg voor die opwinding, het komt nl niet vanzelf..
Het gaat niet vanzelf, zeker niet in een langdurige relatie. Je moet je geluk zelf maken, en niet verwachten dat het vanzelf komt. Denken dat het elke dag een feestje is, is niet realistisch. Wil je feest, spanning? Dan moet je daar zelf voor zorgen!
Wil je weer spannend zijn voor hem, doe er iets aan. Blaas het nieuw leven in. Stel eens voor om eens naar een parenclub te gaan, of ga naar een erotisch feest. Of ga naar de sauna. Doe iets wat je niet zo snel zou doen, wat je niet van elkaar kent.
Dat zorgt voor extra prikkeling. Als hij je spannend vind en dat laat merken, dan komt bij jou ook die zin weer terug. Want jij wil door hem bijzonder, spannend, sexy gevonden worden. En dat kun je dus zelf creeren...doe eens een voorstel! Alleen al de voorpret kan zorgen voor spanning. Het vooruitzicht, de planning. Zorg voor die opwinding, het komt nl niet vanzelf..