Jong moeder worden start voorjaar 2015

26-06-2015 12:26 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit forum is buiten gebruik.
hey miss94! wat spannend dat jullie ervoor gaan! idd tegenwoordig niet meer heel gebruikelijk op jouw leeftijd om al voor een kindje te gaan, maar als je eraan toe bent is het prima. Ben stiekem altijd wel jaloers op jonge moeders, had dat zelf ook graag gewild, maar mijn leven was er toen niet op ingericht. ben nu te oud voor jouw topic denk ik ;)

Was gewoon nieuwsgierig, dus las je berichtje en weet helemaal niet of je op ongevraagd advies zit te wachten, maar je cyclus oogt wel errug lang... Wil je verder niet ongerust maken oid, maar ik zou het even in de gaten houden en niet te lang wachten met even je huisarts peilen, omdat bij een cyclus langer dan 36dgn er vaak weinig/geen eisprong is. je kunt bijv. dit lezen als je meer wilt weten

http://nvog-documenten.nl ... Sub=62&fSelectedParent=75

Het zou goed kunnen dat je nog in een korter ritme komt omdat je pas net gestopt bent met de pil, maar als het nog lang zo blijft je wordt niet zwanger, zou ik dus toch effe naar je huisarts gaan.

Maar zoals ik zei: als je denkt: waar bemoeit ze zich mee, dat is ook je goed recht, dan doe je maar of je het niet gelezen hebt.

Heel veel succes en vooral plezier met zwanger worden!
o zie dat m'n linkje niet helemaal goed werkt. Links aanklikken 'voortplantingsgeneeskunde' en dan rechts 'anovulatie en kinderwens'
Hallo Brianne,

Bedankt voor je belangstelling! Ben je ondertussen zelf al moeder of wel bezig?

Als je het fijn vind om te blijven praten mag dat hoor, ik wil niemand buiten sluiten!

Ben wel heel erg benieuwd of er nog veel dames van mijn leeftijd zijn die inderdaad al een kinderwens hebben.

Ik weet inderdaad dat dat kan. Daarom heb ik afgelopen ronde wel ovulatietesten gebruikt en ik heb wel een eisprong gehad. Klopte ook allemaal precies met mijn menstruatie die daar jammer genoeg op volgde. Ik ga deze maand ook gewoon weer ovulatietesten gebruiken om wel in de gaten te houden of ik gewoon weer een eisprong heb. Als m'n cyclussen wel lang blijven dan neem ik inderdaad contact op met de ha.
ah helemaal goed, m'n advies was totaal zinloos, je bent al goed op de hoogte en goed bezig . Sorry hoor, tis een kleine beroepsdeformatie en ik gun iedereen gewoon een snelle zwangerschap, dus ik dacht, ik zeg het toch even;). Maar als je positieve ovutesten hebt dan klinkt dat wel goed!!

Ik ben idd vorig jaar bevallen van m'n eerste en nu in verwachting van m'n tweede. Heb altijd een groot gezin gewild, maar het leek me juist heel fijn als ze niet té dicht op elkaar zitten zodat je overal goed de tijd voor hebt en als de oudste kindjes ook iets mee maken van een zwangerschap en baby. Maar ik ben nu dus al wat ouder dus als ik nu lang ertussen laat, wordt het sowieso geen groot gezin ;) Ach, alles heeft zo z'n voor en tegens, nu kunnen m'n kindjes ws veel samen spelen. Zou je zelf meer kids willen?
Ik ben 10 jaar ouder, maar ik was 22 toen ik beviel van mijn eerste je zult niet gek veel leeftijdsgenoten tegenkomen. Maar veel succes!
Oh dat is wel mooi! hoe lang duurde het voordat je zwanger was van je eerste kindje?

Ja te veel leeftijdsverschil is ook weer niet leuk. Wanneer ben je uitgerekend?

Ja tot nu toe zouden we wel meerdere kinderen willen, maar je weet nooit hoe het loopt dus we wachten het af.
@sidroht

Ik ben ook bang dat er niet veel leeftijdsgenoten zijn. Hoe heb jij het ervaren om jong moeder te worden?
ja je weet ook niet hoe het loopt. Ik heb dus wel altijd gedacht aan een groot gezin, maar wist wel: eerst maar eens 1 dan zien we daarna wel. nu ben ik uitgerekend eind jan2016, dan zit er bijna 2jr tussen nr1 en nr2. Was bij beide in een paar maanden zwanger, dat was een groot geluk (wat ik dus ook iedereen gun!)

Veel succes en plezier hier! er komen vast meiden bij:)
@Brianne Oh dat is wel heel fijn! Was je cyclus ook direct regelmatig?
Hey miss94,

Ik ben 22 en zit nu in de 8e week van mijn eerste zwangerschap. Begin februari uitgerekend en dan ben ik nog steeds 22. Mijn vriend is 28 en die wilt graag voor zijn 30 ste vader worden. Samen lang over nagedacht en besloten ervoor te gaan. In maart gestopt met de pil, had verwacht dat het wel een jaar kon duren. Maar binnen 2 maanden was het dus raak. Allebei harstikke blij mee en hopen dat alles goed gaat. Hoop dat het voor jou ook snel raak is!
Gefeliciteerd Soleil! spannend he.

Ja ik had meteen een regelmatige cyclus, maar die had ik altijd gehad. Ben in m'n leven maar een paar maanden aan de pil geweest en verder altijd cyclus van 26dgn gehad, daar hadden we geluk mee.
@Soleil,

Oh wat heb je geluk gehad, was je direct regelmatig? Wanneer krijg je een echo?

Ik snap inderdaad wel dat je vriend graag voor zn 30e een kindje wil.

Mijn vriend is 23, hij is ook degene geweest die begon over kinderen.
Dankjewel Brianne! Ik had de eerste maand een cyclus van 34 dagen.. en de tweede maand weet ik het niet, omdat de menstruatie wegbleef. De uitgerekende datum is dus ook twijfelachtig. Maar dat hoor ik dan wel bij de termijnecho. Die heb ik op 20 juli. Maar ik vind het zo spannend allemaal en wil graag het hartje al horen dus heb net een afspraak gemaakt voor een pretecho zaterdag 4 juli.
Ik ben heel blij voor je! Ik hoop dat ik ook zo'n geluk mag hebben !

Snap heel goed dat je het hartje graag wilt horen, dat geeft toch een vorm van geruststelling denk ik:)
Hier ook een jonge moeder to be haha.

Ik ben 21 jaar en 8 weken in verwachting dus rond 7 februari ongeveer uitgerekend.

Hier was het niet gepland, maar zeker wel welkom. Dus over cyclussen na de pilgebruik kan ik niet mee praten haha.

ik hoop voor je dat het snel raak is !
Ik herken wat je zegt soleil, ik kon ook echt niet wachten op de echo. Dus ik heb toen ook maar een pretecho laten maken en daarop zag ik een mooi kloppend hartje.
@beertje

Gefeliciteerd!:) Hoe oud is jouw vriend?

Wanneer mag jij voor je echo?

Ik ben heel erg benieuwd hoe het met jullie zwangerschappen verloopt straks!
Mijn vriend is 24. Ik mag 2 juli weer voor een echo !
@ Beertje

Hoe is jullie situatie? wonen jullie al wel samen etc.?
Wij zijn 3 jaar samen waarvan we anderhalf jaar samen wonen. Mijn vriend werkt en ik studeer in November af. Wij wouden eigenlijk over een paar jaar pas beginnen met kinderen omdat wij in eerste instantie alleen kunstmatig zwanger zouden kunnen worden, en dan zagen we voorlopig nog niet zo zitten.
Oke dus in principe is de situatie redelijk gunstig! dat scheelt natuurlijk al een hoop:)

Waarom zouden jullie alleen kunstmatig zwanger kunnen worden als ik vragen mag?
Ze hebben 3 jaar terug bij mijn vriend zaadbalkanker met uitzaaiingen geconstanteerd, hierbij is er een bal weggehaald en heeft die heel wat chemo en operaties gehad. Bij 1 operatie is er een zenuw beschadigd waardoor zijn sperma zeg maar niet meer eruit kon maar in zijn blaas terecht kwam. Er werd ons toen verteld dat als we kinderen zouden willen dit eerst operatief eruit gehaald zou moeten worden en dan kunstmatig bij mij ingebracht zal worden. Een zenuw kan zich in eerste instantie bijna niet herstellen maar pas geleden bleek dat er ineens wel weer wat uit kwam ( lekker verhaal he haha) dus we hadden een afspraak gemaakt bij de fertiliteitsarts om te kijken hoe het kwaliteit zou zijn, maarja voor die afspraak was het al raak.
quote:Miss94 schreef op 26 juni 2015 @ 13:35:

@sidroht

Ik ben ook bang dat er niet veel leeftijdsgenoten zijn. Hoe heb jij het ervaren om jong moeder te worden?

Ik vond het leuk. Maar ik moet erbij zeggen dat ik onverwacht zwanger was, we zouden nog een jaar of 2 wachten, dus dat bracht wel wat gedoe qua huisvesting enzo met zich mee. Maar al met al ben ik er blij mee. Ik heb er twee gekregen voor mijn 25e en dat is best pittig aangezien we veruit de enigen waren die kinderen hadden in onze omgeving. De rest begint nu zo'n beetje, begin 30. Dus dan loop je een paar jaar niet zo gelijk met leeftijdsgenoten. Zij de kroeg in, jij thuis, enz.

Maar nu is dat juist heerlijk, mijn kinderen zijn zelfstandiger en groter, ik heb weer meer vrijheid en om me heen is iedereen druk met luiers en slaapjes werktechnisch vond ik het handig op deze manier, ik hoef er niet meer uit voor verlof enzo. En het is gewoon best fijn om jong moeder te zijn, in mijn beleving waren wij wat relaxter dan de oudere ouders in onze omgeving. Het ging allemaal wat meer vanzelf en er lag wat minder druk op ofzo
Ik ben 22 en nu 16 weken zwanger.

Ik had ook lange cylussen voordat ik zwanger werd, gemiddeld zo´n 41 dagen per cyclus.

Toch ben ik tijdens de 4e cyclus al zwanger geraakt, dus hartstikke vruchtbaar. Over je cyclus zou ik me voorlopig nog niet druk maken hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven