Waarom plant dood?

26-06-2015 22:48 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
[/img]

Mijn plant gaat dood en ik begrijp niet waarom?

Plant is wel al minstens 4 jaar oud
Ik kan je pic niet zien.

Ik heb een tien jaar oude palm staan die de moed opgeeft, die kan van de week bij het vuil. Hoe oud is jouw plant?
Misschien geef je hem teveel water en zijn de wortels verrot. Het is een houtplant dus dat zou best eens kunnen.

Bij een houtplant is het de bedoeling om van onderaf water te geven.
Als ik die plant was zou ik ook dood gaan, hoe lang is het geleden dat hij een grotere pot en verse grond kreeg?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 26 juni 2015 @ 22:50:

Als ik die plant was zou ik ook dood gaan, hoe lang is het geleden dat hij een grotere pot en verse grond kreeg?oeps
Te vaak te droog gestaan?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 26 juni 2015 @ 22:52:

Te vaak te droog gestaan?nee, hij wordt juist geel bij water geven
quote:Cateautje schreef op 26 juni 2015 @ 22:50:

Misschien geef je hem teveel water en zijn de wortels verrot. Het is een houtplant dus dat zou best eens kunnen.

Bij een houtplant is het de bedoeling om van onderaf water te geven.Dat zou ook kunnen inderdaad.
In een grotere pot met nieuwe grond heeft de mijne gered. Misschien kun je dat nog proberen?
Zo eentje heb ik ook, maar de mijne doet het wel goed eigenlijk. Maar dat is toch gewoon een soort van geknotte ficus?

Hij moet wel in een pot met gaatjes aan de onderkant, anders verzuurt ie. Bij mij zit ie dan ook in zo'n Bonsai-constructie: pot met schaal eronder. En hij staat op het noorden.

Een plant met het uiterlijk als op de foto knikker ik doorgaans weg, voor minder dan ¤10,- heb je weer een mooie nieuwe.
Je kunt 'm nog proberen te verpotten. Goede potgrond gebruiken met veel voedingsstoffen en inderdaad een grotere pot...'t arme ding
"I love not Man the less, but Nature more..."
Is 't een ficus? Hij lijkt op mijn ficus. Die vergat ik telkens. Stond in de zon en telkens viel er weer een blad af. Nu heb ik een nieuwe waar ik zorgvuldiger mee omga. Mooie plant met lichtgroene stevige bladeren en kleine haartjes.
Die aarde ziet eruit alsof je plant in de woestijn staat.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik moet denken aan de strip van jan jans en de kinderen, over het plantje uit de klas, daar staat ie met zijn laatste krachten.. De juf heeft zeker geen groene vingers. Cateautje: nee wel blauwe nagelak!

Ik zou de plant een warm dompelbadje geven en overpotten met nieuwe aarde.
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 juni 2015 @ 23:06:

Die aarde ziet eruit alsof je plant in de woestijn staat.Nee klopt niet, je hebt gelijk. De kalkafzetting zit tegen de stam, dat duidt op teveel water in één keer en dat altijd.
Een ficus kan je praktisch geheel droog laten worden tussen de gietbeurten in maar niet drie weken droog; dat redt hij niet.
quote:Cateautje schreef op 26 juni 2015 @ 23:07:

[...]

Dat is kalkafzetting van het water.Dan heeft de plant teveel kalk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
ziet niet dood uit
Verpotten. Lavendel in de oude grond zetten, die houden van uitegputte aarde, en hoeven maar af en toe water.
Ah gossie, typisch geval van zelfmoord.. Komt vvaker voor bij planten. Bij mij zijn ze ook altijd suïcidaal..
Ik vind hem er eigenlijk nog wel knap bij staan eerlijk gezegd!

Het is dat ik geen plaatjes heb van mijn planten want die hebben het moeilijker.

Laatst een bonsai met geschikte pot en al gekocht voor 30 euro. Zijn we nog geen 4 weken verder, is het ding helemaal kaal. Ik snap er niks van want ik heb precies gedaan wat er op het kaartje stond.
Ja en?
Zolang je groen ziet is er nog hoop.
Jeuj, je hebt hem verminkt. Extragratis tip: laat de middenstam met rust, voor minstens twintig jaar.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
Want deze kunnen oud worden, vele jaren als je ze goed verzorgt.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
quote:Louise70 schreef op 26 juni 2015 @ 23:21:

Ah gossie, typisch geval van zelfmoord.. Komt vvaker voor bij planten. Bij mij zijn ze ook altijd suïcidaal..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven